Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ønsket meg skumkanon til min høytrykkspyler til jul, håper jeg får det :-D

Åssen såpe er anbefalt til dette?

Brukes vel til avfetting?

Har en dunk med meguiars car shampoo, en orange seig guffe :-P

Den er fin for vask når bilen er vokset for å ikke ta voksen har jeg forstått, så trenger vel noe med litt mer p-p-power for å få av vinteren..

Lenke til kommentar

Kjøp Jif Bilshampoo. Denne kan brukes i bøtta og i kanonen. Den fås på bl.a. FK-butikken og sikkert mange andre steder også.

 

Men hvis du først skal bestille fra Bilnerden så kanskje prøve på noe mer åsåm!? Bilt-Hamber Autofoam f.eks: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_41&products_id=17 Denne innehar mange av egenskapene til Surfex HD.

Evt Autobrite Magifoam: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_41&products_id=252

Eller Auto Finesse Avalanche: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_41&products_id=344

 

Er mye å velge i, men allrounderen som er enklest å få has på og som i tillegg har gode egenskaper er altså Jif Bilshampoo. :)

 

EDIT:

Du har ikke skumkannon, nei. hehe :p Blir fort noen kroner dette her!

 

Start med det enkleste og se an behovet, du. Blir bitt av basillen etterhvert du også, vil jeg tro!

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Har den samme shampooen Hardboiled. Veldig god til håndvask, men er nok for tjukk til å brukes som skumkanon.

"Chemichal Guys Maxi Suds" er ofte blitt anbefalt til bruk med skumkanon på Detailers Club.

Ja, jeg vet den er til håndvask, nesten så jeg vurderer å dusje med den så godt den lukter :-P

 

Er ikke hensikten med skum at det skal henge på en stund og virke, så da er det fordel med en kraftig skummende såpe?

Tenker å bestille fra ultimatefinish.co.uk for der er det mycket billigere enn her i landet og jeg trenger det ikke før sommeren :-P

 

Og ang bitt av basillen, det er jeg allerede, nå vil jeg ha mer produkter..

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Har ønsket meg skumkanon til min høytrykkspyler til jul, håper jeg får det :-D

Åssen såpe er anbefalt til dette?

Brukes vel til avfetting?

Har en dunk med meguiars car shampoo, en orange seig guffe :-P

Den er fin for vask når bilen er vokset for å ikke ta voksen har jeg forstått, så trenger vel noe med litt mer p-p-power for å få av vinteren..

 

Bare å bruke den Meguiars såpa. :)

 

Kommer litt an på åssen skumkanon du evt. får, men blandingsforholdet ut av kanonen med sterkest såpeblanding pleier å ligge på rundt 1:13. I hvertfall den fra Bilnerden.

Blander du 1:1 såpe/vann i kanonen så får du 1:28 ut av kanonen.

 

Men sånn i praksis så fyller du flaska med 2cm såpe og resten vann og blandeskruen på maks såpe. Det funker bra. :)

 

 

For å få av vintergugga er det Prickbort og Surfex ~ 1:19 (1/20) som gjelder, skumkanon er egentlig best på nyvokset bil da denne gir en svak og skånsom blanding som sitter lenge på lakken.

Autofam i skumkanon oppå Prickbort som har virket i 5 minutter fungerer også veldig bra.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Ok. Men går det an å bruke skumkanon til avfetting også? Tenker det kan ha samme "langtidseffekt" som disse seige felgrensene siden det blir liggende lenger ?

Eller brukes det kun med "mild" såpe/shampo ?

 

Sikkert mye dumme spørsmål, må bare beklage :p

 

Og en ting til, jeg har lyst til å prøve meg på maskinpolering av en skikkelig "oversett" bmw med mørk blå lakk.

Det er mye swirls og spor etter udugelig vask (les: svamp)

 

I garasjen så har jeg Autoglym lakkrens, super resin polish, ultra deep shine polish og den auto glym voksen som koster rundt 900 her i landet.

I tillegg har jeg meguiars 3 stegsprosessen.

(Og clay og alt det der seff)

Spørsmålene mine er; kan jeg bruke noen av de poleringsproduktne til å polere bort riper, eller må jeg ha noe nytt ?

Er det anbefalt med stor eller liten diameter på pad'n ?

 

Åssen pad bruker jeg til hva ?

 

Og sist men ikke minst, noen som har lyst til å detaile bilen min mot en prøvetur til neste år ? :D

 

EDIT: Sittepåtur og kanskje få lov å styre bilen om du virker mer sane enn meg.. :p

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å polere opp innerskjermene dine om det var slik behandling du tenkte. Da får du finne frem lommeboken og betale for jobben!

 

Ta gode og klare bilder av bilen din så vi ser hva slags utgangspunkt det er snakk om.

 

Hehe! Nei innerskjermene polerer seg selv når jeg kjører de :p Because low :p

 

Nei, vil bare ha lakken blank :D

 

Jo kan ta bilder av bilen når jeg får den ned til kristiansand..........................................

Lenke til kommentar

 

Hehe! Nei innerskjermene polerer seg selv når jeg kjører de :p Because low :p

 

Nei, vil bare ha lakken blank :D

 

Jo kan ta bilder av bilen når jeg får den ned til kristiansand..........................................

Du kan jo bedømme selv her.

 

Taket på en S3

20130730_165305.jpg

 

 

Audi A4 som vistnok var proffbehandlet. Amatørbehandling til høyre..

_MG_1436.JPG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...