Gå til innhold

Age of Conan VS Warhammer Online


Anbefalte innlegg

men å sitte timer å slåss mot hjernedøde fiender bare for å vinne utstyr som gjør meg automatisk god er bak mål spør du meg.

 

Right on the spot. Derfor jeg har gitt meg med wow og gått over til lotro (klarer meg uten pvp frem til conan og warhammer). I lotro er det ikke særlig pvp, ergo er det automatisk et mindre fokus på 'epix', for meg ihvertfall.

 

At AoC er norskt, har et nyvinnende kampsystem innen MMO-sjangeren, og i det hele tatt ser flott ut er grunn nok til at det diskuteres mye her :)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette som er hovedargumentet mitt mot tradisjonelle MMORPG`s. Jeg har spilt veldig mange MMORPG`s og med dem alle så taper jeg pga jeg ikke er nerd nok til å sitte lenge og grinde utstyr. Jeg har ingenting imot å bruke timesvis på å lære meg å bli god i sverdbruk, men å sitte timer å slåss mot hjernedøde fiender bare for å vinne utstyr som gjør meg automatisk god er bak mål spør du meg.

Helt enig! Men jeg regner med at du ikke definerer alle andre MMOer som har auto attack som tradisjonelle... Både DAoC og WAR har jo akkurat dette fokuset.

Det MMORPG`et blir det Age of Conan eller ikke hvor spillere som taper i en PvP kamp kan bukke mot motstanderen og takke for en verdig kamp, det vil bli første spillet i en revolusjon innenfor MMO sjangeren uten tvil.

8863065[/snapback]

Nå har ikke jeg spillt 15 MMOer og beta testet 6, men jeg har spillt daoc, og det du snakker om der er definitivt ikke en revolusjon. Videreføring av et genialt konsept, ja. Jeg bukket senest i dag til flere av mine døde fiender i daoc etter en verdig kamp.

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg spillt 15 MMOer og beta testet 6, men jeg har spillt daoc, og det er definitivt ikke en revolusjon. Videreføring av et genialt konsept, ja. Jeg bukket senest i dag til flere av mine døde fiender i daoc etter en verdig kamp.

8864150[/snapback]

 

Hva babler du om her?

Prøver du å påstå at "real combat" ikke er en revolusjon innenfor sjangeren?

Og når det gjelder DAOC så var det vel revolusjonerende nok, var vel det første store med RvR og brukbar PvP.

 

En bil som effektivt kan bruke vann som drivstoff er vel ingen revolusjon i din verden? Det er vel heller "en videreføring av et genialt konsept"?

 

Ta deg en pille og sov i noen timer du!

 

Edit: Du ninja edita :p

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg spillt 15 MMOer og beta testet 6, men jeg har spillt daoc, og det er definitivt ikke en revolusjon. Videreføring av et genialt konsept, ja. Jeg bukket senest i dag til flere av mine døde fiender i daoc etter en verdig kamp.

8864150[/snapback]

 

Hva babler du om her?

Prøver du å påstå at "real combat" ikke er en revolusjon innenfor sjangeren?

Og når det gjelder DAOC så var det vel revolusjonerende nok, var vel det første store med RvR og brukbar PvP.

 

En bil som effektivt kan bruke vann som drivstoff er vel ingen revolusjon i din verden? Det er vel heller "en videreføring av et genialt konsept"?

 

Ta deg en pille og sov i noen timer du!

 

Edit: Du ninja edita :p

8864512[/snapback]

Jeg ninja editet inn ordene "det du snakker om der" for å klarifisere ja. Om det klarifiserte så er det vel og bra. Jeg mente altså dette med å kunne bukke etter en verdig kamp etc etc. Ikke veldig viktig.

 

Ny ninja: God natt

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Kjekt å høre. Grunnen til at AoC diskuteres er fordi AoC har mange uvisste elementer, der WAR er mer kjent.

8850776[/snapback]

¨

Poenget mitt var at du sier dette som om du skulle ha et fasitsvar i hånden, noe du ikke har. Din påstand er ren spekulasjon, og har ikke grunn i noe konkret.

Lenke til kommentar
Kjekt å høre. Grunnen til at AoC diskuteres er fordi AoC har mange uvisste elementer, der WAR er mer kjent.

8850776[/snapback]

¨

Poenget mitt var at du sier dette som om du skulle ha et fasitsvar i hånden, noe du ikke har. Din påstand er ren spekulasjon, og har ikke grunn i noe konkret.

8866501[/snapback]

Ikke noe konkret? Det står jo i denne tråden! Les tråden om igjen da vel. AoC er diskutert mye fordi bl.a. jeg har diskutert mye om nye features (tenker mest på combat systemet som har blitt diskutert veldig mye i denne tråden). Om WAR hadde hatt masse nye viktige ting som vi aldri har vært borti så kan det være de også hadde blitt trukket på banen og diskutert. Om AoC er mest likt har ikke noe med hvor mye det har blitt diskutert i denne tråden å gjøre. Fakta faen.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Stemmer det som zappy sier.

 

Age of Conan blir diskutert pga nye og spennende ting.

Funcom bringer her frem en hel masse ting som vil være spennendes, noe nytt og noe svakt prøvd ut før.

 

Real time combat system.

Drunken Brawling.

Siege Engines.

Player build cities.

Singel player del.

Ordentlig dialog med NPC'er hvor man har flere valg som svar, der man kan være både snill og slem, og utfall av hva man velger kan bety noe.

Bounty-System.

Mature-rating.

Neste generasjons grafikk, på lik linje med singleplayer spill, med utrolige detaljer lagt ned i verdenen.

+++

 

 

Folk lurer på om de vil klare å få det i land. Og klarer Funcom det de har skrevet ned på papiret så vil dette bli en av de bedre MMOer sett på lang, lang tid.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Hvordan vil Chat system med NPCs  bli? Ikke sånn som GuildWars vel?

8867343[/snapback]

Aner ikke hvordan Guild-Wars system var.. Jeg var så uheldig å prøve WoW istedet.. :p

 

De mest viktige questene man tar, samt NPC'ene man snakker med vil ha dialog.

Kamera vinkelen går litt mer ned, og man får en litt mer "cinematc" følelse av det hele, slik som man gjør i singleplayer games liksom.

Lenke til kommentar
Kjekt å høre. Grunnen til at AoC diskuteres er fordi AoC har mange uvisste elementer, der WAR er mer kjent.

8850776[/snapback]

¨

Poenget mitt var at du sier dette som om du skulle ha et fasitsvar i hånden, noe du ikke har. Din påstand er ren spekulasjon, og har ikke grunn i noe konkret.

8866501[/snapback]

Denne posten fra Zappy var jo et svar på en observasjon fra min side..... Jeg postet denne obeservasjonen for om mulig å få litt ny giv i en diskusjon som hadde stagnert litt. I tillegg så hadde jeg håpet å bringe WAR sine tilhengere litt på banen igjen.

 

OK....kanskje provosere litt, men slapp av da dude....

 

tror du vil slite litt med din psykiske helse dersom du ikke er i stand til å takle at folk skriver sine subjektive standpunkt her inne.

Lenke til kommentar
Kjekt å høre. Grunnen til at AoC diskuteres er fordi AoC har mange uvisste elementer, der WAR er mer kjent.

8850776[/snapback]

¨

Poenget mitt var at du sier dette som om du skulle ha et fasitsvar i hånden, noe du ikke har. Din påstand er ren spekulasjon, og har ikke grunn i noe konkret.

8866501[/snapback]

Denne posten fra Zappy var jo et svar på en observasjon fra min side..... Jeg postet denne obeservasjonen for om mulig å få litt ny giv i en diskusjon som hadde stagnert litt. I tillegg så hadde jeg håpet å bringe WAR sine tilhengere litt på banen igjen.

 

OK....kanskje provosere litt, men slapp av da dude....

 

tror du vil slite litt med din psykiske helse dersom du ikke er i stand til å takle at folk skriver sine subjektive standpunkt her inne.

8868603[/snapback]

Det jeg sa var vel ikke noe angrep på dine observasjoner, men mer en klarifisering på hvorfor det var sånn i denne tråden. Det var mer pirke pirke enn noe annet. Hvorfor jeg blir fortalt at jeg har "fasitsvaret" og må slappe av er beyond me.

 

Og dere må tilgi de engelske ordne som detter inn her. Jeg kommer ikke på norske ord i farten som passer. Analfabet kaller vi det. :p

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Gamespot rapporterer over 200 000 sign-ups til Beta på 10 dager for Warhammer Online. Dagbladet rapporterte over 100 000 til Age of Conan.

8869499[/snapback]

 

WAR har nok flere sign-ups enn AOC, men, siste tall fra funcom er 100k, men var ikke det etter 48 timer da? Har nok blitt en god del mer nå...

Endret av Islanbadsj
Lenke til kommentar
Gamespot rapporterer over 200 000 sign-ups til Beta på 10 dager for Warhammer Online. Dagbladet rapporterte over 100 000 til Age of Conan.

8869499[/snapback]

 

Ja der ser man altså hvordan det ligger ann ellers rundt omkring i verden.

 

I norge er Age of Conan mest poppulært, mens ellers så er det Warhammer som vinner.

8869544[/snapback]

Ja, det har også blitt nevnt i en artikkel på AOC-vanaheim.net

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Gamespot rapporterer over 200 000 sign-ups til Beta på 10 dager for Warhammer Online. Dagbladet rapporterte over 100 000 til Age of Conan.

8869499[/snapback]

 

WAR har nok flere sign-ups enn AOC, men, siste tall fra funcom er 100k, men var ikke det etter 48 timer da? Har nok blitt en god del mer nå...

8869537[/snapback]

50 000 de første 48 timene. Artikkelen til Dagbladet ble lagt ut 11.4, 8 dager etter Beta-signup først ble lagt ut på nettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Jeg søkte på "Warhammer online, Age of conan"

Tabellen viser at Warhammer online vinner suverent, men Aoc knekker WAR i norge. Altså er AoC meget populært her i landet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...