Gå til innhold

Problem med varmt rom - PC-en blir for varm


Anbefalte innlegg

Det er på dager som dette at jeg er maks takknemmelig for at skjermkortet mitt kom med Arctic Cooling Accelero X2 kjøler som stock :p

Idle ligger mitt x1950 pro extreme kort på 43 grader nå i denne varmen :)

Og når det gjelder cpu så har jeg en 4200+ @ 2.33GHz (dritt hk = elendig overklokk) med stock kjøler (skal kjøpe ny snart tenkte jeg)

Ifølge everest ligger kjerne 1 på 47 grader og kjerne 2 på 53 idle.

Og så er jeg veldig glad for at jeg har Cooler Master ammo 533 kabinett, harddiskene mine ligger på 31 og 33 grader, når det er 28 i luften :love:

 

Edit: Jon Ivar: Det så spennende ut, må nok skaffe meg en sånn jeg :p

Har jeg forstått det rett om at man kan montere den i 3 vanlige 5.25" slots til dvd brennere o.l?

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja pc'en min sliter også med varme. I skrivende øyeblikk er leiligheten min 29*C med åpent vindu! Load tempen er over 10*C høyere en normalt. Min strømforsyning spinner som gal etter ca 30min spilling. Men men, som mange sier: Fint vær, vi for komme oss ut å ikke sitte her å klage :p

 

Til høsten kommer Age of Conan, da er det kjøling nok til å klokke P4'en min enda høyere å kjøre den til destruction. Da kan jeg kjøpe meg Dual eller Quad fordi jeg "må". :innocent:

 

Nei nå er det påtide å få litt sol på min bleike nerdekropp. Vi tastast!

Lenke til kommentar
når det er fint vær skal man være ute i sola..  ikke sitte inne og bekymre seg for at man ikke får spille dataspill..

slå av pc, finn en shorts og litt solfaktor og kom dere ut..

 

bare meg som må sitte inne og skrive hovedoppgave :(

8833808[/snapback]

 

Veldig bra informasjon, utrolig bra follow up på topic :thumbup:

 

Irony on the internet..

8833836[/snapback]

litt depressiv idag.. føler for å klage på noe.. da er alltid et forum kjekt å ha

btw, er det noen som fortsatt spiller s.t.a.l.k.e.r? likte det spillet, bortsett fra usedvanlig mye kræsj.. har ikke fått testet det siste mnd, prøvde 100003patchen, men det hjalp ikke så altfor mye.. noen som veit om det funker igjen det spillet?

Lenke til kommentar

For to år siden hadde jeg en Athlon 3200 klokket opp på 1,7Volt eller noe med noe Zalman kjøling. Den var varm om sommeren og PCen skrudde seg av ofte plus at det ble varm påp rommet. Denne sommeren sitter jeg med en Opteron som jeg klokket ned til stock hastighet og Volten ned til 1,2 hvis jeg husker riktig, løste alle problemmer med varmen og det ble kjøligere på rommet også :) Det er bare å klokke ting litt ned om sommeren, så funker det bra.

Lenke til kommentar
Men jeg skal uansett ta å investere i vannkjøling innen en mnd har gått.. Håper at vannet ikke blir for varmt da.

TuppenX2

8833373[/snapback]

 

 

Ved vannkjøling blir jo vannet kjølt ned av en radiator som er luftkjølt.

Så vannet vil jo ikke bli noe kaldere enn luften uansett. Derfor vil temp i vannkjøling også øke ved høyere luft temperatur.

 

Men siden vannkjøling normalt har bedre kjøling i utgangspunktet, vil det gjerne ikke bli like varmt som med luftkjøling... :thumbup:

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har klokket CPUen opp fra før, så er det mulig at du kan sette Volten ned med kanskje 0,5Volt og fremdeles kjøre samme frekvens like stabilt. Spørs hvilke CPU du har, men hvis du ikke har erfaring med klokking så må du kanskje lese litt i overklokkings guiden om dette her, bare tenke litt motsatt, for å få litt forståelse om klokking.

Lenke til kommentar

Jeg har samme kabinettet nå, men til HTPC. Jeg fjernet platen mellom harddisk og PSU, snudde viften over PSU så den blåser inn i kabinettet, gjerne med en plate slik at luften treffer ram og hovedkort. Dette hjalp ganske betraktelig. Det blir da overtrykk i kabinettet slik at luften blir presset ut av kabinettet i PSU og i hullene ved PCI slottene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...