Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Kärcher K3 er forholdsvis grei, og innenfor ditt pristak. Fiberarmert slange kan fås kjøpt i etterkant til de fleste HTer for en "symbolsk sum" (ca 1000kr). Her feks: http://www.proffia.no/Rengjoring/Hoytrykk-Slanger-Slangetromler/Slanger-Swantech/Reserveslange-10m-Staalarmert-Hurtigkobling-begge-ender

 

Skumkannon er moro, men langt fra nødvendig i dagligvasken av bil.

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man kjøper en spyler til 2k og slange til 1k, er det ikke like greit å kjøpe en kraftigere og bedre spyler til 3k? Klykken- jeg tror du blander mellom fiberarmert slange og stålarmert. Det er stålarmert man vil ha, for fiberarmert slange er noe *****.

 

Skum er moro, men på varme sommerdager så kan skummen gjøre at avfetting kan få litt lengere virketid uten at man trenger å være redd for at den tørker på lakken. 
 
 

Takker for svar, 3k er ikke umulig. Kjøper heller noe skikkelig når jeg først slår til. Regner med den har auto on/off?


Hva mener du med auto on off? e145 jobber ikke når man ikke spyler. Hvis man vil skru av den, så må man snu på en av og på bryter.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Er også på utkikk etter høyttrykk spyler i disse dager.  Torshov kjører kampanje på denne til 990. Følger med alt mulig av utstyr. (terrasse, slange, turbo dyse, skum, børste)  Spurte sjefen der, han var ærlig på at man får hva man betaler for, men han nevnte at han har samtidig brukt en liknende i mange år til å vaske sin bil. Han var fornøyd.  Han mente at merket var en produsent var i verdens toppen blant produksjon av høyttrykkspylere. 

 

Spesifikasjonsmessig er den jo nokså grei ? 450 l/t  . 145 bar.. 

Absolutt no go eller? 

http://www.torshovbil.no/lavorwash-hoytrykkspyler


Forresten: Hvis noen er i tvil om spyleren tar bort dritten, bør vel denne klare de fleste oppdrag.  http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57821629&searchclickthrough=true&searchQuery=h%C3%B8ytrykk

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Herremin... Collinite!!!

 

Jeg la på to lag med Collinite på bilen på seinsommeren ifjor. Først et lag med 476s og et par uker seinere et lag med 845. I løpet av  vinteren nå har jeg ikke gjort annet enn å kjøre børsteløs maskinvask på den i ny og ne. (lagt på et lite lag med Prickbort under list før vask to ganger bare).

Bilen er jo like glatt enda, og første manuell spyling, så perler det seg fortsatt. 

 

Hadde riktignok et godt utgangspunkt da jeg la på, men alikvel...Jeg er sykt imponert over holdbarhet og effekt. 

 

Slik så det ut da jeg la på ifjor

Lenke til kommentar

Ingen grunn er god nok for å la være å korrigere slikt. Ihvertfall om du er en forhandler som selger bilen, og enda verre er det når bilen skal fremstå som ny.

 

Men den forhandleren er vel neppe nøye når de ikke en gang tar seg tid til å fjerne det lille som er av sølesprut før de tar bilder.

Lenke til kommentar

Vel, det er mange som unngår å vaske bilene også til og med og mener dem kan tjene inn driftskostnader og videre selge bilene rimeligere. Mange bryr seg ikke så mye, slik jeg hører argumentasjonen deres. Og jeg kan se jo hva dem mener til en viss grad. Er ikke alle som driver med detailing til hobby og det er jo relativt mange som hiver både zalo og cola på lakken på kjempedyre biler. Galskap.. 


Men men, fikk fiksa penne strekene! Var latterlig enkelt! Brukte Autoglym sin interior shampoo som jeg hadde liggende, sprayet på. Lot det tørke i 10-20 sekunder og tørket av med mikroklut. Måtte gnikke litt, men nå er alt borte.  Skikkelig imponert. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...