Gå til innhold

Age of Conan VS Warhammer Online


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke se på videoene at combat systemet viker, men det er vel der vi oppfatter forskjellig da.

 

Og nei, man kan ikke se skillen i WAR. Det har jeg heller aldri sagt. Jeg har sagt at "auto-attack" systemet har potensiale til å kreve enorm skill. Og siden jeg har spilt daoc i 5 år så vet jeg hva det går ut på. Jeg har også sagt at jeg ikke kan vite hvordan dette blir i WAR, men det er noe vi må vente til vi får hands-on med å bedømme.

 

Om det er noe annet du mener jeg har sagt så si ifra så skal jeg klarifisere.

8850822[/snapback]

Ahh, ja men da er det mere klart.

 

Uansett så mener jeg AoC sitt attack system har større og mye bredere potensiale enn både daoc og WAR sitt system, av det vi vet fra begge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg jo gjenntatt meg selv endel ganger... Man kan bevege seg å slå.

Er kunn finishing moves som er moves som tar tid, men disse kan man avbryte.

 

For min del så syns jeg WAR sitt animasjons, og slag gjennomsnitt er mye tregenre enn hos AoC.

 

Kan du fordype litt hvorfor du mener combat systemet er tregt?

8850829[/snapback]

Og like mange ganger du har gjenntatt deg så har jeg spurt om å få se videoen der det skjer. Jeg har bare antatt at den ikke eksisterer ettersom du ikke har sagt noe. Og man kan avbryte finishing moves? Det er jo positivt.

 

Combat systemet virker tregt fordi man slår og beveger seg tregt... seigt på en måte. Det kommer hvertfall frem tydelis i f.eks. denne filmen:

http://www.gametrailers.com/player.php?id=...ype=wmv&pl=game

Lenke til kommentar

Fimen der er flere "game-builds" unna det man har idag.

Ser man på en av de nyere filmene så går det 30-40% kjappere.

 

Og en av grunnene til att han er ekstremt treg er fordi han bruker et ekstremt tregt sverd.

 

Gear o.l i AoC har vekt, og har man et lite sverd så går animasjonene raskere, bruker man ett tyngre så får man kraftigere slag men færre av dem.

 

Den personen der er Guardian, og dermed klassen som bruker det tyngste gearet.

 

Uansett, dagens "builds" er endel raskere enn du ser på den videoen, da særlig på bevegelsen hans.

Lenke til kommentar
Fimen der er flere "game-builds" unna det man har idag.

Ser man på en av de nyere filmene så går det 30-40% kjappere.

 

Og en av grunnene til att han er ekstremt treg er fordi han bruker et ekstremt tregt sverd.

 

Gear o.l i AoC har vekt, og har man et lite sverd så går animasjonene raskere, bruker man ett tyngre så får man kraftigere slag men færre av dem.

 

Den personen der er Guardian, og dermed klassen som bruker det tyngste gearet.

 

Uansett, dagens "builds" er endel raskere enn du ser på den videoen, da særlig på bevegelsen hans.

8851007[/snapback]

Okei. Ble lurt av at det stod 10 Juni som dato.

Lenke til kommentar

Vel heavy eller ikke, det er da fortsatt et 1-hånds sverd.

 

Hva var greien med at hun damen gikk med string i jungelen? :!:

 

Tror det er det reelle gameplayet som kommer til å avgjøre det for min del, da grafikken ikke var særlig imponerende. Selv med superoppskrytte DX10 "på".

 

Når er videoen fra, hvis det ikke er 10. Juni?

 

edit: Tror mounted combat kommer til å bli råstilig. Vet dere om det er noen muligheter for å kaste spyd/skye med pil-og-bue når man er mounted, eller er det bare melee våpen?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Vel heavy eller ikke, det er da fortsatt et 1-hånds sverd.

 

Hva var greien med at hun damen gikk med string i jungelen?  :!:

 

Tror det er det reelle gameplayet som kommer til å avgjøre det for min del, da grafikken ikke var særlig imponerende. Selv med superoppskrytte DX10 "på".

 

Når er videoen fra, hvis det ikke er 10. Juni?

 

edit: Tror mounted combat kommer til å bli råstilig. Vet dere om det er noen muligheter for å kaste spyd/skye med pil-og-bue når man er mounted, eller er det bare melee våpen?

8851073[/snapback]

What? Likte du ikke hu i string? hehe ^^

Handler jo om Conan verdenen tross alt da... Har du sett eller lest litt så må man jo nesten forvente litt halvnakene damer.

 

Kaste spyd o.l skal være mulig ja... Men om man kan "spellweave, eller skyte" vet man ikke helt enda. Det kan jo mulighens være ganske vansklig å ballansere mounted combat ved siden av vanlig vill jeg tru.

 

Videoen er jo fra CES, nå er jeg ikke sikker på når det var.. Men det går sikkert ann å finne ut det..

 

EDIT: CES var i januar.. Så det er jo en stund siden.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Hva var greien med at hun damen gikk med string i jungelen?  :!:

Det var den delen jeg likte best med videoen. Sånne ting kan det ikke være nok av. ;)

8851282[/snapback]

 

Joda... hun var flott hun ;)

 

Vi får se den 30. Oktober.

 

Tror dere Funcom kommer med noen form for trial? (for de som ikke blir plukket ut til betaen)

Lenke til kommentar
http://www.gametrailers.com/player.php?r=1&type=wmv&id=17855

http://www.gametrailers.com/player.php?r=1&type=wmv&id=17856

 

Disse to filmene var nye for meg, og jeg syntes grafikken kom mye bedre frem her enn i noen av de andre filmene jeg har sett.[klipp]

8851297[/snapback]

Var disse nye for deg? :roll:

 

Disse har jeg visst om i mange år!! *maanemann som prøver å være like hardcore som gutta på det offisielle forumet*

 

;)

Lenke til kommentar

:no:

http://www.gametrailers.com/player.php?r=1&type=wmv&id=17855

http://www.gametrailers.com/player.php?r=1&type=wmv&id=17856

 

Disse to filmene var nye for meg, og jeg syntes grafikken kom mye bedre frem her enn i noen av de andre filmene jeg har sett.[klipp]

8851297[/snapback]

Var disse nye for deg? :roll:

 

Disse har jeg visst om i mange år!! *maanemann som prøver å være like hardcore som gutta på det offisielle forumet*

 

;)

8852474[/snapback]

dammit.....visste at jeg kom til å miste cred nå..........sh** sh** sh**

 

må finne på noe dypt og serøst å si

Lenke til kommentar
Tror det er det reelle gameplayet som kommer til å avgjøre det for min del, da grafikken ikke var særlig imponerende. Selv med superoppskrytte DX10 "på".

 

8851073[/snapback]

 

Ja for som alle vet, er alle gameplaytrailers spilt med den høyeste kvaliteten på grafikk osv. Enda bedre blir grafikken når man skal laste opp på youtube og gamtrailers.com.

 

Hallo ? Hvordan kan du si noe sånt når aldri har sett Conan med den beste grafikken ? Ganske sikker på at du ikke har det nemlig, for da hadde du ikke snakket sånn om spillets utseende.

 

Hvis vi nå ser for oss at vi har filmet gameplayen fra AoC med høyeste nivå av grafikk. Vi skal nå laste opp filmen på youtube eller gametrailers. Hvordan blir grafikken nå ? Når man laster opp filmer på slike steder kan man tom. få ringenes herre filmene til å se ut som om de er laget i 1990. Grafikken blir dårlig.

 

Hvis du nå fortsatt mot all formodning har funnet en film som du med sikkerhet vet ikke viser dårligere bilder enn det vi kan se på release-datoen med en kjempebra PC, så vær så snill: Del den med oss.

Lenke til kommentar

Nå var det blitt stille her. Noen nyheter:

 

AoC fikk 100k beta applications på en uke mens WAR fikk inn 200k applications på 10 dager.

 

Til sammenligning fikk wow 100k signups ila. første timen og 275k etter en uke i US\Canada. Noe som lover godt for begge spillene. Har noen sett hva Vanguard eller Lotro hadde?

Lenke til kommentar
Nå var det blitt stille her. Noen nyheter:

 

AoC fikk 100k beta applications på en uke mens WAR fikk inn 200k applications på 10 dager.

 

Til sammenligning fikk wow 100k signups ila. første timen og 275k etter en uke i US\Canada. Noe som lover godt for begge spillene. Har noen sett hva Vanguard eller Lotro hadde?

8858532[/snapback]

 

Vanguard var helt klart overhode ikke i nærheten.

 

Lotro heller ikke. Turbine kastet jo nesten beta spots etter folk i en periode. Jeg personlig fikk 3 stykk. De reklamerte også for betaen i nesten alle spill blad og nettsteder. Lotro hadde sikkert greie tall, men ingenting i nærheten av Wow, W.A.R og AoC.

Lenke til kommentar
Gidder du å definere et "realtime" combatsysten?

Hva er det som ikke er realtime med WAR sitt combat system?

"Realtime" combatsystem er når man velger selv hva man skal gjøre, når man skal slå.

I WAR, eller WoW så kan man, om man vil, bare trykke på en knapp, så spise sin middag og se kampen utføre seg av seg selv. Der du etter enstund har vunnet.

 

Det går selvfølgelig ikke fort, men det er mulig. Med ett "realtime" combatsystem så er ikke dette mulig fordi man selv trykker en knapp for hvert slag, spark eller lignende.

AoC karakterer vil også ha stats som avgjør hvor hardt og (trolig) hvor fort man kan slå. Den eneste store forskjellen er at man velger hvor slagene kommer fra i Conan.

Den store forskjellen er att man velger hvor man skal slå, når man skal slå, samt legge til rette fiendens "soft spots" for å gjøre dette så bra som mulig.

En kar med ett shold på venstre side, har jo en masse beskyttelse på nettopp venstre side, derfor velger man slag og comboer som gør skade på høyre side, f.eks

Og et spørsmål til dere som følger godt med på AoC utviklingen. Er noen månder siden jeg sist leste om dette... Kan man bevege seg mens man slår eller avbryte et slag som er igang? For jeg leste at men ikke kan blocke eller dodge, og utifra videoene kan man ikke bevege seg før de noe trege animasjonene er ferdig. Og blir man "uskadelig" når man tar finishing movsene? Ettersom animasjonen tar 3-5 sekunder, så må det være utrolig ugunstig å gjøre i en kamp om man kan bli slått i ryggen.

Ja man kan bevege seg når man slår, man kan løpe og slå, "strafe" og slå osv.

Avbryte ett slag kan jo ikke engang boksere så nei det er ikke mulig.

 

Man kan ikke blokke, eller dodge pga "latency". Dagens teknologi er ikke bra nok for att man skal kunne sende info frem-tilbake og frem igjen, for att man skal kunne blokke. Man kan jo såklart ha det i spillet, men folk med lav "latency" ville fått en enorm fordel og det ville vært en fiasko.

 

En combo er "motion captured" der karakteren utfører noen spesielle harde slag,f.eks.

Har man startet en combo så må man fullføre denne. Det att en combo tar 3-5 sekunder er bare tull. Jeg har ikke sett en combo som tar stort sett større tid enn 1,5 sekund, der de fleste tar 1 sekund.

Raskt spørsmål: Er spill med "auto attack" = "sandwich combat", uansett hvordan spillet fungerer?

8771099[/snapback]

 

Så ja det stemmer, spill med "auto attack" = "sandwich combat". Bare pga man kan sette seg ned å spise mens man ser karakteren sin utføre kampen forran seg.

8771401[/snapback]

 

Det er kanskje ikke så lett hvis du er Mage da... Auto attack med staff når man tar minimal damage i melee.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...