Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

jeg synes bare det virker litt utrolig at 3 jenter synes det er helt greit at gutten de ligger med, ligger med andre.. kjenner dere noen som hadde syntes det hadde vært greit a? ikke jeg ihvertfall, og aldri møtt noen som har syntes det heller.. men men :)

 

er ikke dødssynd å ligge med mange, men det strider imot mine verdier og hva jeg mener fremmer ett sunt selvbilde og hvordan en skal trives med seg selv som menneske på lang sikt.. mener det bare godt, ikke dømmende.. jeg sier bare meningen min! ironisk virker det som at DET er døddsynd.. men alle andre sier jo hva de synes, og de sier også meningen sin om meg personlig så.. jeg må da få si det jeg mener også om gjeldene sak, uten at folk skal fly i flint.. (ikke rettet mot noen) ..

 

edit: med mange så mener jeg feks. 20 år og 40- 50 stk da.. jeg synes ikke det er ett bra utgangspunkt å ha med seg i ryggsekken inn i det voksne liv.. og jeg vil heller ikke oppmuntre slik oppførsel..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er problemet er at det er bare mennesker som deg som gjør at jenter som har ligget med mer enn 3 føler seg skitten. Noen kan ligge med to og føle seg helt forfærdelig og andre kan ligge med to fotballlag og føle seg helt fin. Folk er forskjellig. Så lenge man ikke gjør noe som skader noen og man trives med det, så spiller det vel ingen rolle hvor mange man ligger med? Rart at en jente i din alder tror verden er så A4.

Lenke til kommentar

Helt greit Melisma *klapper på hodet*. :)

Jeg også deler bare mitt syn på saken, ingen skal bli skutt for å si hva de mener.

De at mr.PUA har 3 damer på engang overrasker meg ikke. Det er kjent fenomen i miljøet, de er nok bare glad for at de får være en av de heldige 3.

Lenke til kommentar
vel, jeg synes det virker litt for godt til å være sant, at feks PUA sjøl har ett forhold med 3 jenter, og det er helt greit for dem liksom.. jeg kjenner MANGE jenter, og ingen av de hadde noengang godtatt at den de ligger med ligger med 2 andre samtidig.. synes bare det høres ganske utrolig ut! og disse tre på gang ETTER han har roet seg! hvor mange var det han lå med når han ikke var rolig a??

 

hvis dette er ett fellestrekk for PUA'ere, så må jeg si at jeg blir ganske overraska..

 

Mange har det, mange er i forhold og mange går heller etter one night stands. Jenter fremstår gjerne som litt mer dydige enn de egentlig er utad, fordi de er redde for ryktet sitt. Etter min erfaring er det også mange som ikke tror med seg selv at de ville likt det, men som takler det når det kommer til stykket.

Lenke til kommentar
Hva er det som er så galt med å ha sex egentlig!? Det høres ut som det er den største dødssynden du kan gjøre! Nå er jeg seriøst lei, når alt kommer til alt har mennesket to hovedmål her i livet "Overleve og ha sex."

Sex skader ingen, med mindre det er voldtekt. Sex er godt, sex forbrenner kalorier, sex gjør deg glad, sex er sundt på alle måter. Slutt og klag over at folk som vet hva de driver med får mer god, kvalitets sex enn det dere forumtroll får! >.<

 

*Oppgitt QBab*

 

Hva er galt med å mene at sex er såpass spesielt at man bare deler det med noen utvalgte? Er det så vansklig å akseptere at andre kan ha forskjellige meninger om det? Personlig lar jeg gjerne folk som synes det er greit å ligge med mange drive på seg imellom, men det er påfallende vår sterkt folk reagerer mot de som mener det ikke er en bra tin, de er trangsynte og syter og alt som er.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det som er problemet er at det er bare mennesker som deg som gjør at jenter som har ligget med mer enn 3 føler seg skitten. Noen kan ligge med to og føle seg helt forfærdelig og andre kan ligge med to fotballlag og føle seg helt fin. Folk er forskjellig. Så lenge man ikke gjør noe som skader noen og man trives med det, så spiller det vel ingen rolle hvor mange man ligger med? Rart at en jente i din alder tror verden er så A4.

 

 

nei, nei, hvis noen jenter eller gutter her har følt seg skitten fordi de har ligget med 3 stk, så er ikke det min hensikt,, det er da ikke ett tall åsnakke om engang i forhold til de talllene jeg tenker på og refererer til..

 

det er greit at man ikke skader noen andre ved å ligge rundt, men en skader seg selv, mener jeg da.. men som du sier, folk er forskjellige, og noen takler det bedre enn andre.. men jeg tenker på ungdommene som ikke takler det når fortiden tar dem igjen i eldre alder..

 

jeg synes ikke at samfunnet skal oppmuntre slik oppførsel, tenåringer idag har så mange partnere at det går over styr.. barn får barn.. dette er bare ikke en sunn måte å reklamere for til skoleungdommen..

Lenke til kommentar
Hva er galt med å mene at sex er såpass spesielt at man bare deler det med noen utvalgte? Er det så vansklig å akseptere at andre kan ha forskjellige meninger om det? Personlig lar jeg gjerne folk som synes det er greit å ligge med mange drive på seg imellom, men det er påfallende vår sterkt folk reagerer mot de som mener det ikke er en bra tin, de er trangsynte og syter og alt som er.

 

AtW

 

Jaja, jeg syns i allefall ikke sex er såå utrolig spesielt. For meg er det er på linje med å spise is. Uansett, viss dere ikke vil ha sex med mange så er det greit, så kan vi som har det motsatte få gjøre det uten noe mer babbel. :)

Lenke til kommentar
Helt greit Melisma *klapper på hodet*. :)

Jeg også deler bare mitt syn på saken, ingen skal bli skutt for å si hva de mener.

De at mr.PUA har 3 damer på engang overrasker meg ikke. Det er kjent fenomen i miljøet, de er nok bare glad for at de får være en av de heldige 3.

 

ja, godt at noen kan være enig om å være uenig, uten å angripe "motstanderen" personlig.. takk for det :yes:

Lenke til kommentar

Jeg lever i 2007, hva med å skippe noen århundre fram? Ikke alle mener de skader seg om de ligger med flere enn fyren de skal gifte seg med. Det er bare et problem den dagen du faktisk syntes det er det. Jeg sier ikke at det er bra at jenter ligger rundt med hvem som helst, flere i uken. Men akkuratt hvor denne grensen går er helt opp til hver enkelt å bestemme. Ingen kan si at dette er riktig eller ikke.

Lenke til kommentar
ja, godt at noen kan være enig om å være uenig, uten å angripe "motstanderen" personlig.. takk for det :yes:

 

*Klapper litt til*

 

Og til alle dere PUA hatere/motstandere/kranglefanter, les litt (mer)på stoffet eller kikk litt på mystery DVD'ene.

Jeg føler det er en del her som ikke helt skjønner konseptet.

Lenke til kommentar
Jeg lever i 2007, hva med å skippe noen århundre fram? Ikke alle mener de skader seg om de ligger med flere enn fyren de skal gifte seg med. Det er bare et problem den dagen du faktisk syntes det er det. Jeg sier ikke at det er bra at jenter ligger rundt med hvem som helst, flere i uken. Men akkuratt hvor denne grensen går er helt opp til hver enkelt å bestemme. Ingen kan si at dette er riktig eller ikke.

 

Det er jo flere objektive ulemper med å ligg med mange folk, og ditto er det ulemper med å ligge med få. Å påstå noe annet er å lure seg selv. Dog er jeg enig i at sålenge man stort sett lar være å plage andre, så får folk kjøre på som de vil. Men som alle moralske/praktiske spørsmål, så mener jo hver enkelt at en løsning er mer riktig enn andre (hvis ikke er det jo umulig å inneha noe standpunkt), og således er en diskusjon født.

 

AtW

Lenke til kommentar
*Klapper litt til*

 

Og til alle dere PUA hatere/motstandere/kranglefanter, les litt (mer)på stoffet eller kikk litt på mystery DVD'ene.

Jeg føler det er en del her som ikke helt skjønner konseptet.

 

Synes det virker som det er ganske mange i PU-leiren som ikke helt skjønner konseptet heller. Man blir unektlig ganske god til en ting av å trene på det, men det virker som det er endel lite underbygde påstander om at man blir god i en rekke andre ting i samme slengen også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Synes det virker som det er ganske mange i PU-leiren som ikke helt skjønner konseptet heller. Man blir unektlig ganske god til en ting av å trene på det, men det virker som det er endel lite underbygde påstander om at man blir god i en rekke andre ting i samme slengen også.

 

AtW

 

Har jeg sagt at jeg blir god i fotball av å studere PUA?

Lenke til kommentar
Det er bare slitsomt å se de samme innleggene om og om igjen av samme person som skriver om hvor gale hun syntes at mennesker ligger rundt. Når skal folk bare passe sine egne saker. Alle innleggene virker bare om en rettferdigjøring av et eventuelt singeliv og få tilbud.

 

Det er mye i denne tråden som graves opp om og om igjen, og som er slitsomst for noen av de som leser det. Det ligger litt i en diskusjons natur at man ikke "passer sine egne saker". Videre synes jeg det er ganske tåplig med antakelser om personlig problemer som ligger bak. Man kan like gjerne si "synes bare innleggene som mener det ikke er falt bare er en livløgn for å distansere seg fra et liv blottet for genuine følelser", den slags tilfører ikke diskusjonen noe, og er uansett spekulasjon, klarer eller vil man ikke argumentere, så bør man la være å skrive, istedet for å gå inn på srkiverens motivasjon og person.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har jeg sagt at jeg blir god i fotball av å studere PUA?

 

Nei, det har du ikke, og å tolke innlegget mitt som at jeg har sagt at du har sagt det er vel mildest talt en underlig tolkning, å være god i andre ting, er ikke det samme som å være god i alle mulig tenklige ting.

 

Videre så er det vel ikke nødvendigvis slik at "ganske mange i PU-leieren" innebefatter deg heller, jeg må innrømme jeg ikke har oversikt over akkurat hvem som har uttalt hva til enhver tid.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Nei, det har du ikke, og å tolke innlegget mitt som at jeg har sagt at du har sagt det er vel mildest talt en underlig tolkning, å være god i andre ting, er ikke det samme som å være god i alle mulig tenklige ting.

 

AtW

 

Du er tydeligvis en veldig alvorlig person. :hmm:

Det jeg mente på min helt særegne måte var: Hva er det vi mener vi blir bedre på som du mener vi ikke blir bedre på, for det det ikke er vitenskapelig bevist (enda)?

 

Det der var en merkelig setning.

 

 

Videre så er det vel ikke nødvendigvis slik at "ganske mange i PU-leieren" innebefatter deg heller, jeg må innrømme jeg ikke har oversikt over akkurat hvem som har uttalt hva til enhver tid.

 

Du mener altså at jeg er en av dem som har skjønt det?

Takk, nå ble jeg litt gladere i deg ATW :)

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Det er bare slitsomt å se de samme innleggene om og om igjen av samme person som skriver om hvor gale hun syntes at mennesker ligger rundt. Når skal folk bare passe sine egne saker. Alle innleggene virker bare om en rettferdigjøring av et eventuelt singeliv og få tilbud.

 

 

jeg synes jeg må få lov til å respondere på innleggene rettet mot meg, hvis du synes det er slitsomt å lese, så foreslår jeg at du ikke går inn på tråder der trådstarter heter "melisma" , for jeg kommer til å være der skjønner du.... , og jeg kommer til å si meninga mi om saken, og IKKE personene jeg diskuterer med..

 

hva alle innleggene mine virker som for deg, får være opp til deg selv å avgjøre, men hadde satt pris på om du hadde holdt dine "mistanker" for deg selv, du "baksnakker" meg jo rett foran trynet mitt! og det uten at du kjenner meg engang..

Lenke til kommentar
Du er tydeligvis en veldig alvorlig person. :hmm:

Det jeg mente på min helt særegne måte var: Hva er det vi mener vi blir bedre på som du mener vi ikke blir bedre på, for det det ikke er vitenskapelig bevist (enda)?

 

Det der var en merkelig setning.

 

Vel jeg kan jo nok engang gjente det jeg oppfatter som den mest problemtiske påstanden, både fordi de påstatte resultatene er så gode, og fordi grunnlaget er tynt.

 

Nemlig at PUA-folk har større sannsynlighet for å "ende med drømmedama" (da på langtidsbasis), det blir stadig gjentatt, og grunnlaget for å påstå det er tynt. At man er god til å sjekke opp folk, som antakelig er ute etter en relativt uforpliktende greie, er ikke det samme som at man er god på å leve sammen med noen i lang tid.

 

Videre må jeg nesten påpeke at noe slikt ikke kommer til å bli "vitenskaplig bevist". Ei heller er det nødvendigvis feil, men når det man har av ordentlige undersøkelser i stor grad tyder på at det ikke er riktig, så er det all grunn til å være skeptisk til påstander som kun(?) er dokumentert med enkeltpersoners synsing.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...