Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada, grafikken er fin, og det er et bra spill, men det er veldig masse negativt og småfeil jeg har merket!

 

1: Alle bilene sliter skikkelig med å kjøre over ting, de stopper omtrent helt opp bare du treffer en liten pinne etc.

 

2: (Dette er bare en liten bagatell) I alle scopene, så ser man at det er "zoomet" utenfor selve kikkertsiktet, altså hele skjermen er zoomet inn, ikke bare det man ser inni kikkertsiktet. Som sagt, en liten detalj, men jeg legger merke til det, og når spillet skal være så "realistisk" og omtrent fotografisk grafikk, så kunne de giddet å tatt seg tid til å få det fikset skikkelig.

 

3: Lite variasjon, og for det meste bare "løp inn og skyt" gjennom store deler av spillet. I begynnelsen er det ikke så mange vakter, så da er det gøy å snike seg nærmt de, og ta de ut en etter en. Etter den første banen forandrer dette seg. Fra nå av møter man omtrent bare på større grupper, og det blir mye mindre sniking, ettersom man kan ikke drepe en uten av de andre merker det. Jeg hadde håpet at det ble mer sniking enn det egentlig har vært hittil (Jeg har ikke runnet det, men spillt en god del timer i dag)

 

4: NPCene tåler alt for mye! Selv på Easy, så kan man skyte 5-.10 skudd i brystet på en vanlig soldat uten av han dør. Joda, de dør av et skudd i hodet, men jeg syntes det blir dumt når man trenger å bruke halve magasinet når man skyter på en person som spretter rundt og ikke er mer enn 4-5 meter vekke. Dere kan klage på aimen min her, men det er ikke det som er problemet. Jeg klarer å treffe hodet, og de fleste killsene er HS, men det er irriterende når man først begynner å spraye, eller bommer på det første skuddet, og at man da må skyte 10-15 skudd mot dem før de faller i bakken.

 

5: Maskingeværet på bilen er håpløst unøyaktig. Skuddene fra maskingeværene som er festet på biler treffer utrolig dårlig. I noen situasjoner må man gjerne skyte 20 skudd eller mer før man treffer en som er 5-10 meter vekke og midt i siktet. Jeg syntes den kunne vært litt mer nøyaktig, men kanskje litt svakere (forklarer under)

 

6: Det er for mange biler tilgjengelig over alt. Med dette mener jeg at hvis bilen din sprenger, kan du alltids finne deg en ny en, bare noen titalls meter vekke. I tillegg er bilene egentlig for gode. Så lenge man sitter inni en bil, kan man i de fleste situasjoner bare kjøre inn i folkemengder, og meie ned de som er rundt deg. Det krever imidlertid at du kommer deg helt inntil de, fordi den er så unøyaktig.

 

7: Helikoptere ser deg uansett hvor du gjemmer deg, så lenge du ikke på har cloak. Det er irriterende når man ikke har noen rocket launcher eller en bil eller to å ha et helikopter etter seg, ettersom det er umulig å riste det av seg.

 

8: Det er fortsatt mange bugs og problemer med ytelse. Spillet hos meg helt glatt med det meste på Medium og noe på High, og noe på Very High, men det er visse områder der FPSen plutselig detter ned til nærmest null. Jeg merket det på en bane, der man på slutten skal markere et krigsskip på en kai med kikkerten din, og så kommer fly å bomber det. Det var flere "punker" på den banen som gjorde at FPSen falt noe grasalt. Det varslik at hvis jeg så en annen vei, så gikk det fint. med en gang jeg så mot det punktet, så falt FPSen med en gang, og spillet ble nærmest uspillbart.

 

Pga. grunnene over, ville jeg aldri gitt spillet 10/10 eller 9/10, men det er fortsatt et bra spill. Men med unntak av grafikken, så har det meste blitt gjort før, og det har blitt gjort bedre. Jeg koste meg for eksempel mer med CoD4 enn det jeg hittil har gjort med Crysis. Det eneste negative med CoD4, er nok at det er et kort spill.

 

Ja, noen av dce grunnene jeg har listet opp er kanskje subjektive, men en del av de er ikke det, så jeg håper det ikke er lenge til det kommer patcher som fikser de fleste av priobleme, så får jeg heller leve med at det er for lett å drepe folk med bilene, og at helikopterne kan gå å suge seg hardt (Med mindre men har en RPG der og da, som man ganske ofte har) :p

Lenke til kommentar
9.0 Presentation

The story works and cutscenes aren't campy though the ending hurts us. Being able to tweak graphics settings in game is great. Easy menu system. Needs option for Korean chatter in all difficulties.

 

10 Graphics

The best looking game even in DX9 at merely high settings. So good they elevate the rest of the game. If you've got two 8800s running very high settings at 1920x1200 you're in for a treat.

 

9.0 Sound

Weapons sounds are very satisfying. Voice work is good. The suit sounds are small, but perfect. English speaking Koreans can dampen the immersion.

 

9.0 Gameplay

Well paced with good freedom in the action and level design while still offering a direciton.

 

9.0 Lasting Appeal

A single player that will have you coming back for a second go and multiplayer that offers plenty of punch if you're willing to learn.

 

9.4

Outstanding

IGN

 

Crysis får mye ros og bra anmeldelser, men har lest på diverse forumer der folk som mener noe helt annet.

Har ikke lyst å kjøpe et spill jeg blir megaskuffet over. Gameplay foran grafikk anyday hos meg. Jeg har jo Crysis demoen, så grafikken har jeg der. Nå er jeg ute etter skikkelig gameplay også, da kjøper jeg det.

 

Hvordan er MP delen?

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar

Fra VG anmeldelse: "Jeg skal straks gå videre, men et lite eksempel for de innvidde først: Jeg har en PC med Dual-Core 2 Quad Pentium-prosessor, to GeForce 8800 GTX-skjermkort i SLI og fire gigabyte RAM, og måtte allikevel skru endel ned på innstillingene og skjermoppløsningen for å få «Crysis» til å flyte bra. Selv da ble det sirup av og til."

Bortsett fra den litt teite dual quad-sammenblandingen. Tenker det er intel core 2 quad han mener her. så virker det som om dette spillet er litt seigt dersom et slikt oppsett ikke drar crysis ganske bra....

Blir dyrt spill dette - på en måte. I alle fall for meg som må oppgradere ganske kraftig...

Lenke til kommentar
Fra VG anmeldelse: "Jeg skal straks gå videre, men et lite eksempel for de innvidde først: Jeg har en PC med Dual-Core 2 Quad Pentium-prosessor, to GeForce 8800 GTX-skjermkort i SLI og fire gigabyte RAM, og måtte allikevel skru endel ned på innstillingene og skjermoppløsningen for å få «Crysis» til å flyte bra. Selv da ble det sirup av og til."

Bortsett fra den litt teite dual quad-sammenblandingen. Tenker det er intel core 2 quad han mener her. så virker det som om dette spillet er litt seigt dersom et slikt oppsett ikke drar crysis ganske bra....

Blir dyrt spill dette - på en måte. I alle fall for meg som må oppgradere ganske kraftig...

Jeg kjører high på allt med min 8800gts, han må ha noe sirup på PC-en sin evnt vista :whistle:

Lenke til kommentar
Fra VG anmeldelse: "Jeg skal straks gå videre, men et lite eksempel for de innvidde først: Jeg har en PC med Dual-Core 2 Quad Pentium-prosessor, to GeForce 8800 GTX-skjermkort i SLI og fire gigabyte RAM, og måtte allikevel skru endel ned på innstillingene og skjermoppløsningen for å få «Crysis» til å flyte bra. Selv da ble det sirup av og til."

Bortsett fra den litt teite dual quad-sammenblandingen. Tenker det er intel core 2 quad han mener her. så virker det som om dette spillet er litt seigt dersom et slikt oppsett ikke drar crysis ganske bra....

Blir dyrt spill dette - på en måte. I alle fall for meg som må oppgradere ganske kraftig...

 

Kan tenkte meg at det er dårlig SLI drivere i Vistaen som gjør at han sliter + en maskin som ikke er formatert på en GOD stund .. :)

Lenke til kommentar

Har prøvd dette spillet et par timer nå jeg å, og kan ikke skjønne at folk klager over begynnelsen. Dette er noe av det sålangt beste jeg har vært borti. Aldri har et spill motivert meg til å spille mer og mer, enn Crysis. Dette er uten tvil årets, om ikke tidens spill for meg. Synes faktisk alt er bra, og det mest negative jeg sålangt kan slenge ut med, er at spillet krever mye. Men det er inntrykket mitt sålangt, har jo ikke prøvd hele enda. Men hittil har det ihvertfall ikke skuffet meg på noen måte :) (og jeg å også si meg uenig med VG sin annmelder, dette pisser på Bioshock, Call of duty 4 osv, ikke bare i graffikk, men i underholdningsverdi også, ingen tvil for min del)

 

foresten, Tidenes skytespill hos spillmagasinet

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Crysis får mye ros og bra anmeldelser, men har lest på diverse forumer der folk som mener noe helt annet.

Har ikke lyst å kjøpe et spill jeg blir megaskuffet over. Gameplay foran grafikk anyday hos meg. Jeg har jo Crysis demoen, så grafikken har jeg der. Nå er jeg ute etter skikkelig gameplay også, da kjøper jeg det.

 

Hvordan er MP delen?

MP delen i betan var ivhertfall det mest fantastiske jeg har spillt. :D

Drar opp enhver småfeil i singelplayer versjonen. :new_woot:

Tipper MP i hele spillet er minst like bra.

 

Kan tenkte meg at det er dårlig SLI drivere i Vistaen som gjør at han sliter + en maskin som ikke er formatert på en GOD stund .. smile.gif

Har vel ikke kommet noen drivere med støtte for SLI i spillet uansett....(?)

 

Jeg kjører high på allt med min 8800gts, han må ha noe sirup på PC-en sin evnt vista whistle.gif

"Silkeglatt" med Vista her.

Har XP på en harddisk, men gidder jeg å bruke det, neppe. :p

 

Hadde det faktisk vært særlig bedre til crysis, så hadde jeg nok byttet harddisk kun for å få bedre spillopplevelse.

(det du tjener i ytelse taper du i bildekvalitet uansett)

Lenke til kommentar
Må vel prøve det når jeg får den nye pc-en min. Men syns dette er litt kjipt:

"Original offering" er vel det mest originale ja. Men så innså Crytek at for å kjøre noe slik måtte hvermannsen skaffe seg 8800Ultra på tørris. Spillet må jo selge... Jo flere som kjøper det, jo bedre..

 

De kunne vel lagt inn muligheten synes jeg. Scale ahead? Kanskje de avsetter muligheten til nest spill - "Cryterion" , eller hva de nå vil kalle det.... :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...