Gå til innhold

Age of Conan VS Warhammer Online


Anbefalte innlegg

Nytt invervju sånn rett før E3 om Age of Conan hos Tentonhammer.

http://www.tentonhammer.com/node/8793

 

One aspect of Age of Conan that I feel gets lost in the ecstatic descriptions of gore and maiming is raw beauty of the setting, character models, and animations. The palette is earthy and expertly chosen, and the art direction is neither strictly photo-realistic or caricatured, setting the tone squarely on dystopian and dangerous, yet strangely familiar and non-jarring enough that long periods of playtime wouldn't become visually wearisome.

 

 

.......as I crept through the jungle, I had to do a double take to realize that that was indeed an enemy blending into the lush, ocher backdrop. Clearly this may be the first MMORPG to take player skill seriously, and everything from the visuals to the mechanics seem to support this notion.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk videon, han hogger hode av fyrn.

8988662[/snapback]

Ja, som et fatality move... Dette er et move på slutten av en fight på samme måte som det er i Mortal Combat.

 

Altså siste slaget man tar som gjør at fienden dør kan bli til et fatality move.

 

Og for at det i det hele tatt skal få til dette så må man avføre en combo som minimum trengs 3 slag for å gjøre.

 

Det du ser i filmen er altså klippet og er ikke første slaget som blir gjort mot fyren.

Lenke til kommentar
Det er mulig men jeg ser ikke tegn til andre skader på fyrn.

8989104[/snapback]

Det er fordi det er en simpel liten film som er klippet for å vise litt action.

8989179[/snapback]

Uansett er dette melee og ikke ranged ;)

For alt vi vet kan fortsatt kroppsdel systemet gjelde her. F.eks at hode tar mer skade enn beina etc.

Lenke til kommentar
Nytt invervju sånn rett før E3 om Age of Conan hos Tentonhammer.

http://www.tentonhammer.com/node/8793

8988564[/snapback]

Takk for link! Fint med et hard-core førsteinntrykk. Så ørkenlandskapet for første gang der også.

 

Håper det er mulig å bruke landskapets høyde i combat, slik som i Morrowind og Oblivion.

 

Skulle forresten likt å sett litt rogue action jeg også :)

8991039[/snapback]

Ta en titt på AoC forumet nå... Det er en mengder med nye intervjuer og videoer.

 

Til og med "magic" system :D

And it looks great!

Lenke til kommentar
Det skal få negative konsekvenser i en eller annen form at hovedstaden din blir tapt, samtidig som det er belønning for å gjøre det samme mot fienden.

8987885[/snapback]

Joda jeg skjønte det, men er det virkelige "negative" konsekvenser når byen bare blir resatt og alt blir som normalt etter du har tapt/vunnet?

 

Vi man ikke etterhvert å ha sett dette flere ganger i løpet av ett år f.eks bare gi litt f*** når man ser fienden angripe sin by pga man vet at det ikke vil ha noe å si for deg "in the long run"?

 

Hva er konsekvensene?

8988306[/snapback]

Tenkte jeg skulle bumpe opp denne slik at det ikke bare blir kun AoC diskusjon her.

Og det hadde jo vært greit med en mening fra WAR gutta/jentene om dette, sånn i tillfelle jeg har tatt feil.

Lenke til kommentar

Et raskt youtube søk så fant jeg DENNE videoen. Der snakker vi combat system. Ble skuffet når jeg fant ut at det ikke er age of conan. Jeg trodde de hadde gjodt det utrolige. Som en sier i kommentarene. Noe det samme som god of war systemet. Synd man åpenbart ikke får til slikt i et MMO.

 

Som jeg har whinet på tidligere i AoC filmene... hvor er skillen dere blir vår i buksen av? DER er den. Bare synd det var feil spill. :roll:

Lenke til kommentar
Et raskt youtube søk så fant jeg DENNE videoen. Der snakker vi combat system. Ble skuffet når jeg fant ut at det ikke er age of conan. Jeg trodde de hadde gjodt det utrolige. Som en sier i kommentarene. Noe det samme som god of war systemet. Synd man åpenbart ikke får til slikt i et MMO.

 

Som jeg har whinet på tidligere i AoC filmene... hvor er skillen dere blir vår i buksen av? DER er den. Bare synd det var feil spill.  :roll:

8991483[/snapback]

Er ett konsoll hack and slash spill only det der... Sånt no er tøft i 45 minutter.. ^^

 

Tenkte du kunne svare på mitt spørsmål jeg da, angående WAR.

 

Er jo blitt litt mye AoC snakk i denne tråden, så det kan da være greit å få noen svar på WAR spørsmål også.

Lenke til kommentar
Et raskt youtube søk så fant jeg DENNE videoen. Der snakker vi combat system. Ble skuffet når jeg fant ut at det ikke er age of conan. [klipp]
Jepp var bra gamefysikk i det spillet. Så veldig gjenomarbeidet ut selvom npc til tider var litt tafatte.

8991756[/snapback]

Joda, men hadde det vært AoC så hadde det vært PvP muligheter. Ser ikke for meg at jeg kommer til å spille PS3 conan spillet med mindre det får veldig gode reviews. Skal en del til for at jeg gidder å spille singleplayer spill generellt. God of War for eksempel har mye mer enn bare et godt combat system.

Lenke til kommentar
Hva er konsekvensene?

De har ikke sagt noe konkret. Jeg kan tenke meg at man får god reward for et vellykket forsvar. I DAoC fikk alle som deltok i siege defence en reward som var basert på hvor mange angripere det var, om de lykkes. Om angriperene vant var det de som fikk reward. I tillegg har fienden mulighet til å fange lederen av fiende rasen og det kan tenkes at det blir server wide bonuser som følger av det. Moral bonus\penalty eller lignende er sannsynlig. Det beste av items vil være å få tak i ved å angripe byene, men jeg er usikker på hvordan det vil foregå. Kanskje om man kommer seg inn til skattekammeret i byen. Mulighetene er mange, men Mythic er altså ikke ferdig med den delen enda.

 

Edit: Men de har sagt noe sånt som: "You definitily wont want to lose your capital city".

 

Er ett konsoll hack and slash spill only det der... Sånt no er tøft i 45 minutter.. ^^

Det kommer ann på hvor utfordrende det er. I God of War ble det aldri kjedelig. Men hva er det som tilsier at AoC ikke vil bli kjedelig etter 45 min? Prøv å se det fra en ikke fanboys øyne (no offence, men det er det vi er).

 

Edit: Mitt eget svar til det spørsmålet ville vært at det er ikke bare en type class som kun kan svinge på sverdet (som er så godt som det eneste vi har sett så langt). Når flere classer kommer på banen og de får perfeksjonert systemet så kan det bli interesant. Om de gjør det bra. Men jeg nekter å la meg bli imponert av noe som ikke eksisterer.

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Ta en titt på AoC forumet nå... Det er en mengder med nye intervjuer og videoer.

 

Til og med "magic" system :D

And it looks great!

8991331[/snapback]

På den som finnes på gametrailers.com. Hva var den "caste" klassen? Så litt ut som en Soldier klasse med healing...(?)

 

Vet ikke hvordan elgene er i Hyboria, men må si de er tamme, hehe.

Fierce fighting 10 meter unna gir ingen spesielt god grunn til å løpe.

 

Edit: anbefaler siste 25% av denne. Viser en magiker i nytt fjellandskap.

http://www.gamersinfo.net/video/ag/ageofconan-june07

 

Men ja begynner å komme nye ting nå. :)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Hva er konsekvensene?

De har ikke sagt noe konkret. Jeg kan tenke meg at man får god reward for et vellykket forsvar. I DAoC fikk alle som deltok i siege defence en reward som var basert på hvor mange angripere det var, om de lykkes. Om angriperene vant var det de som fikk reward. I tillegg har fienden mulighet til å fange lederen av fiende rasen og det kan tenkes at det blir server wide bonuser som følger av det. Moral bonus\penalty eller lignende er sannsynlig. Det beste av items vil være å få tak i ved å angripe byene, men jeg er usikker på hvordan det vil foregå. Kanskje om man kommer seg inn til skattekammeret i byen. Mulighetene er mange, men Mythic er altså ikke ferdig med den delen enda.

 

Edit: Men de har sagt noe sånt som: "You definitily wont want to lose your capital city".

 

Så det er altså ingenting annet enn "gear".

Vil ikke det da bare øke faren for at spillet vil utvikle seg til en kamp for PvP-grinding som ender opp med bedre og bedre gear?

Eller har spillet noen form for "item decay" og/eller Player Loot som kan fjerne litt gear slik at dette ikke vil være en realitet?

 

Er ett konsoll hack and slash spill only det der... Sånt no er tøft i 45 minutter.. ^^

Det kommer ann på hvor utfordrende det er. I God of War ble det aldri kjedelig. Men hva er det som tilsier at AoC ikke vil bli kjedelig etter 45 min? Prøv å se det fra en ikke fanboys øyne (no offence, men det er det vi er).

 

Edit: Mitt eget svar til det spørsmålet ville vært at det er ikke bare en type class som kun kan svinge på sverdet (som er så godt som det eneste vi har sett så langt). Når flere classer kommer på banen og de får perfeksjonert systemet så kan det bli interesant. Om de gjør det bra. Men jeg nekter å la meg bli imponert av noe som ikke eksisterer.

8992132[/snapback]

 

Konsoll Conan spillet handler jo bare om hack & slash.

 

Age of Conan har jo litt mer i seg som skal få en til å spille litt lengre da.

End game f.eks er jo å enten få tak i et Battle Keep for sin guild, eller klare å forsvare dette. Samt om man har et BK så må man forsvare området rundt også fra folk som vil stjele ressurser fra "oss", slik at vi faktisk må vokte et område også.

 

Klassene er der, igår ble det vist både Mage klassen, Rogue klassen og Priest klassen, dog bare i "low-level content",(for utenom Magen som var en level 60 Demonologist) så jeg trur vi skal vente med E3 så vil det være en haug med ny info, samt at dem vil vise Spellcastere, healing og slikt i mye større grad enn man har gjort den siste uka.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Ta en titt på AoC forumet nå... Det er en mengder med nye intervjuer og videoer.

 

Til og med "magic" system :D

And it looks great!

8991331[/snapback]

På den som finnes på gametrailers.com. Hva var den "caste" klassen? Så litt ut som en Soldier klasse med healing...(?)

 

Vet ikke hvordan elgene er i Hyboria, men må si de er tamme, hehe.

Fierce fighting 10 meter unna gir ingen spesielt god grunn til å løpe.

 

Edit: anbefaler siste 25% av denne. Viser en magiker i nytt fjellandskap.

http://www.gamersinfo.net/video/ag/ageofconan-june07

 

Men ja begynner å komme nye ting nå. :)

8992323[/snapback]

 

Hehe, den elgen hadde faktisk akkurat blitt jaget av noen andre som prøve spilte spillet litt på bort sia :p

Lenke til kommentar
Så det er altså ingenting annet enn "gear".

Vil ikke det da bare øke faren for at spillet vil utvikle seg til en kamp for PvP-grinding som ender opp med bedre og bedre gear?

Eller har spillet noen form for "item decay" og/eller Player Loot som kan fjerne litt gear slik at dette ikke vil være en realitet?

Hvordan fikk du det jeg sa der til å bli kun gear? Jeg vet jo ikke, men jeg hadde blitt overasket om de kun ga ut gear som reward. Det ville jo være å gå i fotsporene til det "the game that shall not be named". Og Mythic ser ut til å gå helt andre veier når det kommer til GRIIIIIIINNNNDD!!!!!111111

Dessuten ser jeg for meg at spillet er helt åpent for capital city gear grinding... om du er flink nok til det. hehe.

 

 

Konsoll Conan spillet handler jo bare om hack & slash.

 

Age of Conan har jo litt mer i seg som skal få en til å spille litt lengre da.

End game f.eks er jo å enten få tak i et Battle Keep for sin guild, eller klare å forsvare dette. Samt om man har et BK så må man forsvare området rundt også fra folk som vil stjele ressurser fra "oss", slik at vi faktisk må vokte et område også.

Jeg snakket åpenbart om combat systemet, ikke PvP systemet. Og jeg vet det blir mer enn hack n' slash, men jeg lurer på om hack n' slash biten vil være moro lengre enn 45 minutter som du sa. Det er jo tross alt den mest hypede featuren i AoC.

 

Klassene er der, igår ble det vist både Mage klassen, Rogue klassen og Priest klassen, dog bare i "low-level content",(for utenom Magen som var en level 60 Demonologist) så jeg trur vi skal vente med E3 så vil det være en haug med ny info, samt at dem vil vise Spellcastere, healing og slikt i mye større grad enn man har gjort den siste uka.

8993486[/snapback]

Ser frem til det. Når er E3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...