Gå til innhold

Manhunt 2 bannlyst i Storbritannia (PS2/Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Før i tiden" ? For ti eller tusen år siden?

8915038[/snapback]

 

Det skal du få lov til å velge, da dette i bunn og grunn ikke er av relevanse for spørsmålet i sin helhet. Altså spørsmålet om hva som gjør at dagens moral og etikk blir sett på som en "fasit".

Lenke til kommentar
Altså, det er ikke en meningsmåling dette. Det er faktiske hendelser, og når de skjedde. Vi kan ikke bare lage flere skoleskytinger fordi at du liker høyere tall. Du kan få lov til å sette en null bak om du liker høyere tall, det endrer ingenting. Det er fortsatt flere skoleskytinger etter dataspill og media har slått inn for fullt i 1995 enn før.

 

Du kan jo peke hvor du vil med denne statistikken din.

 

Jeg påstår herved at det har blitt flere skoleskytinger på 90-tallet fordi det var da gangsterrap begynte å ta av, og afroamerikanere lærte ungdom at det var tøft å plaffe ned folk man var uvenner med gjennom tekstene sine.

 

Ser du hvor enkelt det er å legge skylda på hva som helst ved hjelp av meningsløs statistikk?

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

ideløsing, hvordan komme videre, være rask til å tenke, alt dette stimulerer hjeren.

 

ungdom i dag har by default bedre øyehånd kordinasjon enn andre generasjoner, dette ble merket når spill generasjonen ble piloter spesielt i helikoper, de tok dette med styrespak og kontroll mye lettere en tidligere genrasjoner

Lenke til kommentar
ideløsing, hvordan komme videre, være rask til å tenke, alt dette stimulerer hjeren.

 

ungdom i dag har by default bedre øyehånd kordinasjon enn andre generasjoner, dette ble merket når spill generasjonen ble piloter spesielt i helikoper, de tok dette med styrespak og kontroll mye lettere en tidligere genrasjoner

8915577[/snapback]

 

Riktig: Man får bedre kirurger av de som spiller manhunt, det er bevist at spill hjelper på dette.

 

BTW: Alle kampsport treninger burde vel vært ulovlig nå da, siden det påvirker jo mye mer enn spill (man blir veldig fristet til å gjøre det man kan=) :) smile.gif

Endret av gormers
Lenke til kommentar
ideløsing, hvordan komme videre, være rask til å tenke, alt dette stimulerer hjeren.

 

ungdom i dag har by default bedre øyehånd kordinasjon enn andre generasjoner, dette ble merket når spill generasjonen ble piloter spesielt i helikoper, de tok dette med styrespak og kontroll mye lettere en tidligere genrasjoner

8915577[/snapback]

 

Du definerer jo det spill alltid har vært..

 

Sjakk anyone :roll:

Lenke til kommentar
ideløsing, hvordan komme videre, være rask til å tenke, alt dette stimulerer hjeren.

 

ungdom i dag har by default bedre øyehånd kordinasjon enn andre generasjoner, dette ble merket når spill generasjonen ble piloter spesielt i helikoper, de tok dette med styrespak og kontroll mye lettere en tidligere genrasjoner

8915577[/snapback]

 

Du definerer jo det spill alltid har vært..

 

Sjakk anyone :roll:

8915609[/snapback]

 

Men likevel hjelper dette en person som bare spiller manhunt (unormalit ville det vært, men) Manhunt hjelper også folk som skal i krig med å ikke være så redd for å handle.

Lenke til kommentar
En svær softis til den som finner ett element i spill som manhunt som fører til en positiv handling!

 

Game on!  :thumbup:

8915455[/snapback]

Nå har ikke jeg spillt akkurat Manhunt noen gang, men av egen erfaring syns jeg man får ut aggresjon av å spille litt voldeligere spill. Mye bedre å få ut aggresjonen på den måten en å f.eks gå ut på gata å slå til noen Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar
Det holder ikke, det burde være ulovlig for de som er yngre å spille det (kan sikkert være lov, men ikke anbefalt for de som er ca over 15).

8914460[/snapback]

 

Hallo, tenk! Hvordan skal man håndheve loven? Spore opp f.eks Conanspillere, når det kommer, over nettet. Og så skal politiet storme huset til familien der tenåringen bor? Eller en razzia på TG?

 

Bruk heller pengene på å ta finanssvinlderne og dealerne.

 

... eller mener du at det bør være som nå, at spillene kommer med en anbefalt aldersgrense?

Lenke til kommentar
Men likevel hjelper dette en person som bare spiller manhunt (unormalit ville det vært, men) Manhunt hjelper også folk som skal i krig med å ikke være så redd for å handle.

8915619[/snapback]

 

Det er jo en positiv ting..? :wee:

 

Nå har ikke jeg spillt akkurat Manhunt noen gang, men av egen erfaring syns jeg man får ut aggresjon av å spille litt voldeligere spill. Mye bedre å få ut aggresjon på den måten en å f.eks gå ut på gata å slå til noen

8915620[/snapback]

 

Jeg bruker å ta meg en fisketur eller binde opp noen Baetis Rhodani hvis jeg føler motgang.. Trenger liksom ikke å "slå/drepe" noe.. :roll:

Lenke til kommentar
Det holder ikke, det burde være ulovlig for de som er yngre å spille det (kan sikkert være lov, men ikke anbefalt for de som er ca over 15).

8914460[/snapback]

 

Hallo, tenk! Hvordan skal man håndheve loven? Spore opp f.eks Conanspillere, når det kommer, over nettet. Og så skal politiet storme huset til familien der tenåringen bor? Eller en razzia på TG?

 

Bruk heller pengene på å ta finanssvinlderne og dealerne.

 

... eller mener du at det bør være som nå, at spillene kommer med en anbefalt aldersgrense?

8915642[/snapback]

 

Uansett om det er vanskelig eller ikke, er det slik det burde ha vært. Nå er det faktisk slik at selgerne SKAL spørre om legitimasjon for de som ser tvilsomme ut. Likevel er det ikke slikt det fleste forhandlerne oppfører seg i dag. Og jeg har ikke sett at de mest syke filmene har blitt bannet, selv om de og er lett og få tak i på nettet. Kanskje det beste ville vært å opplyse foreldre...

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg spillt akkurat Manhunt noen gang, men av egen erfaring syns jeg man får ut aggresjon av å spille litt voldeligere spill. Mye bedre å få ut aggresjon på den måten en å f.eks gå ut på gata å slå til noen

8915620[/snapback]

Jeg bruker å ta meg en fisketur eller binde opp noen Baetis Rhodani hvis jeg føler motgang.. Trenger liksom ikke å "slå/drepe" noe.. :roll:

8915661[/snapback]

Nei det er så, men du må være enig i at det er bedre at jeg og andre som liker å spille spill får ut aggresjonen vår i et virtuelt miljø enn at vi går ut å skader/dreper folk i virkeligheten? :roll: Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg spillt akkurat Manhunt noen gang, men av egen erfaring syns jeg man får ut aggresjon av å spille litt voldeligere spill. Mye bedre å få ut aggresjon på den måten en å f.eks gå ut på gata å slå til noen

8915620[/snapback]

Jeg bruker å ta meg en fisketur eller binde opp noen Baetis Rhodani hvis jeg føler motgang.. Trenger liksom ikke å "slå/drepe" noe.. :roll:

8915661[/snapback]

Nei det er så, men du må være enig i at det er bedre at jeg og andre som liker å spille spill får ut aggresjonen vår i et virtuelt miljø enn at vi går ut å skader/dreper folk i virkeligheten? :roll:

8915674[/snapback]

 

Selvfølgelig foretrekker jeg at du kveler folk med en plastpose i manhunt fremfor at du raver i gata mi med avsagd hagle..

 

Jeg bare sier at det finnes jo da vitterlig andre alternativ for folk som kan styre sinnet.. Styre sinnet som å ikke måtte tilfredstille sinne i voldelige spill o.l

 

Det sier faktisk en del om deg som person..

 

edit: leif

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Synes det er mye 12-års logikk ute å går her. Om media har en påvirknigskraft på oss mennesker, er ihvertfall interaktiv underholdning den som har sterkest påvirkingskraft i og med man deltar aktivt i det som vises på skjermen. Det er vel i grunn liten tvil at media påvirker oss, så den debatten slipper vi å ta. I det store og hele er kanskje ikke spill det som totalt sett står for den største påvirkningen, men det endrer ikke den enorme påvirkningskraften spill har. Det er dette FN prøver å utnytte med spillet Food Force, hvor du skal sørge for nødhjelp i i et u-land.

 

Derfor synes jeg en voldsdebatt er meget aktuelt i spillbransjen. Men mitt inntrykk fra denne tråden er at det er mange usaklige her inne. Skoledrap eller ikke, det har lite med sakens kjerne å gjøre. Det er faktisk ikke allverden med forskining på området, siden årsaken til økningen av vold i samfunnet har mer enn bare to sider. Men skal dette stå som hinder for en skikkelig debatt om vold i spill. Utfra denne tråden virker det nesten slik.

Skal vi ha en grense for hva som er lov å gjøre i spill eller ikke? Hva med aldersgrenser, og hvorfor blir ikke aldersgrensen holdt? Hvem har ansvar, spilleren eller spillutvikleren?

 

Jeg personlig syntes kanskje det var bra Manhunt 2 nå blir banlyst. Spillet får mer PR enn normalt, men tror dere at Take-Two vil gå gjennom det samme med Manhunt 3. Trolig ikke, spillbransjen har nå fått en grense å forholde seg til. Litt synd er det kanskje at en seriøs aktør som Rockstar er det som går over grensen, men på en annen side bare forsterker det virkningen. Kan dette være kroken på døren for Postal 3 også? Spill som ene og alene som baserer underholdnigdverdien med å drepe og utøve vold uten mål og mening føler jeg vi kan klare oss for uten.

 

Sant skal sies, jeg har ingen formening om det var riktig å bannlyse Manhunt 2 da jeg aldri har sett et screenshot av serien, men jeg mener det er en debatt verdt å ta nå.

Lenke til kommentar
En svær softis til den som finner ett element i spill som manhunt som fører til en positiv handling!

 

 

8915455[/snapback]

 

HVa med at det får deg til å tenke og reflektere over volden? Kan jo være at utviklerne faktisk har et slags budskap bak all gladvolden? Bare denne debatten røsker jo opp i utrolige mange merkelige politiske holdninger i et land som påberober seg ytringsfrihet som et ideal.

 

Spill SKAL ikke skape positive holdninger. De skal være det som utviklerne ønsker at de skal være, enten det er negativt, kynisk, gladcrazy, konservativt eller sentimentalt.

Lenke til kommentar

Dette var det rockstar svarte i alle fall: http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article1135554.ece

Som jeg har sagt langt tilbake er jeg helt enig med at spill har en stor påvirkningskraft, men at det er mange andre ting som påvirker også. Jeg har ikke spilt noen av dem og kommer ikke til gjøre det med det første, kanskje om et par år. Det eneste 18+ spillet jeg har er vel Resident evil 4. Likevel synes jeg ikke at man skal banne et spill uansett hvor sykt det er. Jeg har ikke sansen for slike spill egentlig, men som sagt synes jeg det er feil. Det er jo tross alt drøssevis av ting som påvirker oss, i underbevisstheten også. De som er over 18 år burde få spille dette spillet, og jeg har på følelsen av banningen ikke vil hjelpe så mye.

 

edit: Jeg fikk ikke svar på hva "happy-slapping" var, men jeg antar at det er at man slår hverandre for moro skyld, og dette kommer fra serier som jackass, ikke spill.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...