Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Jeg tror dessverre ikke byen er den beste arenaen for å finne seg nye venner :tease: I alle fall ikke som jente som er på utkikk etter guttevenner. Det er ikke akkurat mange gutter som har interesse av å finne seg ei ny jentevenn på byen, og hvis det først skjer kan du banne på at det er fordi han ble friendzonet. De finnes sikkert der ute, men hadde jeg vært deg hadde jeg nok prøvd å fått nye venner andre steder. Du kommer alltid til å mistolkes på byen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er noe jeg har slitt enormt med de siste månedene / halvåret. Har du noe tips?

Jeg kan være den som drikker mest i løpet av kvelden eller en liten periode. Kameratene mine jeg ofte drikker med, ender opp med å ligge å spy eller å sovne, mens jeg sitter der og tenker ''Hvorfor holdt jeg meg ikke edru slik at jeg kunne ha kjørt hjem nå''.

Begynn å hilse på folk ;) . Selv drikker jeg nesten ikke i det hele tatt. Å gå rundt med en øl i hånda er egentlig bare i veien.

 

AKKURAT sånn ender jeg ofte opp nå.

Men jeg er fullstendig klar over at det er helt min egen feil. Jeg går til barene det er litt chill stemning og ikke danseklubbene (jeg har ikke en rytme i kroppen så jeg driter meg bare om jeg skal danse) og blir liksom bare sittende. Går som regel etter en times tid fordi jeg kjeder meg.

Jeg sitter bare å speider etter andre som er der som jeg kjenner som jeg kan snakke med.

Jeg elsker nattklubbene :) . Ingenting slår noe god house eller hip-hop og masser av folk.

 

Hvorfor speide etter folk du kjenner? Ta litt initiativ og prat med fremmede. Når du kommer "in the zone" er det få ting som er artigere.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Det er jo det jeg skal prøve å øve på :)

Nice ;) . Good luck.

 

Husk å ikke basere suksessen din på resultater, men på hva du gjør.

 

"You have a right to perform your prescribed duty, but you are not entitled to the fruits of action. Never consider yourself the cause of the results of your activities, and never be attached to not doing your duty."

 

 

På den måten blir du ikke skuffet.

 

Om du vil lære deg å rave hardt, så satser jeg på et par dager i Oslo rundt midten av mars ;) .

Lenke til kommentar

Haha aldri vært på fylla i oslo før. Med min flaks hadde jeg vel blitt dopa ned å gruppevoldtatt av en gjeng bolere og kasta i buskene for å dø etterpå.

Trodde du bodde i Oslo ;) .

 

Angående flaks:

 

 

Kanskje det at du tror du har dårlig flaks, gir deg dårlig flaks (om enn bare ved at du fokusere på uflaksen).

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Hvorfor speide etter folk du kjenner? Ta litt initiativ og prat med fremmede. Når du kommer "in the zone" er det få ting som er artigere.

Meget artig å våkne sliten og ha ørten sms, snaps og venneforespørsler på fb..... Like artig hver gang hehe. Ikke huske noe som helst.....

 

Ideen å dra alene på byen og møte masse random folk er dritbra helt til dagen etter.... Tror jeg aldri har møtt mere enn halvparten av mine "venner" på fb. Maks 2/3.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt tankegangen din, ciklide. Du vil ha kompiser, men når du går ut og ønsker å vise at du ikke bryr deg om hva andre synes, så kler du deg som en hore. Du driter i hva andre synes, men vil ha oppmerksomhet? Det høres totalt ulogisk ut for meg. Hvis du vil føle deg avslappet og ikke bry deg om hva andre synes om deg, så ta heller og gå en tur ut uten sminke eller noe (hvis du sminker deg til vanlig da).

 

Jobb, skole, hobbyer, må være mye enklere å finne venner her enn på byn?

 

Du har et forvridd syn på damer, jeg kan forsåvidt forstå det, jeg har vært der selv. Det finnes heldigvis oppegående damer også. De andre gidder jeg ikke å omgås med. Kanskje det hadde hjulpet om du hadde økt aldersgjennomsnittet på vennekretsen din?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Haha jeg stiller meg skeptisk til å henge etter en fyr som kaller seg TityBoy en hel kveld! Haha:) men ja, hadde jeg vært i Oslo måtte jeg jo hatt noen å gå ut sammen med. Kjenner så få der sjø:/

 

Jeg bor på Nordmøre. Så det er en god beta unna Oslo;)

hehe, men kan være greit å unngå de tingene du nevner. Jeg følger deg bare hjem også går jeg hjem til meg selv å sover. Gjør det ofte med jenter. Har ikke ons, så prøver ikke heller :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bor på Nordmøre. Så det er en god beta unna Oslo;)

 

Jeg fikk det med meg for en stund siden, men måten du skriver på er veldig likt typisk øst-oslo "dialekt", evt. brei østlandsdialekt.

 

@Jetfighter: Hah! Hadde det slik under siste fadderuka jeg var med på på høyskolen. Hver dag kom jeg på skolen og en haug med folk smilte og sa "halla!". Jeg tenkte bare hvem faen var det, aldri sett mennesket før i hele mitt liv :p Men så blir det også ekstremt mørkt for meg når jeg drikker. Jeg kan huske alt som ble sagt og gjort, men hvordan folk så ut husker jeg sjelden.

 

Jeg har forøvrig gitt fullstendig opp å møte andre folk enn på byen. Det gir omtrent null resultater, men i det minste møter jeg noen for en stakket stund. Jeg jobber med 10 mannfolk og sitter kun på kontoret mitt hele dagen. Eneste hobbyen jeg har deler jeg kun med ei flaske vin i så fall :p Og skolen var jeg ferdig på for snart 3 år siden. Mange kommer med tips om å ta opp nye hobbyer, bli med i turistforening etc. etc, men jeg klarer bare ikke å få meg til å ta opp en hobby/interesse som jeg overhodet ikke finner interessant, kun med det formål å møte andre folk. Det blir bare så fuckings falskt. En sjelden gang i blant dumper det inn noen nye folk i vennekretsen og prøver etter beste evne å utnytte det, problemet er bare at nesten alle er opptatt eller ser ut som noe katta dro med seg inn. Skal dog til hemsedal med noen kompiser i slutten av måneden, får se hvordan det går. Tror dog jeg kommer til å føle meg en anelse gammel der med mine 27 år vs. 18-19 åringer som det er mest av der? Aner ikke hva slags klientell som befinner seg der til vanlig, men innbiller meg at det er en typisk russe/fjortissgreie?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kler meg ikke som ei hore på byen. Det var en test jeg kjørte igår for å pushe meg selv. Det var ikke for å dra oppmerksomhet eller få venner. Det var for å endre eget tankemønster. Hvis du leser innlegget mitt før bildet en gang til forklarer jeg det der.

 

Jeg bruker ikke sminke, jeg har aldri lært meg å sminke meg og jeg kan godt gå ut i onepiece eller hettegenser og joggebukse. Jeg bryr meg ikke om hvordan jeg ser ut og jeg er ikke ute etter å trekke oppmerksomhet fra ukjente menn. Jeg har gått litt i kjoler den siste tiden for at JEG skal føle meg litt bedre. Ikke for å hooke menn eller få lange blikk. Jeg ser aldri menn jeg liker på byen uansett og ser ikke noe poeng i å "friste" menn jeg uansett ikke vil ha.

 

Som nevnt tidligere har jeg møtt flere venner på jobb. Og har snust på vennekretsene deres.

Jeg har ikke tid til hobbyer pga to jobber på dag og kveldstid og jeg går ikke skole.

 

Mitt kvinnesyn er tuftet på erfaringene jeg har fått fra jentene i rundt meg. De er gærne, upålitelige, dumme og de bryr seg bare om seg selv. Jeg kan telle på èn hånd hvor mange jenter jeg kjenner som jeg klarer å sitte i samme rom med å føre en samtale med uten å oppriktig miste håpet i menneskeheten.

Kvinner er og blir det svakeste kjønn.

 

For å henge med eldre mennesker må jeg først lykkes i å komme i kontakt med dem. Hva kvinner gjelder, så er damene på 30-40 helt like damene i tjueåra. Forskjellen er at de har født en unge eller to.

Men som nevnt, å komme i kontakt med nye mennesker er noe av det jeg jobber med nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ciklide, vi har så likt kvinnesyn at det er skummelt. Jeg har per dags dato ikke møtt noen jenter som klarer og oppfylle kravene høyere enn forbruksvare. Og da baserer jeg meg på x-damer, venniner, damene og x-ene til kompiser.

 

Jeg sier ikke at alle damer er sprø, men jeg har tilgode og treffe ei dame som på en eller anna måte ikke skjuler ei syk side som før eller siden kommer fram. Sykt hvor mye damer som er utro på en eller anna måte, manipulerende osv. Men kan jo være jeg bare bor i ei mørk grotte omringet av dårlige folk :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror dere har vært veldig uheldig med jentevenner! Min erfaring er at det finnes to idiotiske mannfolk hvor hver idiotiske dame. Det er nok ikke bare kvinnfolk det er noe galt med, heller mennesker generelt :nei:

 

Dog har jeg har enda tilgode å være venn eller kjæreste, eller holdt med på med en jente som har en syk side som du nevner, SKADI. Jeg har til og med kontakt med mange av mine tilfeldige engangsligg, utrolig nok. Ikke fordi jeg har lyst til å ligge med de på nytt, men fordi de var ålreite jenter, haha. Eksen var ei flott dame, og vi er fortsatt venner. Alle jeg har holdt på med over lengre tid har jeg enten litt kontakt med eller så er det fortsatt hyggelig å treffe på de i ny og ne. Og alle venninne jeg har hatt siden u-skolen er smarte, hyggelige og veldig snille.

 

Det at noen er utro en gang eller to trenger ikke å bety at personen er dum, eller slem. Alle kan gjøre feil :) Jenter som er manipulerende derimot, de er idioter. I de tilfellene er det ikke en enkel feil, eller engangstilfeller. Heldigvis er de lettere å oppdage tidlig, og de gidder ikke jeg ha noe med å gjøre i alle fall.

 

Understreker at jeg ikke mener at ikke finnes mye dårlige jenter der ute, for det gjør det så absolutt. Altfor mange! Er desto mer viktig å være veldig kritisk til hvem du faktisk gidder å bruke tiden din på. Livet er altfor kort til å sløse det bort på personer som ikke er verdt noe :)

Endret av Coffee Break
Lenke til kommentar

Har samme opplevelsen som deg Coffe Break. De fleste damene til kompisene mine, samtlige i vennegjengen og de fleste jeg har vokst opp med er helt normale anstendige kvinnfolk som ikke lager drama, ikke prater om hår og negler eller fyren de pulte for to helger siden som var idiot :p De fleste damene jeg har vært borti har også vært oppegående for å bruke det ordet igjen. Ikke kaninkokere eller crazy bitches. Et par har det vært selvsagt, men generelt sett vanlige kvinnfolk. Har faktisk vurdert å ta kontakt med en gammel venninne igjen som var naboen min da jeg studerte på Blinderen. ONSet henne noen måneder etter jeg flyttet derfra og har ikke snakket så mye siden :p Men hun var en helt fantastisk samtalepartner. Eneste jeg ikke likte var at hun var 5 cm høyere enn meg hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...