Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Leste førstepost. Og klart, det er ting jeg sikkert kunne hatt nytte av, men i det store og hele føler jeg ikke at det er noe "problem" å få prata med noen. Fra "hei" til skravling og et telefonnummer etterhvert. Selvfølgelig berører man hverandre litt i løpet av samtalen, det hører jo med.

 

Men det blir aldri forhold ut av det. Jeg blir bestevennen. Og jeg skjønner ikke hva jeg gjør som er så feil, men et eller annet alvorlig galt er det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du havnet i "vennesonen" så har du hold deg for lenge i comfort (les "The venusian arts" -> M3 modellen, anbefalest for alle)

Det er ganske enkelt rett og slett, du har ikke gjort noen moves og bare gjort venne ting alt for lenge. Da blir du til slutt bare en venn. Ta henne på skuldra, gi henne klemmer, få hun til å kysse deg på kinnet, bite hverandre i øret og plutselig er dere ikke bare venner lengre.

 

Vanskeligste med kino er å bli vandt med å gjøre det, etterhvert gjør du det automatisk. :)

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Det går vel mye på hvilke type du er angående "ta på greien". Noen mennesker er jo veldig fysisk av seg og koser og klapper på alle. Men for meg feks er jeg bare sånn med mennesker jeg stoler veldig på. Tar gjerne i mot en klem, men sjelden jeg faktisk gir en.

 

Hehe, det var litt morsomt det du skrev der. Det er liksom enklere å bli tatt på av folk som gjør det hele tiden og med alle, det virker helt naturlig. Så om du ikke er den typen, bli den. :)

 

Egentlig burde alle være mer fysiske, det er jo naturlig ting.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Har seg slik at jeg har kommet "et stykke" med en jente. Dvs, jeg vet at hu er intr, og jeg er intr. Vi har sett på film et par ganger. Har bestemt meg for å "close" denne. Har ikke brukt noe som står i denne posten. Men jeg tenke å stille et spørsmål. Her er en situasjon:

 

Sitter og små chiller den i sofaen, ser på film. Hva skal jeg gjøre for å eskalere? Har ikke kysset henne enda, heller ikke så veldig mye kino. Noe tips til å eskalere?:) Uten å skremme livskiten ut av 'a.

Lenke til kommentar

Yo, bare et aldri så lite spørsmål her.

 

Driver å ser på filmene til Mystery, der nevner han stadig vekk ting som A2 og A3. Jeg antar at han ikke snakker om ark-størrelser.

Jeg antar at A står for attraction, og tallet er delen av den delen (Om dere skjønner)?

Og hva står de andre for? Har ikke hørt han nevne T for transition eller C for comfort e.l.

Lenke til kommentar
Leste førstepost. Og klart, det er ting jeg sikkert kunne hatt nytte av, men i det store og hele føler jeg ikke at det er noe "problem" å få prata med noen. Fra "hei" til skravling og et telefonnummer etterhvert. Selvfølgelig berører man hverandre litt i løpet av samtalen, det hører jo med.

 

Men det blir aldri forhold ut av det. Jeg blir bestevennen. Og jeg skjønner ikke hva jeg gjør som er så feil, men et eller annet alvorlig galt er det.

 

Jeg kjenner ikke deg og du beskriver ikke så detalsjert så litt vanskelig å svare spesifikt. Den vanligste grunnen til at menn havner i vennesonen er at de er for mye "nice guy". Og viktig å sette riktig frame helt fra begynnelsen. Later du som om du bare vil prate er det akkuratt det du får. Slå ann en morsom litt flørtende tone fra starten. Kvinner setter fort menn i kategorier som venn eller potensiell lover. Og ikke bli skulderen å gråte på og venninna hun forteller alle probleme sine til.

 

Som sagt kjenner jeg deg ikke så vet ikke om det her er treffende. Kort sagt mangler man attraction hvis man havner i vennesona. Om du virkelig ønsker å løse problemet burde du lese litt mer om emnet og hva som skaper attraction. Mystery method er nevnt, juggler method er også god, men skiller veldig fra MM på mange punkter. Personlig ville jeg kanskje anbefalt David DeAngelos double you dating, gir en grei innføring i PU.

Endret av Mester_B
Lenke til kommentar
Neida, men jeg ser helst at du utdyper denne åndelige esoterismen din litt.

Light: Astarte Education og annet New Age.

Medium: Grader av Knowledge & Conversation with the Holy Guardian Angel (K&C HGA), kan sammenlignes med MM.

Strong: Ok, men tilslutt er det farvel HGA -> Daath (ender opp her til syvende og sist, hvis kontakt først er oppnådd).

A: Failure: Cult junkie, black brother, madness, suicide etc.

B: Success: implies failure, deal with it.

 

Og hva mener du med selv-ut-vikling?

Vikle ut seg selv, du vet... hent jekken så ska vi sjå >bretter opp armene>

Lenke til kommentar
Neida, men jeg ser helst at du utdyper denne åndelige esoterismen din litt.

Light: Astarte Education og annet New Age.

Medium: Grader av Knowledge & Conversation with the Holy Guardian Angel (K&C HGA), kan sammenlignes med MM.

Strong: Ok, men tilslutt er det farvel HGA -> Daath (ender opp her til syvende og sist, hvis kontakt først er oppnådd).

A: Failure: Cult junkie, black brother, madness, suicide etc.

B: Success: implies failure, deal with it.

 

Og hva mener du med selv-ut-vikling?

Vikle ut seg selv, du vet... hent jekken så ska vi sjå >bretter opp armene>

 

Lolol, hva i alle dager er det du snakker om? :p

 

Er det en religion? En livsstil? En måte å bli gal på i en fei?

Holy guardian angel? Cult Junkie? Suicide?

 

Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan en Holy guardian skal kunne hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Leste førstepost. Og klart, det er ting jeg sikkert kunne hatt nytte av, men i det store og hele føler jeg ikke at det er noe "problem" å få prata med noen. Fra "hei" til skravling og et telefonnummer etterhvert. Selvfølgelig berører man hverandre litt i løpet av samtalen, det hører jo med.

 

Men det blir aldri forhold ut av det. Jeg blir bestevennen. Og jeg skjønner ikke hva jeg gjør som er så feil, men et eller annet alvorlig galt er det.

 

Jeg kjenner ikke deg og du beskriver ikke så detalsjert så litt vanskelig å svare spesifikt. Den vanligste grunnen til at menn havner i vennesonen er at de er for mye "nice guy". Og viktig å sette riktig frame helt fra begynnelsen. Later du som om du bare vil prate er det akkuratt det du får. Slå ann en morsom litt flørtende tone fra starten. Kvinner setter fort menn i kategorier som venn eller potensiell lover. Og ikke bli skulderen å gråte på og venninna hun forteller alle probleme sine til.

 

Som sagt kjenner jeg deg ikke så vet ikke om det her er treffende. Kort sagt mangler man attraction hvis man havner i vennesona. Om du virkelig ønsker å løse problemet burde du lese litt mer om emnet og hva som skaper attraction. Mystery method er nevnt, juggler method er også god, men skiller veldig fra MM på mange punkter. Personlig ville jeg kanskje anbefalt David DeAngelos double you dating, gir en grei innføring i PU.

 

Bra momenter. En annen mulighet kan være at @JLa har en del "feminine" trekk (Jeg mener ikke utseende, men knyttet til personlighet). Jeg vet jeg har det, gjennom relativt omfattende personlighetstesting, og måtte faktisk være svært bevist dette for ikke å ende i bare "vennesonen". Nå er det mange år siden jeg var aktiv på "markedet", og de fleste av nymotens teorier var ikke kjente, men realitetene var omtrent de samme.

 

Det usynlige signalet ble da likeverdig i stedet for attraksjon.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Hm, har ikke sett denne posten før nå. Når jeg tenker over det, er den eneste gangen jeg faktisk har "fått napp" ute på byen følgt denne listen, helt ubevisst. Tror jeg har lettere for slikt hvis jeg havner i en situasjon jeg føler meg komfortabel i, som igjen er skjeldent.

 

Problematikken jeg ser med jenter/damer idag er at, som uteforstående, ser det ut som minst 90% av dem går rett etter denne "morsomfyren". I og med at jeg føler meg lettere sosialt tilbakestående, kan dette bli ett problem. Jeg liker å henge meg på den verden jeg lever i, diskutere interessange og intelligente ting (se bort i fra skrivefeil forresten). Jenter/damer kan se ut som de ikke liker slike diskusjoner, skal sies at jeg ikke går bort og spør om hva hun synes om relativitetsteorien med det første, men dette er slike ting jeg liker å diskutere.

 

En ting til OP (PUA): Selv om denne "guiden" fungerer i praksis, men slik som jeg ser det er det lite å bygge videre relasjoner på?

Lenke til kommentar

Vel, å diskutere realivitetsteorien er vel ikke akkurat verdens beste sjekketriks, men det finnes helt sikkert damer der ute som synes at det er interessant, det også, og da er det vel positivt å finne noen med samme interesse som deg? :)

 

Men om du har lyst å få "draget" vil jeg tro at PUA kan hjelpe også deg, for alle kan forandre på seg selv med litt innsats. Men ting tar tid.

Lenke til kommentar
En ting til OP (PUA): Selv om denne "guiden" fungerer i praksis, men slik som jeg ser det er det lite å bygge videre relasjoner på?

 

 

Det er et godt spørsmål. I boken " The Game" av Neil Straus tar dem også opp temaet - konklusjonen er at boken å den generelle sjekke guidene ikke viser til hvordan du skal håndtere ferden videre. "sjekkeguidene" viser til hvordan man får seg et ligg, enkelt og greit.

 

Forresten, er da ikke mange som liker å prate om relativitetsteorier anyway ^^

Lenke til kommentar

Pja...

Wayne Elise (Juggler) påstås å være forlovet på hjemmesiden til Charisma Arts. Neil Strauss (Style) fortalte om "den ene han ikke kunne få" i Annihilation Method og hadde tydeligvis både fått og slått seg til ro med henne, så de finnes. Personlig har jeg venner og bekjente i miljøet som har vært i langvarige forhold (3-5 år) og de fleste jeg kjenner er som regel ute etter den ene, spesielle de kan slå seg til ro med.

 

"Problemet", iallfall i mitt tilfelle, er at den kvinnetypen jeg foretrekker ser ut til å være forholdsvis sjelden, og jeg har sett så mye rart at jeg vet jeg antagelig må date en haug med damer før jeg finner det jeg vil ha.

 

Et lite PS til Theo343 - Yep, har passert 25-tallet med snart 7 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...