Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Når en fyr jeg har snakket med i to minutter klapper seg på fanget og sier "SÆTT DÆ HER DU SØTA!" Så sier jeg høflig nei eller ler og rister på hodet hvis jeg vil være kvalm og setter meg ved siden heller. Er det fullt setter jeg meg en annen plass.

 

Hadde betalt for å se og høre han si det, herregud. Seriøst værste jeg har lest! Hahahahahah, dør!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vært aktiv i denne tråden før, men måtte bare skrive noe. Like barn leker best er det noe som heter. Rart at jeg aldri har møtt kvinner som er slik du nevner, ei heller de fleste andre deler ditt syn. Jeg har bare smarte, suksessfulle, pene, sterke, omsorgsfulle, snille, og gøyale venninner som alle ser 10 år frem i tid og ikke kaster bort tiden på tull. Kanskje ikke alle andre er problemet, kanskje du er det. Dette er ikke ment som et angrep, men denne trenden ser jeg hos alle som har slike "avvik" i holdninger og tanker. De møter bare slike kvinner(menn) som er blåst i hode, mens ingen andre gjør det. Hvorfor? Hvorfor kjenner ikke jeg eller alle mine kompiser bare slike kvinner siden du gjør det? Altså, er det et problem konstruert i ditt hode, eller er du den 1% som bare blir kjent med idioter og kan telle antall oppegående kvinnelige bekjentskap på en hånd? Hvis dette da er faktum.. Burde du kanskje begynne å se deg selv i speilet i steden for å rakke ned på de rundt deg.

 

Mente ikke å spore av.

 

Edit. Svar til Ciklide.

Endret av Pratsom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan jo være at du har vært jævelig heldig? Evt at jeg har vært jævelig uheldig?

Jeg er ikke utseendefiksert, jeg blir aldri med noen hjem fra byen og jeg vet at månen og sola ikke er samme planet. Så her er jeg rimelig safe på at dette ikke er ett problem jeg konstruerer i hodet mitt og at løsningen er en åpenbaring en morran jeg står foran speilet.

Derimot tror jeg problemet ligger i noe av det som er blitt nevnt tidligere i tråden. På små plasser er damene gærne.
Nå er det ikke bygda jeg bor i, men det skal nevnes at det ikke er verdens navle.

 

Edit: Og før noen kommenterer at jeg også er kvinne og bor der.
Jeg er tilflytter.

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Jeg håper at du en dag velger å flytte fra byen du nå bor i, ciklide, jeg tror mye av problemet ligger der. Jeg tar utgangspunkt i at du bor i en ganske liten by, og i små byer er ofte de fleste like. Når idiotene blir populære, blir resten idioter. Den saueflokk-mentaliteten slipper du til en viss grad i større byer. Min eneste erfaring med jenter som du beskriver er fra bygdene og småbyene rundt om i landet, her i storbyene er det veldig enkelt å holde seg langt unna slike personer.

 

Det sier litt når jeg ikke engang kan telle på to hender hvor mange venninner jeg har som jeg ser på som verdifulle, smarte, naturlig pene og problemløsende jenter. Disse har jeg ikke heller ikke oppsøkt aktivt, det er bare så utrolig mange av de overalt her. Og jeg er en mann, venninner utgjør ikke en overlegen stor del av vennekretsen min.

 

Jeg bare håper at hvis du engang velger å flytte, så legger du fra deg den forhåndsdømmingen av alle jenter. Den kommer man ikke særlig langt med :)

 

Edit: ser ut som om du kom meg i forkjøpet angående liten by, ciklide, haha. Godt å høre du er fullt klar over det selv :tease:

Endret av Coffee Break
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan jo være at du har vært jævelig heldig? Evt at jeg har vært jævelig uheldig?

 

Jeg er ikke utseendefiksert, jeg blir aldri med noen hjem fra byen og jeg vet at månen og sola ikke er samme planet. Så her er jeg rimelig safe på at dette ikke er ett problem jeg konstruerer i hodet mitt og at løsningen er en åpenbaring en morran jeg står foran speilet.

 

Derimot tror jeg problemet ligger i noe av det som er blitt nevnt tidligere i tråden. På små plasser er damene sinnsyke.

Nå er det ikke bygda jeg bor i, men det skal nevnes at det ikke er verdens navle.

 

Nei, ikke jævelig heldig, bare normal. På studie mitt møter og ser jeg jenter med gode karakterer, bra arbeidsmoral og stålkontroll på fremtid. Jenter som har personlighet og er mer enn oppegående. Det gjør jeg på deltidsjobben min også, både kunder og ansatte. Hvis du bare møter jenter på byen og på andre slike arenaer er det ikke rart du brenner deg. Det er kjent at flere av de som alltid fester og slikt kanskje har overfladiske holdninger - svært individuelt, men noe å tenke på. Oppsøker man arenaer som omhandler fest vil man møte de som er interessert i fest, og kanskje ingenting annet. Litt overdrevet, men du ser sikkert den røde tråden.

 

Edit: Prøv å oppsøk seriøse arenaer. Der vil du møte seriøse mennesker. Frivillighetsarbeid, harde studium, arbeidsplasser som krever intelligens, hobbyer som ikke omhandler overfladiske ting. osv. Bare unngå alt som omhandler overfladiske holdninger så vil du også unngå mennesker som er slik.

 

Jeg kommer fra en liten plass, jentene jeg kjenner derifra er også normale.

Endret av Pratsom
Lenke til kommentar

Flytte skal jeg. :) Jeg bor her kun pga jobb. Så snart ting går i boks kan jeg bevege meg litt mer rundt.
Tro det eller ei er jeg ganske åpen og positiv til folk. Men som sagt er begeret fullt for lenge siden hva gjelder disse jentene. Derav krass holdning ovenfor dem.

Dersom jeg slenger med kolleger i boksen så har jeg forøvrig mer enn en hånd og telle de ålreite jentene på.

 

Jeg håper jeg en gang får gleden av å henge med skikkelig kvinner slik som dere gjør. Det er virkelig noe jeg misunner dere.

 

 

 


Jeg kommer fra en liten plass, jentene der er også normale.

 

Da er du heldig da.

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Det er dumt det finnes regler mot det. Om ikke skulle jeg filma en samtale med ett par av disse jentene og lagt de ut på forumet for radbrekking og evaluering.
Jeg tror jeg hadde fått veldig mye sympati fra brukerne her inne da. :rofl:

 

Det jeg har prøvd for å få bukt med problemet er å se det humoristiske i det. Jeg sitter jo selvfølgelig ikke å ler jentene opp i trynet når jeg sitter her sammen med dem, men når jeg igjenforteller ting til andre venner etterpå så ler vi godt av det.

 

Jeg pleier å tenke på disse jentene når jeg ser Rannveig Heitman på TV. Jeg føler dette klippet beskriver dem veldig bra:

 

http://www.dbtv.no/?vid=2647222873001

Lenke til kommentar

Nå er det jo en gang sånn at man ikke kan forandre andre. Så i stedet for å snakke om andre, kan man gjerne bruke energien sin på å framsnakke de menneskene man liker, og se på seg selv og sine feil i stedet for alle andre sine.

Det er det vi jenter ikke klarer vettu!

 

Hoho. Som nevnt tidligere, prosessen med å bli kvitt alle disse er godt i gang. Men det tar tid.

Kan nevnes at en god halvpart av disse jentene har jeg ikke hatt noe å gjøre med siden i sommer. Vi sier hei når vi treffes men jeg inviterer dem ikke hit lengre, og blir jeg selv invitert så takker jeg nei.

De har vært litt snurte og spurt hvorfor. Jeg fyrer opp påhengsen (for her holder det ikke med årer til roingen!) og blåser ut en liten løgn om at jeg har hatt så mye å gjøre på jobb osv.

De kjøper den.

Lenke til kommentar

Det kan jo være at du har vært jævelig heldig? Evt at jeg har vært jævelig uheldig?

 

Jeg er ikke utseendefiksert, jeg blir aldri med noen hjem fra byen og jeg vet at månen og sola ikke er samme planet. Så her er jeg rimelig safe på at dette ikke er ett problem jeg konstruerer i hodet mitt og at løsningen er en åpenbaring en morran jeg står foran speilet.

 

Derimot tror jeg problemet ligger i noe av det som er blitt nevnt tidligere i tråden. På små plasser er damene gærne.

Nå er det ikke bygda jeg bor i, men det skal nevnes at det ikke er verdens navle.

 

Edit: Og før noen kommenterer at jeg også er kvinne og bor der.

Jeg er tilflytter.

Det virker som du har et veldig svart-hvitt syn på dette. Enten så er jentene overfladiske, løse, utseendefikserte, dumme bimboer, eller så er de fornuftige, framtidsrettede, seriøse og skikkelige kvinnfolk. Vel, verden fungerer ikke slik, og jenter kan ikke deles opp i disse to kategoriene. For min del, så ville jeg ikke omgåes med noen av jentene i disse kategoriene. Det ville enten vært forferdelig kjedelig eller frustrerende. Det finnes alltid en mellomting, og de aller, aller fleste personer ligger på et spekter mellom disse kategoriene, og kan selvsagt heller ikke defineres utifra en todimensjonell skala som det der.

 

Må også legge til at alt du nevner gjelder i like stor grad for gutter, men nok uttrykt på en litt annerledes måte.

Lenke til kommentar

Tja det har du i og for seg rett i. Mulig jeg er litt svart/hvitt. Men husk at jeg setter ting litt på spissen også da;)
De jentene jeg kjenner som jeg ikke får hjerneslag av å føre en samtale med har jo også mange av trekkene de andre jentene har. Feks at de roter seg borti feil gutter. Dette er noe alle gjør. Det som er det store spørsmålet er hvor lenge det gnåles om det til alle rundt dem, evt hvor mange det gnåles til. Om det er nok til å kvalifiseres som en mellomting veit jeg ikke.

 

For meg er det uansett bare to typer jenter. De jeg liker, og de jeg ikke orker bruke energi på.
Problemet er at av en eller annen grunn så er det mange av disse jentene som ikke slipper taket i meg, og maser, vil møtes osv. Men siden jeg vet at det betyr to samfulle timer som hobbypsykolog gjør jeg det som står i min makt for å unngå å treffes.
Dermed ender det med at de huker tak i meg når de ser meg på byen og er fulle og jævelige. Da får jeg full ladning og detaljert forklart hvor jævelig de har det.

 

Edit. Jeg er helt enig i det du sier med gutter. Men jeg tror det er mer åpenbart hos jentene da de slarver så mye. Får inntrykk av at mange gutter holder ting litt mer for seg selv, med mindre det er ting de skal skryte av.

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

 

 

-

 

I mine øyne er man like mye verdt, uansett hvor mange partnere man har hatt for eks. Gjelder både jenter og gutter. Man er fortsatt et fantastisk individ, og synes det blir feil å dømme for slikt. Har aldri hatt one night stand selv, men det betyr ikke at jeg ser ned på de som gjør det.

Enkelte er kanskje mindre smarte, enn de du vanligvis omgås med. Men de aller fleste mennesker har ihvertfall et par kvaliteter du verdsetter. Men om du jevnlig omgås med samme typer mennesker med samme meninger og verdier, blir det kanskje vanskelig å se de. Man trenger ikke være et dårlig menneske, fordi om man ikke er den skarpeste kniven i skuffen.

Nå ser jeg heller ikke problemet i at jentene du kjenner har fokus på utseendet. Er det pga at du ikke bryr deg om hvordan du ser ut selv, at det er et problem? Sålenge de har det bra med seg selv, uansett om det betyr mye trening eller tid foran speilet, så er det nå bedre enn at de har dårlig selvtillit. For etter min erfaring, så er det da det blir stress. Ettersom de stadig er ute etter bekreftelser.


Lenke til kommentar

De er like mye verdt som alle oss andre. Det er jeg helt enig i.
Jeg har bare begrunnet hvorfor jeg har mistet håpet til dem.
De får bruke så mye tid foran speilet som de vil. Det er bare så synd at det eneste de ender opp med å drukne seg selv i er meninger og feil på eget utseende. Det hjelper ikke på problemet med selvtillitt som mange av disse jentene har. De bruker timesvis foran speilet for å se best mulig ut, og blir med menn de egentlig ikke liker hjem for å få en bekreftelse på at de er pene.
Det blir som en strikk som tøyes lengre og lengre helt til det smeller og de suser tilbake igjen og ender i depresjon og gråtetukter.

Og så er det jeg som må klappe på skuldra å trøste og si at de er pene uansett. Jeg synes det blir patetisk når det samme skjer om og om igjen.

 

Edit: Men nå sklir vi farlig OT her.
Nok om meg og min frustrasjon over kvinner. Hvis det er mange som føler seg truffet av uttalsene om mine medsøstre så kan jeg godt holde dem for meg selv:)

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Har du noen gang konfrontert de direkte med atferden dems da? Litt dumt å sitte å klage på et problem du kan løse helt fint ved å være ærlig. Et vennskap burde tåle såppas. Om ikke så hadde det kommet til veis ende på ett eller annet tidspunkt uansett. I tillegg slipper du å oppføre deg falskt ovenfor dem.

Lenke til kommentar

Edit: Men nå sklir vi farlig OT her.

 

Enig!

 

 

Har to nye dates til uka. Klarer ikke å bestemme meg for hvem som er penest eller kulest, begge to er topp klasse. Men hun ene bor ganske langt unna, selv om hun har planer om å flytte til byen snart. Blir spennende å se hvem som går av med seieren! Begge datene blir hos meg, så satser på å close begge to :ph34r:

Lenke til kommentar

ciklide: Når folk tømmer dritten sin på deg, hvorfor ikke bare forklare at denne selvsympatijukkinga deres er du svært lite interessert i? Det er ikke slik at du må være psykologen til folk.

 

De siste fire-fem årene har jeg konsekvent avvist sympatihorer ved først å påpeke hvor latterlig lite interessert jeg er i å være suttekluten deres, og om ikke det har hjulpet, så har jeg forlatt dem. Man skulle kanskje tro at man får mange uvenner på denne måten, men jeg ihvertfall har fått svært lite negative tilbakemeldinger på det når jeg har sagt ifra. Paradoksalt nok er det mange som ser tåpeligheten i å bade i stakkarslighet (både ovenfor meg som må høre på dette, men også ovenfor dem selv som fremstår som triste og hjelpesløse mennesker), og unnskylder seg straks jeg påpeker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...