Gå til innhold

The Experience: Gamers Choice


Anbefalte innlegg

Ja, det støtter som sagt crossfire, det at begge kanalene er 16X på P35 er jo litt dumt, men jeg tror ikke det har så veldig mye å si på ytelsen. Jeg har jo ikke testet da, så skal jo ikke si det helt sikkert men.. :)

 

Uansett vil jeg tro at det vil være brukbar grafikkytelse og vell så det, og jeg tror det vil være en del bedre enn ett enkelt G8800GTX/ultra. sjekket nå også Futuremark sine hjemmesider, crossfire med 2900XT i crossfire på P35 har gikk noen rimelig bra scorer :)

 

Dessuteten har jo ikke X38 kommet skikkelig ut på markedet enda, så dette var lite akuelt.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg valgte et enkelt 8800GTX kort, for å velge noe annet syntes jeg blir en alt for dyr løsning. Selv om dette er en "gaming-PC", så mener jeg att å ha en skjermkort løsning som utgjør nesten 50% av kostnaden på hele PC-en, så blir de andre komponentene i PC-en litt vell "svake" iforhold til skjermkort løsningen.

 

Greit nok at skjermkort spill er en stor rolle når det gjelder ytelse i spill.

Men når vi snakker om en PC til 15000, så mener jeg at det er nærmest unødvendig med en skjermkort løsning som blir dyrere eller yter stort bedre enn et 8800GTX kort.

 

Da bruker mann litt mer penger på de andre komponentene, og skaffer seg et ekstra 8800GTX når det måtte blir nødvendig.

Lenke til kommentar

Kjempebra konkurranse dette her. Det blir skikkelig spennende å se hva jurien legger vekt på ved valg av maskin.

 

Jeg for min del har bygget en maskin med kvalitet over hele fjøla. Jeg siklet litt på ett SLI oppsett, men det viste seg å være helt uaktuellt til denne prisen. Det hadde nok gått, men da hadde maskinen blitt kraftig ubalansert.

Lenke til kommentar
Regner med at maskinen skal ha vista, og SLI og crossfire støttes vel ikke i vista?

9524819[/snapback]

 

Benchmarks and game performance have indicated that CF scales much better than SLI, esp. with the 2900XT versus the 8800's. That, however, is also largely because SLI drivers have stunk. That said, the 2900XT's Vista drivers are definitely a lot more mature and CrossFire actually works most of the time for it.

 

Virker som crossfire skal fungere godt på vista :)

 

Kilde: xtremesystems forum

Lenke til kommentar
Pestilence.

Det er innebygd lyd i hovedkortet.

 

Audio connector (Line-in, Line-out, MIC)

7.1 Channel

 

Mulig jeg skulle valgt en bedre, humz. Synd ikke penga strakk til.

9528593[/snapback]

 

Lydkort er jo ikke så alt for viktig da, de fleste "topp" hovedkort har brukbare lydkort integrert. Så til en Gaming-PC til 15'000kroner vil jeg si at et lydkort er en "luksus" ting.

Hadde det vært til 20'000kr ++ så hadde det vært noe annet.

Lenke til kommentar
Pestilence.

Det er innebygd lyd i hovedkortet.

 

Audio connector (Line-in, Line-out, MIC)

7.1 Channel

 

Mulig jeg skulle valgt en bedre, humz. Synd ikke penga strakk til.

9528593[/snapback]

Vel, tanken om at man skulle valgt en bedre komponenet av noe vil jo alltid dukke opp i tilfeller der man har begrensede midler. Det er derfor en slik konkurranse er så vanskelig. Man må velge hva man ønsker å gi etter for tilpasset de ulike behov.

 

Lydkort er jo ikke så alt for viktig da, de fleste "topp" hovedkort har brukbare lydkort integrert. Så til en Gaming-PC til 15'000kroner vil jeg si at et lydkort er en "luksus" ting.

Hadde det vært til 20'000kr ++ så hadde det vært noe annet.

9528619[/snapback]

Vel, det er smak og behag. Noen hører ikke forskjell på god og dårlig lyd - andre gjør det. Det er individuelt hvilke behov man har og hva man ønsker å fire på.

 

For min del har jeg hatt en del stabilitetsproblemer knyttet til onboard lydkort. I tillegg foretrekker jeg god ytelse med en lydprosessor i en PC og er villig til å betale ekstra for dette. Den gode lyden blir på en måte en "bonus". Ett lydkort til underkant av 800 kroner er en luksus man bør unne seg, ihvertfall i kontrast til ett skjermkort til godt over 4000. Det skal jo tross alt være en maskin som skal levere både bilde og lyd. Jeg vil også tro at ett hovedkort uten lyd også er en tanke billigere. Eller kanskje det bare er meg som har en fastlåst tanke med at man ikke kan kjøpe en pc uten lydkort... :roll:

Lenke til kommentar

Her er mitt oppsett (skjult):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Prosessor 2150.-

Intel Core 2 Duo, 3 GHz, E6850.

 

Skjermkort 4495,-

Asus GeForce 8800GTX 768MB GDDR3

HDCP,PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out,384bit.

 

Kabinett 1895,-

Lian Li Miditower, Aluminium, Sort

PCV1000BPLUSII u/powersupply.

 

Hovedkort 1080,-

Asus P5KR, P35 Socket-775.

DDR2, ATX, Raid (ICH9R) GbLAN, PCI-Ex16

 

RAM 1795,-

Mushkin DDR2 PC-6400 - 4096MB enhanced Memory.

EM2-6400 4x1024MB 800MHz. (5-5-5-12)

 

Strømforsyning 1050,-

Seasonic S12 Strømforsyning 500W 120mm.

 

Harddisk 1095,-

Seagate 500GB S-ATA II NCQ 7200RPM.

 

Lydkort 750,-

Creative SB X-Fi XtremeGamer Retail.

 

DVD Brenner / Leser 688,-

PLEXTOR DVD+-R/RW/DL IDE RETAIL.

18x DVD±R, 8x DVD±R DL, 12x DVD-RAM

Sum pris: 14998,- :D

 

Floppydisk ble valgt vekk da jeg ikke har hatt bruk for dette på mange år. Bruker CD, DVD, minneplugg eller nettet i stedet. Har også valgt ett rimeligere hovedkort uten SLI, wifi, onboard lyd etc. Jeg lurte litt på en WD Raptor disk, men etter en rekke ytelsestester på nettet ser jeg ikke helt den store hensikten med denne til en pc i denne prisklassen.

 

Tar gjerne imot kommentarer, har tenkt å bygge meg ett lignende oppsett selv i tiden rundt Crysis og Unreal 3, men da med ett G92 skjermkort og evt en rask quad core prosessor. Muligens også en større harddisk.

Lenke til kommentar
Tar gjerne imot kommentarer, har tenkt å bygge meg ett lignende oppsett selv i tiden rundt Crysis og Unreal 3, men da med ett G92 skjermkort og evt en rask quad core prosessor. Muligens også en større harddisk.

9534560[/snapback]

 

Ser jo i grunnen helt kurrant ut denne her, eneste jeg ikke forstår er hvorfor i all verden du har valgt den dvdbrenneren. Den er dobbelt så dyr som andre helt kurante dvdbrennere, og i tillegg er det IDE.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...