Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en del problemer med PC-en som ingen andre tydeligvis har, ettersom jeg har spurt flere andre plasser.

 

Problemene:

 

*Lydfeil: Går ikke an å spille av flere lyder samtidig, for eksempel går det ikke an å spille av musikk i windows media player samtidig som jeg ser film på youtube, eller spiller spill. Har også prøvd VLC media player, med samme problem.

 

*Hvilemodus: når jeg har igjen lokket på PC-en, slik at den går i hvilemodus, kommer ikke alltid skjermen på igjen (etter at jeg har trykket på knapper og hatt opp skjermen igjen) den forblir bare svart, dermed må jeg restarte PC-en ved å holde inn start-knappen på PC-en.

 

*Klikker: spesielt ved spill har PC-en tendens til å fryse, uten at det går an å gjøre noe med det, dermed blir jeg nok en gang nødt til å holde inn start-knappen.

Dette gjelder da forsåvidt ikke bare under spill, men også hvis PC-en blir utsatt for litt press, men å spille et spill som Battlefield 2 på medium/høy grafikk kan neppe regnes som press...

Kan også hende at jeg får svart skjerm, som varer i alt fra 10 sekunder til 1 minutt, og får da melding om at jeg må oppdatere skjermkortdriverne, etter at jeg oppdaterte dem til nyeste versjon har det allikevel skjedd. (Det med svart skjerm under spill har ikke forekommet så veldig mye i det siste, men spillene fryser allikevel)

I tillegg kan PC-en bli litt varm, og støye mye.

 

I tillegg hender det at denne PC-en med sitt 8600GT 256mb skjermkort faktisk hakker mer enn min gamle Dell Dimension E521 PC i spill. (Og den har et 7300LE kort!)

 

Endret av magneman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg har også tenkt meg å kjøpe denne modellen av acer..

 

Har tenkt på å begynne med Age of Conan og lurer på om den kan kjøre det med god kvalitet. Så lurer jeg på om prisen ligger på 9.999 på alle butikker og om det kommer noen tilbud på den snart. Mitt siste spørsmål er om noen vet hvilken butikk jeg bør bestille fra (også nettsteder) ettersom jeg bor i Stavanger.

 

Tusen Takk for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Æsj, får aldri svar på problemene mine. :(

 

Har du prøvd med en reinstallasjon av os? Med så mange og komplekse problemer er det ofte det enkleste :)

 

Det har jeg jo prøvd... Vel prøvd og prøvd, det følger jo med ikke en Vista CD med 5920G, så jeg måtte ta en gjenoppretting til fabrikkstandard, og det er vel der feilen ligger, drivere og lignende blir ikke gjenopprettet til fabrikkstandard, ei heller D disken...

 

Dritt PC. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Evt "lån" et eksemplar av Vista og installer på 30-dagers prøverfrist, så kan du jo se om dette løser problemet.

 

Med en vanlig Vista-cd skal det være mulig å installere og kjøre som vanlig ved hjelp av produktnøkkelen som følger med maskinen.

Lenke til kommentar
Er denne verdt 6995,- egentlig?

Jeg har ei svigersøster som klør etter å svi av penger på en MSN/internett/bilde/musikkmaskin og veldig lett spilling og har sett på denne hos komplett. :)

 

Hvis hun ikke skal spille grafikkrevende spill ville jeg heller anbefalt denne, da får du en mye mer solid maskin som kommer til å vare en stund.

Lenke til kommentar

Hei, har tenkt til å prate med Acer folka veldig snart nå, må bare finne kvitteringen.

Har dere noen tips til hva jeg bør gjøre for å få erstatning for PCn om mulig? Er ca 8 måneder siden PCn ble kjøpt.

Har hatt mange forskjellige feil, de som gjelder nå etter "reformateringen" er at jeg får svart skjerm under spilling og at det ikke kommer lyd fra windows media playeren og andre media spillere når andre ting som avgir lyd er på, for eksempel et spill eller youtube videoer, dette skjer ikke hele tiden, men av og til.

 

Noen tips? Kjøpte PCn for 12k, får jeg det samme beløpet tilbake?

Hvordan bør jeg gå fram?

Lenke til kommentar

Hvis du skal kreve kjøpet hevet etter forbrukerkjøpslovens §31 skal du få hele kjøpssummen tilbake. Jeg regner med Acer vil henvise deg til butikken der du kjøpte maskinen, ettersom det først og fremst det er disse du har krav på heving mot. Dermed er det kanskje en ide og ringe dit først...

Lenke til kommentar

Er det flere som har problemer med Vista?

Dersom PCen fryser, og jeg må skru av ved å holde inn av-knappen, får jeg ikke startet den igjen.

 

Etter at skjermen der Vista laster inn er ferdig, blir skjermen bare svart med en bevegelig musepeker.

De fleste gangen har jeg fått fikset dette med systemgjenoppretting, men sist gang hjalp ikke det noe særlig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...