Gå til innhold

Unødvendig sletting i SO. Nei til diktatur!


Anbefalte innlegg

Du påstår jeg bryter noen regler, kan du finne frem hvilke? Akkurat det å diskutere etternavn i SO finnes det ikke noe forbud mot. 

9055390[/snapback]

Ingen har sagt det, men når det gjelder diskusjoner som kun inkluderer et fåtall av personer vil ikke den diskusjonen kunnes taes i denne tråden grunnet de nye reglene:)

Vil tro dette strider endel med etternavnsdiskusjonen du hadde. Langt mer enn hva en facebookdiskusjon ville stride med reglen i det minste.

 

edit:

Og jeg gjentar det man har sagt mange ganger: SO er ikke et fristed for forumet.

Nei, det er tydeligvis dit hvor gretne mods og admins går for å få ut litt frustrasjon på enkeltmedlemmer.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og jeg gjentar det man har sagt mange ganger: SO er ikke et fristed for forumet.

9055390[/snapback]

So er snart et sted der du må ha bachelorgrad i førstepostregler og forumregler og deres akkumulerte funksjoner for å kunne poste.

9055437[/snapback]

Hahaha! Måtte le av den.

9055442[/snapback]

Om det ikke hadde vært for at dette er fakta, skal jeg si meg enig at den var ganske så komisk.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
*snip*

9055360[/snapback]

Hvem er Ida? :)

 

Jeg kunne godt tenkt meg å ha et sted hvor man kan diskutere ting som ikke faller under de andre kategoriene, eller fortjener en egen tråd. Men, faktumet er det at per dags dato så er SO en tråd hvor 10-15 individer styrer showet og benytter den som en IM-tjeneste hvor de prater om ting som er totalt irrelevante for resten av forumbrukerne.

Kvaliteten på postene er dessuten under enhver kritikk.

Lenke til kommentar
Du påstår jeg bryter noen regler, kan du finne frem hvilke? Akkurat det å diskutere etternavn i SO finnes det ikke noe forbud mot. 

9055390[/snapback]

Ingen har sagt det, men når det gjelder diskusjoner som kun inkluderer et fåtall av personer vil ikke den diskusjonen kunnes taes i denne tråden grunnet de nye reglene:)

Vil tro dette strider endel med etternavnsdiskusjonen du hadde. Langt mer enn hva en facebookdiskusjon ville stride med reglen i det minste.

 

 

9055409[/snapback]

 

Faktisk så tar du feil, dersom flere ville kunne de delta i en diskusjon om etternavnet, og nå var det ikke en diskusjon, det var et svar på en forespørsel fra en annen bruker.

 

Det eneste man trenger for å poste i SO er å kunne følge reglene og føringene som blir satt.

Lenke til kommentar
Hvem er Ida?  :)

 

Jeg kunne godt tenkt meg å ha et sted hvor man kan diskutere ting som ikke faller under de andre kategoriene, eller fortjener en egen tråd. Men, faktumet er det at per dags dato så er SO en tråd hvor 10-15 individer styrer showet og benytter den som en IM-tjeneste hvor de prater om ting som er totalt irrelevante for resten av forumbrukerne.

Kvaliteten på postene er dessuten under enhver kritikk.

9055488[/snapback]

Bazukh, Aidskake og en til er Ida.

 

SO var vel slik du beskriver det i større grad før enhver (delvis) intelligent meningsutveksling ble henvist til et underforum det heller burde bli tatt opp i.

Lenke til kommentar
Bare for å avklare; SO er ikke en tråd for innlegg som resten av forumet ikke vil ha. Tråden er underlagt våre retningslinjer, som alle andre tråder.

 

Det blir en vurderingssak hvilken innlegg som slettes eller ikke. Det som slettes gjøres av den grunn at innleggene strider med forumets retningslinjer :)

8947005[/snapback]

 

Dette er sant, Men det blir slettet for mye! So er en chattetråd og mye innhold er i en chat. Jeg synes også at det er strengt å ikke tillate Support i tråden fordi det i ganske mange tilfeller dreier seg om små ting.

 

Ikke sånt som "Hjelp! datan min bryter sammen hva skal jeg jøre?!"

 

(Bevisst skrivefeil)

Lenke til kommentar
Faktisk så tar du feil, dersom flere ville kunne de delta i en diskusjon om etternavnet

9055525[/snapback]

Så dersom flere vil, kan de ikke delta i en diskusjon ang. facebook? Det er null problem å ta til seg info om nettfenomenet uten å trenge å registrere seg vet du. Dessuten er etternavnet ditt ikke noe størstedelen av SO vil diskutere, derfor ble det heller ingen diskusjon. Om facebook blir et diskusjonsemne er det fordi folk vil diskutere det. Jeg klarer ikke se hvorfor det er galt? Det er da langt mer interessant og mindre dumt enn å diskutere etternavnet til en tilfeldig person på internett.

Lenke til kommentar

Syns det er litt gøy at SO blir strengere og strengere. Enhver "seriøs" diskusjon blir henvist til en anna kategori eller muligens tråd og alt anna blir sett på som internt.

Og i mellomtiden er det greit å snakke om militæret i webcaféen, som stort sett er et SO for webutviklere etter hva jeg har sett :)

 

edit: Nei, detta var ikke noe sleivspark mot webcaféen, men heller en observering.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Vil gjerne benytte muligheten til å referere til forsvarets ganske kjente begrep: "T.T.T" - Tenk, trykk, tal

 

Før man poster (uansett kategori) så bør man tenke igjennom om de resterende brukerne har noen nytte av det man sitter og skriver. Hadde alle i SO gjort dette ville det blitt en mye mer interessant tråd, noe som ville ført til at flere medlemmer ville blitt aktive i tråden. Per dags dato fungerer den som en IM-tjeneste for en liten gruppe medlemmer.

8954854[/snapback]

 

vil si meg enig i det siste du skreiv der, jeg har prøvd å henge meg på, men det går rett og slett ikke siden, jeg mister sammenhengen vær gang, og det er bare noen få brukere som dukker opp i tråden hele tiden. Ingen nye (sikkert fordi de syns det er vanskelig å henge seg på "bølgen). Det har også vært noe chatting som bare angår noen få personer, som de egentlig kunne lagd en chatte gruppe på msn og pratet om det der isteden. Det blir også pratet om mye uinteressant, som jeg mener er spam, som burde ha blitt slettet.

Lenke til kommentar
Faktisk så tar du feil, dersom flere ville kunne de delta i en diskusjon om etternavnet

9055525[/snapback]

Så dersom flere vil, kan de ikke delta i en diskusjon ang. facebook? Det er null problem å ta til seg info om nettfenomenet uten å trenge å registrere seg vet du. Dessuten er etternavnet ditt ikke noe størstedelen av SO vil diskutere, derfor ble det heller ingen diskusjon. Om facebook blir et diskusjonsemne er det fordi folk vil diskutere det. Jeg klarer ikke se hvorfor det er galt? Det er da langt mer interessant og mindre dumt enn å diskutere etternavnet til en tilfeldig person på internett.

9055597[/snapback]

Nå sitter du og prøver å få det til virke som jeg skulle la etternavnet mitt bli en diskusjon i SO, det gjorde jeg altså ikke, da jeg kun svarte på et innlegg fra en annen bruker.

 

Dersom folk vil diskutere Facebook kan de da gjøre det en annen plass enn i SO :)

Lenke til kommentar
Dersom folk vil diskutere Facebook kan de da gjøre det en annen plass enn i SO :)

9055684[/snapback]

Og her er vi inne på problemet: Ingen diskuterte Facebook, det fukket opp som en naturlig del av et annet emne. Om absolutt ingenting skal kunne nevnes i SO dersom det muligens passer inn et annet sted på forumet, er det ikke rart at det blir IM-tilstander der...

 

Og hvem vet ikke hva Facebook er? Ser ingenting galt med å diskutere facebook-relaterte ting i SO (bortsett fra at det hører hjemme n annen plass da. :roll: ). Å påstå at det er ekskluderende fordi ikke alle er medlem der er i hvert fall tåpelig.

Lenke til kommentar
Det har også vært noe chatting som bare angår noen få personer, som de egentlig kunne lagd en chatte gruppe på msn og pratet om det der isteden. Det blir også pratet om mye uinteressant, som jeg mener er spam, som burde ha blitt slettet.

9055647[/snapback]

Det er en generell chattetråd, selvølgelig blir det spam. Og det er ikke så viktige temaer som diskuteres hele tida at det trengs å opprettes en egen msngrupppe for det.

Det er mye tull i so, men det har det vært hele tida, ikke noe vits i å slette alt plutselig nå.

Lenke til kommentar
Du påstår jeg bryter noen regler, kan du finne frem hvilke? Akkurat det å diskutere etternavn i SO finnes det ikke noe forbud mot. 

9055390[/snapback]

Ingen har sagt det, men når det gjelder diskusjoner som kun inkluderer et fåtall av personer vil ikke den diskusjonen kunnes taes i denne tråden grunnet de nye reglene:)

Vil tro dette strider endel med etternavnsdiskusjonen du hadde. Langt mer enn hva en facebookdiskusjon ville stride med reglen i det minste.

 

edit:

Og jeg gjentar det man har sagt mange ganger: SO er ikke et fristed for forumet.

Nei, det er tydeligvis dit hvor gretne mods og admins går for å få ut litt frustrasjon på enkeltmedlemmer.

9055409[/snapback]

 

Alvorlig talt. De fleste admins her er veldig seriøse å ha med å gjøre, Men det kan nok være vanskelig å gjøre jobben sin noen ganger må jeg tro. Aalton har så langt svart utfyllende på spørsmålene her sålangt..

 

Og jeg gjentar det man har sagt mange ganger: SO er ikke et fristed for forumet.

9055390[/snapback]

So er snart et sted der du må ha bachelorgrad i førstepostregler og forumregler og deres akkumulerte funksjoner for å kunne poste.

9055437[/snapback]

Hahaha! Måtte le av den.

9055442[/snapback]

 

Jeg tviler på at noen av moderatorene har hørt eller tatt en bachelor innen dette.

Lenke til kommentar
Alvorlig talt. De fleste admins her er veldig seriøse å ha med å gjøre, Men det kan nok være vanskelig å gjøre jobben sin noen ganger må jeg tro. Aalton har så langt svart utfyllende på spørsmålene her sålangt..

9055800[/snapback]

Det er jeg fullt klar over og jeg satt det hele på spissen. Men det kan virke som om visse lar dårlig humør gå utover brukerne i SO til tider. Men det er en helt annen diskusjon.

 

Jeg tviler på at noen av moderatorene har hørt eller tatt en bachelor innen dette.

Det var snakk om brukerne og jeg har intet problem med å skjønne hva NgZ mente. Les førstesiden til SO, så skal du se. Det er ikke en pratetråd lenger, det er et diktatur hvor kun visse ting kan nevnes, og andre blir ekskludert. Og "slått hardt ned på" som moderatorene sier. :roll:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...