Gå til innhold

Hvorfor velge noe annet MMO enn Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har lært meg å være utrolig skeptisk til utviklernes "visjoner" om hvordan spillet deres vil bli. Jeg opplevde Dark and Light-skandalen på nært hold. :)

8916691[/snapback]

 

Uff da. Jeg fulgte det spillet til rundt en måned før release... Du kan vel si jeg forlot skipet når vannlinjen begynte å nærme seg baugspryden.

 

Akkurat nå velger jeg WoW fordi Age of Conan ikke slippes før om et halvt år. Da går jeg sikkert over til Age of Conan fordi det ser interessant ut (og kommer til å bli det om de holder halvparten av alt de lover), så la oss snakkes da.

Lenke til kommentar
Jeg har lært meg å være utrolig skeptisk til utviklernes "visjoner" om hvordan spillet deres vil bli. Jeg opplevde Dark and Light-skandalen på nært hold. :)

8916691[/snapback]

 

 

Og da med tanke på hvordan funcom tidligere har lovt gull og grønne skoger for så å servere et bokstavelig talt uspillbart mmorpg (de første 3 mnd) må jeg bare le over alle de som svelgere den guffa funcom serverer atm om AoC

Skal styre langt unna alt som har med mmorpg og funcom å gjøre

Lenke til kommentar
Jeg har lært meg å være utrolig skeptisk til utviklernes "visjoner" om hvordan spillet deres vil bli. Jeg opplevde Dark and Light-skandalen på nært hold. :)

8916691[/snapback]

 

 

Og da med tanke på hvordan funcom tidligere har lovt gull og grønne skoger for så å servere et bokstavelig talt uspillbart mmorpg (de første 3 mnd) må jeg bare le over alle de som svelgere den guffa funcom serverer atm om AoC

Skal styre langt unna alt som har med mmorpg og funcom å gjøre

8918175[/snapback]

 

 

Tja.. Vet at de hadde en forferdelig launch den gangen. Men AO ble fortsatt et bra produkt. Og jeg tror nok de har lært av den feilen der. Funcom har ikke råd til å gjøre samme feilen igjen heller. Men men.. mye kan skje under launch. Til og med wow hadde en del ustabiliteter i starten. Slikt er naturlig. Men ikke så ille som AO da. Desutten er det ikke så mange av de som var i Funcom på den tiden som jobber i Funcom nå lenger.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig skeptisk til AoC, men håper selvfølgelig det blir bra. Hovedårsaken til min skepsis må vel være Gaute Godager (Game Director Age Of Conan). Dette er samme karen som stod bak Shadowlands utgivelsen til Anarchy Online. Før release av Shadowlands var jeg veldig positiv og leste masse om allt det bra som skulle bli introdusert i Anarchy. Realiteten var at vi fikk introdusert en campfest uten like. Camping for items, camping for faction, camping for mob spawn.. camp camp camp :mad: Shadowlands er fortsatt den utgivelsen som har skuffet meg mest.

 

Jeg håper som sagt at AoC bli et god spill og har absolutt tenkt å prøve det, men anbefaler folk å ikke ha for høye forventninger. Fallhøyden begynner å bli vel stor ;)

Lenke til kommentar
Jeg er veldig skeptisk til AoC, men håper selvfølgelig det blir bra. Hovedårsaken til min skepsis må vel være Gaute Godager (Game Director Age Of Conan). Dette er samme karen som stod bak Shadowlands utgivelsen til Anarchy Online. Før release av Shadowlands var jeg veldig positiv og leste masse om allt det bra som skulle bli introdusert i Anarchy. Realiteten var at vi fikk introdusert en campfest uten like. Camping for items, camping for faction, camping for mob spawn.. camp camp camp  :mad: Shadowlands er fortsatt den utgivelsen som har skuffet meg mest.

 

Jeg håper som sagt at AoC bli et god spill og har absolutt tenkt å prøve det, men anbefaler folk å ikke ha for høye forventninger. Fallhøyden begynner å bli vel stor  ;)

8919067[/snapback]

 

 

Skjønner veldig godt at du da er skeptisk. Jeg kan ikke noe for at jeg har så høye forhåpninger om spillet siden jeg er overbevist om at det er løsbart med de konseptene de har forespeilet. Men ser et par momenter som er make or break.. og breaker de blir jeg MEGET skuffet. Men positiv som jeg er så håper jeg Funcom har lært av tidligere feil å gjør dette riktig. Heldigvis gleder jeg meg veldig til Crysis også.. så da blir det mer fokus på det til et eventuelt annet mmo kommer med noe bra.

Lenke til kommentar

Jeg for min del velger å tru at fadesen med Anarchy Online vil gjøre dette spillet enda bedre.

 

Vi vet jo at selv om spillet fikk kjempe motfart i starten så klarte Funcom å heve seg igjen, og gjøre spillet til mer enn spillbart.

 

Det igjen viser jo at de ikke gir opp håpet i motsetning til f.eks hva Sigil gjorde med sin Vanguard: SOH.

 

Men det er klart, man skal alltid stå litt på hælene når det gjelder spill og film blandt annet. Men jeg trur Funcom vet at det er bygget mye hype rundt spillet og de vet dermed også at de må prestere, noe jeg trur 4 forsinkelser beviser at de gjør så godt de kan.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg gleder meg noe vanvittig til dette spillet, men at fallhøyden er stor er det ingen tvil om. Håper virkelig at vi slipper å bli skuffet, for dette er det første MMO på lenge som kan bli noe!

 

Har spillt litt WoW, men det ble vanvittig kjedelig i lengden pga. combat systemet. Ser frem til å prøve combat systemet i AoC. Dette har kjempepotensiale!

Lenke til kommentar

Selv om jeg har sluttet med MMORPG spill, vil jeg si én ting: Slutt å disse Funcom. De har gjort en kjempejobb med å dra seg selv opp av en økonomisk hengemyr, og oppnådd en grad av respekt de færreste ville trodd da AO truet med å ødelegge selskapet på grunn av den katastrofale lanseringen. Jeg ønsker Funcom alt vel, og håper de vil gjøre stor suksess med Age of Conan, selv om jeg aldri kommer til å spille det selv.

 

De vil også komme med et nytt sci-fi MMORPG om noen år, og det er jeg faktisk interessert i.. :) Det eneste neste MMO jeg kan tenke meg å spille. Det kan hende jeg vender tilbake til AO før dess, har tross alt samtlige ekspansjonspakker og var medlem i en org.

 

Edit: Mente ikke å si at alle disser Funcom.. he, he :p

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Med tanke på at dette er funcom, og funcom laget Anarcgy Online, og de som ikke er nettop komt ut av bleiene har vel kanskje vært med på releasen til Anarchy Online og hvordan det påfølgende året gikk..

Og når endelig ting tok seg opp hva gjorde de? jo slapp shadowlands som nok engang tok spillet ned i uante elendigheter..

 

Anarchy Online var meget bra på papiret, bare synd at gjenomføringen var like bra som en gjeng fjortisser som skal laget sitt eget OS i Visual Basic.

 

World of Warcraft er kanskje ikke det mest komplekse eller fantastiske spillet, men grunnmuren er bunnsolid og du opplever sjeldent at en klasse blir ubrukelig over natten slik funcom presterte å gjøre med Anarchy Online optil flere ganger for så å ikke rette det opp men heller dra andre klasser ned i dritten for å kompansere.

og alle disse årene senrer så sliter de angivelig (jeg spiller ikke lengre så må ta andres ord for dette) fremdeles med klasse balansering.

 

ofte så er det viktigste å følge KISS også kan man heller bygge på når man får det til å funke og spillerene er fornøyd.

 

AoC betaen kan bli spennende, mest fordet funcom hadde et bra produkt med AO i beta 3 men sendte alt rett ned i beta 4, hva som gikk glat på veien er ikke godt å si, men de lyttet ivertfall ikke til spillerene tilsynelatende.

Lenke til kommentar
Ikke for å være heelt offtopic, men hva skjedde når de lanserte AO, siden alle sier det gikk til helvete?

8998443[/snapback]

 

Jeg er en av de som ble "skremt" vekk av AOs launch. Det som skjedde var at spillet rett og slett ikke funket. Spillet kræsjet hele tiden, serveren kræsjet hele tiden. Alt i alt var det hele svært frustrerende. Tenk type "å shitt nå henger det igjen og hurra når jeg logger inn igjen så er jeg dau + mission failed". Dette skjedde ofte! Jeg hadde det morro noen ganger på natta da det virket som serveren ikke var så stresset men det gikk jo ikke i lengden.

 

Tok ikke mange ukene før jeg sa farvel til AO. Men den gang da var jo spillet riktig så innovativt. Av venner som faktisk spilte det helt til WoW kom ut så har jeg fått høre at FC skjerpet seg betraktelig og at spillet etterhvert ble svært bra.

 

Om ikke annet så får vi satse på at FC lærte det som læres måtte av AO launchen. Jeg kommer til å gi dem en mulighet til å rette opp intrykket men det bør være temmelig smooth allerede fra første dag om jeg skal bli langtidskunde.

Lenke til kommentar
Ikke for å være heelt offtopic, men hva skjedde når de lanserte AO, siden alle sier det gikk til helvete?

8998443[/snapback]

 

Jeg er en av de som ble "skremt" vekk av AOs launch. Det som skjedde var at spillet rett og slett ikke funket. Spillet kræsjet hele tiden, serveren kræsjet hele tiden. Alt i alt var det hele svært frustrerende. Tenk type "å shitt nå henger det igjen og hurra når jeg logger inn igjen så er jeg dau + mission failed". Dette skjedde ofte! Jeg hadde det morro noen ganger på natta da det virket som serveren ikke var så stresset men det gikk jo ikke i lengden.

 

Tok ikke mange ukene før jeg sa farvel til AO. Men den gang da var jo spillet riktig så innovativt. Av venner som faktisk spilte det helt til WoW kom ut så har jeg fått høre at FC skjerpet seg betraktelig og at spillet etterhvert ble svært bra.

 

Om ikke annet så får vi satse på at FC lærte det som læres måtte av AO launchen. Jeg kommer til å gi dem en mulighet til å rette opp intrykket men det bør være temmelig smooth allerede fra første dag om jeg skal bli langtidskunde.

8998929[/snapback]

heisan tror du har rett i antakelsenen rundt hvorfor AO launchen blei så r*va. Det var rett og slett for liten serverkapasitet i forhold til den tekniske løsningen FC hadde valgt i sin oppbygning av verdenen. Forøvrig ikke lenge siden jeg spilte litt AO. Og jeg må si at for å være et 5 år gammelt MMO så er det utrolig bra. Det har en dybde og frihetsfølelse som jeg virkelig håper vi får se i AoC. Crafting i AO er jo helt rått, og uten å være ekspert på området så håper jeg at AoC har litt av det samme

Lenke til kommentar

Hvis AoC leverer på de punktene trådstarter nevner, noe jeg er litt skeptisk til at de gjør, ser AoC ut til å kunne bli et stort gjennombrudd for MMO's. Men hittil har jeg ikke spilt noe som en gang er i nærheten av å levere det Funcom lover. Hva er det da som Funcom gjør så mye bedre enn andre spillutviklere?

 

Også jeg er en stor fan av Tolkiens univers, og har selvfølgelig kjøpt meg LOTRO. Hittil er jeg svært imponert over spillet, både på grunn av svært god grafikk, utrolige naturomgivelser, og en hittil meget overbevisende story-line. For meg overgår spillet WoW på så godt som alle punkter, (noe som ikke er overraskende, i og med at LOTRO har kunnet sett på spill som WoW, og lært av Blizzards feil, og kopiert mye av det gode de har gjort) bortsett fra PvP-delen. Det er for meg et ganske stort minus at horde er utilgjengelig. Tenk deg et stort slag mellom horde og allianse, akkurat som i bøkene. Hvor din oppgave som allianse er å forsvare Minas-Tiriths murer, mens din oppgave som horde da selvfølgelig blir å innta byen. Det hadde vært noe det :D

Lenke til kommentar
Ikke for å være heelt offtopic, men hva skjedde når de lanserte AO, siden alle sier det gikk til helvete?

8998443[/snapback]

 

Fra gamespot.com om AO problemene.

 

Jeg tipper de har lært leksen sin.

 

 

But when the game was released, it caused an uproar. Unsatisfied customers flooded the game's official Internet message board with angry complaints about severe problems, such as insecure registration, CD key errors, and in-game bugs and stability issues.

 

At the game's release on June 27, 2001, Anarchy Online's many early adopters encountered a number of serious problems. First, like all other online role-playing games, the game requires registration for a monthly fee--and credit-card registration initially wasn't handled on a secure server. What's more, many users had (and several continue to have, as of the time of this writing) problems registering the game's CD key and couldn't (and in some cases, continue to be unable to) even log into the game. Furthermore, at release, the game's login server simply didn't have the capacity to deal with the thousands of login requests that it would constantly receive from users trying to connect; so many players weren't able to play, because their client would repeatedly "time out." And even when players were able to log into the game, they had to first download postrelease patches to play and would have great difficulty playing the game because of spontaneous crashes.

 

...and choose from plenty of distinctive appearances.

 

What's more, the game suffered from (and continues to suffer from) some serious lag and frame rate problems, due in part to a lack of bandwidth on Funcom's servers and the game's own memory-intensive code, which tends to monopolize the RAM on its host computer. And users with ATI-based video cards have reported serious problems getting into the game and playing for any prolonged period of time. These are all serious problems that have made playing the game in its first few weeks of release extremely frustrating for many users, since many have either had a hard time staying connected to the game or simply haven't been able to get in.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...