Gå til innhold

Age of Conan VS Warhammer Online

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Takker.

Det virker som et bra system, selv om det er relativt begrenset som han forklarte det (kun level restrictions). Veldig kult å vite at det du gjør har konsekvenser. Håper de klarer å gjennomføre det bra.

Håper det finnes masse AE spells i spillet, så skal jeg løpe inn i flammene med lav level characters og bounty griefe folk mwahaha. Neida, håper de tenker på denslags. Ingenting som er så plagsomt som griefere. De gjør alt for å være jævlig.

edit:

Så noen gameplay filmer fra gametrailers, og så bl.a. denne. Det piner meg å si det, men nøyaktig hvor ligger skillen i det vi ser her? Greit nok, det er veldig uferdig og de kommer sikkert til å endre på masse (det må de), men jeg ser fremdeles ingen movement mens karateren slår (bortsett fra at han snur seg litt). Potensiale til å bli bra er der fremdeles, men dere som allerede er frelst... hva ser dere som jeg ikke ser?

Endret av zappy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Funcom burde virkelig oppdatert FAQ'en deres.

General

When is the game due for release?

Age of Conan is set to release in Q4 2007, with the closed beta starting summer 2006.

Nå har jeg hvertfall signet meg opp for general betatesting.

Skrevet
edit:

Så noen gameplay filmer fra gametrailers, og så bl.a. denne. Det piner meg å si det, men nøyaktig hvor ligger skillen i det vi ser her? Greit nok, det er veldig uferdig og de kommer sikkert til å endre på masse (det må de), men jeg ser fremdeles ingen movement mens karateren slår (bortsett fra at han snur seg litt). Potensiale til å bli bra er der fremdeles, men dere som allerede er frelst... hva ser dere som jeg ikke ser?

8847337[/snapback]

Dette var sikkert en fra funcom elns som viste litt grunnleggende ting til andre. Hans karakter er tydeligvis mye høyere enn de han sloss mot, ettersom de setter levelen sinnsykt høyt hver gang de skal showe off. Å da drive å bevege seg rundt når fiendene er nede på 2 slag uansett er jo lite hensiktsmessig.

Du sier de må endre på masse, har du noe grunnlag? Er ditt grunnlag til å si det basert på det du ikke så i denne filmen?

Du kan med andre ord ikke sette spørsmålstegn til kampsystemet før du har sett alle aspektene ved det. Og det tviler jeg på at du har gjort.

Du spør også hvor skillen ligger i denne traileren. Skillen ligger ikke noe sted siden de har lvla trailerens character til de grader, slik at alle motsandere er nede på null komma niks.

Videre sier du at "de som er frelst ser noe ikke jeg ser." Da må jeg si: Dette er EN trailer. Du hører ikke engang en stakkars kommentator! Det virker som om du mener at "hele kampsystemet er avsørt i filmen, og hva er det som er så spesielt" Virker uansett på meg som om du har sett svært på gameplay trailers.

Here you are, I did the job for you:

http://www.youtube.com/results?search_query=age+of+conan

Skrevet

Synes dette sitatet er veldig bra og forklarende....:

While PvP is not allowed in the safe areas there is no reason PvE cant be allowed. Using the bounty idea posted perhaps Griefers and the like through some mechanism could run to the safety of town and still have consequences for their actions.

The payback wouldnt be by the players directly but by NPC's. So lets pretend I have a perfect system designed so that placing bounties on people isnt exploited and only true griefers and not PvPers are getting bounties. When the griefer goes to a safe area he is still holding a flag on his character saying he is wanted. A group of armed NPCs approaches the character and states that he is wanted for crimes committed and a bounty lies on his head for X amount. If he tries to run or do anything the NPCs attack him. Maybe he can win, maybe he cant it could be based off the size of the bounty how many people come after him. Or perhaps you could bribe your way out of the bounty by paying the bounty + an additional amount. (This could get harder also as you had a bigger bounty).

So I get upset with some guy and decide to gank him, I do so when he is fighting a mob and I am way higher level so I am eligible for a bounty. The guy puts a bount on me of 50 gold and I run off to town. 3 NPCs approach me and I think I know I cant take them and that I dont want to have them keep coming after me so I try to bribe them. I spend 65 of my own gold to buy them off.

Now I have been killing a lot of people and I have built up a 5000 gold bounty. I run into town and a large group of 10 armed soldiers comes looking for me. No way I can fight them but to bribe them would be 8000 gold way more than I have. So they drag me off to jail or kill me. And maybe they loot the items the same as someone would in PvP. Of course this is a pretty complex way of dealing with it, you can just wait for the guy to leave safety and get him then too

Forums, (Athelan)

Eneste er vel kanskje at det er opp til hva folk vil om han får et bouty-flagg eller ikke. F.eks hvis noen synes det er kult å plage en spesiell person kan de jo bare sette et flagg på han, og det må være irriterende å betale masse hele tiden hvis han ikke har gjort noe.

Skrevet (endret)
Dette var sikkert en fra funcom elns som viste litt grunnleggende ting til andre. Hans karakter er tydeligvis mye høyere enn de han sloss mot, ettersom de setter levelen sinnsykt høyt hver gang de skal showe off. Å da drive å bevege seg rundt når fiendene er nede på 2 slag uansett er jo lite hensiktsmessig.

Klar over det.

Du sier de må endre på masse, har du noe grunnlag? Er ditt grunnlag til å si det basert på det du ikke så i denne filmen?

Tja, jeg mener å tro at jeg har sett det meste av gameplay filmene. Om du sitter med et annet intrykk enn jeg, kan du linke til EN video som motbeviser meg? Jeg har spurt om det samme før, men blitt fortalt at jeg måtte se flere videoer, noe jeg gjorde. Enda ikke sett noe som minner om skill.

Du kan med andre ord ikke sette spørsmålstegn til kampsystemet før du har sett alle aspektene ved det. Og det tviler jeg på at du har gjort.

Vel, jeg har ikke sett det de ikke har releaset, noe jeg anntar er mye, ettersom det finnes 14 classer og vi har kun sett basicen til en melee mann.

Du spør også hvor skillen ligger i denne traileren. Skillen ligger ikke noe sted siden de har lvla trailerens character til de grader, slik at alle motsandere er nede på null komma niks.

Videre sier du at "de som er frelst ser noe ikke jeg ser." Da må jeg si: Dette er EN trailer. Du hører ikke engang en stakkars kommentator! Det virker som om du mener at "hele kampsystemet er avsørt i filmen,  og hva er det som er så spesielt" Virker uansett på meg som om du har sett svært på gameplay trailers.

8847957[/snapback]

Jeg bare trakk denne ut som et eksempel. De viser mye combat her, og den er både treg og kjedelig. Mulig jeg bare er kravstor. Jeg blir ikke imponert bare av det faktum at systemet er nytt i et MMO. For meg så må det liksom fungere også.

Og før jeg slutter av, la meg igjen påpeke at, ja, systemet har fremdeles potensiale, men so far så ser jeg ikke hva dere er imponert over.

edit:

Så en

jeg ikke hadde sett nå der han hadde et attack han brukte mens han løp. På 2.42 i den ser man også at han beveger seg i et slag... Men ser mer ut som om han lagger enn noe annet. Litt vanskelig å si utifra den der. Noe som har noen flere sånne?

edit2: Og denne ser jo veldig bra ut (høhøhø).

Endret av zappy
Skrevet
Funcom burde virkelig oppdatert FAQ'en deres.

General

When is the game due for release?

Age of Conan is set to release in Q4 2007, with the closed beta starting summer 2006.

Nå har jeg hvertfall signet meg opp for general betatesting.

8847884[/snapback]

Ingenting som er galt med det du hentet ut fra FAQ'en hvertfall ;)

Q4 = Oktober-November-Desember.

Spillet skal ut 30.Oktober.

Samt closed beta startet sommeren 2006. ^^

(pirk,pirk)

Skrevet

8847337[/snapback]

Hehe, denne lo jeg godt av :)

Det blir blir det samme som å si " Hvor er skillza på Forza Motorsport 2 videoen a?"

I grunn så vet man att Forza er en simulator, da burde man vite hva det er som gjør att dette spillet krever litt av personene for å lage gode tider som en kan konkurere med ute på webben. Man må tune bilen, gjøre den slik att den passer din kjøre stil osv for å hevde seg.

Det samme er det jo med Age of Conan. Ved å lese og høre om "combat" systemet, så vil det for meg lyse opp en liten lyspære over hodet mitt, som tilsier att "ja, for meg så virker det som om dette spillet vil kreve mer skill enn spill ala WoW eller WAR".

Grunnen til att jeg trur/tenker dette er fordi man ikke har noen targets, man må manuellt sikte for å treffe og bevege seg for å komme unna slag og spark.

Sammenlign WAR med CS med aimbot, mens AoC er CS uten hjelpemidler.

Hvordan kan jeg si det? Jo i WAR kan man targete en kar, så snu ryggen til og trykke på knapper.. Sjansen er 99% større for att man kan vinne kampen der, enn om man gjør det samme i AoC.

Skrevet

Øh, et fantastisk eksempel...

Nå er ikke skill delen i f.eks. daoc, å kunne targete og trykke på knappen. 1v1 combat er *relativt* simpelt. Men å ha kontroll i group fighter er forbeholdt mestere.

Og greit nok, et AoC type system kan gjøre 1v1 kamper veldig gøye og utfordrende, om det gjøres riktig.

Skrevet
... hva ser dere som jeg ikke ser?

8847337[/snapback]

Det blir blir det samme som å si " Hvor er skillza på Forza Motorsport 2 videoen a?"

8849579[/snapback]

Så enig.

Skrevet
Øh, et fantastisk eksempel...

Nå er ikke skill delen i f.eks. daoc, å kunne targete og trykke på knappen. 1v1 combat er *relativt* simpelt. Men å ha kontroll i group fighter er forbeholdt mestere.

Og greit nok, et AoC type system kan gjøre 1v1 kamper veldig gøye og utfordrende, om det gjøres riktig.

8849683[/snapback]

Og hvordan trur det vil være i Age of Conan når det gjelder "group fighter"?

Vil det ikke involvere "skill" i AoC fordi man ikke har targets? Jeg kan ikke helt forstå hvorfor WAR sitt "group content" vil være mer "skill" enn i AoC, der alle i en gruppe kan targete samme target i WAR og fyre løs fra avstand f.eks, mens skal man gjøre det i AoC så er man avhengig av att folk klarer å sikte å treffe.

Begge spillene har "collision detection" så forskjellen må jo være i "combat" systemet sant?

Skrevet (endret)

Vil det ikke involvere "skill" i AoC fordi man ikke har targets? Jeg kan ikke helt forstå hvorfor WAR sitt "group content" vil være mer "skill" enn i AoC, der alle i en gruppe kan targete samme target i WAR og fyre løs fra avstand f.eks, mens skal man gjøre det i AoC så er man avhengig av att folk klarer å sikte å treffe.

Begge spillene har "collision detection" så forskjellen må jo være i "combat" systemet sant?

8850094[/snapback]

Jeg snakker om det jeg ser i videoene her. Group fights i AoC vet vi ingenting om.

Det jeg sier er at jeg ikke ser utfordringen i styre karakteren UTIFRA det vi kan se fra videoene fordi jeg ser ikke nok rom til det.

-Animasjonene er trege (spessielt finishing movsene som er hvertfall opp til 4 sek lang (vet vi har vært igjennom den, men kan finne filmen til deg om du ikke er enig))

-Begrenset bevegelighet (utifra videoene (igjen, noe vi sikkert kommer til å se endringer på)

-Lite variasjon (igjen, utifra videoene (noe som garantert vil endre seg))

Jeg vet ikke hvordan jeg kan si det klarere. Ja, spillet har fremdeles potensiale, men det vi ser i videoene stinker? Keke m8s?

... hva ser dere som jeg ikke ser?

8847337[/snapback]

8849579[/snapback]

Så enig.

8849756[/snapback]

Hva i huleste har forza med noe å gjøre? Forza har ikke et uprøvd og nytt system vi ikke vet noe om. Uten at jeg vet noe om forza så er vel skillsene der obvious.

Endret av zappy
Skrevet

8850094[/snapback]

Jeg snakker om det jeg ser i videoene her. Group fights i AoC vet vi ingenting om.

Det jeg sier er at jeg ikke ser utfordringen i styre karakteren UTIFRA det vi kan se fra videoene fordi jeg ser ikke nok rom til det.

-Animasjonene er trege (spessielt finishing movsene som er hvertfall opp til 4 sek lang (vet vi har vært igjennom den, men kan finne filmen til deg om du ikke er enig))

-Begrenset bevegelighet (utifra videoene (igjen, noe vi sikkert kommer til å se endringer på)

-Lite variasjon (igjen, utifra videoene (noe som garantert vil endre seg))

Jeg vet ikke hvordan jeg kan si det klarere. Ja, spillet har fremdeles potensiale, men det vi ser i videoene stinker? Keke m8s?

8850445[/snapback]

Det er jo ikke mulig å lete etter "skills" i en film som ikke er ment å vise frem "skills".

De filmene som er ute nå har vært ment for å vise frem animasjoner, grafikk og ting som det. Folkene han slår på har vært både 10 og 15 levler lavere enn karakteren han bruker. Derfor er UTFORDRINGEN borte.. Bare pga de skal vise andre ting.

Animasjonene er motion-captured, så det du ser er hvordan man slår med en 5-6kg tung sverd IRL. Liker man ikke det så blir det det samme som om du liker Arcade race spill istedet for Simulasjon. Meninga er som Ræva, delt i to..

Finishing moves kan alltids avsluttes om man føler for att man ikke har tid til dette.

Men gjør man det så avbryer man også en bonus, eller en buff av noen slag om man avslutte disse finishing moves. Hvis det var det du mente med "Begrenset bevegelighet".

For deg så er WAR best, for meg så er AoC best.

Samme som att jeg hater Arcade racing spill og forguder Simulation Racing spill.

Skrevet (endret)
Hva i huleste har forza med noe å gjøre? Forza har ikke et uprøvd og nytt system vi ikke vet noe om. Uten at jeg vet noe om forza så er vel skillsene der obvious.

8850445[/snapback]

Jeg brukte forza som ett eksempel, jeg kunne lett brukt hvilket som helst annet spill.

Du leter etter "skill" på filmer som ikke er ment å vise "skill", blir ikke det litt dumt?

Endret av o(O)phus
Skrevet

8850445[/snapback]

Jeg brukte forza som ett eksempel, jeg kunne lett brukt hvilket som helst annet spill.

Du leter etter "skill" på filmer som ikke er ment å vise "skill", blir ikke det litt dumt?

8850616[/snapback]

Jada, jeg kan være med på den, men jeg har også spurt om filmer som faktisk gjør det. Så siden dere er overbevist så må jo dere ha sett noe jeg ikke har. Ellers er jo dere overbevist basert på spekulasjon... ikke sant? Det kalles å være fanboi :innocent: (om så tilfelle selvfølgelig). Hehe.

Skrevet

bare en liten observasjon i forhold til åpningstråden....AoC VS Warhammer Online.

Etter å ha fulgt denne trådens utvikling så er det vel egentlig ganske liten tvil om hvilket av disse spillene som engasjerer mest.

Husker ikke helt hvor i tråden jeg så Warhammer nevnt sist, men fokuset er vel i stoooor grad rettet mot AoC. Dette er etter mitt subjektive standpunkt ikke så veldig rart, og uansett veldig gledelig.

:D

Skrevet

Animasjonene er motion-captured, så det du ser er hvordan man slår med en 5-6kg tung sverd IRL. Liker man ikke det så blir det  det samme som om du liker Arcade race spill istedet for Simulasjon. Meninga er som Ræva, delt i to..

Finishing moves kan alltids avsluttes om man føler for att man ikke har tid til dette.

Men gjør man det så avbryer man også en bonus, eller en buff av noen slag om man avslutte disse finishing moves. Hvis det var det du mente med "Begrenset bevegelighet".

Samme som att jeg hater Arcade racing spill og forguder Simulation Racing spill.

8850602[/snapback]

Så bare posten under denne.

Greit det er simulasjon (om du vil), men nå snakket vi om spillet krevde skill eller ikke. Et tregt comat system begrenser naturlig nok hvor mye skill det kreves. Det jeg mente med begrenset bevegelighet er en blandig av at combat systemet er tregt og at man ikke kan bevege seg mens man slår såvidt jeg kan se (bortsett fra det løpende slaget da).

Man kan si at det på mange måter er likt et fighte spill der man heller ikke kan bevege seg mens man slår, men der slår man til gjenngjeld veldig fort og man kan blokkere.

Skrevet
Jada, jeg kan være med på den, men jeg har også spurt om filmer som faktisk gjør det. Så siden dere er overbevist så må jo dere ha sett noe jeg ikke har. Ellers er jo dere overbevist basert på spekulasjon... ikke sant? Det kalles å være fanboi  :innocent: (om så tilfelle selvfølgelig). Hehe.

8850647[/snapback]

Altså, må man se en video for å skjønne att combat systemet åpner opp for mer skill enn det vanlige systemet? Når en ser og vet på videoene att combat systemet virker?

Når vi nå snakker om filmer som viser skill, hvor er WAR filmen som viser "Skill"? Den har ikke jeg sett enda hvertfall..

Skrevet
bare en liten observasjon i forhold til åpningstråden....AoC VS Warhammer Online.

Etter å ha fulgt denne trådens utvikling så er det vel egentlig ganske  liten tvil om hvilket av disse spillene som engasjerer mest.

Husker ikke helt hvor i tråden jeg så Warhammer nevnt sist, men fokuset er vel i stoooor grad rettet mot AoC. Dette er etter mitt subjektive standpunkt ikke så veldig rart, og uansett veldig gledelig.

:D

8850672[/snapback]

Kjekt å høre. Grunnen til at AoC diskuteres er fordi AoC har mange uvisste elementer, der WAR er mer kjent.

Skrevet
Jada, jeg kan være med på den, men jeg har også spurt om filmer som faktisk gjør det. Så siden dere er overbevist så må jo dere ha sett noe jeg ikke har. Ellers er jo dere overbevist basert på spekulasjon... ikke sant? Det kalles å være fanboi  :innocent: (om så tilfelle selvfølgelig). Hehe.

8850647[/snapback]

Altså, må man se en video for å skjønne att combat systemet åpner opp for mer skill enn det vanlige systemet? Når en ser og vet på videoene att combat systemet virker?

Når vi nå snakker om filmer som viser skill, hvor er WAR filmen som viser "Skill"? Den har ikke jeg sett enda hvertfall..

8850773[/snapback]

Jeg kan ikke se på videoene at combat systemet viker, men det er vel der vi oppfatter forskjellig da.

Og nei, man kan ikke se skillen i WAR. Det har jeg heller aldri sagt. Jeg har sagt at "auto-attack" systemet har potensiale til å kreve enorm skill. Og siden jeg har spilt daoc i 5 år så vet jeg hva det går ut på. Jeg har også sagt at jeg ikke kan vite hvordan dette blir i WAR, men det er noe vi må vente til vi får hands-on med å bedømme.

Om det er noe annet du mener jeg har sagt så si ifra så skal jeg klarifisere.

Skrevet

Animasjonene er motion-captured, så det du ser er hvordan man slår med en 5-6kg tung sverd IRL. Liker man ikke det så blir det  det samme som om du liker Arcade race spill istedet for Simulasjon. Meninga er som Ræva, delt i to..

8850602[/snapback]

Så bare posten under denne.

Greit det er simulasjon (om du vil), men nå snakket vi om spillet krevde skill eller ikke. Et tregt comat system begrenser naturlig nok hvor mye skill det kreves. Det jeg mente med begrenset bevegelighet er en blandig av at combat systemet er tregt og at man ikke kan bevege seg mens man slår såvidt jeg kan se (bortsett fra det løpende slaget da).

Man kan si at det på mange måter er likt et fighte spill der man heller ikke kan bevege seg mens man slår, men der slår man til gjenngjeld veldig fort og man kan blokkere.

8850759[/snapback]

Nå har jeg jo gjenntatt meg selv endel ganger... Man kan bevege seg å slå.

Er kunn finishing moves som er moves som tar tid, men disse kan man avbryte.

For min del så syns jeg WAR sitt animasjons, og slag gjennomsnitt er mye tregenre enn hos AoC.

Kan du fordype litt hvorfor du mener combat systemet er tregt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...