Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

 

Jeg bor i et land, han bor i et annet land, og vi møttes første gang i et tredje land. Vi har hittil møttes for sex i alle disse tre landene. Vi reiser begge mye i disse landene (pga jobb og studier), og har prøvd å møtes når vi kan.

 

Ja, jeg vet at jeg bør holde meg unna, men problemet er at vi driver med noe av det samme, som er et svært lite felt, og da møtes vi garantert en eller annen gang uansett. Men den ølen, hah. Hadde jeg hatt fornuft når det gjaldt denne mannen, hadde jeg bare dratt hjem den kvelden vi møttes og ikke latt det bli noe i det hele tatt, men så er det en ganske stor del av meg som bare gjør akkurat det jeg har lyst til uten å tenke på konsekvenser. 

 

Kompliserte greier.

 

Får la alt sånt ligge en stund og finne meg en rebound, som sannsynligvis skuffer og får meg til å føle meg horete etter norsk forumstandard. Back to Tinder!

 

 

Anonymous poster hash: ab5e9...4de

Skjønner, skjønner.

 

For hva det er verdt (mye, antakeligvis - vi anonyme nettforumtroll innehar enorme mengder visdom) så vil jeg anbefale deg å huske på at du har fått mye godt (wink wink, nudge nudge) ut av dette forholdet. Det er lett å legge vekt på den kjipe følelsen nå, men husk også på det gode.

 

Nå er det jo begrenset i hvilken grad vi styrer våre følelser. Men det er ingen grunn til at du skal føle deg horete (som jeg antar var med negative konnotasjoner) for å ha reboundsex. Eller sex generelt. Sex er gøy - slå deg løs!

 

Problemet er egentlig at det var alt for mye som var bra. Vi hadde aldri problemer. Kranglet aldri. Selv bruddet var på en måte fint. 

 

Nei, jeg skal ikke føle mer horete. Problemet er vel kanskje at hvis jeg finner noen for å ha sex med nå, så kommer ikke sexen til å være i nærheten av bra, og jeg kommer bare til å føle meg trist etterpå for at jeg gjorde det. 

 

Fokusere på andre ting kanskje. Jeg har jo, for eksempel, eksamen i morgen. 

 

 

Anonymous poster hash: ab5e9...4de

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan får jeg jenter til sengs første kveld?

Er ikke noen damemagnet, men har funnet en måte å få de til å bli med på date med meg, ved å be dem med på en utekveld på et utkikkspunkt her i byen, hvor jeg tar med varm drikke. De syns det er romantisk og jeg får med hovedsaklig relativt skikkelige friluftsjenter. Jeg merker at etter jeg ble dumpet, er jeg mest interessert i å ligge med dem og ikke bli involvert, men hvordan få dem til å bli med meg hjem etter helst første date? Vi drar som regel fra stedet etter 1-1.5t++ da det er kaldt, og man rekker flørte en del på den tiden. Er en 20 min å gå hjem til meg, ofte kortere hjem til dem, men hvordan får jeg dem til å ta valget å bli med til meg? Hvordan formulere meg for å ikke virke slibrig? Sliter generelt med å gå for siste støtet, men null problemer med kyss o.l.

 

Pleier å bare være en veldig omgjengelig fyr uten frykt for å vise interesse, men her kjenner jeg frykten brer seg..



Anonymous poster hash: 43344...15a
Lenke til kommentar

Blir så frustrert av sjekkemarkedet for tida! Jeg er en jente som ikke har noe spesielt imot akkurat det å skulle ha en ONS med noen jeg treffer på f.eks. Tinder. Har ikke gjort akkurat det enda, men jeg sier ikke at jeg aldri ville gjort det. Problemet mitt er måten menn ser etter sex på. For selv om jeg ikke har noe mot en Tinder-ONS så bestemmer jeg meg ikke når jeg logger på Tinder at "nå skal jeg finne en å ligge med". Hvis jeg ender opp med en Tinder-ONS så er det fordi noe med mannen og noe med daten stemmer, og det gjør at jeg får lyst til å ligge med akkurat ham. Det kan være små ting, måten han snakker på, om han lukter godt, måten han beveger seg, tar på meg, ser på meg, personlighet og utseende, selvfølgelig, men det er så mange ting, og jeg kan ikke bestemme meg ved å se et bilde av ham på Tinder og en kort profiltekst om at han liker festing og trening og er 1.90 høy. 

Når menn ser etter ONS på Tinder, så virker det som om de har bestemt seg for at de vil ligge med meg før vi har møttes eller snakket sammen, og da føler jeg at hvis jeg sier ja til å treffe ham, så betyr det at jeg vil ligge med ham, men dette kan jeg jo ikke ane før jeg treffer ham og ser om kjemien stemmer. 

Altså, dette er skikkelig vanskelig. Hvordan er det for dere menn? Om dere treffer jeg jente,  begge er i utganspunktet interessert i sex eller knullekompisopplegg, men så sier dama rett ut etter en stund at hun ikke tenner på deg og derfor vil hun ikke ligge med deg likevel? Blir dere fornærmet eller greier dere å gå videre? 

Lenke til kommentar

*snip*

 

Altså, dette er skikkelig vanskelig. Hvordan er det for dere menn? Om dere treffer jeg jente,  begge er i utganspunktet interessert i sex eller knullekompisopplegg, men så sier dama rett ut etter en stund at hun ikke tenner på deg og derfor vil hun ikke ligge med deg likevel? Blir dere fornærmet eller greier dere å gå videre? 

 

For min del er det en del av "gamet," så jeg bryr meg ikke voldsomt mye hvis vi ikke skulle passe sammen. Jeg har jo møtt min del av damer jeg ikke har følt kjemi med også, så at det gjelder andre veien også er ikke voldsomt overraskende. Dessuten, som en av disse "guruene" sa - Inntil dere faktisk har sex så har du null og niks. Dama kan ligge naken og kåt ved siden av deg for så brått å ombestemme seg, og du får ikke gjort noen ting med det.

 

Som en motvekt har jeg en kompis som bitcher og syter hver gang ei dame gir ham "klare" signaler for så senere å ombestemme seg, og han klarer ikke å få inn i skolten at damer faktisk kan ombestemme seg og at det ikke blir noe på ham. Han er veldig grei på stort sett alle andre områder, men når det gjelder damer så mener han tydeligvis at han har rett på sex hvis hun viser et snev av interesse i løpete av samtalen, noe som innimellom resulterer i en viss frustrasjon fra min side ...

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

 

*snip*

 

Altså, dette er skikkelig vanskelig. Hvordan er det for dere menn? Om dere treffer jeg jente,  begge er i utganspunktet interessert i sex eller knullekompisopplegg, men så sier dama rett ut etter en stund at hun ikke tenner på deg og derfor vil hun ikke ligge med deg likevel? Blir dere fornærmet eller greier dere å gå videre? 

 

For min del er det en del av "gamet," så jeg bryr meg ikke voldsomt mye hvis vi ikke skulle passe sammen. Jeg har jo møtt min del av damer jeg ikke har følt kjemi med også, så at det gjelder andre veien også er ikke voldsomt overraskende. Dessuten, som en av disse "guruene" sa - Inntil dere faktisk har sex så har du null og niks. Dama kan ligge naken og kåt ved siden av deg for så brått å ombestemme seg, og du får ikke gjort noen ting med det.

 

Som en motvekt har jeg en kompis som bitcher og syter hver gang ei dame gir ham "klare" signaler for så senere å ombestemme seg, og han klarer ikke å få inn i skolten at damer faktisk kan ombestemme seg og at det ikke blir noe på ham. Han er veldig grei på stort sett alle andre områder, men når det gjelder damer så mener han tydeligvis at han har rett på sex hvis hun viser et snev av interesse i løpete av samtalen, noe som innimellom resulterer i en viss frustrasjon fra min side ...

 

 

Ja, jeg har selv opplevd at menn blir irriterte om man "plutselig" ikke er interessert i det likevel (kanskje man treffes ute, snakker sammen, småflørter, kanskje til og med kysser.. men så kysser han dårlig, jeg blir ikke tent også drar jeg bare hjem), og det føles frustrerende. Det er jo helt greit å si at man ikke ser etter forhold, for det gjør ikke jeg heller, men jeg kan jo ikke love at jeg vil ligge med hvem som helst av den grunn.

 

Som sagt her tidligere... Damer kan godt ha ONS, men det fungerer helt annerledes enn når menn har ONS. Det er (dessverre?) alt for enkelt for oss å bare finne en hvilken som helst mann å ligge med, så om vi skal ligge med noen, så må det først være et eller annet ved ham som gjør at vi får lyst til det. 

Lenke til kommentar

Ser virkelig ikke hvorfor noen skal like meg, så når noen faktisk gjør det, er det litt vanskelig å skjønne hvorfor :p . Møtte en jente nå på lørdag, og det gikk veldig fint, men samtidig føler jeg hun er way beyond my league. Så jeg vet ikke helt jeg :) . Får bare satse alt, også er det jo en god motivasjon for å forbedre livet mitt litt, som er litt rotete for øyeblikket.

 

Det må vel være noe i syrepersonligheten min som er litt attraktivt, men om jeg sammenligner meg med andre, så ser jeg ikke helt hva.



Anonymous poster hash: 6606b...61f
Lenke til kommentar

 

Ser virkelig ikke hvorfor noen skal like meg, så når noen faktisk gjør det, er det litt vanskelig å skjønne hvorfor :p . Møtte en jente nå på lørdag, og det gikk veldig fint, men samtidig føler jeg hun er way beyond my league. Så jeg vet ikke helt jeg :) . Får bare satse alt, også er det jo en god motivasjon for å forbedre livet mitt litt, som er litt rotete for øyeblikket.

 

Det må vel være noe i syrepersonligheten min som er litt attraktivt, men om jeg sammenligner meg med andre, så ser jeg ikke helt hva.

 

Anonymous poster hash: 6606b...61f

 

 

Kos deg med hva du har fått til så langt, ikke prøv å gjøre deg selv mer enn det du er selv om det kan være en ganske god selvtillits boost. Så lykke til!  :)

 

 

Når det kommer til sjekkerier så er jeg så dårlig i det at jeg aner ikke helt hvor jeg skal begynne, hjelper svært dårlig at jeg er genetisk oppsatt til å ikke være så god sosialt.  :hm:

Endret av Dracoknight
Lenke til kommentar

 

 

Ser virkelig ikke hvorfor noen skal like meg, så når noen faktisk gjør det, er det litt vanskelig å skjønne hvorfor :p . Møtte en jente nå på lørdag, og det gikk veldig fint, men samtidig føler jeg hun er way beyond my league. Så jeg vet ikke helt jeg :) . Får bare satse alt, også er det jo en god motivasjon for å forbedre livet mitt litt, som er litt rotete for øyeblikket.

 

Det må vel være noe i syrepersonligheten min som er litt attraktivt, men om jeg sammenligner meg med andre, så ser jeg ikke helt hva.

 

Anonymous poster hash: 6606b...61f

 

 

Kos deg med hva du har fått til så langt, ikke prøv å gjøre deg selv mer enn det du er selv om det kan være en ganske god selvtillits boost. Så lykke til!  :)

 

 

Når det kommer til sjekkerier så er jeg så dårlig i det at jeg aner ikke helt hvor jeg skal begynne, hjelper svært dårlig at jeg er genetisk oppsatt til å ikke være så god sosialt.  :hm:

 

Har "heldigvis" en annen jente jeg driver litt på med, selv om jeg nok ikke tenner henne. Hun er glad i å kose though, men jeg tror ikke jeg er nok mann for henne. Men gir meg i hvert fall litte granne mindre neediness forhåpentligvis.

 

Angående å sosialisere seg, jeg er nok ikke så god jeg heller. Er overraskende dårlig på å prate, altså, å bare prate ord. Har kompiser som kan prate som bare faen, mens jeg føler noen ganger jeg ikke greier å holde en samtale i det hele tatt. Men tror jeg er greit likt, så stresser ikke så mye med det.

 

Akkurat nå så venter jeg egentlig mest på at det skal bli type mai måned, siden jeg da skal flytte inn i en leilighet, føler seg ikke akkurat så mann når man bor hjemme hos mor. Men sweet leilighet jeg skal flytte inn i (om alt ordner seg), perfekt for naschspiel i hvert fall (ingen naboer vegg til vegg og nært byen).

 

Anonymous poster hash: 6606b...61f

Lenke til kommentar

 

Hvordan får jeg jenter til sengs første kveld?

 

Er ikke noen damemagnet, men har funnet en måte å få de til å bli med på date med meg, ved å be dem med på en utekveld på et utkikkspunkt her i byen, hvor jeg tar med varm drikke. De syns det er romantisk og jeg får med hovedsaklig relativt skikkelige friluftsjenter. Jeg merker at etter jeg ble dumpet, er jeg mest interessert i å ligge med dem og ikke bli involvert, men hvordan få dem til å bli med meg hjem etter helst første date? Vi drar som regel fra stedet etter 1-1.5t++ da det er kaldt, og man rekker flørte en del på den tiden. Er en 20 min å gå hjem til meg, ofte kortere hjem til dem, men hvordan får jeg dem til å ta valget å bli med til meg? Hvordan formulere meg for å ikke virke slibrig? Sliter generelt med å gå for siste støtet, men null problemer med kyss o.l.

 

Pleier å bare være en veldig omgjengelig fyr uten frykt for å vise interesse, men her kjenner jeg frykten brer seg..

 

Anonymous poster hash: 43344...15a

 

 

Du trenger en plan for hvordan kvelden skal utarte seg, fordi i de fleste tilfeller skjer det ingenting hvis du ikke er proaktiv.

 

Her kommer min fremgangsmåte som ført til sex i 100% av tilfellene på fredager og lørdager gjennom tinder (20% suksess i hverdager - tror jeg har funnet ut hvorfor nå):

 

FØR MØTET

- Match

- Snakke med jenter

- Spørre hvor de bor

- Spørre om å ta en øl på kvelden

- Avtale møtested som er nærme deg eller henne, dvs. helst ikke mer enn 15 min til fots

 

UNDER MØTET

- Komme litt for sent er ok så lenge du sier ifra

- Hilse med fast håndtrykk og sterk øyekontakt

- Velge en pub med litt høy musikk

- Sitte ved siden av hverandre hvis dette lar seg gjøre - si at du ikke gidder å rope pga. høy musikk (da slipper dere å sitte rett overfor hverandre)

- Samtaletemaer: Skole, hvor hun er fra, hva hun synes om utelivet, hvor jeg har reist (forteller mange historier herfra)

- Sørge for nærhet, enten ved kne inntil kne eller litt lett berøring når du understreker poeng

- Passe på å ta korte doturer hvis det er mange andre der - fare for at noen menn kommer og cockblocker dere

 

VED SLUTTEN

- Viktig å avslutte møtet på en "high"

- Spør om dere skal stikke (ut av stedet)

- Gå litt rundt og se på andre barer

- Si at du er sulten/har lyst på en øl til, men gidder ikke å betale dyrt for øl på pub

- Foreslå å dra en liten tur til deg for å spise mat eller drikke øl

- Pul henne når dere er hjemme

 

Tingen her er at hun VET at du er keen på å pule henne, så du trenger bare å finne på en tullete unnskyldning for å dra til en av dere. Har du gjort ting riktig på utestedet så sier hun trolig ikke nei. Du trenger ikke å kysse en gang før dere er hos deg  :)

Endret av logaritmemannen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

(...)

Altså, dette er skikkelig vanskelig. Hvordan er det for dere menn? Om dere treffer jeg jente,  begge er i utganspunktet interessert i sex eller knullekompisopplegg, men så sier dama rett ut etter en stund at hun ikke tenner på deg og derfor vil hun ikke ligge med deg likevel? Blir dere fornærmet eller greier dere å gå videre?

Dette er ikke vanskelig. Det er enkelt. Hvis du ikke vil ha sex, så burde det ikke være et problem å si ifra om dette. Hvis en "mann" ikke tåler å høre det fra tid til annen så er de ikke verdt å avse en ekstra tanke på.

 

For min del så ville det ha plaget meg vesentlig mer å oppdage i etterkant at ei dame egentlig ikke var gira på sex, men bare spilte med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

(...)

Altså, dette er skikkelig vanskelig. Hvordan er det for dere menn? Om dere treffer jeg jente,  begge er i utganspunktet interessert i sex eller knullekompisopplegg, men så sier dama rett ut etter en stund at hun ikke tenner på deg og derfor vil hun ikke ligge med deg likevel? Blir dere fornærmet eller greier dere å gå videre?

Dette er ikke vanskelig. Det er enkelt. Hvis du ikke vil ha sex, så burde det ikke være et problem å si ifra om dette. Hvis en "mann" ikke tåler å høre det fra tid til annen så er de ikke verdt å avse en ekstra tanke på.

 

For min del så ville det ha plaget meg vesentlig mer å oppdage i etterkant at ei dame egentlig ikke var gira på sex, men bare spilte med.

 

 

Takk for svar. Nei det burde vel ikke gjøre det. Føler at å lese her i tråden gjør at jeg får mindre lyst til å ligge med folk jeg treffer på Tinder også. Det er vel greia med at det virker som om de fleste menn har bestemt seg for at de vil ligge med jenta allerede før de treffer henne, og at ingenting jenta sier eller gjør på treffer gjør noen forskjell. Jeg har jo også lyst til å imponere i løpet av kvelden.. men jeg får jo ingen "gevinst" for dette. Mannen har som mål å oppnå sex, men hva skal vi da oppnå? Om resultatet etter en ONS er en mann som sier "jeg pulte hu dama i kveld".. er premien vår da at mannen husker navnet vårt, har lyst til å møte oss igjen og ekteskap og folkevogn og hytte i Sverige? 

 

 

Jeg beklager at jeg blir så jævla analyserende og bitterfitte i denne tråden. Vet at dette egentlig hører til i Kvinneguiden. Jeg skal slutte -.- 

Lenke til kommentar

Jeg beklager at jeg blir så jævla analyserende og bitterfitte i denne tråden. Vet at dette egentlig hører til i Kvinneguiden. Jeg skal slutte -.- 

 

 

Vet ikke helt om det, er lov å klage litt her og. 

 

Når det kommer til spørsmålet ditt så er ikke jeg den typen som forventer noe som helst på runde 1, derimot kan jeg bli relativt paff om det går litt fort i svingene. Jeg er kanskje noe av den litt mer kresne typen som liker å kjenne vedkommende og ha litt kjemi før en drar med seg ei hemmat? 

 

Og nå om dagen så tur jeg Tinder har blitt en mer "sex-app" enn en "date" app, så det kan være lurt å holde seg unna eller å være ekstremt kresen på hva du drar ut på. 

Lenke til kommentar

 

(...)

Altså, dette er skikkelig vanskelig. Hvordan er det for dere menn? Om dere treffer jeg jente,  begge er i utganspunktet interessert i sex eller knullekompisopplegg, men så sier dama rett ut etter en stund at hun ikke tenner på deg og derfor vil hun ikke ligge med deg likevel? Blir dere fornærmet eller greier dere å gå videre?

Dette er ikke vanskelig. Det er enkelt. Hvis du ikke vil ha sex, så burde det ikke være et problem å si ifra om dette. Hvis en "mann" ikke tåler å høre det fra tid til annen så er de ikke verdt å avse en ekstra tanke på.

 

For min del så ville det ha plaget meg vesentlig mer å oppdage i etterkant at ei dame egentlig ikke var gira på sex, men bare spilte med.

 

This. Det er dessuten utrolig turn off når en jente ikke ønsker å ha sex, men "spiller med" for å gjøre deg fornøyd. Type "pliktsex". Hva tror jenter vi mannfolk tenker med? ;)

Lenke til kommentar

 

For min del så ville det ha plaget meg vesentlig mer å oppdage i etterkant at ei dame egentlig ikke var gira på sex, men bare spilte med.

This. Det er dessuten utrolig turn off når en jente ikke ønsker å ha sex, men "spiller med" for å gjøre deg fornøyd. Type "pliktsex". Hva tror jenter vi mannfolk tenker med? ;)

 

Må nok si meg enig i dette, det føles rett og slett feil å ha seg med ei som ikke er villig.

 

Lenke til kommentar

 

 

(...)

Altså, dette er skikkelig vanskelig. Hvordan er det for dere menn? Om dere treffer jeg jente,  begge er i utganspunktet interessert i sex eller knullekompisopplegg, men så sier dama rett ut etter en stund at hun ikke tenner på deg og derfor vil hun ikke ligge med deg likevel? Blir dere fornærmet eller greier dere å gå videre?

Dette er ikke vanskelig. Det er enkelt. Hvis du ikke vil ha sex, så burde det ikke være et problem å si ifra om dette. Hvis en "mann" ikke tåler å høre det fra tid til annen så er de ikke verdt å avse en ekstra tanke på.

 

For min del så ville det ha plaget meg vesentlig mer å oppdage i etterkant at ei dame egentlig ikke var gira på sex, men bare spilte med.

 

This. Det er dessuten utrolig turn off når en jente ikke ønsker å ha sex, men "spiller med" for å gjøre deg fornøyd. Type "pliktsex". Hva tror jenter vi mannfolk tenker med? ;)

 

 

Det finnes nok av mannfolk som oppfører seg som om sex er bænkers når de har fått med seg dama hjem, og som blir sure, mugne og/eller desperate og klengete hvis de ikke får litt hanky panky som "belønning." Basert på dette vil jeg derfor anta at de heller gir ham det han vil ha for å unngå bråk og drama. Dessverre ...

 

Jeg er dog enig med Imlekk og G27 her, og som jeg nevnte tidligere så forventer jeg aldri sex hvis ei jente blir med meg hjem. Blir det noe så blir det noe, og hvis ikke - bedre lykke neste gang. 

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Hadde faktisk en bra opplevelse med dette i natt. Ble med en mann hjem (for første gang siden jeg flytta hit. Det var på tide), men da vi kom dit følte jeg virkelig ikke for sex. Hadde vært ute på byen i mange, mange timer og var kvalm og trøtt og ville bare sove, og han tok det helt fint. Sov, også kjørte han meg hjem i dag. Jeg må ha truffet på feil menn før. 

Nå lukter håret mitt mann. Må innrømme at jeg har savnet det litt. 

Lenke til kommentar

Hadde faktisk en bra opplevelse med dette i natt. Ble med en mann hjem (for første gang siden jeg flytta hit. Det var på tide), men da vi kom dit følte jeg virkelig ikke for sex. Hadde vært ute på byen i mange, mange timer og var kvalm og trøtt og ville bare sove, og han tok det helt fint. Sov, også kjørte han meg hjem i dag. Jeg må ha truffet på feil menn før. 

 

Nå lukter håret mitt mann. Må innrømme at jeg har savnet det litt.

Bra! Høres ut som om du traff en mann, og ikke en guttunge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Herregud, jeg trenger å ligge med en mann i kilt igjen før jeg flytter herfra, men jeg er så dårlig til å gripe muligheten når jeg får den, dessuten er de nesten alltid på ceilidh og jeg sliter med å kombinere ceilidh-dansing og flørting. Man blir jo helt svett og ønsker bare å drikke vann. Det er ikke spesielt sexy dansing, haha  -.-

Lenke til kommentar

Hadde sex med ny jente på dagen i går. Veldig lenge siden jeg har ligget med noen andre enn de vanlige.

Jeg merker at gamet mitt er rustent, men pga den oppbygginga jeg har gjort med meg selv, så har jeg et godt gunnlag til å tiltrekke meg de damene jeg møter allikevel, ved å være den jeg er(den nye meg vs den gamle), og å ikke ha noe behov for å jobbe for å bli likt.

Hun snakket også om at jeg var der bare for sex og at jeg ville bli skuffet om jeg dro derfra uten, men jeg sa at jeg ikke var nødt til å ha det, og det var 100% oppriktig ment(trur ikke det ville funket å si det hvis jeg var desperat). Jeg følte helt ærlig ikke på død og liv for å ha sex. Det spilte ingen rolle for meg. Og dette er jo key når man sjekker opp damer.

 

Hadde en tidsramme å være der på, for jeg måtte hjem til andre ting. Hun lot meg egentlig ikke gå før vi hadde hatt sex to ganger, men jeg måtte overbevise hu om at det ikke gikk på så kort tid for min del :p

 

Jeg skal møte hu flere ganger. Jeg er faktisk glad i faste partnere og forutsigbarhet. Og det er det jeg satser på her og. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...