Gå til innhold

Manhunt 2 bannlyst i Storbritannia (PS2/Wii)


Anbefalte innlegg

En svær softis til den som finner ett element i spill som manhunt som fører til en positiv handling!

 

 

8915455[/snapback]

 

HVa med at det får deg til å tenke og reflektere over volden? Kan jo være at utviklerne faktisk har et slags budskap bak all gladvolden? Bare denne debatten røsker jo opp i utrolige mange merkelige politiske holdninger i et land som påberober seg ytringsfrihet som et ideal.

 

Spill SKAL ikke skape positive holdninger. De skal være det som utviklerne ønsker at de skal være, enten det er negativt, kynisk, gladcrazy, konservativt eller sentimentalt.

8915790[/snapback]

 

Ti poeng til deg!

 

Faktisk så spilte jeg Manhunt 1 en god stund ut i spillet.. Etter ting ble mer og mer groteske ble jeg mer og mer skeptisk, helt til det sa "stopp". Jeg følte at det ble for detaljert og kynisk.

Tror neppe at jeg hadde blitt gal og stukket ned alle på gata en lørdags formiddag, men det var en stopper kroppen satt.

 

Jeg har spilt maaange spill gjennom min tid men manhunt tok kaken.. postal-spillene er morsomme i forhold..

 

edit: Adresse? Fordel om du bor i Trondheim omheng da is smelter.. :wee:

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spill som ene og alene som baserer underholdnigdverdien med å drepe og utøve vold uten mål og mening føler jeg vi kan klare oss for uten.

8915758[/snapback]

 

Du føler at jeg kan klare meg foruten spill med vold uten mål og mening? Takk for den! Hva er det som klassifiserer "mål og mening"? Det jeg har lest av Manhunt 1 inkluderer mål og mening. Det er massevis av voldelige spill uten mål og mening. Hva er meningen med all volden i GTA? Carmageddon? Det er en grunn til at slike spill blir lagd, og det er at folk setter pris på det. Du setter ikke pris på det, men du er ikke alle.

Lenke til kommentar
Du føler at jeg kan klare meg foruten spill med vold uten mål og mening? Takk for den! Hva er det som klassifiserer "mål og mening"? Det jeg har lest av Manhunt 1 inkluderer mål og mening. Det er massevis av voldelige spill uten mål og mening. Hva er meningen med all volden i GTA? Carmageddon? Det er en grunn til at slike spill blir lagd, og det er at folk setter pris på det. Du setter ikke pris på det, men du er ikke alle.

8915936[/snapback]

 

Manhunt krever at du er utspekulert på en særdeles voldelig måte.. Så jeg foretrekker faktisk voldelige spill uten mål og mening da hjernen utrolig nok ikke reflekterer over at du faktisk dreper..

Lenke til kommentar
Manhunt krever at du er utspekulert på en særdeles voldelig måte.. Så jeg foretrekker faktisk voldelige spill uten mål og mening da hjernen utrolig nok ikke reflekterer over at du faktisk dreper..

8915971[/snapback]

 

Med den situasjonen James Earl Cash er i, dreper han uten mål og mening? Det er stort sett alltid en mening med å drepe i spill. Hjernen min reflekterer ikke over det, utrolig nok fordi jeg faktisk ikke dreper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

 

Du føler at jeg kan klare meg foruten spill med vold uten mål og mening? Takk for den! Hva er det som klassifiserer "mål og mening"? Det jeg har lest av Manhunt 1 inkluderer mål og mening. Det er massevis av voldelige spill uten mål og mening. Hva er meningen med all volden i GTA? Carmageddon? Det er en grunn til at slike spill blir lagd, og det er at folk setter pris på det. Du setter ikke pris på det, men du er ikke alle.

8915936[/snapback]

For å være helt ærlig med deg, så hadde jeg ikke deg i tanken i det hele tatt, men samfunnet som helhet og spillvoldens påvirkning. Jeg har ingen tvil at du klarer deg utmerket med slike spill, men til hvilken pris spør jeg. Jeg personlig mener GTA ligger på grensen, spillets mål består faktisk ikke å drepe uhemmet, men du kan om du vil. Carmageddon er over grensen igjen. Men jeg skal ikke påstå at jeg er fasiten og dermed burde du ikke reagere så voldsomt, men mener at dette er verdt å diskutere på et saklig nivå. Men da kan man ikke komme med argumenter som "jeg lar meg ikke påvirke, ergo må det være lov."

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig med deg, så hadde jeg ikke deg i tanken i det hele tatt, men samfunnet som helhet og spillvoldens påvirkning. Jeg har ingen tvil at du klarer deg utmerket med slike spill, men til hvilken pris spør jeg. Jeg personlig mener GTA ligger på grensen, spillets mål består faktisk ikke å drepe uhemmet, men du kan om du vil. Carmageddon er over grensen igjen. Men jeg skal ikke påstå at jeg er fasiten og dermed burde du ikke reagere så voldsomt, men mener at dette er verdt å diskutere på et saklig nivå. Men da kan man ikke komme med argumenter som "jeg lar meg ikke påvirke, ergo må det være lov."

8916063[/snapback]

 

Heh, greit nok. Ja jeg skjønner nå, beklager hvis jeg gikk "over grensen". Tenker bare tilbake til en tidligere debatt med noen svært bastante påstander. For meg blir det hele surrealistisk, fordi jeg aldri har ser koblingen mellom dataspill og virkelig liv. Og slike spill kan være svært morsomme, det er en form for morbid humor, som ikke alle tar. Husker godt hvor morsomt det var med Carmageddon 2 og kjøre over mennesker og dyr. Det er humoren i det som gjør det verdt å spille, samt at det var et godt bilspill på den tiden.

Lenke til kommentar
Synes det er mye 12-års logikk ute å går her. Om media har en påvirknigskraft på oss mennesker, er ihvertfall interaktiv underholdning den som har sterkest påvirkingskraft i og med man deltar aktivt i det som vises på skjermen.

8915758[/snapback]

 

Jeg siterer meg selv;

 

Hvilke håndfaste bevis finnes for at interaktive medier (spill) har større påvirkningskraft enn passive (filmer)? Hvis vi først skal begynne å snakke om interaktivitet og fysisk "simulering", ville det ikke vært lurt å begynne med, si for eksempel virkelighetens kampsporter? Eller har det seg slik at man klarer å skille mellom sport og virkelighet? (geddit?)

8914997[/snapback]

 

Hvor er "faktaene" dine hentet fra Camrot?

Lenke til kommentar
Manhunt krever at du er utspekulert på en særdeles voldelig måte.. Så jeg foretrekker faktisk voldelige spill uten mål og mening da hjernen utrolig nok ikke reflekterer over at du faktisk dreper..

8915971[/snapback]

 

Med den situasjonen James Earl Cash er i, dreper han uten mål og mening? Det er stort sett alltid en mening med å drepe i spill. Hjernen min reflekterer ikke over det, utrolig nok fordi jeg faktisk ikke dreper.

8916015[/snapback]

 

Du simulerer kyniske drap i et spill. Du spiller ikke om å ta over flagg for MEC eller hente gisler på cs_office.

Selve handlingen i spillet går ut på at du som spiller skal kverke folk på makabre måter med relativt enkle våpen..

Hvis ikke du reflekterer over hva du faktisk simulerer synes jeg virkelig synd på deg..

Lenke til kommentar

 

Du føler at jeg kan klare meg foruten spill med vold uten mål og mening? Takk for den! Hva er det som klassifiserer "mål og mening"? Det jeg har lest av Manhunt 1 inkluderer mål og mening. Det er massevis av voldelige spill uten mål og mening. Hva er meningen med all volden i GTA? Carmageddon? Det er en grunn til at slike spill blir lagd, og det er at folk setter pris på det. Du setter ikke pris på det, men du er ikke alle.

8915936[/snapback]

For å være helt ærlig med deg, så hadde jeg ikke deg i tanken i det hele tatt, men samfunnet som helhet og spillvoldens påvirkning. Jeg har ingen tvil at du klarer deg utmerket med slike spill, men til hvilken pris spør jeg. Jeg personlig mener GTA ligger på grensen, spillets mål består faktisk ikke å drepe uhemmet, men du kan om du vil. Carmageddon er over grensen igjen. Men jeg skal ikke påstå at jeg er fasiten og dermed burde du ikke reagere så voldsomt, men mener at dette er verdt å diskutere på et saklig nivå. Men da kan man ikke komme med argumenter som "jeg lar meg ikke påvirke, ergo må det være lov."

8916063[/snapback]

 

For å være helt ærlig, tror jeg samfunnet som helhet klarer seg bedre uten slike synspunktet som du forfekter. For hvem skal egentlig bestemme hva som er bra for andre? Jeg personlig mener at dine synspunkter ligger på grensen til hva som er en sunn samfunnsutvikling. Hvilke andre områder vil du sensurere på? Hvilke bøker er farlige? HVilke filmer? Hvilke politiske synspunkter? Når man på ingen måte kan dokumentere at det finnes en sammenheng mellom spillvold og virkelig vold, hvor kommer da argumentene dine fra?

 

Du må forstå at din argumentasjon har blitt brukt av maktmennesker som ønsker å kontrollere samfunnet gjennom alle tider. Du skal gjerne få lov til å bestemme over deg selv. Men ingen andre. Det er bare la det fordømte spillet bli stående i butikkhylla.

Lenke til kommentar
Du simulerer kyniske drap i et spill. Du spiller ikke om å ta over flagg for MEC eller hente gisler på cs_office.

Selve handlingen i spillet går ut på at du som spiller skal kverke folk på makabre måter med relativt enkle våpen..

Hvis ikke du reflekterer over hva du faktisk simulerer synes jeg virkelig synd på deg..

8916128[/snapback]

 

Jeg har faktisk ikke spillt det spillet, så jeg har ikke reflekter noen ting over Manhunt. Men jeg har god erfaring med "tilsvarende" spill, altså voldelige dataspill. Men det jeg har lest av Manhunt, så er hele meningen med å drepe at du selv overlever. Er ikke det en god mening? Det er ikke slik at personen du styrer har plassert seg selv der. Det er akkurat det samme det går i med Battlefield. Du må drepe fienden samtidig som du må ta flagg, ellers blir du drept. Drepe eller bli drept, det er oppskriften på de aller fleste voldelige spill. Skulle gjerne sett mer blod i BF-serien, faktisk så er det vel ikke noe blod som helst. Den gangen jeg kjørte over pingviner, mennesker og andre dyr i Carmageddon 2, så tenkte jeg ingen ting over det. Føl deg fri til å synes synn på meg, men jeg hadde det svært morsomt den gangen. Synes du synd på meg når jeg ser på zombiefilmer også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Synes det er mye 12-års logikk ute å går her. Om media har en påvirknigskraft på oss mennesker, er ihvertfall interaktiv underholdning den som har sterkest påvirkingskraft i og med man deltar aktivt i det som vises på skjermen.

8915758[/snapback]

 

Jeg siterer meg selv;

 

Hvilke håndfaste bevis finnes for at interaktive medier (spill) har større påvirkningskraft enn passive (filmer)? Hvis vi først skal begynne å snakke om interaktivitet og fysisk "simulering", ville det ikke vært lurt å begynne med, si for eksempel virkelighetens kampsporter? Eller har det seg slik at man klarer å skille mellom sport og virkelighet? (geddit?)

8914997[/snapback]

 

Hvor er "faktaene" dine hentet fra Camrot?

8916106[/snapback]

Starter med å siter meg selv:

Det er faktisk ikke allverden med forskining på området, siden årsaken til økningen av vold i samfunnet har mer enn bare to sider. Men skal dette stå som hinder for en skikkelig debatt om vold i spill. Utfra denne tråden virker det nesten slik.

 

8915758[/snapback]

 

Jeg kan gjerne innrømme at jeg var for bastant i uttalesen min, men skal denne bivisbyrden hindre at vi tar en saklig debatt på temaet?

 

 

Elles tilsier all logik at man "lærer" ting letter ved å delta aktiv enn å bare se passivt på noe. Slik er jo all undervisnig bygd opp. Men som sagt, jeg skal ikke bastant påstå det samme gjelder for påvirkning fra massemedie. Elles synes jeg parallellen din til kampsport er dårlig. Dette er ikke noe massene driver med, dermed blir det aldri et stort problem om det skulle være noe. For å skur samme logikk tilbake, hva fakta baserer du deg på når du mener å utøve kamp-sport ikke gir økende voldtendenser i utøverne?

Lenke til kommentar
Du simulerer kyniske drap i et spill. Du spiller ikke om å ta over flagg for MEC eller hente gisler på cs_office.

Selve handlingen i spillet går ut på at du som spiller skal kverke folk på makabre måter med relativt enkle våpen..

Hvis ikke du reflekterer over hva du faktisk simulerer synes jeg virkelig synd på deg..

8916128[/snapback]

 

Hvem kan si at det er mord uten mål og mening man utfører i Manhunt? Hvis man skulle prøve å sette seg inn i et såpass absurd scenario som man får servert i Manhunt, ville man ikke lystret ordrene til "The Director" av rent instinkt for selv å kunne overleve? Spesielt med tanke på at personene man "henretter" er samfunnets avskum i utgangspunktet (i motsetning til en del andre spill hvor uskyldige medborgere fort kan få en kjapp og brutal død om spilleren vil det).

Lenke til kommentar

vel, spill som hitman får jo ikke samme hets selv om de drepr folk for penger(noe av det værste man kan gjøre)

 

man gjør det ikke for å overleve eller pga. hat, kjærlighet eller mennesklige svakheter, man gjør det for penger.

 

hitman er også en av de få spillene man kan slagte over 100 mennesker på et brett

Lenke til kommentar

Skal bli interresant å se når No More Heroes kommer ut til Wii, jeg siterer Wikipedia:

In a recent interview, Suda 51 stated that this game will be violent, though different from Killer7. He stated that he will try his best to make No More Heroes as violent, or even more violent than Manhunt 2
KILDE

 

Blir dette spillet likt motatt, eller blir det ikke det fordi spillet har et mer tegneserieaktig preg? Jeg har sett mange rase ut mot GTA og Manhunt men aldri mot Killer7 eller No More Heroes. Begge er jo kjempevoldelige :hmm:

 

Mange mener nok det er fordi Manhunt og GTA ligner mer på den virkelige verden, men om man ikke ser forskjell på den virkelige verden og et spill bør man skaffe seg briller/linser :p

Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar
Elles tilsier all logik at man "lærer" ting letter ved å delta aktiv enn å bare se passivt på noe. Slik er jo all undervisnig bygd opp.  Men som sagt, jeg skal ikke bastant påstå det samme gjelder for påvirkning fra massemedie. Elles synes jeg parallellen din til kampsport er dårlig. Dette er ikke noe massene driver med, dermed blir det aldri et stort problem om det skulle være noe. For å skur samme logikk tilbake, hva fakta baserer du deg på når du mener å utøve kamp-sport ikke gir økende voldtendenser i utøverne?

8916186[/snapback]

 

Mulig parallellen er noe svak, men er kriterie for at noe skal kunne forbys at massene er involvert?

Jeg har heller ikke sagt at kampsport ikke gir økende voldstendenser hos utøverne, da jeg ikke sitter inne med de rette fakta (i den grad de i det hele tatt finnes), men så er jeg ei heller for et forbud av kampsport hverken om dette er tilfellet eller ikke. Og om så skulle være, er det andre tiltak som må tre i kraft.

Lenke til kommentar
vel, spill som hitman får jo ikke samme hets selv om de drepr folk for penger(noe av det værste man kan gjøre)

 

man gjør det ikke for å overleve eller pga. hat, kjærlighet eller mennesklige svakheter, man gjør det for penger.

 

hitman er også en av de få spillene man kan slagte over 100 mennesker på et brett

8916212[/snapback]

 

Haha, ja jeg hadde mye moro med Hitman 1 når jeg var mindre. Det som er spessielt der, er jo at man må slepe på likene for å unngå at noen finner ut hva man har gjort. Så må man dumpe likene i kloakken samtidig som man sørger for at det ikke er noen vitner. Men igjen, ingen av Hitman spillene er i nærheten av realisme, og jeg kan ikke forstå at det går ann å koble et spill med virkeligheten.

Lenke til kommentar
Du simulerer kyniske drap i et spill. Du spiller ikke om å ta over flagg for MEC eller hente gisler på cs_office.

Selve handlingen i spillet går ut på at du som spiller skal kverke folk på makabre måter med relativt enkle våpen..

Hvis ikke du reflekterer over hva du faktisk simulerer synes jeg virkelig synd på deg..

8916128[/snapback]

 

Hvem kan si at det er mord uten mål og mening man utfører i Manhunt? Hvis man skulle prøve å sette seg inn i et såpass absurd scenario som man får servert i Manhunt, ville man ikke lystret ordrene til "The Director" av rent instinkt for selv å kunne overleve? Spesielt med tanke på at personene man "henretter" er samfunnets avskum i utgangspunktet (i motsetning til en del andre spill hvor uskyldige medborgere fort kan få en kjapp og brutal død om spilleren vil det).

8916190[/snapback]

 

Det spørs jo om du ser på manhunt som overlevelsestrenging eller som ren underholding..

Lenke til kommentar
Det spørs jo om du ser på manhunt som overlevelsestrenging eller som ren underholding..

8916324[/snapback]

Alle spill er Unerholdning, akkurat som filmer, musikk og bøker. Simulatorer er jo selvsagt i en klasse for seg, men jeg syns ikke spill Som Battlefield2 eller Manhunt kan brukes til trening av noe slag

 

Selvsagt kan noen som er rare i hodet få ideèr fra spill, men det er ikke spillet sin feil

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...