Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Danielzu skrev (På 29.6.2023 den 20.31):

Hyttehelg alene med hunden. Max avslapping, gåturer og god gammeldags trivsel. 😃

20230629_202233.jpg

For noen år siden hadde jeg en slik jul. Hadde et hus alene og var bikkjepasser i jula og romjula. Ut å gå tur 07 på morgenen i snøføyka. Fantastisk uke.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En pasient som egentlig hater alt og alle, men som uttalte til en av mine kollegaer: " ... er en veldig hyggelig, ålreit og søt jente!" 

Det betyr faktisk mye mer når sånne kommentarer kommer fra de som har vanskelig med tillit og som blir sur for det meste, selv om det såklart er hyggelig med ros fra de pasientene som er fornøyde med alt også og digger alt og alle. Dette er andre pasienten som jeg er nesten den eneste som kommer overens med pasienten, vi hadde nylig annen pasient som likte svært få, som også som uttalte: ' jeg ble glad når jeg så du kom, fordi du er så behagelig og rolig person" 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (9 timer siden):

Bedre med en pasient som hater alt og alle enn at alt og alle hater en pasient, si.

Enig, heldigvis ikke noe slikt hos oss. Det vil jo alltid være personale som har bedre kjemi med andre pasienter, men flere av oss, blant annet meg, syntes det er ekstra gøy å forsøke å få det til hos pasienter man ikke når så lett når inn til. 

Enkelte pasienter har tidligere dårlige livserfaringer med i bagasjen og/eller sykdom/skade som gjør at de er livskrise og/ eller personlighet som gjør at de blir lett fornærmet og "ingenting" er godt nok. Prøver å være lyttende og rolig, undrende, prøver å se ting fra pasientens perspektiv, føler det hjelper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen ikke kommer overens med deg Gaea, så tror jeg ikke det er din feil. Har hørt mye rart fra helsevesenet da samboer har jobbet der i 15+ år.

Det som er med mennesker, er at alle ser livet fra sin egen synsvinkel. Hvis de har en dårlig dag, så kan det virke som vedkommende er sur på deg. Har de en god dag, ja så får du et smil. Det at du får det selv om pasienten (i dette tilfellet) ikke er i godvilja, sier noe om at du har gjort et positivt inntrykk på hen tidligere. 

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (10 minutter siden):

Hvis noen ikke kommer overens med deg Gaea, så tror jeg ikke det er din feil. Har hørt mye rart fra helsevesenet da samboer har jobbet der i 15+ år.

Det som er med mennesker, er at alle ser livet fra sin egen synsvinkel. Hvis de har en dårlig dag, så kan det virke som vedkommende er sur på deg. Har de en god dag, ja så får du et smil. Det at du får det selv om pasienten (i dette tilfellet) ikke er i godvilja, sier noe om at du har gjort et positivt inntrykk på hen tidligere. 

Jeg synes pasienter er mye enklere å forholde seg til faktisk, det er kollegaer og ledere som i blant kan være en tålmodighetsprøver. Å arbeide pasientrettet gjør meg glad.

Tar forøvrig ikke personlig om enkelte pasienter ikke liker meg (det finnes garantert noen som ikke vil like meg heller) men man setter ekstra stor pris på å høre det fra de som ikke så lett deler ut ros :)

Lenke til kommentar

Youtube-kanalen "Mr Beast". 

Jeg vet ikke hva dette er for en fyr, eller hvorfor han har så spinnvilt mye penger, men det er altså video etter video med en type som bruker en formue på veldedighet. Nå ser jeg på at han / kanalen fikser høreapparater til tusen mennesker. Og gir dem 10.000 dollar i cash. Hver. 

I en eldre video så jeg at han og teamet sørget for vaskemaskiner, PCer, alt mulig rart av nødvendige greier, til mange organisasjoner som hjelper hjemløse og vanskeligstilte. 

Jeg har ikke helt skjønt greia med hvor alle disse pengene kommer fra, men det er utrolig å se hvordan denne fyren jobber. 

edit: når jeg ser litt nærmere på kanalen, så er det en god blanding av slike veldedighetsprosjekter og konkurranser av ulike slag? Alltid med store penger involvert. "Ville du svømt med haier for 100.000 dollar?". Kanskje det er reklameinntekter fra dette som finansierer alt det andre, fyren har 170 millioner (!) abonnenter? 

Uansett, de feelgood-filmene står seg bra. Fantastisk at det finnes slike folk. 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Vært hos tannlege, hørte på anbefalingene til fastlegen om hvem jeg skulle gå til, da jeg ikke var så fornøyd med hun jeg har gått til før her i Oslo.  Fastlegen min sa at denne tannlegen var faglig dyktig, snill, rolig og skånsom. Opplevde at dette stemte, så jeg har funnet den tannlegen jeg vil bruke fremover! I tillegg er lettelsen over ingen hull også en ting som gjør meg glad. :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (På 3.8.2023 den 19.38):

Gratulerer med å flytte over i hus! Fint med mer plass!

Tusen takk! Er kjempe kjekt ^^.

 

Og alltids greit å gå fra GET/Telia "fiber" til skikkelig fiber fra Altibox :) 500/500. Internetten er sånn ca delt på 2, da jeg deler huset med min bror. Er seksjonert til 2 boenheter (1 etasje hver). ^^ Min seksjon er sånn ca 95% ferdig, min bror sin ca 80-90%. Mangler bare litt mer opplagt strøm enkelte steder, og maling. Men det viktigste er ferdig. Får veldig mye hjelp av våres foreldre. ^^

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...