Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og det var opprinnelig planen, problemet er at jeg er et følelsmenneske, og etter mitt eget inntrykk, et ekstremt sådan og når jeg da først begynner å få følelser følger jeg som regel de.

Aldri vært flink til å drite i følelser og bruke hodet, redd for å misse en eventuell fin ting.

 

 

Skjønner akkurat hva du mener. Hadde en bra ting gående som jeg klarte å ødelegge, FORDI jeg var redd å ødelegge det. Ironisk... Jeg fulgte magefølelsen, noe jeg er glad for. For selv om den var way off, har jeg fått verdifull erfaring som kan "kalibrere" den.

 

Men det virker ut som du har gjort den samme feilen flere ganger. Prøv litt andre ting du vanligvis ikke ville gjort. Det værste som kan skje er vell en velkjent dør i trynet, krydret med litt erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt store problemer med selvtilliten, sosial angst, og dårlige sosiale antenner. Har ikke hjulpet at jeg har hatt barneautisme/asperger og vært mye aleine på skolen. Men i det siste har jeg tenkt at jeg har gode folk rundt meg som liker meg for den jeg er, som familie og venner. Jeg ønsker ikke forandre meg for en jente så hu skal like meg. Hun skal like meg for den genuine personen jeg er, ellers kan det være det samme.

 

Jeg vet det ikke hjelper så mye å si det, men jeg tror det er viktig å finne ut hvilken person man vil være og la andre velge om de vil være med deg eller ikke.

Lenke til kommentar

Så en SMS er alpha og omega.

Dag og natt.

Lys og mørke.

En SMS er avgjørende med andre ord. Men for hva da, egentlig?

 

Og har du et sterkt eksponeringsbehov, eller et snodig oppmerksomhetsbehov (fra eksterne) når det gjelder SMSene dine? Altså, har du et behov for å vise alle SMSene dine til de fleste av vennene dine?

 

Ville du ha gjort det på grunn av dårlig selvtillit eller angst? Og hvor mye forståelse hadde du egentlig hatt for at folk ikke hadde syntes at det var like kult som deg?

 

Hvis dette var tilfellet, hvor mange år hadde det tatt deg uten svar på en SMS før du skjønte at dette var årsaken for at det egentlig ikke var så ønskelig å prate med deg lengre? Eventuelt ikke så ønskelig sende SMSer til deg lengre?

 

Hva ville argumentet ditt vært her forøvrig? Siden du selv hadde det bra og var fornøyd så kan du vitterlig ikke forstå hvorfor andre ikke mener akkurat det samme som du?

 

Mye tid til å tenke kan jo naturligvis være negativt hvis en selv er en negativ person som fort ligger seg selv under lupen for å finne feil og skavanker i tilfelle noe ikke går helt som en først hadde håpet på. Akkurat det å se litt på seg selv i slike situasjoner er ganske naturlig i grunn, men med mindre du klarer å lete på de riktige stedene da så blir det jo selvsagt destruktivt. Vil tro at det kan være greit med en sunn dose av selvinnsikt her.

 

Og jeg vil tro at det er ingen som mener at en god selvtillit kan ordne alle problemer, samt utvikle evolusjonære egenskaper på et blunk. Som å få en pingvin til å fly selv om den har vinger / finner, som brukes når den "flyr" rundt i vannet. En påfugl har vinger også men det betyr ikke at den er flygedyktig og en god eller dårlig selvtillit påvirker ikke det utfallet uansett. Og at en påfugl kan håpe på at den kan lære seg å fly en vakker dag er jo ikke usannsynlig heller.

 

Med andre ord, tro og håp er jo ganske naturlig og ikke bare for tåper, men det er klart det gjør vondt når man stadig får avslag og mister mer og mer av seg selv. Og hadde det faktisk vært slik så hadde det heller ikke vært noe mer igjen av meg. Derimot så blir jo håpet mer og mer tynslitt og til slutt så mister man det. Og deretter får man naturlig nok håp for andre omstendigheter.

 

Forresten, vet du forskjellen på "å utnytte" noen (for å gjøre sin egen egoisme tilfreds) og "å ta vare på" noen (for å gjøre deres egoisme tilfreds)...?

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

Har truffet en jente som jeg bare roter litt med da vi er enda ikke blitt sammen. Etter første kvelden gikk hun til alle vennene hennes og fortalte om hva vi hadde gjort, når jeg fikk greie på dette spurte jeg henne om hun kunne holde det vi gjorde i senga mellom oss. Igjen hadde hun gått å sagt absolutt alt til vennene, også i detaljer. Ikke ''vi rotet litt'', ''hadde sex'' etc.

 

Er ikke dette litt dårlig gjort og mangel på respekt når vi ble enige om at vi skulle holde det mellom oss? Det jeg er mest skuffet over er at hun faktisk brøt løftet, ikke at hun sa til alle hun hadde sugd meg.

 

Muligens jeg overreagerer litt her, men syns det er greit å ha noe privat uten at alle trenger å vite om det, vi har også felles venner.



Anonymous poster hash: d32c6...920
Lenke til kommentar

Har snart vært sammen med kjæresten i ett år :love: . Om litt over en mnd er det ett år, OG bursdagen hans. Planlegger fin gave som varer lenge :) .

 

Syns det er litt morsomt når jeg hører om folk som skal flytte sammen etter veldig kort tid (mindre enn et halvt år f. eks), og så kommer jeg på at vi gjorde det innen tre mnd og det går så det suser :grin2: .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har snart vært sammen med kjæresten i ett år :love: . Om litt over en mnd er det ett år, OG bursdagen hans. Planlegger fin gave som varer lenge :) .

 

Syns det er litt morsomt når jeg hører om folk som skal flytte sammen etter veldig kort tid (mindre enn et halvt år f. eks), og så kommer jeg på at vi gjorde det innen tre mnd og det går så det suser :grin2: .

Så utrolig koselig <3 ønsker dere all lykke fremover ^^

Lenke til kommentar

AnonymBruker: Hvor mye er privat mellom dere? Hva er det du ikke forteller og viser videre til dine venner for eksempel?

 

Men selvsagt, hadde dere en avtale er det jo respektløst å drite i den.

Ble enige om at det vi gjorde i senga ikke var nødvendig å spre rundt, har aldri sagt det til noen så fikk jeg vite av venner at hun hadde sagt det meste.

 

Anonymous poster hash: d32c6...920

Lenke til kommentar

 

AnonymBruker: Hvor mye er privat mellom dere? Hva er det du ikke forteller og viser videre til dine venner for eksempel?

 

Men selvsagt, hadde dere en avtale er det jo respektløst å drite i den.

Ble enige om at det vi gjorde i senga ikke var nødvendig å spre rundt, har aldri sagt det til noen så fikk jeg vite av venner at hun hadde sagt det meste.

 

Anonymous poster hash: d32c6...920

 

 

Ikke bra, det hadde jeg reagert ganske sterkt på selv. Men er det skryt, eller er det nedlatende snakk? Ikke at det er greit, men hvis hun er så stolt og glad over å ha vært sammen med deg kan det ha skjedd fordi hun ikke klarte å holde seg. Ikke at jeg ville gjøre det samme selv, bare for å understreke det. Vet kjæresten har snakket litt om meg til kompisen sin, og selv om jeg ikke er en som liker å dele private detaljer, så ser jeg på det som et kompliment. Bare han ikke deler for mye, slik som hun kanskje gjorde i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar

 

AnonymBruker: Hvor mye er privat mellom dere? Hva er det du ikke forteller og viser videre til dine venner for eksempel?Men selvsagt, hadde dere en avtale er det jo respektløst å drite i den.

Ble enige om at det vi gjorde i senga ikke var nødvendig å spre rundt, har aldri sagt det til noen så fikk jeg vite av venner at hun hadde sagt det meste. Anonymous poster hash: d32c6...920

Åja. Jeg fikk inntrykk av at du/dere hadde en tendens til å brette ut i det store og det brede om absolutt det meste mellom dere til Gud og enhver. Og hvis det hadde vært tilfellet, så hadde jo ingen av dere vært i noen posisjon overhodet til å sitte noen krav, eller klage. Men det er mulig jeg misforsto noe.

 

Uansett, jeg er enig forøvrig. Et privatliv er egentlig det minste man bør kunne forvente. Uansett hva det gjelder og hvor intimt det er egentlig. Hvis den ene parten overhodet ikke ønsker at den andre skal fortelle noe som helst til mange andre, men likevel gjør det i veldig stor grad, så driter man jo fullstendig i ønskene til den ene parten noe som selvsagt ikke er noe annet enn respektløst.

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

 

 

AnonymBruker: Hvor mye er privat mellom dere? Hva er det du ikke forteller og viser videre til dine venner for eksempel?

 

Men selvsagt, hadde dere en avtale er det jo respektløst å drite i den.

Ble enige om at det vi gjorde i senga ikke var nødvendig å spre rundt, har aldri sagt det til noen så fikk jeg vite av venner at hun hadde sagt det meste.

 

Anonymous poster hash: d32c6...920

 

 

Ikke bra, det hadde jeg reagert ganske sterkt på selv. Men er det skryt, eller er det nedlatende snakk? Ikke at det er greit, men hvis hun er så stolt og glad over å ha vært sammen med deg kan det ha skjedd fordi hun ikke klarte å holde seg. Ikke at jeg ville gjøre det samme selv, bare for å understreke det. Vet kjæresten har snakket litt om meg til kompisen sin, og selv om jeg ikke er en som liker å dele private detaljer, så ser jeg på det som et kompliment. Bare han ikke deler for mye, slik som hun kanskje gjorde i ditt tilfelle.

 

Vet ikke helt hva hun har sagt.Tror ikke det var noe stygt sånn sett men likevel når jeg sa det ikke var vits å dele dette, så gjør hun det likevel syns jeg er dårlig gjort.

 

Anonymous poster hash: d32c6...920

Lenke til kommentar

Morsomt når forventningene og presset bare stiger da? Begynner å kaldsvette og blir nervøs av bare følelser? Huff. Er kanskje lurt å ikke overtenke og freake ut pga nervøsiteten i seg selv da kanskje. Skal ikke så veldig mye til noen ganger virker det som.

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

 

 

 

AnonymBruker: Hvor mye er privat mellom dere? Hva er det du ikke forteller og viser videre til dine venner for eksempel?

 

Men selvsagt, hadde dere en avtale er det jo respektløst å drite i den.

Ble enige om at det vi gjorde i senga ikke var nødvendig å spre rundt, har aldri sagt det til noen så fikk jeg vite av venner at hun hadde sagt det meste.

 

Anonymous poster hash: d32c6...920

 

 

Ikke bra, det hadde jeg reagert ganske sterkt på selv. Men er det skryt, eller er det nedlatende snakk? Ikke at det er greit, men hvis hun er så stolt og glad over å ha vært sammen med deg kan det ha skjedd fordi hun ikke klarte å holde seg. Ikke at jeg ville gjøre det samme selv, bare for å understreke det. Vet kjæresten har snakket litt om meg til kompisen sin, og selv om jeg ikke er en som liker å dele private detaljer, så ser jeg på det som et kompliment. Bare han ikke deler for mye, slik som hun kanskje gjorde i ditt tilfelle.

 

Vet ikke helt hva hun har sagt.Tror ikke det var noe stygt sånn sett men likevel når jeg sa det ikke var vits å dele dette, så gjør hun det likevel syns jeg er dårlig gjort.

 

Anonymous poster hash: d32c6...920

 

Om hun er som andre så ville hun ikke sagt videre om det var noe stygt. men forstår om dere ble enige om en ting og hun bryter det,ville jeg også være sint og skuffet.

 

Men for å avklare ting litt mer, de fleste jenter jeg har kjenner liker å snakke aka "skryte" av kjærestene for ting de spesielt gjorde bra i sengen. En veldig god venninne av meg er ekstra flink til å snakke om hvor bra sex hun har med typen. Helt ærlig ikke noe jeg foretrekker selv å snakke om,for hva som skjer i sengen er mellom meg og min, men vi er nå forskjellig alle sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...