Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har 8600m GT tar jeg ikke helt feil..

Var ikke klar over at de hadde "nedgradert" skjermkortet...

 

Er jo trasig, for nå spiller jeg det meste av spill, som jeg intreserer meg for da i det minste...

 

Eneste minuset jeg har med den er oppløsningen, men kommer mest av bilderedigering osv det da

Lenke til kommentar
Er det mulig å sammenligne klokkefrekvens og "virkelige" GHz så jeg skjønner det? :p

 

Egentlig ikke. Ulike prosessorarkitekturer gjør at ytelse i forhold til klokkefrekvens knaptnok henger sammen på tvers av ulike prosessortyper i det hele tatt lenger. Ta for eksempel nye Intel Atom på 1,6 Ghz, som er laget med lavt strømforbruk som hovedmål - den yter vel noe sånt som en tidel - en femdel av en Core 2 Duo på omtrent samme frekvens.

 

Man må rett og slett ha forholdsvis god oversikt over de ulike prosessortypene for å vite hva som yter bedre enn andre ting - og som om ikke det var nok til å forvirre hvem som helst, yter ulike prosessorer forskjellig på forskjellige områder, slik at en prosessor som er god til en type beregninger, ikke er like god på en annen ting osv.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke sett spesifikt på 5920G, men på de fleste bærbare maskiner er det gjort i en fei å bytte minne. Se etter en luke/lokk på undersiden som holdes fast av 2-4 skruer. Når denne er åpen er det bare å dra ut den/de gamle minnebrikken(e) fra hurtigkoblingen (husk å presse ut låsesplintene på siden) og dytte inn de nye til de klikkes på plass.

 

Maskinen har to spor for minnebrikker (SO-DIMM DDR2) og støtter maksimalt 4GB minne.

Lenke til kommentar

Hei har problemer med min Acer Aspire 5920g.

Specs :

*15.4" Crystal Brite Skjerm

*Core2Duo T7500 Prosessor

*3GB Minne

*320GB Harddisk

*G-Force 9500M-GS512MB Skjermkort

 

Ja, problemet er at cpu går opp i 90-100 grader under kjøring av tyngre programmer og vifta bråker noe i he******.... Vært inne på reperasjon en gang, men de fiksa tydelig ikke problemet. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Er det mulig å få pengen tilbake på noen måte?, har fortsatt garanti.

 

Mvh Sindre

Lenke til kommentar

Har kjøpt en 5920g T5550 med 3GB minne hos Elprice.

Det meste ser ut til å være i skjønneste orden. Men det er to ting jeg gjerne skulle hatt tips om. Det gjelder HDMI til tven.

 

1) Får bilde over på min 32" lcd tv, MEN bildet dekker ikke hele tv-skjermen. Rundt hele skjermen får jeg dermed en sort stripe. (vet mange har problemer med dette, og har lest en del om det. Men håper noen har erfaring med denne laptopen og innstillingene til ATI-skjermkortet på denne).

 

2)Får lyd gjennom HDMI kabelen, men ikke når jeg f.eks. spiller av en film i mp4-format. Er ikke det rart? Dessuten må jeg gå inn å endre på avspillingsenhet hver gang jeg skal ha lyd på tven. Noen med erfaringer om dette?

 

Takk for hjelp

Lenke til kommentar

Fikk fikset problemet ang. HDMI og bildet som ikke dekker hele tv-skjermen. Fant tilslutt de avanserte innstillingene på "Catalyst controll center". En annen ting jeg prøver å finne ut av er hvorfor jeg nå får melding om at grafikkortet ikke støtter... når jeg skal spille av en blueray-film via hdmi på tven. Noen som vet hva det skyldes??

 

Når det gjelder de som ikke får BLUETOOTH til å fungere, så har jeg funnet ut at det selges forskjellige 5920g. På Elprice selger de en til 5995,-(pr. November 2008), og en til 5595,-.

Den billigste har bluetooth ifølge spesifikasjonen. Den har ikke blueray-spiller og Nvidia grafikkort istedenfor ATI.

 

Jeg har den til 5995,- og har blueray-spiller og ATI-kort. Men min hurtigtast for "Bluetooth" gir også meg beskjeden "Ingen apparater".

 

Kan denne maskinvaren innstalleres på noen måte, uten å bruke en ekstern enhet??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Specs:

Intel Core 2 Duo T5550 1,83 Ghz

Nvidia 8600M GS 256MB

3GB 667MHz RAM

320GB HDD

BlueTooth

ikke BlueRay

 

Erfaringer:

Kjøpte den hos Binders i Trondheim i septemeber for 4995,- (tror jeg). Var preinstallert Vista Home Premium på den, noe som jeg brukte i 1-2 mnd, men tidlig i november nå installerte jeg Windows XP Pro 64bit på den (må jo utnytte at det er 64bit prosessor :)). Alt fungerer perfekt! Maskina fungerer veldig bra med XP og er myyye kjappere enn med Vista. Kjører tunge grafikkspill og bruker den ellers til studentarbeidsoppgaver. Kjempegodt kjøp!

 

Windows XP drivere til Aspire 5920G:

Googlet mye etter x64-drivere til maskina, men fant det etterhvert, og dere kan laste dem ned på http://www.acerpanam.com.

 

Eller laste ned denne (45MB), som er alle de viktigste XP-driverene til denne maskina i én exe-fil. (Et must å ha!) (Si ifra hvis linken ikke fungerer!)

 

Over til spm:

På høyresiden av tastaturet har man noen blå medieknapper. Men er det til noen av dere at dette faktisk er knapper? På min er det ikke knapper i det hele tatt, det går ikke ann å trykke de ned, så det er liksom bare juks. Vet det er veeeeldig mange versjoner av 5920G, så hvordan er dette hos dere?

Endret av noWay
Lenke til kommentar

Hallo :)

 

Jeg har sett mange inlegg av Acer Aspire 5920G her, men jeg har kikket på en (annen) modell.

 

Link ---> http://www.elprice.no/julegavetips/til-dat...r-pc-lxaqb0x636

 

Jeg lurer på om denne er likebra/bedre/dårligere enn den dere snakker om.

Den har jo det samme navnet, men andre spesifikasjoner.

 

Takker for svar ! :new_woot:

 

 

 

 

Edit: Er dette en bra modell ? --> http://papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:2129849;c:36159

 

Mye billigere en de fleste ..

Endret av Steamed
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Over til spm:

På høyresiden av tastaturet har man noen blå medieknapper. Men er det til noen av dere at dette faktisk er knapper? På min er det ikke knapper i det hele tatt, det går ikke ann å trykke de ned, så det er liksom bare juks. Vet det er veeeeldig mange versjoner av 5920G, så hvordan er dette hos dere?

 

Hvis du legger inn touchpad driverne så vil de fungere.Trenger bare å legge fingeren på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...