Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et lite sticky point her folkens. Ettersom man på mange måter kan kalle meg en KJ så har jeg lest ganske mye teori, men vært lite in field. Blitt mest sjekking i sosial krets osv.

 

Når jeg har lest all teorien, har jeg gradvis fått det for meg at det er jeg som skal være gevinsten, og ikke jenta. Dette har ført til at jeg har blitt altfor laid-back og care. Er nesten som om jeg noen ganger nesten forventer at jentene skal ta kontakt med meg, og ikke omvendt. Også når jeg har fått god kontakt med noen, fortsetter jeg å være altfor care og prøver bare å virke så "kul" som mulig.

 

Ser av og til når kamerater prøver seg på andre jenter, og ser hvor direkte de ofte er, og sitter for meg selv om tenker "chodes" og at de er altfor needy. Men blir like overrasket hver gang det faktisk går bra med dem, og tenker hvordan de klarte det.

 

Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg at jeg aldri hadde klart og gått bort til en jente på dagtid og sagt "Hei, du så så søt ut, hva heter du?" Føler liksom at det ikke er helt meg og at det blir litt for needy. Har også noe problemer med å gi ordentlige komplimenter til jenter, uten at jeg sier det sarkastisk eller kødder det bort.

 

Så anyone? Noen som føler de har det på samme måte, eller enda bedre: har noen tips til hva jeg burde gjøre?

 

Så lenge en ikke fremstår som en viljeløs slaskser ihvertfall ikke jeg noe galt i å være det du kaller laidback. Blir forsøkt sjekka opp ganske ofte for tia, og syns ikke det er noe galt i å la jenta få jobbe litt hun også. Når det er sagt er det heller ikke noe gæærnt i å ta/vise iniativ selv, så lenge en gjør det ut ifra riktig mindsett eller frame eller hva folk hvil kalle det. Dvs du har nok å ta av som det er, og bryr deg egentlig ikke altfor mye hvis jenta er bitch. Det ække noe tap for din del uansett.

Lenke til kommentar

Jeg går for Steve McQueen jeg. Ekke Murray han fyren i "lost in translation?"

 

Skal du ut i dag eller Dorian? Sykt fint vær i Bergen i dag <3

Vi drakk og koste oss i Nygårdsparken i dag, det var helt fantastisk. Virkelig en herlig dag. I kveld blir det innflytningsfest og en mulig bytur etterhvert. At jeg fortsatt ikke har kommet meg ut av huset kl 22:22 viser at det går litt tregt, men det er jo lov.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Rehash Redux, the book.

 

En gang han ble spurt om å spandere en drink på en kvinne, repliserte han:

 

- Så klart! Og så kan du kjøpe en til meg, så overrasker vi hverandre med hva vi tror den andre liker.

 

Han kjøpte vel melk også, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Skeptisk
Frode Thuen, samlivsekspert og psykolog, hopper ikke av begeistring over at enda en bok om sjekking er på markedet.

- Teknikker er vel og bra, men de virker bare i begrenset grad. Sjekking handler også om mange dypereliggende egenskaper som ikke er så enkle å manipulere, sier han og nevner selvbilde, selvfølelse og sjarm som eksempler.

- Gjør lav selvtillit deg til en dårligere sjekker?

- Helt opplagt. Sjekking har mye med selvfølelse å gjøre. Men også en slik ting som sjarm. Den ligger grunnfestet i vår personlighet. En talentløs usjarmerende fyr kan lese så mange bøker han vil, og likevel bare bli litt bedre enn han er på sitt dårligste.

http://www.dagbladet.no/2010/04/09/magasinet/sex/samliv/psykologi/11209435/

 

Hva synes dere om den uttalelsen? Handler ikke PUA om å bygge opp denne sjarmen da? Kan ikke si at noen bare mangler dette sånn fra grunnen av? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Skeptisk
Frode Thuen, samlivsekspert og psykolog, hopper ikke av begeistring over at enda en bok om sjekking er på markedet.

- Teknikker er vel og bra, men de virker bare i begrenset grad. Sjekking handler også om mange dypereliggende egenskaper som ikke er så enkle å manipulere, sier han og nevner selvbilde, selvfølelse og sjarm som eksempler.

- Gjør lav selvtillit deg til en dårligere sjekker?

- Helt opplagt. Sjekking har mye med selvfølelse å gjøre. Men også en slik ting som sjarm. Den ligger grunnfestet i vår personlighet. En talentløs usjarmerende fyr kan lese så mange bøker han vil, og likevel bare bli litt bedre enn han er på sitt dårligste.

http://www.dagbladet.no/2010/04/09/magasinet/sex/samliv/psykologi/11209435/

 

Hva synes dere om den uttalelsen? Handler ikke PUA om å bygge opp denne sjarmen da? Kan ikke si at noen bare mangler dette sånn fra grunnen av? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om poenget til Thuen er at en sånn gutt aldri vil kunne bli flink eller om han bare mener at å være en KJ/lesehest ikke vil være nok, og at han vil måtte være sosial for å bli sjarmerende. Hvis det er det første så er han en douche og tar feil, hvis det er det andre så vet han bare ikke at regel nummer 1 for alle bøker om sjekking er at å dra ut er alfa omega og at man trenger in-field experience for å virkelig forbedre seg. Sånn sett tar han feil uansett, resultater kan enhver få så lenge de leser og gjør det som står i boken, nemlig drar ut, prøver og feiler og ser hva som fungerer.

Lenke til kommentar
Frode Thuen, samlivsekspert og psykolog, hopper ikke av begeistring over at enda en bok om sjekking er på markedet.

- Teknikker er vel og bra, men de virker bare i begrenset grad. Sjekking handler også om mange dypereliggende egenskaper som ikke er så enkle å manipulere, sier han og nevner selvbilde, selvfølelse og sjarm som eksempler.

- Gjør lav selvtillit deg til en dårligere sjekker?

- Helt opplagt. Sjekking har mye med selvfølelse å gjøre. Men også en slik ting som sjarm. Den ligger grunnfestet i vår personlighet. En talentløs usjarmerende fyr kan lese så mange bøker han vil, og likevel bare bli litt bedre enn han er på sitt dårligste.

http://www.dagbladet.no/2010/04/09/magasinet/sex/samliv/psykologi/11209435/

 

Hva synes dere om den uttalelsen? Handler ikke PUA om å bygge opp denne sjarmen da? Kan ikke si at noen bare mangler dette sånn fra grunnen av? :hmm:

Høres ut som han er bitter fordi metodene han selv følger havner i dagbladet.

Lenke til kommentar
Gjest Radiolar

Denne tråden burde jeg ha oppdaget for LENGE siden... Av hensyn til meg selv velger jeg å delta anonymt.

 

Problemet mitt? At jeg pokker ikke forstår meg på jenter. Jeg er singel, men er såpass gammel nå at det er på tide å finne noen (la oss si at jeg er 25). Men dét er visst lettere sagt enn gjort. :(

 

Først kan jeg si litt om meg selv: Jeg er i ferd med å ta en god utdannelse, og jeg er iallfall normalt pen, intelligent og kunnskapsrik. Jeg er nok er ganske sjenert og klossete i sosiale sammenhenger, men med en viss promille tror jeg faktisk jeg kan være ganske sjarmerende. Samtidig gjør jeg åpenbart noe galt overfor jentene, for jeg klarer ikke å bli sammen med noen.

 

Kort fortalt begynner jentehistoriene mine bra. Snart kommer imidlertid påskuddene og unnskyldningene for ikke å treffes, jenta svarer veldig sent på meldinger og tar ikke telefonen hvis jeg ringer.

 

Det jeg lurer på er om det er noen der ute som kan fortelle hva jeg gjør feil?

 

Eksempel 1.

Jeg treffer jente ute på byen, sjarmerer henne ganske greit, og hun ender opp hos meg (dette skjer ikke så veldig ofte, btw). Vi avtales møtes igjen, noe hun er veldig positiv til. Vi tar ved 2-3 anledninger noe kaffe og noe øl og har ganske heftig sex.

 

Når jeg deretter inviterer henne med på ting, eller i det hele tatt foreslår å møtes, blir hun unnvikende. Hun svarer ikke på telefoner, bruker ingen smileys i (de få) meldingene hun sender og virker i det hele tatt veldig kjølig. Når jeg skriver "tenker på deg ;)," skriver ikke hun noe tilsvarende tilbake.

 

Hva status er nå? Jeg antar alt håp er ute. Det er kanskje like greit, for hun var neppe min type, men spørsmålet er: Hva pokker skjedde?!

 

Eksempel 2.

Samme som sist, men dette var en gang i forrige uke: Jeg treffer en jente på byen og våkner opp med henne dagen etter (i mellomtiden har vi sex som ifølge henne var veldig god).

 

Så møtes vi igjen på kvelden, vi spaserer rundt og tar en liten kaffe. Som sagt er jeg klossete i edru tilstand, så jeg gjør ingen tilnærmelser (det er kanskje positivt..?).

 

Vi avtales å møtes igjen og sender noen meldinger frem og tilbake. Hun skriver hun savner meg, at jeg er digg og søt osv. - og jeg skriver tilsvarende ting til henne: "Søte pus," "kyss," "grrr," "nattakos" o.l.

 

Så: Nei, hun kan ikke møte meg, det passer så dårlig. Jeg foreslår en annen dag. Neste dag kommer, og vet dere hva? Det passer ikke da heller.

 

Jeg foreslår (alltid ved sms, jeg ringer ikke) at vi møtes på en kafé til helgen, og sier at jeg ser frem til å møte henne. Det går fire timer, så får jeg et uklart "tja-nei-vi-får se-"svar tilbake. Og svaret er i en litt for saklig og kjølig tone: Null smileys, null "vennen," null "ser frem til å møte deg også."

 

Jeg ringer henne.

 

Hun svarer ikke... :(

 

Betyr dette at hun har mistet interessen fullstendig? Jeg frykter iallfall det, men jeg aner ikke. Det verste er at hun er veldig søt, så dette tar jeg faktisk litt tungt.

 

Men hva i himmelens navn gjorde jeg feil??

 

Hvordan skal man opptre overfor jenter man allerede har etablert (god og intim) kontakt med for å holde på interessen deres??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...