Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G


Anbefalte innlegg

T5550 er kraftig nok til at den ikke vil bli flaskehalsen i denne maskinen, den passer ytelsesmessig bra sammen med den andre maskinvaren i denne maskinen, og i de fleste bruksområder der denne maskinen er aktuell vil du ikke merke stor forskjell på å heller ha for eksempel en T7500-prosessor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
T5550 er kraftig nok til at den ikke vil bli flaskehalsen i denne maskinen, den passer ytelsesmessig bra sammen med den andre maskinvaren i denne maskinen, og i de fleste bruksområder der denne maskinen er aktuell vil du ikke merke stor forskjell på å heller ha for eksempel en T7500-prosessor.

 

Takker for svar:)

 

Hvordan er denne cpu'en i forhold til 2390? Er usikker på om jeg skal kjøpe acer 5920g eller 5715z. Er bare muttern som skal ha den til surfing, men er greit at den har litt å gå på så den holder noen år.... regner med 3GB minne er minimum på vista!?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har hatt denne PC'en nå et par måneder med 9500M GS kort, og ikke hatt noe problemer før idag. Jeg spillte WoW en liten time tidligere og fikk plutselig masse "artifacts" i 3D grafikken (ikke GUI som er 2D, bare 3D rendering). Etterhvert begynte modeller å forsvinne å bli til svart bakgrunn.

 

Jeg har prøvd Age of Conan litt idet siste og når jeg starter det får jeg beskjed om at jeg bør installere Vista SP1 og nye video drivere. Jeg har nå oppdatert til SP1, men jeg er usikker på hvilke drivere jeg skal installere for skjermkortet?

 

Ifølge AoC beskjeden er "ForceWare release 169.21" siste versjon, men jeg mener å ha lest at jeg ikke kan laste ned drivere til laptop'er fra nVidias egen side?

 

Thomas.

Lenke til kommentar

Til alle dere som vurderer å kjøpe denne pc'en... GLEM DET!!! den er IKKE, jeg gjenntar IKKE verd et rødt øre!!! Kan den kjøre spill som krever god grafikk (selv om papiret sier ja..) NEI, DET KAN DEN IKKE! Er vista et godt kjøp? NEI DET ER DET IKKE!!! du vil angre i så mange år på å kjøpe denne med vista (eller uten for den sakt skyld..) at du blir sur på deg selv! Det er puttet så mye DRITT inni en boks at det er skummelt å tenke på! acer må ha ansatt noen polakker de fant på gata til å lime sammen noen ledninger og noe som kan minne om ei vifte sammen bare for å tjene penger...

 

Konklusjon:

ALDRI KJØP ACER ASPIRE 5920g DU VIL ANGRE HVIS DU GJØR DET!!!!:@:@:@@@@@!!!!

Lenke til kommentar
Til alle dere som vurderer å kjøpe denne pc'en... GLEM DET!!! den er IKKE, jeg gjenntar IKKE verd et rødt øre!!! Kan den kjøre spill som krever god grafikk (selv om papiret sier ja..) NEI, DET KAN DEN IKKE! Er vista et godt kjøp? NEI DET ER DET IKKE!!! du vil angre i så mange år på å kjøpe denne med vista (eller uten for den sakt skyld..) at du blir sur på deg selv! Det er puttet så mye DRITT inni en boks at det er skummelt å tenke på! acer må ha ansatt noen polakker de fant på gata til å lime sammen noen ledninger og noe som kan minne om ei vifte sammen bare for å tjene penger...

 

Konklusjon:

ALDRI KJØP ACER ASPIRE 5920g DU VIL ANGRE HVIS DU GJØR DET!!!!:@:@:@@@@@!!!!

 

Takk for godt innspill! Alltid godt å ha gode argument å faglig tyngde til grunne når en skal ta avgjørelser!!! Blir nok ikke å handle denne etter dette innlegget :thumbup: hehe...

 

PS..Jeg skal ikke spille med maskinen!

Lenke til kommentar

Uten begrunnelse blir det jo heller ikke mye saklig :whistle: ja, en smule sarkastisk ettersom jeg ikke kunne se noe annet enn frustrasjon, sterke ord og ett lite sleivspark mot en minoritetsgruppe i innlegget ditt.

 

Jeg vil mer enn gjerne høre dine (mer eller mindre) saklige argumenter for ikke å kjøpe denne maskinen :)

Lenke til kommentar
Uten begrunnelse blir det jo heller ikke mye saklig :whistle: ja, en smule sarkastisk ettersom jeg ikke kunne se noe annet enn frustrasjon, sterke ord og ett lite sleivspark mot en minoritetsgruppe i innlegget ditt.

 

Jeg vil mer enn gjerne høre dine (mer eller mindre) saklige argumenter for ikke å kjøpe denne maskinen :)

 

m'kay, la oss starte med selve acer produktet

nr.1 Vifta går konstant (forskjellige "durer")

nr.2 Med en gang et spill startes vil vifta gå veldig fort, bråkete og blir veldig varm. Har selv kjørt CSS på den som da alltså ikke går fordi pc'en blir for varm og får blackout.

nr.3 er konstant varm, uansett.

nr.4 Har nå nylig installert FFOW (google det for bilder), dette gikk ikke. Pc'en kjørte helt fint i 2 minutter så stoppet den helt opp. Jeg vet at det ikke er noe galt med spillet fordi jeg har sett på forskjellige forum. Dette kan ligge i Vista, så jeg blir å bytte over til XP so fort som mulig.

nr.5 BIOSen.. BIOSen er vanskelig å finne fram til, og setup menyen er forminsket til det mest nødvendige.. eller mindre..

nr.6 (dette er galt med acer).. Ikke verdens største problem... men irriterende... Jeg formaterte akkurat data'n.. da spurte den om jeg ville installere mcAfree (trur det er et virusporgram eller noe sånt..) Jeg svarte da "Nei". Men etter 5 minutter står det "installasjon komplett, restarting kreves..

 

Kommer ikke på flere punker.. men disse er nok til å irritere meg...

 

 

saklig nok ?

Lenke til kommentar

Til 13ird:

 

Jeg tror du må ha vært ekstremt uheldig med din utgave. Jeg personlig er sinnsykt fornøyd med min. har aldri hatt noen problemer med min. Bf2, CS:S CoD 4, Two Worlds osv klarer denne uten noen problemer. (Max på alt)

 

Jeg har hatt denne pcen i 11 mnd snart, og har bare to ting å rake ned på.

* Varme når jeg spiller. Jeg får opp mot 90grader når jeg spiller.

* Skjerm oppløsning. Min versjon har bare 1280*800. Noe jeg syntes blir litt lite når jeg redigerer bilder og video.

Lenke til kommentar
flere enn meg som sliter med å få laptopen ut av hvile og dvale modus?

hvis jeg legger ned skjermen og tar den opp igjen så får jeg ikke liv i skjermen samma hva jeg trykker på :S

 

tror jeg har trykket på alle knappene uten at det skjer noe`.....er det bare jeg som gjør feil? eller er det en feil med laptopen eller vista?

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Hei.

Jeg sliter hverken med Dvale modus eller Hvilemodus, men det er fordi jeg har skrudd av den dritten. Har aldri brukt det på noen av dem maskinene jeg har hatt fordi jeg har opplevd det som et mareritt å få utav igjen.

 

Erfaringer Med Aceren Min, 5920G

 

Jeg har hatt Acer 5920G i over en

måned nå og her er mine erfaringer:

 

Dette irriterer meg: (ELLERS så synest jeg denne maskinen er Jævlig bra).

 

- Harddisken bråker uforholdsmessig mye. Den

knatrer og gnager, spesielt etter oppstart og mange

ganger tilsynelatende uten grunn.

- Vifta i laptopen fleksuerer veldig mye opp og

ned. Noen ganger starter den og blåser rundt 10

sekunder og så er det stopp. Ønskelig med et

lavere konstant viftenivå. Viftenivået er i tillegg

høyt.

- Knappene under touchpaden lager alt for høy

klikklyd.

-DVD Rommen bråker unødig mye under bruk,

knatrer og gnager.

- Det følger ikke med noen clean

vista-innstallasjon. All acer-bloatwaren er bakt

inn i recoverypartisjonen.(e).

-Irriterer meg litt over tregheten til Vista.

-BIOSen.. BIOSen er vanskelig å finne fram til,

og setup menyen er forminsket til det mest

nødvendige.. eller mindre..

 

-Og så er det problemer med å innstallere WinXP

ved siden av Vistaen. Driverproblemer, spesielt

med skjermkortdriveren.

 

ELLERS så synest jeg denne maskinen er Jævlig bra, når man ser bort fra den jævla Vistaen, men har innstallert WinXP på den ved siden av Vistaen, men har et problem med driveren for Skjermkortet. Har lest jgennom forumet og vert inne på alle linker og tittet, men ingen Driver som funker. Ellers ei kjempebra maskin. OG TIL DEM SOM LURER!!! Jeg angrer ikke et sekund på kjøpet. Kos Dere Med Denne Maskin - Acer Aspire 5920G And Have Fun.

 

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

post-166892-1216593286_thumb.jpg

post-166892-1216680265_thumb.jpg

Endret av kip445
Lenke til kommentar

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Hei.

 

Erfaringer Med Aceren Min, 5920G

 

Jeg har hatt Acer 5920G i over en

måned nå og her er mine erfaringer:

 

Dette irriterer meg: (ELLERS så synest jeg denne maskinen er Jævlig bra).

 

- Harddisken bråker uforholdsmessig mye. Den

knatrer og gnager, spesielt etter oppstart og mange

ganger tilsynelatende uten grunn.

- Vifta i laptopen fleksuerer veldig mye opp og

ned. Noen ganger starter den og blåser rundt 10

sekunder og så er det stopp. Ønskelig med et

lavere konstant viftenivå. Viftenivået er i tillegg

høyt.

- Knappene under touchpaden lager alt for høy

klikklyd.

-DVD Rommen bråker unødig mye under bruk,

knatrer og gnager.

- Det følger ikke med noen clean

vista-innstallasjon. All acer-bloatwaren er bakt

inn i recoverypartisjonen.(e).

-Irriterer meg litt over tregheten til Vista.

-BIOSen.. BIOSen er vanskelig å finne fram til,

og setup menyen er forminsket til det mest

nødvendige.. eller mindre..

 

-Og så er det problemer med å innstallere WinXP

ved siden av Vistaen. Driverproblemer, spesielt

med skjermkortdriveren.

 

ELLERS så synest jeg denne maskinen er Jævlig bra, når man ser bort fra den jævla Vistaen, men har innstallert WinXP på den ved siden av Vistaen, men har et problem med driveren for Skjermkortet. Har lest jgennom forumet og vert inne på alle linker og tittet, men ingen Driver som funker. Ellers ei kjempebra maskin. OG TIL DEM SOM LURER!!! Jeg angrer ikke et sekund på kjøpet. Kos Dere Med Denne Maskin - Acer Aspire 5920G And Have Fun.

 

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

post-166892-1216680532_thumb.jpg

Lenke til kommentar
- Harddisken bråker uforholdsmessig mye. Den

knatrer og gnager, spesielt etter oppstart og mange

ganger tilsynelatende uten grunn.

 

Dette skyldes Vista nærmere bestemt indeksering av innholdet på harddisken for å gjøre søking raskere. Mulig å slå av (høyreklikk på harddisk i utforsker og velg egenskaper, fjern haken ved "indekser harddisken for raskere søk" eller noe lignende).

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg ny pc nå (bærbar).

Da tenker jeg på denne versjonen: Link

 

Her er vel det den hovedsaklig blir å brukes til:

  • Surfing
  • Skolearbeid
  • Noe spill (CSS + eventuelle spill den klarer :p)
  • Bilde & Videoredigering (Adobe-programmer)
  • 3DS Max 9

Vil tro den burde klare dette med stil, men er det noe jeg burde vite den kan slite med? :)

 

Ellers lurer jeg på batteriet og kvaliteten på strømforsyningen. Ladderen til min nåværende laptop blir ødelagt etter noen mnd. Mest sannsynlig en produksjonsfeil, da dette skjer med alle laddere av denne typen (Alle skolepcene har den, med samme feil). Er batteri og strømforsyning noe problem med denne PCn?

 

Og er det evt. noe bedre tilbud enn det som mpx har her oppe?

 

På forhånd takk for svar :)

 

Edit:

 

Har funnet den til samme pris flere plasser nå:

 

xd.no

mpx.no

mamoz.no

 

Hvilken av disse butikkene anbefaler dere? Utifra levering, kundeservice, support og evt. garanti. :)

Har datakjeden i Tromsø her også. Skal forhøre meg om de kan ta den inn.

Endret av Aivio
Lenke til kommentar

Søker frivillig person, med denne pc'n som bor i nerheten av en av disse butikkene:

 

Oslo

 

Crumpler Shop

Bogstadveien 11 inngang. Sporveisgaten 30 m.

 

 

FotoPhono

Vogtsgt. 66

 

Fotovideo

Møllergt. 10, Oslo

 

Japan Photo avd. Rude Foto

Akersgt. 43

 

Fredrikstad

 

Japan Photo

Farmannsgt. 1

 

Stavanger

 

Stavanger Foto

Lars Hertervigs g 3 B

 

Bergen

 

Fotoknudsen

(rekke butikker)

 

Som kunne gått innom med pc'n og sjekka om den passer i:

 

Crumpler The

Matchmaker M

 

eller

 

Crumpler The

Pyjama Pride L

Bor desverre i finnmark, og her har vi ingen butikker som selger, Crumpler.

Kan også gjerne tenke meg en beskrivelse/bilde av hvor stor den er, men ikke nødvendig så lenge pc'n passer oppi.

 

Så om det finnes noen snille sjeler der ute med muligheten til det, så hadde det vært knall!

 

Lønn i himmelen;)

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...