Gå til innhold

Age of Conan VS Warhammer Online


Anbefalte innlegg

først en liten OT korrigering fra min forrige post.....håper ikke du misforsto meg Zappy. Kommentarene mine var i all hovedsak rettet mot Craprifle (eller noe sånt)

 

Jeg kunne ikke se hvordan dine kommentarer var spesielt ille, og de var jo et resultat av posten min, så tenkte jeg skulle si ifra til han som ikke skjønte dette.

 

 

Men tilbake til det som er hovedpoenget i tråden om dagen.

 

Jeg har fulgt med på AoC siden jeg tilfeldigvis fant en fersk Age of Conan referanse på Funcom sine sider. Warhammer Online ble jeg faktisk ikke klar over før for en liten stund siden.

 

Jeg kjenner begge verdnene ganske godt fra rolle- og brettspill, og seff Hyboria fra bladene om Conan.

 

I forhold til disse to spillene så er det etter min mening ikke så rart at det er WAR som har fått de "største" signups-tallene. WAR er et velprøvd konsept, med mange og lange tradisjoner. Dette appelerer garantert til en stor andel gamere, og alle har en rimelig klar formening om hva de kan vente seg.

 

Det er vel ingen tvil om at WAR kommer til å bli en stor suksess, og helt sikkert et veldig solid produkt. Alt annet ville vært å kaste bort en lisens med fantastiske muligheter i et godt etablert fantasy-univers.

 

AoC er på sin side noe som sprenger ny grunn, og nok kanskje vil sørge for at flere blir sittende på gjerdet i påvente av hva sluttresultatet bli.

 

Det som gjør at jeg blir trukket mot AoC i stedet for WAR er i hovedsak settingen.

 

Jeg oppfatter WAR som NOK en ny avspilling av det samme gamle Orc/gnom/Alv/menneske opplegget. Hadde WAR gitt inntrykk av å komme med nyskapninger innenfor kampsystem og grafikk på linje med AoC så hadde kanskje dette blitt noe mer aktuelt, men per i dag så er det kun AoC for meg.

 

AoC ser ut til å komme med en VELDIG vakker og "fersk" spill-verden, med skikkelig mange muligheter for casual-gamers, som jeg er blitt etterhvert, samtidig som det lover meg muligheten til å få mer kontroll over kampene. Dette i tillegg til at Funcom alltid følger opp sitt community, og lager masse morro gjør at jeg ikke er i tvil.

 

 

AoC :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg oppfatter WAR som NOK en ny avspilling av det samme gamle Orc/gnom/Alv/menneske opplegget. Hadde WAR gitt inntrykk av å komme med nyskapninger innenfor kampsystem og grafikk på linje med AoC så hadde kanskje dette blitt noe mer aktuelt, men per i dag så er det kun AoC for meg.

8870254[/snapback]

Warhammer er i hovedsak bygget opp rundt konflikten mellom rasene de nå først tar i bruk, gnomer har de ikke, du tenker kanskje på goblins. Spillet har et mangfold av "raser" som kan og sikkert vil komme med tiden, som f.eks Skaven. Historiedelen til Warhammer er hva som har gjort det så fasinerende fra starten i 1983 og er hva som trekker folk som er kjent med tittelen. Folk som bare vil trekke overfladiske linjer mellom spilltitler er strengt tatt ikke folk jeg vil spille med heller, så om de velger å bli borte pga de synes det er likt WoW, så for all del.

 

Jeg for min del ser ikke etter et "revolusjonerende spill" som kan vippe den ene og andre veien. Med tanke på hvor tilbakeholden FunCom er i å vise frem mye av innholdet sitt frem til nå så synes jeg ikke jeg har tilstrekkelig inntrykk av spillet til å legge store planer for spillet.

 

Grafikkmotoren til Warhammer har rikelig med detaljer men det er kanskje modellene du sikter til når du sikter til grafikken?

 

Kampsystemet er velkjent og finpusset opp mot denne tittelen, sterk integrasjon av fysiske effekter tror jeg vil gi en god spilleropplevelse i kombinasjon med RVR-systemet som flere er kjent med fra DAoC.

Lenke til kommentar
Kjekt å høre. Grunnen til at AoC diskuteres er fordi AoC har mange uvisste elementer, der WAR er mer kjent.

8850776[/snapback]

¨

Poenget mitt var at du sier dette som om du skulle ha et fasitsvar i hånden, noe du ikke har. Din påstand er ren spekulasjon, og har ikke grunn i noe konkret.

8866501[/snapback]

Denne posten fra Zappy var jo et svar på en observasjon fra min side..... Jeg postet denne obeservasjonen for om mulig å få litt ny giv i en diskusjon som hadde stagnert litt. I tillegg så hadde jeg håpet å bringe WAR sine tilhengere litt på banen igjen.

 

OK....kanskje provosere litt, men slapp av da dude....

 

tror du vil slite litt med din psykiske helse dersom du ikke er i stand til å takle at folk skriver sine subjektive standpunkt her inne.

8868603[/snapback]

 

For det første: Jeg kommenterte Zappys bombastiske konklusjon. Grunnen til dette, var at hans utsagn (Som forsåvidt ikke er et subjektivt standspunkt som du så fint sier i slutten av innlegget ditt) ikke gir rom for andre muligheter enn kun det at det er så mange "usikre elementer". Hvis du hadde fullført Videregående Skole hadde du visst at man aldri skal være bombastisk med mindre man med 100% sikkerhet kan utelukke alle andre alternativer.

 

Videre virker det som om du tror at jeg kommenterte deg og dine innlegg. Jeg mener: Get over yourself.

 

Før vi ser på min psykiske helse foreslår jeg at du sier til meg hvilke subjektive standpunkt jeg ikke takler. (Skal hjelpe deg litt på veien og si at Zappys utsagn ikke var subjektivt uttrykt)

Lenke til kommentar
Jeg kunne ikke se hvordan dine kommentarer var spesielt ille, og de var jo et resultat av posten min, så tenkte jeg skulle si ifra til han som ikke skjønte dette.

 

Selvfølgelig forstår alle at:"Kjekt å høre. Grunnen til at AoC diskuteres er fordi AoC har mange uvisste elementer, der WAR er mer kjent. " er et svar på en annen post, i dette tilfellet din post. Når utsagnet i tillegg står under din quote er det da umulig å misforstå.

 

Hvor er ligger ditt grunnlag til å komme med påstanden at jeg ikke skjønte at hans post var et resultat av din observasjon?

 

Jeg setter i dette tilfelle spørsmålstegn til din evne til å forstå sammenhenger hvis du tviler på at jeg oppfattet hans post rett.

Lenke til kommentar

Haleluja. Så at jeg har rett har ikke noe å si? Og det jeg sa var informativt og ikke særlig bombastisk, selv om det gjerne kunne vært det ettersom jeg gikk ut med fakta (ettersom jeg har postet halvparten av tråden selv).

Grunnen til at AoC diskuteres er fordi AoC har mange uvisste elementer, der WAR er mer kjent.

Til og med han jeg kommenterte er enig med meg. I dont get it.

håper ikke du misforsto meg Zappy. Kommentarene mine var i all hovedsak rettet mot Craprifle (eller noe sånt)

Jeg var litt usikker på hvem du siktet til, så jeg safet meg ved å svare litt kryptisk så ingen skulle forstå noe! MWAHAH. :)

<- Som kjent, analfabet.

Lenke til kommentar
Haleluja. Så at jeg har rett har ikke noe å si? Og det jeg sa var informativt og ikke særlig bombastisk, selv om det gjerne kunne vært det ettersom jeg gikk ut med fakta (ettersom jeg har postet halvparten av tråden selv).

 

Til og med han jeg kommenterte er enig med meg. I dont get it.

 

1. Ditt utsagn er bombastisk ettersom det ikke gir rom for andre muligheter. Man frarådes å skrive på denne måten med mindre hele tekstens innhold har en klar subjektiv kjerne eller med mindre man er helt sikker på at det man skriver er det eneste rette, noe det i dette tilfelle ikke er. Face it: At AoC har mange usikre elementer er ikke den eneste grunnen til at spillet blir så heftig disuktert.

 

2. Enig med deg i hva?

Lenke til kommentar
Haleluja. Så at jeg har rett har ikke noe å si? Og det jeg sa var informativt og ikke særlig bombastisk, selv om det gjerne kunne vært det ettersom jeg gikk ut med fakta (ettersom jeg har postet halvparten av tråden selv).

 

Til og med han jeg kommenterte er enig med meg. I dont get it.

 

1. Ditt utsagn er bombastisk ettersom det ikke gir rom for andre muligheter. Man frarådes å skrive på denne måten med mindre hele tekstens innhold har en klar subjektiv kjerne eller med mindre man er helt sikker på at det man skriver er det eneste rette, noe det i dette tilfelle ikke er. Face it: At AoC har mange usikre elementer er ikke den eneste grunnen til at spillet blir så heftig disuktert.

 

2. Enig med deg i hva?

8871084[/snapback]

Selvfølgelig er det ikke den ENESTE grunnen til at det blir diskutert. Andre grunner er jo fordi det er et kommende spill, at det blir laget i norge, at alle vi er intressert i det etc etc. Men hadde ikke jeg og gutta diskutert combat systemet så hadde ikke de 100 siste postene eksistert.

 

Og Brede synes ikke posten min var bombatsik eller feil. Uten at hva han synes trenger å ha noe å si for hva du måtte tro selvfølgelig.

 

Men slutt å mas nå. Uansett hva vi sier så kommer du til å være uenig og lage uhygge om noe som strengt talt er off-topic.

 

edit: eller burde jeg si, "som kanskje er litt off-topic, om det er greit for deg"?

Haha /taunt. neida, jeg tuller. Jeg klarte ikke å styre meg. :p

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Og Brede synes ikke posten min var bombatsik eller feil. Uten at hva han synes trenger å ha noe å si for hva du måtte tro selvfølgelig.

 

Men slutt å mas nå. Uansett hva vi sier så kommer du til å være uenig og lage uhygge om noe som strengt talt er off-topic.

 

Om brede ikke synes ditt utsagn var bombastisk har vel lite å si, for alle som har den delen av sentralnervesystemet som ligger i hodet intakt, kan vel se at det du sa ikke åpnet for andre muligheter enn nettopp disse "uvisse elementene".

 

Når vi først snakker om å lage uhygge, var det ikke jeg som lagde "festlige" vrier på andres nicknames (jamfør "Craprifle"). Synd at nettforum tydeligvis er der hvor Brede velger å dekke behovet for kreativ utfoldelse, når vi faktisk statsfinansierte støttekontakter som kan ta seg av slike behov.

 

Men jeg skal feie for min egen dør først. Jeg pleide å lage festlige vrier på andres navn før også.... I barnehagen.

Lenke til kommentar

Hvor jeg elsker dobbelt moral.

alle som har den delen av sentralnervesystemet som ligger i hodet intakt
Synd at nettforum tydeligvis er der hvor Brede velger å dekke behovet for kreativ utfoldelse, når vi faktisk statsfinansierte støttekontakter som kan ta seg av slike behov.
I barnehagen.

Latterlig, virkelig latterlig. Ser du ikke de store likhetene? Du slenger mer med leppa selv så hva faen?

Lenke til kommentar
Funcom bringer her frem en hel masse ting som vil være spennendes, noe nytt og noe svakt prøvd ut før.

 

Ordentlig dialog med NPC'er hvor man har flere valg som svar, der man kan være både snill og slem, og utfall av hva man velger kan bety noe.

 

Noe slikt som Baldur's Gate serien har?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Hvor jeg elsker dobbelt moral.
alle som har den delen av sentralnervesystemet som ligger i hodet intakt
Synd at nettforum tydeligvis er der hvor Brede velger å dekke behovet for kreativ utfoldelse, når vi faktisk statsfinansierte støttekontakter som kan ta seg av slike behov.
I barnehagen.

Latterlig, virkelig latterlig. Ser du ikke de store likhetene? Du slenger mer med leppa selv så hva faen?

8872208[/snapback]

 

Kanskje meningen akkurat her å nettopp gjøre det?

Lenke til kommentar

jaja her har det jaggu skjedd ting siden jeg var inne sist. Forsøkte jo å komme inn på topic igjen med den siste posten min, men det var ikke lett.

 

Beklager til alle som er blitt fornærmet over evt trykkleifer i Nickene deres, men det blir litt mange navn. CYBERRIFLE, kommer jeg iallefall til å huske.

 

Ser at Trynemjoel gjorde et tappert forsøk på å komme , så jeg tror jeg fortsetter der, og lar alt det andre surret ligge.

 

(referansen til gnomene var for å få frem et generelt poeng rundt fantasy-sjangeren, men ok point taken)

 

Poenget mitt Trynemjoel, var vel egentlig det samme som ditt...det interesserer meg ikke å spille med folk som ikke liker spillet. Noe sier meg at det som regel er en kortvarig affære uansett, og sjelden et reelt problem.

 

For øvrig..dersom noen flere skulle være så uheldig å lese posten min på toppen av side 14, ta det da som en subjektiv yttring om min mening ihht trådstarters intensjon med tråden.

 

Nuvel, det jeg kan si med sikkerhet er at dersom det hadde vært snakk om Warhammer 40 000 Online så hadde det blitt en helt annen konkurranse mellom Aoc og 40K.......rett og slett fordi settingen er en annen, og jeg liker det bedre. SUBJEKTIVT

 

 

 

oops.....CyberrRifle,,feil igjen

Endret av Brede_Skapstroppen
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke roe litt ned på kranglingen i denne tråden? Er det noen som vet konkret hvilket spill som kommer til å bli best? Eneste man kan ha på dette tidspunktet er generelle meninger etter hva man har fått vite igjennom internett media. Er vel ikke noe vits å kjøre opphetet diskusjon av spillkonsepter som ingen har sett i praksis. Jeg kommer garantert til å kjøpe begge spillene, og heller la spillgleden bestemme hvilket som blir mitt neste store mmorpg!

 

Jeg skjønner selvfølgelig gleden av å diskutere det man vet om begge spillene, men synes endel av postene her blir veldig "bombastiske" som uttrykt før.. Dette er jo en diskusjon om kommende spill, ikke sammenligning av to som allerede er gitt ut.

Lenke til kommentar
Jeg bare lurte siden jeg gleder meg til å se begge disse to, hvem tror dere kommer til å gi best spille opplevelse? Conan eller Warhammer? Orker ikke kjøpe begge :p

8765060[/snapback]

 

 

Dette var jo åpningsposten, og som følger av denne så er det naturlig at det kommer en del bombastiske meninger. Dersom alle hadde hatt objektive betraktninger under forumet, drøftinger og analyser så ville det blitt forferdelig kjedelig. Det er jo dette man har spill-journalister til, og selv ikke de er særlig flinke til dette.

 

Forøvrig så må jeg igjen si meg enig med Zappy. God diskusjon....

Og hvis noen har blåst en og annen blodåre i pannelappen så er det ganske trist.

 

Ok , skal igjen forsøke å komme meg on-topic. Det er bare så sinnsykt vanskelig med all denne kommentarvirksomheten på hvordan denne diskusjonen er i utvikling. Skal jeg tippe så har vel Nesredep allerede funnet ut hva han vil spille, men det er jo egentlig uvesentlig :roll:

 

"hvem tror dere kommer til å gi best spilleropplevelse?"

JEG tror at AoC vil være suverent best av disse to spillene. Utfra hva jeg har sett av grafikken tiil de to spillene vil JEG garantert like best å spille i AoC. Lydbildet virker gjennomført og flott, og skal visstnok forandre seg "sømløst" for å undebygge stemningen. Vanskelig å si hvordan kampsystemet kommer til å bli, men jeg stoler på FC når de sier at det skal være langt mer skillbasert enn tidligere MMOer. Dette er veldig viktig for MEG, og gjør at dette helt klart blir vesentlig.

FC vil sørge for gode servere med forskjellige regelsett som passer flere spillestiler. FC vil nok også tradisjonen tro, følge opp spillet, og i mange å fremover sørge for at spillet er i utvikling og at det skjer ingame happenings.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Brede angående lydbilde som blir lagt ned til spillet.

 

Er man i en dungeon f.eks så vil man kunne høre skumle bakgrunns drønn, noen skrik fra innerst i hulen.

 

Samt musikken og slikt man har hørt allerede nå er jo fantastisk passende til settingen i spillet. Og med tanke på at spillet blir laget med 7.1 surround sound i tankene så vil nok masse slagsmål bli spennende, hvor man hører piler og lignende suse forbi hodet. Ekko i hulene fly forbi deg da "bossen" tar ett skrik der inne osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...