Gå til innhold

Age of Conan VS Warhammer Online


Anbefalte innlegg

@zappy:

 

Litt teit av meg å nevne FFA, jeg mente att man kan angripe folk hvor som helst. I WAR så har vell alle områdene/sonene ett område for PvP og PvE?

 

Samme som det er for PvE serverene hos AoC? Der PvP er på TBK, mens PvE er utenom stort sett.

 

Uansett så svarte jeg jo på han som nevnte at PvP i AoC vil være begrenset, som jeg fremdeles venter svar på fra han.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjelper fint lite med at utviklerne har PvP erfaring når kampsystemet ikke er realtime i Warhammer. Da faller alt på stats og items uansett og du får ett ræva MMORPG.

8827954[/snapback]

Du snakker ut av ræven. Ikke realtime? Alt faller på stats? Hvor dement er du? Jeg håper for din del at du bare sier det der for å "fremme" AoC. Hva MMORPGer har du spillt? For deg så er ordet "auto-attack" definisjonen på combat systemet i alle dagens MMOer. Og hva er det som ikke er realtime med systemet?

 

Du skal ha en ting, og det er at du har forstått at skill er viktig og at gear farming etc. stinker. Men skill finnes i flere former enn twitch gameplay, der teamplay og taktikk er de viktigste. Faktisk så er twitch skill noe jeg kan klare meg fint uten i MMOer.

 

I daoc så har omtrent alle det samme gearet, og alt tilsier at det vil bli noe av det samme i WAR. Om AoC vil bli sånn er vanskelig å si, men det kan fint svinge begge veier.

 

 

Om WAR har server "rulesets" hvor man har FFA PvP aner jeg ikke, det får dere som har lest og fulgt med der isåfall si ifra om.

 

De har ikke sagt noe om FFA PVP, noe jeg håper at de aldri finner på. Av flere grunner, der en av grunnene til at jeg tror de ikke vil gjøre det er at det strider mot Warhammer lore. Det er kanskje mye betrayal og backstabbing, men ikke all out caos uten noe form for allianser.

 

Dessuten er WAR lagd for RvR og ikke for FFA PvP. Det hadde blitt dårlige greier.

 

F.eks vil du får "pve" quest som ber deg ødelegge et eller annet, samtidig vil motstanderen får et lignende quest som dreier seg om å beskytte det du skal drepe/ødelegge.

 

Er det et pve quest? Høres ut som et pvp quest for meg men.

 

PS: Kverulering, I know :D

8830921[/snapback]

Faktisk så er ikke skillet så obvious. De har snakket om PvE quester som også vil også hjelpe din side i PvP, uten at du sloss mot fienden.

8830965[/snapback]

 

Du snakker til en av de mest erfarne MMORPG spillerne på forumet her tror jeg . Jeg har spilt over 15 MMORPG`s og vært betatester i over 6 av disse hvor mye var tekniske tester.

 

Enten er jeg mye smartere enn deg ellers skaper du deg bare, å lære seg å vite hvilken ability som er best å bruke i en gitt situasjon er ikke noe jeg kaller SKILL på noe som helst måte. Det kan HVEM som helst med mulighet for å lagre informasjon klare. Det er sånn ALLE MMORPG`s per idag fungerer og det er elendig. Age of Conan beveger seg unna dette til en viss grad, sånn at du må fysisk være involvert i kampene. Dette er gjort realtime og gir deg ekte SKILL.

 

Jeg har aldri skjønt vitsen med filmer i f.eks WoW hvor de drar rundt og dreper andre. Altså det som gjør dem bra er utstyret, ta fram dem utstyret og de er verdt 0. Alle kan bevege en spillermodell, alle kan lære seg hvilken ability er best å bruke mot den type klassen i den og den situasjonen. Altså dette er ikke SKILL spør du meg.

 

Dagens MMORPG er og forblir elendig i mine øyne, jeg har fått nok av disse tåpelige tradisjonelle MMORPG`s.

Age of Conan kan og forhåpentligvis bli en frisk pust i en elendig sjanger som fortjener å dø ut.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri skjønt vitsen med filmer i f.eks WoW hvor de drar rundt og dreper andre. Altså det som gjør dem bra er utstyret, ta fram dem utstyret og de er verdt 0. Alle kan bevege en spillermodell, alle kan lære seg hvilken ability er best å bruke mot den type klassen i den og den situasjonen. Altså dette er ikke SKILL spør du meg.

 

Bare for å kverulere, men det var ivertfall 1 WoW film (world of Roguecraft?) som en kamerat av meg viste meg en gang. Poenget med filmen var at Rogues var altfor bra og for å bevise dette gikk han rundt med cloth armour som du kan få på lvl 1 (ikke sikker på om det var noen armour bonus på dem engang) og en 1-2 dmg dagger og han klarte helt fint å drepe lvl 60 personer.

 

OT: synes egentlig begge spillene ser veldig kule ut, men (som sikkert mange har sagt før) henger mye av suksessen til AoC på at folk ikke hater kampsystemet. Av de som har prøvd det til nå har jeg ikke sett noen som har noe imot systemet

Lenke til kommentar
Bare for å kverulere, men det var ivertfall 1 WoW film (world of Roguecraft?) som en kamerat av meg viste meg en gang. Poenget med filmen var at Rogues var altfor bra og for å bevise dette gikk han rundt med cloth armour som du kan få på lvl 1 (ikke sikker på om det var noen armour bonus på dem engang) og en 1-2 dmg dagger og han klarte helt fint å drepe lvl 60 personer.

 

Vel da suger den lev 60 fyren, så enkelt er det. Det er ikke mulig hvis du prøve deg på en som vet hva han driver med...

Lenke til kommentar
Jeg har aldri skjønt vitsen med filmer i f.eks WoW hvor de drar rundt og dreper andre. Altså det som gjør dem bra er utstyret, ta fram dem utstyret og de er verdt 0. Alle kan bevege en spillermodell, alle kan lære seg hvilken ability er best å bruke mot den type klassen i den og den situasjonen. Altså dette er ikke SKILL spør du meg.

 

Bare for å kverulere, men det var ivertfall 1 WoW film (world of Roguecraft?) som en kamerat av meg viste meg en gang. Poenget med filmen var at Rogues var altfor bra og for å bevise dette gikk han rundt med cloth armour som du kan få på lvl 1 (ikke sikker på om det var noen armour bonus på dem engang) og en 1-2 dmg dagger og han klarte helt fint å drepe lvl 60 personer.

 

OT: synes egentlig begge spillene ser veldig kule ut, men (som sikkert mange har sagt før) henger mye av suksessen til AoC på at folk ikke hater kampsystemet. Av de som har prøvd det til nå har jeg ikke sett noen som har noe imot systemet

8834547[/snapback]

 

For min del lukter det en del hint av ress sickness her?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Jeg har aldri skjønt vitsen med filmer i f.eks WoW hvor de drar rundt og dreper andre. Altså det som gjør dem bra er utstyret, ta fram dem utstyret og de er verdt 0. Alle kan bevege en spillermodell, alle kan lære seg hvilken ability er best å bruke mot den type klassen i den og den situasjonen. Altså dette er ikke SKILL spør du meg.

 

Bare for å kverulere, men det var ivertfall 1 WoW film (world of Roguecraft?) som en kamerat av meg viste meg en gang. Poenget med filmen var at Rogues var altfor bra og for å bevise dette gikk han rundt med cloth armour som du kan få på lvl 1 (ikke sikker på om det var noen armour bonus på dem engang) og en 1-2 dmg dagger og han klarte helt fint å drepe lvl 60 personer.

 

OT: synes egentlig begge spillene ser veldig kule ut, men (som sikkert mange har sagt før) henger mye av suksessen til AoC på at folk ikke hater kampsystemet. Av de som har prøvd det til nå har jeg ikke sett noen som har noe imot systemet

8834547[/snapback]

 

For min del lukter det en del hint av ress sickness her?

8835569[/snapback]

 

... og så drar vi diskusjonen inn på wow :) Må berre bekrefte det FourEyes seier

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar
Uansett så svarte jeg jo på han som nevnte at PvP i AoC vil være begrenset, som jeg fremdeles venter svar på fra han.. ;)

8834002[/snapback]

Jeg savner også litt tilbakemelding, men fra FFA leiren. Mulig dette burde vært en egen tråd, men tillater å sitere et av mine tidligere innlegg tråden..:

 

Så til dette med FFA. Hvorfor er folk så pro FFA? Liker folk å bli ganket mens de er på lav helse fightende med en pve mob etc. Og liker folk å miste et item de har spilt lenge for å få?

Og hva når folk bare skal transportere seg langt og blir ganket på veien og må corpse run'e på nytt gang på gang...? Klart FFA har fordeler, men selv greier jeg ikke å overse de store ulempene. Kan man f.eks bli ganket hvis man er i AH, repair o.l.? Ser fordelen ved f.eks å ganke et annet guilds smed/arkitekt o.l. , mens han holder på med profesjonen.. Men... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Så til dette med FFA. Hvorfor er folk så pro FFA? Liker folk å bli ganket mens de er på lav helse fightende med en pve mob etc. Og liker folk å miste et item de har spilt lenge for å få?

Og hva når folk bare skal transportere seg langt og blir ganket på veien og må corpse run'e på nytt gang på gang...? Klart FFA har fordeler, men selv greier jeg ikke å overse de store ulempene. Kan man f.eks bli ganket hvis man er i AH, repair o.l.? Ser fordelen ved f.eks å ganke et annet guilds smed/arkitekt o.l. , mens han holder på med profesjonen.. Men... :dontgetit:

8836351[/snapback]

Det handler for såvidt ikke om Ganking slike ting når man snakker om FFA.

 

I Age of Conan (dette her vet jo du maanemann:P) så er det ikke satt opp at man har naturlige fiender lagt inn i spillet. Alle du møter på _må_ jo ikke være en potensiell fiende. Og velger man å angripe og drepe en "low-level character" så vil jo det sette sine spor hos deg og ditt rykte. Først ved att man vil få en "bounty" på seg, samt att du kanskje vil få en hel guild mot deg hvis han som blir drept er medlem av en.

 

Men på en FFA server så har man jo også muligheten til å straffe folk man ikke liker.

Er det to guilds som akkurat har hatt en siege mot hverandre og hater hverandre så vil jeg nok tru det er kjipt å ikke kunne drepe ett medlem av den guilden på en PvE server utenfor TBK.

Det skaper en avgjørelse til.

Får man ett dårlig rykte så vil man bli drept hele tiden.

Får man ett dårlig rykte på en PvE server så kan man jo "gjemme" seg på PvE delen stort sett hele tiden.

 

Og det å drepe folk ved bank o.l vil nok være svært så straffbart. Enten ved vakter som er der, eller på andre måter som enda en "bounty" som gjør att du må betale store summer bøter.

 

Om man vil kunne loote gear eller ikke er jo ikke visst.

Uansett, dette spørs nok på hvor viktig gear er.

 

Om noen ting tar evigheter å få, så vil jeg nok tru disse vil være Bind-on-Equipped, slik att man ikke kan loote akkurat disse. Eller att man rett og slett kan "binde" ting selv til hva man ikke vil miste f.eks.

Dette blir jo bare spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri skjønt vitsen med filmer i f.eks WoW hvor de drar rundt og dreper andre. Altså det som gjør dem bra er utstyret, ta fram dem utstyret og de er verdt 0. Alle kan bevege en spillermodell, alle kan lære seg hvilken ability er best å bruke mot den type klassen i den og den situasjonen. Altså dette er ikke SKILL spør du meg.

 

Bare for å kverulere, men det var ivertfall 1 WoW film (world of Roguecraft?) som en kamerat av meg viste meg en gang. Poenget med filmen var at Rogues var altfor bra og for å bevise dette gikk han rundt med cloth armour som du kan få på lvl 1 (ikke sikker på om det var noen armour bonus på dem engang) og en 1-2 dmg dagger og han klarte helt fint å drepe lvl 60 personer.

 

OT: synes egentlig begge spillene ser veldig kule ut, men (som sikkert mange har sagt før) henger mye av suksessen til AoC på at folk ikke hater kampsystemet. Av de som har prøvd det til nå har jeg ikke sett noen som har noe imot systemet

8834547[/snapback]

Ræva sammenligning, Rogues er en spesiell klasse som ikke er avhengig av utstyr men det er sånn for resten av klassene.

Uansett så trykker du bare på hotkeys og alt du kan kalle "skill" er å vite hvilken knapp du skal trykke når. Akkurat det er ikke så mye å være stolt over mener nå jeg.

 

MMORPG`s er hjernedød idag, jeg krever "litt" mer men det er bare meg :!:

Endret av Avean
Lenke til kommentar
[klipp]

Ræva sammenligning, Rogues er en spesiell klasse som ikke er avhengig av utstyr men det er sånn for resten av klassene.[klipp]

8836701[/snapback]

Lol! Dette var dagens!

Også fra deg Avean som hevder du kan mer MMO enn alle andre på forumet.

 

Forklaringen på roguecraft ligger at motstanderen ikke gjør noe motstand. Men armour og våpen har minst like mye å si for roguer som andre. For å overleve criter (resilience, dodge etc.) og for å gjøre skade fort nok. Vi roguer er jo ikke kjent for å være tank'er akkurat. Mager, warlocker og warriorer gjør for tiden mer skade enn oss også.

 

Hvis vid'en har noe poeng som sådan, er det at det er lett å spille combat rogue. Men det finnes definitivt ikke noen "i win button".

Lenke til kommentar
Det handler for såvidt ikke om Ganking slike ting når man snakker om FFA.

 

I Age of Conan (dette her vet jo du maanemann:P) så er det ikke satt opp at man har naturlige fiender lagt inn i spillet.

Og det skremmer meg enda mer... :shivers: I WoW er det ihvertfall 50 50, og lett å se hvem man må springe unna.

 

Alle du møter på _må_ jo ikke være en potensiell fiende. Og velger man å angripe og drepe en "low-level character"
Tror ikke dette kommer til å bli et stort problem håper det er en conn'e system (ala fargene fra WoW e.l. rød, gul, grønn, gråhvit), som sier om target gir blodpenger.

 

Definerer opp ordet ganking litt. Det var vel egentlig to ord; "Gang Kill". Gang kill eller ganking betyr derfor egentlig at mange går mot en person, mye lignende zerging. Dette kommer vi til å se fra mercenaries guidlene. Men siden dette vil være bundet opp i en bounty eller en plan bak seg, synes jeg dette er helt greit.

 

Det jeg ikke vil se, er folk som opererer med mottoet fra vikingtiden "han sto lagelig til for hogg". Altså at tilfeldig forbipasserende får smake den medisinen.

 

Senere har ordet ganking utvidet seg. Nå betyr det i tillegg å angripe noen på lav helse f.eks 20%. I Border Kingdoms er selvsagt dette helt i orden siden det at noen er på lav helse kommer av at de har blitt angrepet tidligere i PvP. Med det som derimot er en uting, er at folk angriper noen står å se på at en angriper et pve monster som er en even match, for så å skape et angrep når spillern nettopp akkurat greide å ta monsteret, og derav lage lett match for seg selv. Dette forstyrrer spilleopplevelsen til pve'ren grenseløst.

 

så vil jo det sette sine spor hos deg og ditt rykte. Først ved att man vil få en "bounty" på seg, samt att du kanskje vil få en hel guild mot deg hvis han som blir drept er medlem av en.
Et eksempel her. La oss si at vi har en umoden spiller. Denne spilleren er enten 20 år med Visa og umoden allikevel, eller en pappagutt/mammadalt på 13 år med konto i foreldras navn. La oss kalle denne personen, Påsan. Påsan har en en karakter som heter Killemall. Kilemall går løs på alle i tide og utide og får straks 3 guild med hveri 600 spillere, mot seg. Hver gang Påsan logger på, blir Killemall som er pve lvl80 og PvP lvl10 zerget på site. Rett etter corpse run (som skal være lenger i AoC enn i andre spill), skjer det igjen. Slik gjentar det seg inntil Påsan filer en complaint til softwarehuset med sine ressursterke foreldre backene hans case. Hva gjør softwarehuset da? Og da må jo hans karakter fredes...? Ellers så får ikke Påsan den spilleopplevelsen foreldra hans betaler for....?

 

[klipp] Er det to guilds som akkurat har hatt en siege mot hverandre og hater hverandre så vil jeg nok tru det er kjipt å ikke kunne drepe ett medlem av den guilden på en PvE server utenfor TBK.
Jepp, der ser jeg en fordel.

 

[klipp] Om noen ting tar evigheter å få, så vil jeg nok tru disse vil være Bind-on-Equipped, slik att man ikke kan loote akkurat disse. Eller att man rett og slett kan "binde" ting selv til hva man ikke vil miste f.eks.

Dette blir jo bare spekulasjoner.

8836656[/snapback]

Men tror du FFA community vil akseptere det? F.eks at man bare kan får normale (grønne) og noen rare (blå) items? Tror hele tanken her er at det skal være "fri flyt av varer". Ser i og for seg en fordel med det. Og det er at vi vil få mange spennende jakter. At den som har blitt downet jager karakteren som tok det fancy våpenet. Endret av maanemann
Lenke til kommentar
[klipp]

Ræva sammenligning, Rogues er en spesiell klasse som ikke er avhengig av utstyr men det er sånn for resten av klassene.[klipp]

8836701[/snapback]

Forklaringen på roguecraft ligger at motstanderen ikke gjør noe motstand. Men armour og våpen har minst like mye å si for roguer som andre. For å overleve criter (resilience, dodge etc.) og for å gjøre skade fort nok. Vi roguer er jo ikke kjent for å være tank'er akkurat. Mager, warlocker og warriorer gjør for tiden mer skade enn oss også.

 

Hvis vid'en har noe poeng som sådan, er det at det er lett å spille combat rogue. Men det finnes definitivt ikke noen "i win button".

8838787[/snapback]

 

Dette er roguecraft 3 og 2 som viser hvor IMBA rogues var før. Dette var pga. de var ekstremt lite gear avhengige i forhold til alle andre klasser. Dette er nå ordnet opp i, så det er ikke slik lenger. Tror nok heller ikke at de fiendene han viser i filmene er helt 100% med, men du ser at de gjør motstand.

 

Så dere har rett begge to faktisk. :)

 

Her har dere litt av historien. :)

 

http://www.warcraftmovies.com/stream.php?id=26540

Endret av Islanbadsj
Lenke til kommentar
Og det skremmer meg enda mer... :shivers: I WoW er det ihvertfall 50 50, og lett å se hvem man må springe unna.
Ja og det er nettopp derfor man føler att man MÅ angripe en person som er Horde om du er Alliance.

 

I AoC så gjør man ikke det, man vet ikke om han eller hun kan være en potensiell fiende, eller din neste bestevenn.

Jeg vil heller påstå att det vil være mindre sjans for å bli angrepet i AoC enn det vil være i WoW, siden ting man gjør vil få ett utslag, enten possitivt eller negativt.

Det gjør man ikke i WoW. Alt er bare meningsløst.

Tror ikke dette kommer til å bli et stort problem håper det er en conn'e system (ala fargene fra WoW e.l. rød, gul, grønn, gråhvit), som sier om target gir blodpenger.

 

Definerer opp ordet ganking litt.  Det var vel egentlig to ord;  "Gang Kill".  Gang kill eller ganking betyr derfor egentlig at mange går mot en person, mye lignende zerging.  Dette kommer vi til å se fra mercenaries guidlene.  Men siden dette vil være bundet opp i en bounty eller en plan bak seg, synes jeg dette er helt greit.

 

Det jeg ikke vil se, er folk som opererer med mottoet fra vikingtiden "han sto lagelig til for hogg".  Altså at tilfeldig forbipasserende får smake den medisinen.

 

Senere har ordet ganking utvidet seg.  Nå betyr det i tillegg å angripe noen på lav helse f.eks 20%.  I Border Kingdoms er selvsagt dette helt i orden siden det at noen er på lav helse kommer av at de har blitt angrepet tidligere i PvP.  Med det som derimot er en uting, er at folk angriper noen står å se på at en angriper et pve monster som er en even match, for så å skape et angrep når spillern nettopp akkurat greide å ta monsteret, og derav lage lett match for seg selv.  Dette forstyrrer spilleopplevelsen til pve'ren grenseløst.

Quoten du henter fra meg er jo forsåvidt litt kort. Jeg skrev att man må tåle konsekvensene av å drepe en "low-level" karakter.

Siden spillet vil ha ett "bounty-hunter" system.

 

BTW: Må si jeg liker mottoet fra vikingtiden :p Selv om jeg ikke kommer til å slå hvem som helst.

 

Jeg vil tru att om man skal lykkes som en guild i AoC så burde det være klart att man ikke burde tillate medlemmer til å "ganke" eller være feig som du beskriver, att man dreper folk på lav helse. Man skal kunne forsvare ett Keep, og har man hele serveren mot seg pga ett galt rykte så vil nok det være vanskelig.

 

Uansett så er det jo ikke fastslått att man vil miste blood money utenfor TBK på en FFA server. Og jeg trur man ikke vil det, siden det da tar bort litt av meningen i TBK, ved att den sonen skal være der det er mest "kaos" i PvP form.. ^^

 

Et eksempel her.  La oss si at vi har en umoden spiller.  Denne spilleren er enten 20 år med Visa og umoden allikevel, eller en pappagutt/mammadalt på 13 år med konto i foreldras navn.  La oss kalle denne personen, Påsan.  Påsan har en en karakter som heter Killemall.  Kilemall går løs på alle i tide og utide og får straks 3 guild med hveri 600 spillere, mot seg.  Hver gang Påsan logger på, blir Killemall som er pve lvl80 og PvP lvl10 zerget på site.  Rett etter corpse run (som skal være lenger i AoC enn i andre spill), skjer det igjen.  Slik gjentar det seg inntil Påsan filer en complaint til softwarehuset med sine ressursterke foreldre backene hans case.  Hva gjør softwarehuset da?  Og da må jo hans karakter fredes...?  Ellers så får ikke Påsan den spilleopplevelsen foreldra hans betaler for....?

Ett litt drøyt eksempel må jeg si.

Jeg har forsåvidt aldri hørt om en karakter som er blitt "fredet" i ett MMO, så det har jeg nok liten tru på. Og blir han fredet så vil nok selvskapet motta endel fler klager fra andre folk på serveren fordi han oppfører seg og spiller som han gjør med en karakter som er i "god mode".

Ett umulig eksempel.

 

Corpse runs vil ikke AoC ha.

Blir man drept så våkner man ett annet sted, såkalte "holy places".

Dette for å forhindre att man dukker opp på samme sted som man ble drept, for det er jo litt teit i drepe en kar i WoW, for så å se samme karen dukke opp 2 minutter etterpå. "FFS, DU ER DØD!" ^^

 

Men tror du FFA community vil akseptere det?  F.eks at man bare kan får normale (grønne) og noen rare (blå) items?  Tror hele tanken her er at det skal være "fri flyt av varer".  Ser i og for seg en fordel med det. Og det er at vi vil få mange spennende jakter.  At den som har blitt downet jager karakteren som tok det fancy våpenet.

8839821[/snapback]

Ja, det vil jeg tru.

Spillet ble ikke laget med "player looting" i tankene.

 

Og full looting vil man ikke se, men ett komprimiss er nok en mulighet.

Det jeg gav som ett eksempel er faktisk noe Athelan har vært inne på f.eks på IRC kanalen.

 

Det er allerede bekreftet att spillet skal ha ett Bind-on-Equipped/ Bind-on-Pickedup system.

Lenke til kommentar
Enten er jeg mye smartere enn deg ellers skaper du deg bare, å lære seg å vite hvilken ability som er best å bruke i en gitt situasjon er ikke noe jeg kaller SKILL på noe som helst måte. Det kan HVEM som helst med mulighet for å lagre informasjon klare. Det er sånn ALLE MMORPG`s per idag fungerer og det er elendig. Age of Conan beveger seg unna dette til en viss grad, sånn at du må fysisk være involvert i kampene. Dette er gjort realtime og gir deg ekte SKILL.

 

Jeg har aldri skjønt vitsen med filmer i f.eks WoW hvor de drar rundt og dreper andre. Altså det som gjør dem bra er utstyret, ta fram dem utstyret og de er verdt 0. Alle kan bevege en spillermodell, alle kan lære seg hvilken ability er best å bruke mot den type klassen i den og den situasjonen. Altså dette er ikke SKILL spør du meg.

8834102[/snapback]

Fasinerende at du har så mye MMO erfaring også blander du WoW inn i en diskusjon om skill. Det er selvfølgelig forskjeller på ferdighetene på spillere i alle spill, men wow er bygget opp av spells\abileties med cooldowns og insta spells. Dermed sitter man og venter på neste gang man kan trykke på "wtfpwn" knappen sin. Det er en generell enighet om at wow er et besugent pvp spill, og de som nekter for det har ikke prøvd et skikkelig PvP spill, ala daoc.

 

Regner med du har prøvd det og, men jeg regner ikke med at du har spillt noe særlig endgame RvR. Uansett hva du måtte mene og tro, så er det skill som er avgjørende der. Teamplay som den viktigste faktoren. Spill daoc endgame eller se noen videoer av gode grupper som spiller sammen (kan linke deg om du er intressert), så kan vi snakkes igjen om hva skill er.

 

Om du vil ha et spill der du kan banke 10 folk i slengen om du er god nok, så kan du jo begynne med å spille quake 3.

Lenke til kommentar
Quoten du henter fra meg er jo forsåvidt litt kort. Jeg skrev att man må tåle konsekvensene av å drepe en "low-level" karakter.

Siden spillet vil ha ett "bounty-hunter" system.

Jepp, forsto deg riktig der. Men tror ikke det at folk angriper lavere level skjer i praksis.. Ikke hørt noen klage på det i WoW. Er jo rett og slett ikke noe morsomt.

 

Bouty-systemet er spennende, men noe uutprøvd. vet vet ikke hvordan dette vil fungere når vi får brukere (ikke bare spesielle betatestere) på systemet. Litt frykter at det ikke demmer opp for alle behov i FFA.

 

Uansett så er det jo ikke fastslått att man vil miste blood money utenfor TBK på en FFA server. Og jeg trur man ikke vil det, siden det da tar bort litt av meningen i TBK, ved att den sonen skal være der det er mest "kaos" i PvP form.. ^^
Hehe! ;-) Håper på ordnet kaos i såfall. Vil kunne kjøre guild tactics.

 

Ett litt drøyt eksempel må jeg si.

Jeg har forsåvidt aldri hørt om en karakter som er blitt "fredet" i ett MMO, så det har jeg nok liten tru på. Og blir han fredet så vil nok selvskapet motta endel fler klager fra andre folk på serveren fordi han oppfører seg og spiller som han gjør med en karakter som er i "god mode".

Ett umulig eksempel.

Jepp eksempelet mitt var drøyt. Jeg ville sette ting på spissen for å peke på problemstillingen av at folks spilleopplevelse kan stoppes helt, og på den måten prøve å forstå hvordan spillet eller software-husene løser opp i det. Mener ikke at han skal gjøres uskadelig e.l.. Men software-huset må antakelig løfte boutyen for at spilleren skal få spilt i det hele tatt.

 

Corpse runs vil ikke AoC ha.

Blir man drept så våkner man ett annet sted, såkalte "holy places".

Dette for å forhindre att man dukker opp på samme sted som man ble drept, for det er jo litt teit i drepe en kar i WoW, for så å se samme karen dukke opp 2 minutter etterpå. "FFS, DU ER DØD!" ^^ .

Jepp, men det blir jo ganske likt da. Forskjellen er bare at man kan downe folk tilbake til der du ble downet ;)

Det du skrev der viste jeg faktisk ikke. Men liker at det skal være mer "straff" for å "daue".

 

[klipp] Det er allerede bekreftet att spillet skal ha ett Bind-on-Equipped/ Bind-on-Pickedup system.

8840778[/snapback]

Jepp, men det er vel bare på Normal (pve) servere..(?) FFA vil nok ikke kunne ha det, eller så blir det rabalder igjen.. hehe Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Jepp eksempelet mitt var drøyt.  Jeg ville sette ting på spissen for å peke på problemstillingen av at folks spilleopplevelse kan stoppes helt, og på den måten prøve å forstå hvordan spillet eller software-husene løser opp i det.  Mener ikke at han skal gjøres uskadelig e.l.. Men software-huset må antakelig løfte boutyen for at spilleren skal få spilt i det hele tatt.

Bounty systemet vil ikke gjelde når en er offline.

Man kan ikke lage ett helvete for så å bare gå offline, eller logge på en alt mens en venter att "bountyen" vil gå bort.

 

Man kan:

1. Betale en stor sum penger for å overbetale prisen bounty-hunterne får.

2. Sloss mot bounty-hunterne og vinne. Som til slutt uansett fører til en større og sterkere gjeng med bounty-huntere kommer neste gang.Til slutt blir dem for sterke og man havner i fengsel.

 

I fengselet så vil man nok kun gjøre heller kjipe ting slik att det faktisk blir en straff, så en tenker seg litt om neste gang man havner i samme situasjon som gjorde att man havner der "in the first place" ^^

 

jepp, men det er vel bare på Normal (pve) servere..(?)  FFA vil nok ikke kunen ha det, eller så blir det rabalder igjen.. hehe

8842314[/snapback]

Nei, spillet ble laget med "no-loot" i tankene. Og da vil jeg nok tru det er vanskelig å la det være fullt ut mulig med å miste alt man har på seg.

 

For meg så handler stort sett FFA om det å kunne sloss hvor som helst, ikke så mye om loot.

Kommer de på ett godt kompromiss som fungerer så tar jeg jo det hjertelig imot.

 

Full loot vil vi nok ikke se.

Lenke til kommentar
Bounty systemet vil ikke gjelde når en er offline.

Man kan ikke lage ett helvete for så å bare gå offline, eller logge på en alt mens en venter att "bountyen" vil gå bort.

 

Man kan:

1. Betale en stor sum penger for å overbetale prisen bounty-hunterne får.

2. Sloss mot bounty-hunterne og vinne. Som til slutt uansett fører til en større og sterkere gjeng med bounty-huntere kommer neste gang.Til slutt blir dem for sterke og man havner i fengsel.

 

I fengselet så vil man nok kun gjøre heller kjipe ting slik att det faktisk blir en straff, så en tenker seg litt om neste gang man havner i samme situasjon som gjorde att man havner der "in the first place" ^^

Der tok du faktisk brodden av mange av mine bekymringer. Hadde glemt endel ting ved bounty-systemet jeg :blush: Takk for at du forfrisket minnet mitt :thumbup:

 

Da står bare min bekymring om interfering med folks pve igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...