Gå til innhold

Unødvendig sletting i SO. Nei til diktatur!


Anbefalte innlegg

Hva er det med denne overdrevne slettingen i SO? 90% av alle innleggene er like spam som de godtatte, likevel blir de slettet. Det er veldig provoserende og jeg er klar over at jeg ikke er den eneste som reagerer på dette. Den tråden er laget for innlegg resten av forumet ikke vil ha, og da burde litt spam være lov. Det holder tross alt resten av forumet rent. Det burde være greit så lenge det ikke går til personhets.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å avklare; SO er ikke en tråd for innlegg som resten av forumet ikke vil ha. Tråden er underlagt våre retningslinjer, som alle andre tråder.

 

Det blir en vurderingssak hvilken innlegg som slettes eller ikke. Det som slettes gjøres av den grunn at innleggene strider med forumets retningslinjer :)

Lenke til kommentar

Vil gjerne benytte muligheten til å referere til forsvarets ganske kjente begrep: "T.T.T" - Tenk, trykk, tal

 

Før man poster (uansett kategori) så bør man tenke igjennom om de resterende brukerne har noen nytte av det man sitter og skriver. Hadde alle i SO gjort dette ville det blitt en mye mer interessant tråd, noe som ville ført til at flere medlemmer ville blitt aktive i tråden. Per dags dato fungerer den som en IM-tjeneste for en liten gruppe medlemmer.

Lenke til kommentar
Vil gjerne benytte muligheten til å referere til forsvarets ganske kjente begrep: "T.T.T" - Tenk, trykk, tal

8954854[/snapback]

 

Du har misforstått, dette står for Ting Tar Tid :wee:

 

Men seriøst, er enig med deg der. Tasting og trykking er man flink til, men når tenkingen uteblir så gir resultatet seg selv.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg vet da det er jo sambandspesialist i marinen (ut denne uken, så er det sivile liv for alle penga) og har undervist stakkarne i radiotelefoni :wee:

 

I SO skriver man jo ting bare for å skrive og mye blir meningsløst. Det er jo et poeng at noen gidder lese hva man har å skrive og at det kan gi en viss diskusjon. For mange virker det som en erstatning for MSN. Og noen mener tydeligvis man der skal kunne "blåse ut" og at det er et fristed for retningslinjene.

 

Dette ødelegger mye og det skaper selvfølgelig endel frustrasjon. Hele tråden burde kanskje døpes om til ttt for å sette en god presedens ^^

Lenke til kommentar

Vi har rett og slett ikke kapasitet til å kunne følge med på hver bidigste innlegg i SO, like lite som vi har kapasitet til å følge med på hver bidige innlegg i Politikkdelen eller musikkdelen. Slik er det bare.

 

Derfor finnes det spam i SO og det finnes personangrep i Politikkdelen som vi ikke har klart å fange opp. Desverre klarer vi ikke å fange opp alt, det postes tross alt noen tusen innlegg per dag på dette forumet og en god del av dem i SO :)

Lenke til kommentar
Du synes det da er riktig å slette 10 av 100 innlegg, hvor alle er like mye spam? Da er det bedre å la være, så lenge innleggene ikke er personangrep.

8986466[/snapback]

 

Ja jeg syntes det er riktig å slette innlegg man kommer over som strider med retningslinjene. Kommer man over overtramp men lar vær å gjøre noe "fordi det sikkert finnes andre overtramp som vi ikke har sett" er en meningsløs måte å moderere på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så om det er 100 uskikkelige barn på et sted, hvor du vet alle er like uskikkelige, er det riktig å kun straffe de 10 du ser der og da? Det er ikke rettferdig.

 

Det er også tull at det skal være ulovlig å nevne facebook eller andre nettsamfunn i SO. SO er en pratetråd ikke et diktatur. Dessuten har jeg problemer med å se hvorfor å nevne facebook skal skade noen, eller holde noen utenfor? Alle kan registrere seg der og være med i samtalen, om de ønsker. Om de ikke bryr seg, så bryr de seg heller ikke nok om at samtalen ikke omhandler dem til at det er en plage.

Lenke til kommentar
Det er også tull at det skal være ulovlig å nevne facebook eller andre nettsamfunn i SO. SO er en pratetråd ikke et diktatur. Dessuten har jeg problemer med å se hvorfor å nevne facebook skal skade noen, eller holde noen utenfor? Alle kan registrere seg der og være med i samtalen, om de ønsker. Om de ikke bryr seg, så bryr de seg heller ikke nok om at samtalen ikke omhandler dem til at det er en plage.

9055257[/snapback]

Modereringen som foregår der akkurat nå, er helt hinsides. En ny bruker har allerede forlatt tråden fordi den ble vel stalinistisk. Nå er det faktsik så ille, at hvis A ikke gir oss en liste med tillatte samtalemner er det ingen vits i å være der lenger...
Lenke til kommentar

Faktisk er det mange som ikke har noe ønske om å registrere seg på ulike nettsamfunn og dermed blir ikke de inkludert i en samtale om det enkelte nettsamfunnet. Vi skal ikke ha diskusjoner som utelukker andre brukere i SO, da er en tråd hvor skal kunne være delaktige.

 

Bedre å ta unna noe av spammen enn alt, da vi ikke har mulighet til å nå over alt.

Lenke til kommentar
Faktisk er det mange som ikke har noe ønske om å registrere seg på ulike nettsamfunn og dermed blir ikke de inkludert i en samtale om det enkelte nettsamfunnet. Vi skal ikke ha diskusjoner som utelukker andre brukere i SO, da er en tråd hvor skal kunne være delaktige.

9055330[/snapback]

Du bryter dine egne regler. Hvor mange tror du har interesse av å diskutere etternavnet ditt? Jeg bryr meg særdeles lite om hva du heter eller hvor du kommer fra, likevel synes du tydeligvis det er et greit tema i SO? Hvor er logikken?

 

Skal du spy ut regler, må du i det minste holde de selv.

Lenke til kommentar

Her var det faktisk ikke snakk om en samtale som medførte noe behov for å registrere seg. Det som ble nevnt var at Jan Simonsen hadde meldt seg inn i en facebook-gruppe ved navn "For oss som har en Ida-fetsj" eller noe liknende. Man trenger ikke å være en del av SO-klanen (kun å ha vært innom et par ganger denne uken) for å vite alt om nyhus, bazukh og jan simonsen, og at dette tilfeldigvis innebærer facebook kan jeg ikke, selv om jeg prøver, fatte at skal være gjenstand for moderering. Da er internspøken med Jan Simonsen faktisk hakket verre.

 

Det enste blir vel at man ikke kan diskutere diskusjon.no-temaer, fordi gjester som ikke er registrerte kan lese tråden...

Lenke til kommentar
Du bryter dine egne regler. Hvor mange tror du har interesse av å diskutere etternavnet ditt? Jeg bryr meg særdeles lite om hva du heter eller hvor du kommer fra, likevel synes du tydeligvis det er et greit tema i SO? Hvor er logikken?

 

Skal du spy ut regler, må du i det minste holde de selv.

9055359[/snapback]

 

Du påstår jeg bryter noen regler, kan du finne frem hvilke? Akkurat det å diskutere etternavn i SO finnes det ikke noe forbud mot.

 

Internspøken ang. Jan Simonsen ble stoppet så du kan ikke sitte å bruke det som et argument.

 

Og jeg gjentar det man har sagt mange ganger: SO er ikke et fristed for forumet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...