Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syreskader graderes noen ganger på samme måte som brannskader, altså med førstegradsforbrenning, andregradsforbrenning eller tredjegradsforbrenning. Hvorfor gir syre skader som er sammenlignbare med brannskader?

 

1. gradsforbrenning er jo når det første (1/3) laget av huden er brent av, og 2. gradsforbrenning er når det andre laget er brent av osv.

 

Regner da med at med syre menes det at hudlagene etses bort?

Lenke til kommentar

I enkelte havnebyer hadde man tidligere en innretning oppe på enkelte husspir med en kule som beveget seg opp og ned etter flo og fjære. Sjøfolk brukte dette for å se når de måtte tilbake til båten. Hva het denne innretningen?

 

Nei, dette er ikke en quiz. Jeg har glemt navnet og har lett etter det lenge.

Lenke til kommentar

Hvis man har vært lur nok til å slikke seg fast på en fristende jernstang i 20 minus, hva er da beste måte å komme seg av denne på hvis man -

 

1. Har all verdens redskap og stoffer tilgjengelig?

2. Er utenfor en vanlig husholdning?

3. Er i ødemarken (med et par kamerater)?

4. Helt alene?

Lenke til kommentar

Hvis man har vært lur nok til å slikke seg fast på en fristende jernstang i 20 minus, hva er da beste måte å komme seg av denne på hvis man -

 

1. Har all verdens redskap og stoffer tilgjengelig?

2. Er utenfor en vanlig husholdning?

3. Er i ødemarken (med et par kamerater)?

4. Helt alene?

 

 

1: lunkent vann

2: lunkent vann

3: piss, evt. varme vann/snø til det er lunkent

4: you're screwed

Lenke til kommentar

Noen som har noen anbefalinger av TV-serier med et Sci-Fi-element? Jeg tenker ikke akkurat på romskip og space-relatert, men mer som Heroes eller No Ordinary Family, ting som er lagt til nåtiden (eller kanskje nær fremtid) og har mer fokus på evner hos mennesker eller lignende. Lastet ned piloten av Warehouse 13 og skal se den nå. Ellers har jeg tenkt på Chuck, men har ikke fått tid til å se den enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4: you're screwed

Evt: Piss i hånda og slipp det over tungen. Høres delikat ut...

 

Tror ikke det vil være tilstrekkelig i 20 minusgrader. Kanskje hvis kun et lite areal av tungen er festet. Evt pisse i en flaske eller annen beholder som har større kapasitet enn hånda.

 

Så lenge du har vett til å dra deg vekk fra metallet samtidig som du tømmer, så skal det veldig lite væske til. Har selv reddet skoleelever i tjue minus, og det går overraskende lett.

 

Man kan også pisse på et tøystykke og bruke det til å løsne tunga. En artikkel på VG.no, eller hvor det nå var mente at det beste faktisk var å bruke vått tøy, i stedet for å bare tømme. Jeg kan ikke skjønne hvorfor, men jeg antar at man får samla opp mer piss på den måten enn ved å bruke en hånd om gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...