Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage på skriftlig eksamen!


Anbefalte innlegg

Jeg fikk 3 i teknologi og forskningslære-eksamen idag. Dette er et helt nytt fag, det er første gang det har blitt avholdt eksamen i det, og prøveeksamnene vi fikk var HELT annerledes. Jeg og en jente skal ned til skolen på mandag for å klage, tror de har noen skjemaer liggende. Vi sender også idag oppgaven vår til faglærer for at han skal kunne vurdere de.

 

Lærern vår er en av de som er med i utviklingen av dette faget over hele norge, og han mener skriftlig eksamen i dette faget er idiotisk. Vi har heller ingen lærerbok.

 

Bra at sensor skal leke superstreng når du har de forutsetningene, fy faen så tragiske de er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier meg enig at å være streng på eksamen er unødvendig - det er heller da man burde legge godviljen litt til :) Får tilbake eksamensoppgaven min i engelsk til mandag. Er plutselig nå jeg begynner å lure på om jeg i det hele tatt har svart på det oppgaven spurte om :hmm:

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Jeg fant svaret på spørsmålet mitt for de som fortsatt lurer på hvordan man klager på skriftlig eksamen.

 

For det første skal man få klageskjema fra skolen, som gjør at du egentlig ikke trenger å gjøre noe enn å vente på å få svar.

Dermed er det lurt å ta et klageskjema dersom du har fått stryk, siden man ikke taper noe på det, men bare kan håpe på det beste ;)

Lenke til kommentar
Sier meg enig at å være streng på eksamen er unødvendig - det er heller da man burde legge godviljen litt til :) Får tilbake eksamensoppgaven min i engelsk til mandag. Er plutselig nå jeg begynner å lure på om jeg i det hele tatt har svart på det oppgaven spurte om :hmm:

 

+ at det å være streng på en eksamen som aldri har vært før iår. Er også stor sannsynlighet for at sensoren jeg fikk ikke engang er lærer i faget, men bare har fått oppgitt kriteriene. Latterlig hele greia. Når tilogmed læreren min som er med på å forme eksamen sier at dette ikke er et skriftelig fag, og at han tvilte på at noen av oss ville komme opp, så begynner jeg å lure. + Prøveeksamen vi fikk var ikke i nærheten av den virkelige eksamen, de hadde nemmelig ikke klart å bestemme seg hvordan eksamen skulle se ut.

Lenke til kommentar

I matte tror jeg det er nesten umulig å få forbedret karakter da man, som Ahnjo sier, har en fasit.

 

Har selv klagd på en treer i norsk, har vanligvis fem og jeg var godt fornøyd med oppgaven min. Men skal jeg sende inn det vitnemålet jeg har fått nå, til SO, eller skal jeg vente på et nytt? Det er jo hurtigklage, for de som skal søke seg inn på skoler så da er det vel rimelig å anta at jeg får det nye vitnemålet innen 1. juli?

Lenke til kommentar
I matte tror jeg det er nesten umulig å få forbedret karakter da man, som Ahnjo sier, har en fasit.

 

Har selv klagd på en treer i norsk, har vanligvis fem og jeg var godt fornøyd med oppgaven min. Men skal jeg sende inn det vitnemålet jeg har fått nå, til SO, eller skal jeg vente på et nytt? Det er jo hurtigklage, for de som skal søke seg inn på skoler så da er det vel rimelig å anta at jeg får det nye vitnemålet innen 1. juli?

 

Tror greia er at du skal sende inn vitnemålet + det arket med at du har levert inn klage. Det gjorde iallefall jeg. Også hvis du går opp/ned i karakter så skal du sende inn det nye vitnemålet =) sånn har iallefall jeg tolket det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...