Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk tatt sommerfelgene på bilen her om dagen. Etter flere runder med Surface HD og Korrosol samt litt jobbing med felgbørsten, så fikk jeg bort drivleddfettet. De er nå vasket grundig og savner bare en runde med felgvoks og dekksideshine før de er klar for å komme på bilen. (knekt fot, så den står for tiden ubrukt..)

Lenke til kommentar

Fargehandelen har Owatrol. Byggbutikker også. Jernia. :) Mange!

Beholderen ser noe slik ut:

66691050.jpg

 

Av nettbutikker har du scandicshine, bilnerden og autobua,

Finnes andre produkter for plastfornying også, fra Gtechnic, nanolex, swissvax osv. Og disse er kanskje enklere i bruk. Polytrol må legges jevnt (bruk skumbørste) og på et tørt og støvfritt sted for å unngå skjolder og uønskede merker. Polytrol er forøvrig robust og varer lenge.

 

Forutsetninger for alle plastfornyere og forseglinger forøvrig er at området det skal brukes på er RENT. Ellers blir resultatet dårlig.. :)

Endret av Klykken-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar klykken. Siden dette er noe jernia/byggforetninger har så tror jeg at jeg handler der siden jeg da slipper å måtte vente på varene fra nettbutikken jeg eventuelt hadde bestilt i fra.

 

Ja, jeg er fullstendig klar over hvor viktig rengjøring er før man bruker slike produkter som ikke er ment for å vaske av møkk o.l. Har sett div labre resultater fra andre som nylig har startet med bilpleie eller som bare har slurvet eller hoppet over viktige steg ved rengjøring.

Lenke til kommentar

Anbefaler å bruke Surfex HD i sterk blanding på plasten, som du jobber inn med en litt stiv kost før du spyler av. Dette løfter ut dritten temmelig bra. Merk at plasten sikkert vil bli "gråere" og mattere etter dette, men da skal det iallefall være så rent som du kan få det. Jobb inn Polytrolen i tynne og jevne lag, la det trekke i 5-10minutter før overflødig produkt tørkes av. Gjenta prosessen til fargen er tilbake.

 

Jeg brukte en skumgummikost til maling kjøpt hos biltema.

Lenke til kommentar

Da var endelig begge sett med sommerfelger vasket og vokset. Merket at den ene felgen til min bil ikke var helt glatt noen steder, så mulig jeg går over den en gang til før de blir montert, men får se.

 

Hvor lenge skal egentlig en 50ml Autobahn vare? Er godt over halvtom nå etter to sett,17" og 19", er tatt på innsiden og utsiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...