Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Følger det mye trial program? Lønner det seg å slå på pcen og putte inn VIsta CD-en og innstalere alt på nytt?

Trenger alle råd og tips jeg kan få.

 

Sist jeg tok i en ny Dell-maskin (Latitude D520) var det i hvertfall en fordel å gjøre det. Riktignok var denne kjøpt gjennom skolen og hadde fått en ekstra ladning bloatware fra skolens side i tillegg til det Dell hadde lagt inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Skal ha meg en ny bærbar om ikke så lenge, blir vel en 12-13" ca.

 

Hvor stor er denne i forhold til Latitude D410 og D610?

Lenke til kommentar
Følger det mye trial program? Lønner det seg å slå på pcen og putte inn VIsta CD-en og innstalere alt på nytt?

Trenger alle råd og tips jeg kan få.

 

Sist jeg tok i en ny Dell-maskin (Latitude D520) var det i hvertfall en fordel å gjøre det. Riktignok var denne kjøpt gjennom skolen og hadde fått en ekstra ladning bloatware fra skolens side i tillegg til det Dell hadde lagt inn.

 

Okey. Noen som vet hvordan man reinstallerer PCEN slik at den blir "ren"? Linker ? :cool:

Lenke til kommentar
Er det noe jeg bør være obs på? Følger det mye trial program? Lønner det seg å slå på pcen og putte inn VIsta CD-en og innstalere alt på nytt?

Jobb-PCen min (Dell Inspiron 9400) var ganske ustabil og rar da jeg fikk den fra Dell i utgangspunktet, til og med før jeg installerte noe programvare på den, så jeg prøvde å installere Windows fra starten av på den for å se om det hjalp. Resultatet ble en helt annen maskin, Windows startet kjappene og den virket mer stabilt.

 

Er jo ikke dermed sagt at det samme vil være tilfellet på andre Dell-maskiner, men personlig ville jeg uansett installert en helt ren Windowsinstallasjon for sikkerhets skyld, tror det kan være lurt.

Lenke til kommentar
Kriss og Tomro: Fordi jeg jobber for Dell :p

 

 

Oscar: XPS ekke bare gaming PC, se på det som Dell's svar på Toyota's Lexus merke.

 

en kolega av meg bestillte denne i går, stod mellom denne og Latitude TX.

Hei ser at du jobber får Dell. Vet du om 90w ac adapteret er kompitabelt i Norge? Kanskje jeg bør ringe..

Lenke til kommentar
Ved å bruke den medfølgende Vista cden ;)

Bare å starte pcen, putte inn cden og følge instruksene?. Når jeg har gjort dette må jeg da innstalere drivere og programmer (norton) fra CD-er, i tilleg til å laste ned nyere drivere fra dell.com og windows update?

Lenke til kommentar

Nå ble jeg nesten litt imponert over hvor raskt det gikk. Jeg var forberedt på å smøre meg med tålmodighet når jeg bestillte LED-baklyst LCD, noe som ble bekreftet av estimatene:

 

Bestillingsdato: 04/30/2008

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 06/04/2008

 

 

I dag derimot ser jeg:

 

Faktisk forsendelsesdato: 05/02/2008

ETA 2008-05-07 (Schenker)

 

 

En stjerne i margen for Dell, de fleste leverandører setter tidspunkter de 'kanskje' klarer. Her senker de forventningene, og ikke bare når målet, men knuser det

Lenke til kommentar
Kriss og Tomro: Fordi jeg jobber for Dell :p

 

 

Oscar: XPS ekke bare gaming PC, se på det som Dell's svar på Toyota's Lexus merke.

 

en kolega av meg bestillte denne i går, stod mellom denne og Latitude TX.

Hei ser at du jobber får Dell. Vet du om 90w ac adapteret er kompitabelt i Norge? Kanskje jeg bør ringe..

 

Wattstyrken har ikke noe å si for hvorvidt adapteret er kompatibelt for Norge eller ikke, det er voltstyrken som er forskjellig fra Norge til en del andre land, og kontakten. Dell-adapterne omformer både fra 220v og 110v slik at alt du trenger å forsikre deg om er at ledningen som går fra adapteret til veggen har rett type stikkontakt (form), stort sett. Om laderen er kjøpt i Norge for en Dell-maskin, så skal den fungere uansett. Er den kjøpt i utlandet for en Dell-maskin så skal laderen i seg selv fungere uansett, da er det i verste fall en ny kabel fra vegg til adapter du behøver. Er det ikke kjøpt for en Dell maskin vil den ofte kunne fungere allikevel så lenge den matcher spesifikasjonene til maskinen din. Er du usikker er ofte det greieste å ringe support (er et eget nummer for XPS supporten, om du ikke har dette kan du ringe det vanlige nummeret 67 11 68 82 først og få nummeret fra de) for å få klart svar.

Lenke til kommentar
Ved å bruke den medfølgende Vista cden ;)

Bare å starte pcen, putte inn cden og følge instruksene?.

Ja. Denne prosessen er helt tilsvarende en vanlig Windows-installasjon. Sett i CD-en, start maskinen, trykk F12 flere ganger så snart du har trykket på på-knappen, velg CD/DVD i oppstartsmenyen som kommer opp, trykk deretter "en tast" så snart du blir bedt om det, og følg deretter anvisningene.

 

Når jeg har gjort dette må jeg da innstalere drivere og programmer (norton) fra CD-er,
Ja. Sett i driver-CD-en, la den kjøre gjennom, når den er ferdig (Velkommen eier av nytt Dell-system el tilsvarende) så trykker du "Neste", så installerer du driverne i rekkefølge, normalt bør du installere Dell Notebook System Software først og så Intel Mobile Chipset driver, deretter spiller ikke rekkefølgen noen rolle, selv om det ofte er praktisk å installere skjermkortdriver først deretter.
i tilleg til å laste ned nyere drivere fra dell.com og windows update?

mmtja - Det er alltid bra å laste ned oppdaterte drivere og windows oppdateringer, men selvsagt ikke nødvendig for at maskinen skal fungere.

 

i alle fall, er du usikker på prosessen, er det som tidligere nevnt greit å ringe supporten for dette, så får du klart svar og hjelp.

Lenke til kommentar

Litt surt å sitte her med 2 stk 1330 med feil, menmen.. satser på en snarlig ordning.

 

Noen som har vært borti at det ikke er mulig å legge inn Vista - hverken fra image eller Vista-DVD? Får bare meld om korrupte systemfiler ved første boot fra HD...

 

 

Ingen av disse er mine, men vurderer sterkt å kjøpe en selv. Eneste som har hold tilbake for et kjøp er XPS-supporten. Tragiske saker..

Lenke til kommentar
Nå ble jeg nesten litt imponert over hvor raskt det gikk. Jeg var forberedt på å smøre meg med tålmodighet når jeg bestillte LED-baklyst LCD, noe som ble bekreftet av estimatene:

 

Bestillingsdato: 04/30/2008

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 06/04/2008

 

 

I dag derimot ser jeg:

 

Faktisk forsendelsesdato: 05/02/2008

ETA 2008-05-07 (Schenker)

 

 

En stjerne i margen for Dell, de fleste leverandører setter tidspunkter de 'kanskje' klarer. Her senker de forventningene, og ikke bare når målet, men knuser det

 

 

Godt det dukket opp et slikt innlegg igjen, det er jo så super relevant for Den Store Dell XPS m1330 tråden.

På vegne av alle som søker informasjon om tips, problemer og løsninger for denne maskinen, takk for at du bidrar til å holde denne tråden oversiktelig og informativ. Tusen millioner takk. Med sukker på!

Lenke til kommentar

Slenger inn en link til uorginale batterier til denne ;)

 

Link!

 

Dette høykapasitets batteriet er grundig testet og CE godkjent. Vi garanterer at våre batterier ikke skader maskinen din på noen måte. Dersom maskinprodusenten beviser at en feil skyldes uoriginalt batteri, dekker vi reparasjonskostnadene.
Lenke til kommentar
....snippet...

Godt det dukket opp et slikt innlegg igjen, det er jo så super relevant for Den Store Dell XPS m1330 tråden.

På vegne av alle som søker informasjon om tips, problemer og løsninger for denne maskinen, takk for at du bidrar til å holde denne tråden oversiktelig og informativ. Tusen millioner takk. Med sukker på!

 

Takk for det (og-overser-ironien-til-en-som-allerede-har-maskinen-i-hus-helt) Jeg følte det var litt relevant fordi man blir avskrekket fra LED-skjermen på Dell-sidene med en advarsel om at det kan øke leveringstiden med 20 dager. LED backlight gir visst litt bedre levetid på batteriet, bedre innsynsvinkel, bedre lysstyrke, bedre kontrast, jevnere baklys, lettere laptop og tynnere skjerm.

 

mvh,

 

Tov Are

Lenke til kommentar
Nå ble jeg nesten litt imponert over hvor raskt det gikk. Jeg var forberedt på å smøre meg med tålmodighet når jeg bestillte LED-baklyst LCD, noe som ble bekreftet av estimatene:

 

Bestillingsdato: 04/30/2008

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 06/04/2008

 

 

I dag derimot ser jeg:

 

Faktisk forsendelsesdato: 05/02/2008

ETA 2008-05-07 (Schenker)

 

 

En stjerne i margen for Dell, de fleste leverandører setter tidspunkter de 'kanskje' klarer. Her senker de forventningene, og ikke bare når målet, men knuser det

 

 

Godt det dukket opp et slikt innlegg igjen, det er jo så super relevant for Den Store Dell XPS m1330 tråden.

På vegne av alle som søker informasjon om tips, problemer og løsninger for denne maskinen, takk for at du bidrar til å holde denne tråden oversiktelig og informativ. Tusen millioner takk. Med sukker på!

 

ouch...:) Har du problemer med maskinen troutmaster? Denne tråden er jo så lang og uoversiktlig at det på dette tidspunktet ikke spiller noen rolle hva folk egentlig poster i denne tråden. derimot er det jo en god ting at et slikt innlegg som det du siterer ligger sist i tråden, da potensielle nye kjøpere kan se at estimert leveringstid ikke nødvendigvis er tidligst antatte leveringstid.

Lenke til kommentar
Ved å bruke den medfølgende Vista cden ;)

Bare å starte pcen, putte inn cden og følge instruksene?.

Ja. Denne prosessen er helt tilsvarende en vanlig Windows-installasjon. Sett i CD-en, start maskinen, trykk F12 flere ganger så snart du har trykket på på-knappen, velg CD/DVD i oppstartsmenyen som kommer opp, trykk deretter "en tast" så snart du blir bedt om det, og følg deretter anvisningene.

 

Når jeg har gjort dette må jeg da innstalere drivere og programmer (norton) fra CD-er,
Ja. Sett i driver-CD-en, la den kjøre gjennom, når den er ferdig (Velkommen eier av nytt Dell-system el tilsvarende) så trykker du "Neste", så installerer du driverne i rekkefølge, normalt bør du installere Dell Notebook System Software først og så Intel Mobile Chipset driver, deretter spiller ikke rekkefølgen noen rolle, selv om det ofte er praktisk å installere skjermkortdriver først deretter.
i tilleg til å laste ned nyere drivere fra dell.com og windows update?

mmtja - Det er alltid bra å laste ned oppdaterte drivere og windows oppdateringer, men selvsagt ikke nødvendig for at maskinen skal fungere.

 

i alle fall, er du usikker på prosessen, er det som tidligere nevnt greit å ringe supporten for dette, så får du klart svar og hjelp.

Yeah :D Da skal vel maskinen fungere som normalt (minne,harddisk,div.programmer fungerer) uten bloatware? Det er vel mulig å fjerne bloatware/trials i Kontrollpanel>Legg til/Fjern programmer og kjøre CCleaner senere? Takker for svar, kom til stor hjelp :)

Lenke til kommentar

"ouch... :) Har du problemer med maskinen troutmaster? Denne tråden er jo så lang og uoversiktlig at det på dette tidspunktet ikke spiller noen rolle hva folk egentlig poster i denne tråden. derimot er det jo en god ting at et slikt innlegg som det du siterer ligger sist i tråden, da potensielle nye kjøpere kan se at estimert leveringstid ikke nødvendigvis er tidligst antatte leveringstid."

 

Nei, jeg har ikke problemer med maskinen. Men jeg ser at mange har. Men så fint at du er fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...