Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Jeg ville sett på det som mer krise om han ikke var redd for å ha gjort deg gravid i den alderen dere er. Ikke legg for mye i det, og kos deg. Hvis han går rundt med sånne bekymringer, så har han nok en plan, og ønsker å se deg igjen.

Ja, det jeg mente var at jeg var usikker på om han mente om han ville treffe meg igjen, og derfor bare sa det for å myke opp situasjonen/for at jeg skulle ta abort eller noe slikt hvis du skjønner.. hehe.

 

Anonymous poster hash: 8002d...a3e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal på en tinder-date med en søt blondine jeg har chattet en stund med og forstår at hun er nokså tiltrukket av meg. Planen er å spise middag hos henne og så ta turen ned til byen. Planen er seff å forføre henne litt utover kvelden. Er i utgangspunktet på lengre sikt på utkikk etter en fuckbuddy og ikke en kjæreste. Noen som har erfaring med dette og har noen tips til hvordan man skal gå frem uten å virke som en kynisk drittsekk? :). Vet at mange damer (spes på tinder) ser etter det samme, og håper jo på nettopp dette.

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar

Skal på en tinder-date med en søt blondine jeg har chattet en stund med og forstår at hun er nokså tiltrukket av meg. Planen er å spise middag hos henne og så ta turen ned til byen. Planen er seff å forføre henne litt utover kvelden. Er i utgangspunktet på lengre sikt på utkikk etter en fuckbuddy og ikke en kjæreste. Noen som har erfaring med dette og har noen tips til hvordan man skal gå frem uten å virke som en kynisk drittsekk? :). Vet at mange damer (spes på tinder) ser etter det samme, og håper jo på nettopp dette.

Jeg pleier å si til damene helt fra starten av at jeg kun er ute etter pule venn og at jeg ikke er noe interessert i noe mer enn det.

Legger gjerne til at hvis hun begynner å få følelser, så er det best om hun sier ifra så tidlig som mulig. Da kan vi bare gå hver vår vei.

Dere har allerede chatta en stund sier du.. Jeg veit ikke hva en stund er, men kanskje greit å si ifra snart.

 

Men når det er sagt, så har dere jo møttes på et allerede overfladisk sted som Tinder.

Det kan jo godt hende hu ikke vil ha noe mer enn en pule venn selv heller?..

 

Man slipper mye craziness ved å være ærlig fra starten av, er vel alt jeg prøver å komme frem til.

 

Lykke til! :)

Endret av Mitra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I mitt hodet er på byen mer overfladisk enn tinder på mange måter. Du ser personen så dressa opp som overhodet mulig og med alkohol innabords har man lavere standard etc.

På Tinder, og hvis man får en god samtale hvor man merker ting flyter på er dette en mer reell og ekte kommunikasjon som legger føringer som er mye mer verdt enn en fuktig natt på byen. Hvertfall i mitt hodet. Men er klart det finnes unntak på begge fronter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

I mitt hodet er på byen mer overfladisk enn tinder på mange måter. Du ser personen så dressa opp som overhodet mulig og med alkohol innabords har man lavere standard etc.

 

På Tinder, og hvis man får en god samtale hvor man merker ting flyter på er dette en mer reell og ekte kommunikasjon som legger føringer som er mye mer verdt enn en fuktig natt på byen. Hvertfall i mitt hodet. Men er klart det finnes unntak på begge fronter.

 

På Tinder blir du i utgangspunktet kvalifisert så og si utelukkende på utseende, så det sier seg selv at Tinder er mer overfladisk.

 

På byen får man innledningsvis vist mye mer av seg selv enn ved kun et bilde og får som regel i gang en samtale med en jente ut at hun X-er deg vekk eller ignorerer deg.

 

Det betyr ikke at hverken byen/Tinder kan føre til noe dypere etter hvert. Men at Tinder er mer overfladisk burde det ikke være noen tvil om. :)

Lenke til kommentar

 

I mitt hodet er på byen mer overfladisk enn tinder på mange måter. Du ser personen så dressa opp som overhodet mulig og med alkohol innabords har man lavere standard etc.

 

På Tinder, og hvis man får en god samtale hvor man merker ting flyter på er dette en mer reell og ekte kommunikasjon som legger føringer som er mye mer verdt enn en fuktig natt på byen. Hvertfall i mitt hodet. Men er klart det finnes unntak på begge fronter.

 

På Tinder blir du i utgangspunktet kvalifisert så og si utelukkende på utseende, så det sier seg selv at Tinder er mer overfladisk.

 

På byen får man innledningsvis vist mye mer av seg selv enn ved kun et bilde og får som regel i gang en samtale med en jente ut at hun X-er deg vekk eller ignorerer deg.

 

Det betyr ikke at hverken byen/Tinder kan føre til noe dypere etter hvert. Men at Tinder er mer overfladisk burde det ikke være noen tvil om. :)

 

 

First off: Ingenting sier seg selv når det kommer til subjektive meninger.. Og jo, tinder er ikke alltid overfladisk når samtalen kommer i gang. Utelukkende at man kun ser på bilder er ikke hele greia med Tinder. Hva som skjer når kontakten er i gang er det jeg snakker om. Hvis den kjemien er god, er dette ting som er mye mindre overfladisk enn noen halvtrøtte drinker på et kleint utested med alt for høy musikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

First off: Ingenting sier seg selv når det kommer til subjektive meninger.. Og jo, tinder er ikke alltid overfladisk når samtalen kommer i gang. Utelukkende at man kun ser på bilder er ikke hele greia med Tinder. Hva som skjer når kontakten er i gang er det jeg snakker om. Hvis den kjemien er god, er dette ting som er mye mindre overfladisk enn noen halvtrøtte drinker på et kleint utested med alt for høy musikk.

 

 

 

Ikke alt er subjektivt. 

 

Selvsagt kan Tinder gi dybde om man oppnår kontakt med en person og får i gang en dyp samtale, men hva om man aldri kommer så langt at man får startet samtalen i utgangspunktet fordi personen sveipet deg vekk?

 

Og det er vel like sannsynlig at et møte på byen kan gi dybde etter hvert som at en match på Tinder skulle gi det? 

 

Jeg vet i hvert fall for min egen del at jeg har langt større sjanse på byen enn jeg har på Tinder, nettopp fordi jeg ikke blir vurdert utelukkende på utseende i det virkelige liv. :)

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

Ikke alt, men dette er.

Da er vi enige da. Ja tenk om det du, men var ikke det poenget mitt var så.

At du ikke har sjanse på tinder, men heller på byen er jo en helt annen ting. Kjøttmarked på telefonen, kjøttmarked på byen. Gjelder bare å være street smart på begge markedene. Unngå drama, finne noe bra ut fra å sende og motta signaler som vil gi en noe fornuftig og genuint tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

At du ikke har sjanse på tinder, men heller på byen er jo en helt annen ting. Kjøttmarked på telefonen, kjøttmarked på byen. Gjelder bare å være street smart på begge markedene. Unngå drama, finne noe bra ut fra å sende og motta signaler som vil gi en noe fornuftig og genuint tilbake.

 

Har du vanskelig for å lese? :)

 

Jeg har ikke sagt at jeg ikke har sjanse på Tinder, jeg sa at sjansene mine er langt større på byen og det virkelige liv forøvrig fordi jeg der får vist kvaliteter som overgår hva ett enkelt stillbilde kan vise og det før jeg i det hele tatt har åpnet munnen min. På byen og i det virkelige liv kan jeg gå rett bort til hun jeg liker, mens på Tinder må jeg vente på at hun skal "like" meg. Om hun ikke engang gjør det, så er det ikke så lett.

 

På Tinder blir man mer eller mindre dømt ut i fra et bilde, så det burde være opplagt at det er mer overfladisk innledningsvis, som jo er det eneste som gir mening å diskutere her. Skal du få noe dypere på Tinder, så krever jo det også tid. Personlig har jeg fått relativt dype forhold til flere Tinderjenter, men jeg møtte de som regel etter å ha snakket med de i 10 minutter på telefonen. 

 

Skal man ha dybde, må man treffes in real life uansett og da er man tilbake på at det spiller egentlig ingen rolle HVOR man møttes. :)

Lenke til kommentar

Trenger ikke bli salty. It's okay.

Du argumenter for noe jeg aldri har sagt noe om, men sure bro. Flotte greier. Hvis du bare blir dømt på tinder ut fra bildene gjør du nok noe feil. Snakk mer enn 10 min før du møter henne, så tror jeg win-raten din i forhold til hvor bra relasjonen blir øker. Just sayin'.

Selvsagt, men hvor man møtes har noe å si da. Men der er det forskjellige meninger. Subjektivt du vet, det du sa at ikke alt var. *kremt* 

Lenke til kommentar

Må si meg fullstendig enig med Elijah her. Ser ikke hvordan det er noe tvil i at Tinder er mer overfladisk.. Tre/fire selfier og en undertekst med en cheesy punchline gir ikke noe bedre grunnlag for å vurdere en persons kvaliteter enn byen. Det hele blir jo basert på et oppkonstruert image som kan vise seg å være fake som faen. Joa, man kan ha en "ekte" kommunikasjon på Tinder også, men det er fantastisk mange mennesker man siler ut på ganske sviktende grunnlag. (og som siler ut deg..) Og enten du er klar over det eller ikke, så er 90% av alle på Tinder ute etter sex. Jeg hadde i hvert fall ikke giddet å bruke tid på Tinder som en vei til et forhold, om det er det man er ute etter.

 

Når man er ute på byen har man i det minste sjansen til å prate med mennesker face-to-face og det er vel heller slik man lærer å "kjenne" en person og skape tillit, tør jeg påstå. Det har også med hele utstrålingen til personen og måten å oppføre seg på, som egentlig ikke skinner gjennom via Tinder. Dessuten er det vel litt urettferdig å dra alle utesteder under en kam. De er like forskjellige som menneskene du swiper på Tinder. Utesteder kan for så vidt være en arena hvor folk viser seg fra sin verste side, men det er like fullt et sted hvor folk viser seg som de er. For noen vil det si å krype inn i et hjørne og deppe, mens andre vil kanskje prøve å gripe dagen litt og gå bort til de man fatter interesse for. At det sistnevnte oppleves som "kleint" er en litt barnslig forestilling man må prøve å gjøre seg kvitt med om man skal komme seg noe sted i livet.



Anonymous poster hash: af9c5...d35
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hva man gjør det til. Vil man være genuin, kan man være det på byen og på tinder. Vil man være overfladisk kan man være det på byen og tinder.

"90% er ute etter sex", uten kilde, nice man. Har møtt mange fra Tinder og også date'a mange derfra. Er like mange som er ute etter sex der som andre steder ut fra min erfaring. Alt kommer an på hvem man har snakket med og hvor lenge. Ikke vits å komme med tom statistikk uten fotfeste. Du finner alt mulig. Akkurat som du gjør på byen. Ferdig med det. Har også møtt dama mi der, slik noen av kompisene mine også har. No problem.

Det viktigste tror jeg er å være openminded, men samtidig fornuftig kritisk. Da finner man bra folk. Uansett hvor man er. :)
 

Lenke til kommentar

Jeg mener det er vanskeligere å få til noe genuint via Tinder enn ute blant folk, men er klar over at også Tinder har sine solskinnshistorier. Kjøttmarked er det nok begge deler, men Tinder blir for meg bare ren forfengelighet. Man tjener i bunn og grunn på å være mest mulig forfengelig. Alt er basert på å vise mest mulig cash, "swag", pupper, toppturbilder, dyre klær (fyll inn resten..) på 3-4 bilder. For min del er ikke dette ting som sier meg noe vesentlig om personen, og selv om jeg nok kan lese ganske mye ut av å bare bla igjennom en Tinder-profil, synes jeg likevel det blir en copout fra å møte mennesker i det virkelige liv.
 

At 90% er ute etter sex har jeg ikke noen kilde på, det var selvfølgelig en overdrivelse. Derimot sier det sitt når mange føler behovet for å presisere på sine Tinder-profiler at de ikke er ute etter ONS.

møte mennesker i det virkelige liv.



Anonymous poster hash: af9c5...d35
Lenke til kommentar

Og de som faktisk ytrer dette behovet er ganske mange. Jeg tror Tinder er veldig opp og ned, svært avhengig av hva du selv ser etter, ønsker/drømmer om og også noe påvirket av aldersgruppen du har som innstilling.

 

Jeg tror mange som i utgangspunktet har problemer med å vekke interesse hos det andre kjønn fort blir skuffet når de begynner på Tinder. Der får de en noenlunde målbar og direkte respons på hvordan de fremstiller seg f.eks i mangel på matcher eller manglende interesse hos de man matcher med. Det er viktig å ikke ta seg nær av hva motparten foretar seg enten det være en kald skulder og unmatch eller at det brått blir stille i chaten. Akkurat som på byen: Klarer du ikke engasjere motparten og skape interesse så kommer du sjelden noen vei.

 

På byen slipper man det ovennevnte, fordi der går ikke alle rundt og sier "jeg liker deg ikke" med mindre de faktisk blir approachet og ikke har noen interesse av deg. På Tinder får du på en måte dobbelt opp der du får respons fra både de som ikke liker deg, og de som liker deg, mens når du surrer rundt halvbrisen på et utested er det stort sett kun en ytterst liten brøkdel som gir noen respons i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er vel at den gjennomsnittlige duden vil ha middels til dårlig suksess med Tinder. Tinder er et sted hvor folk tillater seg å være ganske kresne basert utelukkende på overflødige inntrykk, spesielt jentene. Til og med jenter som ikke med noe godt grunnlag kan være ekstremt kresne. Så det bør ikke komme som noe sjokk for noen, især de som allerede sliter på damefronten, at man får laber respons via Tinder. Synes i hvert fall ikke man skal tenke på den måten at Tinder-respons nødvendigvis er noen god målestokk på hvordan man ligger an, selv om det kan gi noen tegn. Min opplevelse på byen er f. eks at jeg til stadighet kan få ganske god respons fra den type damer som sikkert hadde dømt meg nord og ned på Tinder.



Anonymous poster hash: af9c5...d35
Lenke til kommentar

Folkens! Noen som kan bidra med noen gode tips? Dro hjem med ei berte fra et utested for noen uker siden. Endte opp med ei heftig natt, og en like koselig morgen. Kjemien var såpass god dagen etterpå at jeg har lyst til å treffe henne på nytt. Jeg fikk ikke telefonnummeret, men fikk snapchaten hennes. Har kun kommunisert sporadisk med henne på snap, men er det noen som har noen erfaringer/tips på hvordan jeg kan spørre henne ut via snapchat? Selv foretrekker jeg å ringe, men det er ikke et alternativ i dette tilfellet, da jeg ikke har nummeret hennes.

Lenke til kommentar

Folkens! Noen som kan bidra med noen gode tips? Dro hjem med ei berte fra et utested for noen uker siden. Endte opp med ei heftig natt, og en like koselig morgen. Kjemien var såpass god dagen etterpå at jeg har lyst til å treffe henne på nytt. Jeg fikk ikke telefonnummeret, men fikk snapchaten hennes. Har kun kommunisert sporadisk med henne på snap, men er det noen som har noen erfaringer/tips på hvordan jeg kan spørre henne ut via snapchat? Selv foretrekker jeg å ringe, men det er ikke et alternativ i dette tilfellet, da jeg ikke har nummeret hennes.

 

Er dere venner på Facebook? Hvis ikke kan jo det være en begynnelse. Snapchat & Facebook er ofte en god start, så kan du spørre henne på Facebook? 

 

Hvis dere snapper mye om dagene så høres det ut som du trygt kan spørre henne på snapchat også. Spør om hun vil se en film med deg eller noe. :) 

 

 

 

Anonymous poster hash: 0f078...803

Lenke til kommentar

Spøkelset, foreslår at du går på byn helt uten å ha et mål om å treffe jenter. De lukter det lang vei, og de liker det ikke. Forstå det den som kan. Ha det gøy, vis at du er en fyr som har noe å tilby. Jentene er ute etter å treffe noen de også, de vil observere at du er trygg og komfortabel med deg selv og komme for en smakebit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...