Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Minner på nok en gang at jeg desverre ikke har tid og mulighet til å verken lese, eller svare lange intrikate PM's om Pick-Up.

 

99% av det jeg mottar kan uten problemer postes i tråden hvor gode svar vil bli gitt. Jeg har ikke tid til å være personlig nettcoach for samtlige av folk på samlivsforumet som har problemer med det motsatte kjønn. PM's av den sort jeg mottar gidder jeg ikke å lese en gang, så det er i grunn veldig liten vits å i det hele tatt kaste bort tid med å skrive det. Jeg skrev dette også for en tid tilbake, og fikk da flere PM's etterpå hvor det stod noe ala "se her FORT", og samme problemstillingen i teksten... Det blir oversett det og

 

Ellers ønsker jeg alle en knall dag ;)

Endret av Chosen_One
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fuck peacocking. Sure, å skille seg ut er vel og bra. Kjør noen ting her og der som ser bra ut, men ha din egen stil. Skjorte, bukseseler, hatt og hele pakka er så utrolig try-hard dersom dette ikke er stilen din, men kun er for å peacocke. Man skal jo ikke bry seg om hva andre syns, heller ikke jentene.

 

Abundance mentality. Men ser bra og velstelt ut, gjerne med særegen stil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Folkens! Hva vil dere si betydningen av å fange opp ikke-verbal kommunikasjon under en samtale er? (denne skal drøftes)

 

(Sitter med eksamen i kommunikasjon) Og siden jeg har vridd hodet i alle bauer og kanter, kan det være godt med innspill.

 

Uhyre viktig. Etter å ha lært meg en del om kroppsspråk, vektlegger jeg det mer og mer - i noen tilfeller hører jeg nesten ikke på hva som blir sagt fordi jeg er så opptatt av å studere non-verbale signaler. Allikevel er det viktig å sammenligne non-verbal kommunikasjon med det verbale for å se etter likheter og ulikheter. De fleste har veldig vanskelig for å lyve med kroppen og derfor er det en fin kilde til ærlighet.

 

Mange, og da spesielt jenter, uttrykker hint med kroppen. Hvis du er ute av stand til å oppfatte disse, har du lav sosial intelligens (og for å generalisere så har de fleste gutter det på dette området). Visste du for eksempel at jenter tar initiativ til 90% av alle sjekkesituasjoner med kroppsspråket og at gutter gjennomsnittlig må tolke samme signal tre ganger for å skjønne det? En person som oppfatter kroppsspråk lett, enten det er bevisst eller ubevisst, vil være i stand til å komme mer innpå folk. Det er liksom duden som "virkelig skjønner meg".

 

Kort sagt så er betydningen stor.

 

Edit: Et lite tips til dere andre: hvis dere ønsker å holde på oppmerksomheten til flere jenter på likt (uten å være the dancing monkey) så snakk om kroppsspråk. Jenter er ekstremt flinke til å plukke non-verbale signaler opp og i det du viser forståelse for dette, på et bevisst plan, vil jentene bli veldig fascinerte. Tested and approved (sist med ni jenter).

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du sier de alle fleste menn er ute av stand til å tolke kroppsspråk, hvor omfattende nivå snakker vi om? Generelle IOI's eller er det et nivå opp? Har du gjort deg noen interessante obervasjoner den generelle PU-teorien har unnlatt å nevnt?

 

Tingen med PU-teori er at den er veldig overfladisk for å dekke et stort spekter av informasjon. PU er et paraplybegrep som omfatter bl.a. sosialpsykologi, sex, evolusjon, NLP, kroppsspråk osv. Derfor er det nødvendig å gå mer i dybden og lære generell teori om de enkelte tingene, hvis du har lyst å bli bedre. Et ekstremt eksempel er Neil Strauss.

Kvinner har 14-16 områder i hjernen som tolker atferd, menn har 4-6.

 

Det er ett enkelt utspill som i høy grad underbygger viktigheten av å forbedre evnen til å lese non-verbal kommunikasjon for menn. Et annet er:

 

Når ord og kroppsspråket står i strid med hverandre, ser kvinner bort fra ordene.

 

I Kroppsspråk står det faktisk et helt kapittel om IOIs (det heter bare noe annet). Det var ganske tydelig at PU har en mer omfattende (og logisk) oppfatning av dette, men resten av innholdet var veldig utfyllende i forhold til pickup.

 

En annen observasjon er at konvensjonell PU-teori ofte legger vekt på det å smile, men sier svært lite om hvorfor. Jeg må alltid vite hvorfor (uansett hva det gjelder) og det fikk jeg blant annet i nevnte bok hvor det står over 20 sider om smil og latter.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
I Kroppsspråk står det faktisk et helt kapittel om IOIs (det heter bare noe annet). Det var ganske tydelig at PU har en mer omfattende (og logisk) oppfatning av dette, men resten av innholdet var veldig utfyllende i forhold til pickup.

Driver selv å leser boka og skriver ned notater, anbefaler samtlige den boken. Lærerik i all kommunikasjon du noen gang skal gjøre igjen.

Lenke til kommentar
hvor får man tak i denne boken?

du kødder?

 

I Kroppsspråk står det faktisk et helt kapittel om IOIs (det heter bare noe annet). Det var ganske tydelig at PU har en mer omfattende (og logisk) oppfatning av dette, men resten av innholdet var veldig utfyllende i forhold til pickup.

Driver selv å leser boka og skriver ned notater, anbefaler samtlige den boken. Lærerik i all kommunikasjon du noen gang skal gjøre igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Alt er tillatt i dag. Fint at jeg skal på byen senere.

 

- Hva faen driver du med?!?!

- Første april!!!

 

Edit: Den hadde jeg ikke tenkt på før nå. *Pat on the back*

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Haha, likte mitt første møte med Omegle, Touchdown.

 

Connecting to server...

Looking for someone you can chat with. Hang on.

You're now chatting with a random stranger. Say hi!

Stranger: asl?

 

Dessuten så avslutter folk samtalen veldig fort(etter første spm., men det er kanskje det man skal øve seg på? Holde samtalen i gang mener jeg. ;))

Endret av quakie
Lenke til kommentar

Begynner å bli en stund siden jeg har skrevet noe her nå, så jeg tenkte å krydre denne vakre torsdagen med en liten feltrapport fra forrige helg.

Noen feltrapporter er lyse og hyggelige. Denne er mer et sammensurium av følelser, kyllingfakter og et plott med flere høl enn en Star Trek-episode, og noe jeg rablet ned mest for å sortere tanker. Men, sharing is caring, selv om den er helvetes lang.

Vi gjør oppmerksom på at enkelte detaljer kan være forandret for å beskytte identiteten til de involverte *nasal fortellerstemme*

 

 

Fredag

 

Ord for dagen: FAEN!!!

 

Etterfulgt av en hel masse stygge gloser og stump vold mot døde ting. Dette skjer idet jeg ramler inn døra på hybelen etter å ha brent århundrets sjanse til å få pult. Å si at jeg hater meg selv på det tidspunktet er en mild underdrivelse, og jeg føler en ganske heftig trang til å åpne vinduet og skrike eder og forbannelser av mine lungers fulle kraft. Oh, the fury...

 

Man skrur klokka ca tre timer tilbake, der jeg ramler inn på stamstedet i kjent stil. Noe sier meg at jeg burde bytte litt beite da jeg er på hils med alt fra dørvakter til garderobedamer, bartendere og pianistene i pianobaren, men det er en annen historie...

Jeg er i mitt sedvanlige perlehumør når jeg entrer pianobaren og labber bort til bardisken, og ett blikk er nok til at jeg får vannglasset mitt. Må bare elske de små tingene ;) Jeg tar en runde i lokalet og ser an livet, og det er uvanlig livlig til å være fredag.

Dvs alle krakkene rundt pianoet er opptatt, så jeg må finne meg en alternativ sitteplass. Valget faller på ei hylle til høyre for pianisten, en ganske yndet plass siden jeg har full oversikt over stort sett hele lokalet derfra. Dessuten får jeg en del trafikk av damer som vil bort til pianisten med musikkønsket sitt, og disse er vanligvis latterlig enkle å åpne. Hvorfor gjøre det vanskeligere enn nødvendig...

 

Det er fra denne utkikksposten at jeg ser to damer som danser et par meter framfor meg. Den ene ei høy brunette i et heller minimalt antrekk (fine pupper forresten) og den andre litt lavere, like brunette og kledd i en ganske nice kjole. Fine pupper der også, og akkurat i den størrelsen jeg liker :D

Så, jeg sitter og aner fred og ingen fare da den laveste brunetta, la oss kalle henne Kari, kommer snikende inn fra høyre og hilser. Vi utveksler formaliteter og banaliteter som navn etc, før hun byr meg opp til dans. Normalt sett har jeg den forferdelige uvanen at jeg sier nei, men i kveld sier jeg ja. Den som visste hva som ventet...

 

Jeg drar et par lamme vitser om at jeg har to venstrebein og hinter om at jeg ikke kan danse, noe som er blank løgn og enda en forferdelig uvane da jeg ofte får komplimenter for dansefoten og rytmefølelsen min. Svaret kommer lynkjapt, da hun forteller at hun har to høyrebein så dette skal nok gå bra. Ei jente med humor... Raven like ;)

 

Pianisten velger reggae- og latinoinspirerte rytmer, noe som passer meg utmerket.

Noen skrev for en stund siden en analogi om musikk og PU, der han mente at teknikkrunking kunne imponere, men at det var først når man la sjelen i det at det ble kunst. Vel, dans er en av de tingene jeg mer enn gjerne legger sjelen i (jeg danser altfor sjelden nå til dags når jeg tenker meg om), og dette smitter tydeligvis over på jenta foran meg. Smilet og latteren sitter løst og jeg drar fram luftgitaren et par ganger når pianisten svinser innom lettere rockeinspirerte tonearter, samt demonstrerer den patenterte hoftesvingen min på venninna hennes når hun blir vel nærgående.

 

Vi fristyler litt, forsøker på swing, noe jeg absolutt ikke kan, og danser litt tete a tete idet mr. Piano Man drar fram noen rolige rytmer, alt mens hun hvisker i øret mitt at hun digger meg.

 

Her kommer ett av mine evigvarende stickingpoints og biter meg i ræva - mens andre i samme situasjon sannsynligvis hadde tenkt "Hun sier hun digger meg! WOHOOO! It's ON, baby!!!" så stopper tankegangen min gjerne ved "Hun sier hun digger meg. Ok, kult." Eller sagt på en annen måte - hvis ei jente hadde stått foran meg med et skilt på brystet der det sto "Pul meg, for faen!" så hadde jeg antagelig ikke skjønt tegninga. Jeg er frustrerende blind for selv opplagte IOIs, og hvis jeg hadde visst hvor mange som unnslipper radaren så hadde jeg antagelig gjemt meg i dusjen med ei bøtte over hodet, skrudd på vannet og skreket til jeg ikke hadde mer stemme igjen.

 

Her i ettertankens lys virker det som om høyere makter forsøkte å sparke det inn i skallen min at hun likte meg, blant annet med følgende hendelsesforløp;

 

*Raven svinger rockefoten med Kari + venninne.*

*Kjekkas kommer bort og peker på Kari + venninne med et "er det ledig her?"-uttrykk*

*Raven tenker at sharing is caring og inviterer Kjekkas inn i varmen*

*Kari dytter Kjekkas konsekvent bort til venninna, og idet de to forsvinner for en svingom sier hun til meg at "ikke f... om jeg bytter deg bort"*

 

Jeg kommer antagelig til å gremmes hardt og lenge over at jeg ikke eskalerte her, selv om tanken på å kysse henne under en av klinetangoene streifet meg. Egentlig burde jeg gi meg selv klapp på ryggen for den, siden det er ganske lenge siden sist jeg tenkte i de baner, men akkurat nå er det bare irriterende.

 

Det hele blir såklart bedre...

 

Pianisten tar pause og stereoanlegget overtar, noe som blant annet betyr en sang der refrenget inneholder noe sånt som "you turn me on", og Kari mimer hver gang det kommer opp mens hun tar sine mest sexy dansetrinn og ser på meg med tidenes "kom og ta meg"-blikk. Dere kan jo gjette hvordan det gikk :p

 

Yep. Does not compute. Kernel Panic, Guru Meditation, BSOD, red ring of death... Ah, du skjønner tegninga.

 

Blir en halvveis ufrivillig takeaway også, da vannet jeg har drukket vil ut igjen og jeg trenger påfyll. Hun vil holde på meg, men gir til slutt slipp med ordene "du vet hvor du finner meg". Så, man stikker og lufter pølsa, tar en tur ut for avkjøling og fikser mer vann før man stikker tilbake til utsiktsposten sin.

 

Nærmest som forventet har hun forsvunnet, og jeg tenker "oh well" og setter meg godt til rette med vannglasset mitt. Slækker et par minutter før jeg får øye på henne borte ved bardisken, der hun svinger seg med en annen fyr. Jeg kan se på henne at hun ikke har all verdens interesse og tar meg selv i å smile litt... So, the magic still works.

Horny-Raven klikker i vinkel inni skallen min og pisker meg til å gå bort, så jeg rusler lettere henslengt bort og åpner henne igjen. Bam! Instant connection, just add Raven ;) Danser litt med henne og venninna hennes, alt mens jeg plukker opp noen "WTF!?"-blikk fra tilfeldig forbipasserende mannfolk. Artig. Til slutt blir det litt vel trangt om plassen, så vi forflytter oss bort til utsiktsposten min igjen. Instinktet er flink og gjør jobben sin, og jeg tar rundt henne og leder henne som den naturligste sak av verden. Yei for meg :D

 

Mer dansing, og jeg begynner å lede mer og får henne til å jage meg, noe som tydeligvis fungerer bra. Tar noen mikro-takeaways også, ved å snu ryggen til og danse litt på egen hånd før jeg tar henne inn i varmen igjen, noe hun villig blir med på.

Vi danser litt tettere igjen og jeg kan nærmest føle nakkehårene reise seg av spenningen, men neiiida... Tar fremdeles ikke hintet. Jeg bruker vanligvis å like den grå massen mellom øra, men når den har gitt meg så gampedigre skylapper at jenta kunne stilt med plakat der det sto "pul meg, for helvete!" uten at jeg registrerer det så føler jeg at jeg har tatt feil avkjørsel et sted. Jaja...

 

Ny vanningspause, en liten sprint ut på røykeplassen for å kjøle knotten, og når jeg kommer meg ned igjen har hun overtatt utsiktsposten min. Jeg loffer bort og bare antar at hun skal flytte seg, noe hun også gjør. Kjenner en forsiktig hånd på låret mitt, og svarer med å ta godt tak rundt henne og trekke henne litt nærmere. Vi synger og skråler, blikkontakten er til å ta og føle på og Horny-Raven tilter på nytt og prøver å få meg til å nytte sjansen og kysse henne.

 

Epic fail.

 

Siste sang, pianisten synger "Angels" av Robbie Williams og hver gang han kommer til refrenget og synger "I'm loving angels instead" så ser hun på meg med valpeøyne og peker på meg idet han sier "angels"... Skikkelig Hollywood-øyeblikk, men... Y'know the drill, jeg skaller elegant i den massive mentale sperren som har hjemsøkt meg de siste par årene og feiger ut.

Angels er ferdig og vi sitter noen øyeblikk og ser på hverandre, før skjebnen bryter inn i form av venninna hennes som sitter på et trappetrinn noen meter unna og ser temmelig redusert ut, og hun må stikke for å få henne hjem. Hun takker meg for (sitat) "den mest fantastiske kvelden på lenge", fisker med seg venninna si og lusker hjem.

Få nummeret hennes? Nei, det har vi ikke sett...

 

Jeg har etter hvert blitt temmelig tykkhudet når det gjelder kræsj & brenn, men denne brant litt ekstra...

 

 

Man oppsummerer lørdagen i et par setninger, da den ellers var temmelig begivenhetsløs, med unntak av et møte jeg hadde med Seth. Nyttet sjansen til å plukke hjernen til denne geniale mannen da han var innom byen, og det tentes et par lyspærer som jeg skal gjøre mitt ytterste for å nyttiggjøre meg.

Ellers møter man ei som bruker å henge på stamplassen min, vi hilser på hverandre og er plutselig bestevenner. Litt for mye hyperaktiv partygirl til at jeg gadd følge med, men nye bekjentskaper skal man ikke forakte.

Støter også på ei jeg har flørtet litt av og på med i snart ett år nå. Det har ikke gått noen steder og de siste par månedene har jeg egentlig gitt totalt faen, selv om instinktet sier at det er -noe- der. Jaja... Care.

 

Mandag er litt mer spennende. Man er på vei hjem fra jobb ukristelig sent, stikker nesa innom Narvesen på veien for å ta med en sjokkis hjem og flørter litt med dama bak disken. Yep, Raven prøver seg på daygaming. Eller kveldsgaming blir vel dette, men... ah, du fatter poenget.

Etter å ha plaget folk på telefonen i fem timer er hjernen god og varm, og samtalen går som den berømte varme kniven gjennom smøret. Jeg flørter, erter litt og er nysgjerrig, og finner ut at Jugglers "Conversational jujitsu" var verdt lesingen. Hun åpner seg som en bok, og tiden beinflyr mens vi tuller og diskuterer om hverandre.

Til slutt minner magen meg på hvorfor jeg var på vei hjem, og jeg kan rusle hjemover litt lysere til sinns fordi jeg fikk noen til å smile.

 

Summa Summarum:

 

Jeg kommer antagelig til å pådra meg spader, spunk og trippelfnatt av fredagen og iallfall kaste bort en del energi på å ergre meg over det, men for å sitere Wesley Snipes fra Blade: Trinity - "Use it!"

 

Jeg skal innføre en liten holdningskampanje for meg selv og bli kvitt de megasvære skylappene jeg har når det gjelder tiltrekning. Hallo, Raven. Det er faktisk mulig at hun er interessert når hun har hengt rundt deg i tre timer og gjentatte ganger sagt at hun liker deg.

 

Målsettinger - Hva, hvorfor, hvordan? Fordeler kontra risiko, og hvis jeg skal la risikoen vinne bør det være en satans god grunn for det. Action, boy! Now!

 

Som en siste fotnote - Jeg klarte jo å åpne døra til Raven's World of Awesome og gi "Kari" en opplevelse det så ut til at hun vil huske lenge, så det var egentlig ikke så dritt likevel...

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...