Gå til innhold

Diskusjon og tips rundt albumguider


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jaja, ikke så farlig. Bare i tilfelle noen var i gang med å skrive om Mew. Synd for vedkommende, i så fall. :cool:

-

 

 

 

Mew

Forfatter: Mr. Crowley

mewaq6.jpg

Mew er et dansk indie-band som lager musikk inspirert av shoegaze, progressiv rock, dream pop, space rock og kunstrock. Eller "pretensiøs kunstrock", som de selv kaller det. Et interresant band for de som liker det litt mindre radiovennlige og litt mer pompøse, og de som tenker for mye og liker melankolsk musikk.

[Les albumguide]

Lenke til kommentar

Fra den tidligere albumguiden, nå gjort om til diskusjonstråd:

Her var det egentlig en guide, men jeg har valgt å fjerne teksten fordi retningslinjene i forumet ikke tillater at jeg kan legge ut teksten på mine egne vilkår i denne tråden.

 

Alle omtaler kan fortsatt leses, men da kun på min private Pink Floyd-side som du finner link til i signaturen.

 

 

_________

 

Så da er denne tråden omdannet til en virtuell kafe hvor vi kan prate om rykter, nyheter og annet som vedrører Pink Floyd. Jeg kommer til å holde dere oppdaterte på hva som skjer fremover.

6441480[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Jeg har lyst til å lage en Black Sabbath guide, men føler meg ikke kvalifisert til å gjøre det. Trodde det skulle stå her fra før av.

Ønsker at noen gjør det :p

9282547[/snapback]

Eg kan bidra til ein slik guide, men eg har berre peiling på platene med Ozzy, Dio eller Gillan.

Lenke til kommentar

Kva med dei mengdene Black Sabbath har produsert med andre vokalistar? Kva med solo-plater? Kva med Heaven & Hell-prosjektet til Dio-æraen av Sabbath? Ein kan jo sjølvsagt byrje med 1970-1978 og evt. utvide seinare?

 

Dio har tre studioplater og to liveplater. Dersom du reknar med Heaven & Hell er dei oppe i tre liveplater pluss dei nye songane på The Dio Years-samlinga. Ian Gillan syng på ei studioplate pluss ei liveplate. Glen Hughes på ei plate, i tillegg til å vere med på soloprosjektet til Iommi. Tony Martin syng på fem studioplater og ei liveplate og Ozzy er med på to "nye" live-plater (Reunion og Past Lives).

 

Tony Iommi har tre soloplater, Geezer Butler har like mange. Bill Ward heldt på med si tredje plate og Ozzy har laga gud-veit-kor-mange (ni studioplater, fem liveplater og ei cover-plate for å vere nøyaktig).

 

Det er enorme mengder Black Sabbath-materielle som har kome etter 1978. Og dette er berre plater der eit eller fleire originale medlemmer er med, kva med Dio som er ein veldig stor del av Black Sabbath med sine viktige - og gode - vokalprestasjonar? Black Sabbath-medlemmane har vore med på så mykje at eg vert svimmel av å tenkje på det.

Lenke til kommentar

Utan å ha så veldig god innsikt i alle dei ulike line-upene kan eg med ein gong nemne Ian Gillan, best kjend frå Deep Purple, sine bidrag til Sabbath-katalogen: Ei studioplate - Born Evil - og eit liveopptak - The Ian Gillan Tapes. På sistnemde speler dei også nokre klassiske Sabbath-låter og Smoke on the Water.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...