Gå til innhold

Diskusjon og tips rundt albumguider


Cuneax

Anbefalte innlegg

Skjønner at det har vært en Pink Floyd-guide her et sted. Forsvant den bare etter at neitakk stakk?

 

Ingen av Kjekssjokolades linker fungerte.

 

Hvis den er borte, er det noen som har lyst?

Jeg har litt lyst. Men er tre album av Pink Floyd jeg ikke har hørt. More, Ummagumma og Relics. Det kan være et lite problem.

 

EDIT: Selvsagt tar jeg eventuelt også med Roger Waters- og Rick Wright-soloverkene med også. I tillegg til det ene albumet jeg har hørt fra Gilmour.

 

EDIT2: Er nå veldig godt i gang med albumguiden. Har kommet til Animals, og jobber meg oppover til On an Island i kronologisk rekkefølge etter utgivelsesår.

Endret av The Grand Vizier
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hallao

 

En fyr her som hører på det meste, ihvertfall innenfor metal. Alt fra prog. metal til death metal egentlig, er nå ute etter å utvide mine horisonter :p og er da interesert i litt mørkere symfonisk musikk, vært innom verker fra bla. Bach og Mozart men syntes det blir litt for lystert.

 

Noen som har tips til noen litt mørkere komponister?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei.

Lager en albumguide til Oasis nå og er i ferd med å sette inn albumcoverne. Har sett flere steder at dimensjonen på albumcoverne har vært 300 x 300 noe jeg synes er en ideel dimensjon. La inn bilder i denne dimensjonen men de ble forminsket da jeg skulle forhåndsvise bildet. Jeg må nede i 250 x 250 for at det skal vises uten forminskelse. Det blir for lite. Hvordan kunne de andre guidene ha bilder i 300 x 300 dimensjonen? Blir den ikke forminsket når den først blir postet?

 

Er det noen som har noe peiling på dette? Takker for svar.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Har egentlig hatt Pain of Salvation albumguiden liggende i noen måneder nå, og mangler egentlig bare personlige meninger på noen av platene, men ser aldri ut som jeg får tida til å skrive ferdig.. Lurer på om jeg bare skal poste den og gjøre den ferdig når jeg får tid, om ikke none andre vil hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann. Har hengt bittelitt på forumet til Steve Hoffman. For de som ikke kjenner til han er han en tidligere plateboss som var misfornøyd med hvordan plater låt og ble etterhvert så involvert i mastering at det ble hans lidenskap. Siden den gang har det blitt produsert CD'er og LP'er i deluxe-utgave masteret av Steve Hoffman. På siden hans stevehoffman.tv finnes det et fantastisk musikkforum som jeg kan anbefale sterkt for folk som er opptatt av musikk og lyd.

 

På dette forumet har jeg oppdaget noen tråder som i stedet for å ta utgangspunkt i en komplett guide som går igjennom utgivelser en etter en og lar brukerne komme med sine meninger om hver enkelt plate som blir presentert. For mange kan dette også gi rom for å utveksle synspunkt, kunnskap osv.

 

Jeg har vurdert å starte en slik tråd på diskusjon.no (muligens Pink Floyd) hvor jeg som trådstarter legger inn en liten artikkel med cover, utgivelsesdato, låtliste, kalde data om produksjon/låtskrivere osv + min egen lille beskrivelse av albumet. Dette kan gjøres f.eks hver uke og i løpet av den uken er det dette albumet som gjelder. Man kan selvfølgelig komme på etterskudd med synspunkter på tidligere nevnte album, men i hovedsak er det "ukens" album som gjelder.

 

Det jeg lurer på er:

 

1) Vil det være stemning for en slik tråd på diskusjon.no eller blir det for "nerdete" og langdrygt?

2) Passer den inn i avdelingen for albumguider, eller i det generelle forumet?

3) Vil en uke per album være en grei frekvens?

Lenke til kommentar

Ikke overveldende respons nei, hehe. Jeg får kanskje legge det på is inntil noen viser sin interesse for noe slikt. Hvis det skjer tenkte jeg å teste førsteposten (Piper At THe Gates Of Dawn) her for å få litt synspunkt. Kan være greit å gjøre gjennomført stil gjennom en sånn tråd.

Lenke til kommentar

 

Tja, hva skal jeg si?:) Jeg kommer nok til å følge en slik tråd, og også bidra hvis jeg kan.... Men det blir jo ikke gøy om det ikke blir flere enn to-tre stykker, for å si det sånn.

Jeg tror nok det er ganske mange nerder på forumet, men hvor mange blir med på et sånt prosjekt?

 

Edit:Korrektur

Endret av Vale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...