Gå til innhold

Age of Conan VS Warhammer Online


Anbefalte innlegg

Liker du ikke PvP så bør du nok styre unna WAR ja. Selv om de går for å lage top notch PvE der (for mer om det se f.eks. video om Quest systemet) så vil PvP (eller RvR) være en såpass stor og integrert del av spillet at å ikke utnytte det vil være å spillet halve spillet (imo). I AoC er det jo også en stor del, men heller uvisst hvor sentral PvPen faktisk vil være ettersom PvPen er noe de har lagt til i senere tid og ikke var en del av hoveddesginet av spillet (korrekt?).

 

Men gidder du utdype status grind?

8793820[/snapback]

 

 

Det du tenker på er nok "server rulesets".

Det var det vettu. Trodde det var hele border kingdoms opplegget det var snakk om.

Grind:

 

8793870[/snapback]

Øh, ja. Klar over hva en grind er, men ikke hva status grind er og hva det hadde med WAR å gjøre. Mythic har gjordt mye for å eliminere så mye som mulig av grinding i WAR (bl.a. med levling i PvP).

 

høy fokus på PvP og påfølgende status grind

Om du forstår denne setningen mer enn å vite hva grind er så må du fortelle meg det. :\

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[klipp]Men gidder du utdype status grind?

8793820[/snapback]

[klipp] Heller lite er kjent når det gjelder FFA PvP server, om man vil få muligheten til å "loote" folk i PvP, eller om "Blood Money" vil gjelde utenfor TBK vet man ikke.

 

Grind:

Hvor lenge har du spilt MMO's?

Jeg vil tru de fleste som har spilt f.eks WoW eller hvem som helst MMO i mer enn 3-4 måneder vil forstå hva begrepet "grind" er.

 

Uansett, kort fortalt: Å grinde er noe man gjør når man gjør det samme om og om igjen, der det man gjør ikke krever noe. Altså det trenger ikke noen form for konsentrasjon omtrent.

 

Har man lært seg hele Molten Core f.eks og man kan løpe igjennom denne instancen i WoW uten å forklare guilden "tactics" mellom hver boss så har man den instancen på grind.

 

Trenger man gull, så dreper man samme fiende/mob om og om igjen.

Trenger man en spesiell drop, så dreper man samme fiende som har den på sin drop-list om og om igjen, osv.

8793870[/snapback]

Hæh? Grinding i WoW? Er jo ikke grinding i det spillet da.... *glimt i øyet, med påfølgende sarkastisk latter*

Jeg kan legge til Oophus' fine forklaring av hva grind er, at ordet betyr å male noe. Altså ikke male som Rembrandt eller Jotun Lady, men male som i kvern (male mandler, male korn etc.). Hva har dette med MMO å gjøre? Vel man maler (gjør samme begrensede bevegelse repetativt), og det er for de fleste kjedsommelig.

 

Tingen var at Blizzard til og med greide å gjøre PvP til grinding. Man gjorde f.eks BG om igjen og om igjen for å kunne få Field Marshall rank (noe bare to på realm fikk hver uke). For å få dette måtte man ha mer honor enn alle de 2500 andre i din egen faksjon(!!) (horde/alliance). Så hvis de to beste spilte mye måtte man alltid spille mer innen samme uke for å få items i det hele tatt(!!). Vet om folk som tok seg fri i 3 uker for å greie dette, og sov/spiste minimalt i perioden. Disse ble aggresive og følte at racet tæret på det psykiske.

 

Heldigvis tok Blizzard til fornuften og gjorde om slik at man fikk kjøpte items for rep (Arathor) selvom dette var dårligere items. Senere gjorde de som vi vet om på hele greia. Nå får man ihvertfall noen poeng å bruke til å kjøpe for den tiden man faktisk spiller.

 

OK dette ble mye om et annet spill enn WAR/AoC. Tok med endel for å bringe inn i debatten at WAR og AoC kommer til å bli grind, og at vi bør være forbredt på det siden det ligger i MMO'ers natur (holde på kundene, rekke å lage ny content etc.).

 

Noe av det morsomste jeg kommer til å få i AoC, er siege combat. FunCom har nå sagt at man ikke kommer til å gjøre dette så mye i spillet. Dette fordi det ikke skal bli hverdagskost (biff hver dag o.l.). Men de gangene det blir spilt kommer det til etter hvert å utvikle taktikker o.l. om hva som lønner seg, hvor det er best å breache etc. Hva tenker dere om det?

 

Så til dette med FFA. Hvorfor er folk så pro FFA? Liker folk å bli ganket mens de er på lav helse fightende med en pve mob etc. Og liker folk å miste et item de har spilt lenge for å få?

Og hva når folk bare skal transportere seg langt og blir ganket på veien og må corpse run'e på nytt gang på gang...? Klart FFA har fordeler, men selv greier jeg ikke å overse de store ulempene. Kan man f.eks bli ganket hvis man er i AH, repair o.l.? Ser fordelen ved f.eks å ganke et annet guilds smed/arkitekt o.l. , mens han holder på med profesjonen.. Men... :dontgetit:

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
høy fokus på PvP og påfølgende status grind

Om du forstår denne setningen mer enn å vite hva grind er så må du fortelle meg det. :\

8794019[/snapback]

Har en mistanke om at det mangler et komma eller semikolon i setningen. At det altså skal være noe slik som:

 

"med påfølgende status; grind"

 

Jeg har ihvertfall ikke hørt om begrepet "status grind", uten at jeg kjenner alle MMO begrep... hehe.

 

Utover det blir det som nevnt grinding i en hver MMO, om ikke før så ihvertfall "end game". Hva jeg tipper Amaranth mener ihvertfall. Kanskje Amaranth forklarer selv senere....(?)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Ojojoj. Dere sier det er få filmer med gameplay på ? Jeg har sett MYE av dette.

 

En annen ting jeg vil rette på, er når noen sier at man kan velge hvilken av de 6 punktene man skal treffe motstandere på kroppen... Dette er feil. I AoC har man 6 forkjellige punkter man kan rette angrepene sine på. Hvor motstanderen står, hvordan han beveger seg og hvordan han angriper, beskytter seg, bruker skjold osv. vil avgjøre hvor stor damage han tar.

 

Jeg ser mange også påpeker at populariteten til WARHAMMER er større. Dette er kanskje ikke så rart når selskapet har EA, verdens største spillselskap i ryggen. Dette gir jo følgelig et stort markedsføringsbudsjett, noe som gjør at de får større popularitet før utgivelsen. Etter utgivelsen av AOC og WAR vil dette mest sannsynlig forandre seg. Personlig foretrekker jeg AoC:

 

Noen ting som gjør at jeg foretrekker AoC:

- Man kan sloss i formasjoner, en gruppe med hester kan f.eks ri inn med lanser i en klynge for å drepe flest mulig.

 

- Man kan sloss fra hesteryggen.

 

- Funcom har brukt motioncapture fra hester, andre dyr og martial arts-artists for å skape en mest mulig troverdig oppførsel.

 

- Guilds kan lage byer, samle inn ressurser, ta over andre sine byer, og ødelegge andre sine byer.

 

- Det er få hindringer i hvor man kan gå. Fjell er ikke hinder i AoC. I motsetning til andre spill kan man her gå over dem isteden.

 

- Barn og førpubertale gutter blir luket ut og vil fort gå lei spillet, ettersom de aller fleste ikke vil beherske kampsystemet i den grad de selv ønsker.

 

- Muligheten til flott grafikk samtidig som man kan sette ned grafikken, slik at jeg også får spilt spillet på min bærbar. (minstekrav er ikke lagt ut enda, de sjekker denne nå i betatestene, men de har sagt at minstekravet skal være oerkommelig for de aller aller fleste).

 

- Flere måter å skyte på. Man kan blant annet gå i "snipermode", skyte mens man løper osv.

 

- Kampsystemet er "lett å lære, men vanskelig å mestre"

 

- For nesten første gang i MMO- historien vil vi få store slag som kan minne sterkt om ringenes herre slag: Rangere i bakgrunnen som skyter piler, en front med soldater som hakker og slår, et hestekavaleri som kommer susende inn i klyngen, mager som driver med spells og assasinators som sniker og tar de svakeste motspillerne som prester, mager, rangere og folk som healer seg.

 

- Et helt nytt system når det kommer til professions. Man kan ha et yrke samtidig som man kan lage forskjellige ting. Man kan være:Master, crafter, commander og lord. Utover dette kan man fordype seg i yrket sitt.

Sjekk linken! http://community.ageofconan.com/wsp/conan/...Y&table=CONTENT

 

- Du har 40 sliders til å tilpasse din character. Du kan justere muskler, høyde, nesen, arr, tatoos, hår, munn osv. Det første spillet hvor man faktisk kan kjenne igjen kameraten sin ved å bare se han!

 

- Praktfulle byer og fantistisk landskap

 

- Foreløpig 14 klasser som i tillegg kan tilpasses etter eget ønske.

 

Kunne fortsatt lenge med klær, armor, monstre, pvp, siege battles, osv. men nå skal jeg til stranda! Kan fortsette med diskusjonen og svare på evt. spørsmål og kritikk senere.

 

Vil til slutt tilføye hvorfor jeg velger AoC fremfor WARHAMMER. Først vil jeg si at også warhammer ser morsomt ut. En klar forbedring fra wow. Dette med at selve characteren forandrer seg etter level, er en bra ide! Men jeg frykter at Warhammer:

 

- blir for lett. Man kan sammelikne gameplayen her med WoW.

 

- Barnslig grafikk. Bedre enn wow riktignok, men like barnslig. Se på trailers fra ingame play, så ser dere hva jeg mener.

 

- Man har den samme gamle "tag and attack" combat-moden.

 

Dette er bare noen av synspunktene mine.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar

Tror Warhammer blir like populært som EverQuest, verken bedre eller dårligere.

Ikke en tittel som kommer til å skille seg ut.

 

Age of Conan er eneste MMORPGet som gjør noe nytt med kjedelige gameplayen vi er vant til fra andre MMORPG`s.

Samt det er en LAAAAANGT større lisens enn både Warhammer og Warcraft sammenlagt tro du meg. Conan er kjent fra bøker, filmer OG spill. Det har faktisk en ganske stor sjanse for å bli mye større enn World of Warcraft.

 

Kjenner mange som egentlig hater MMORPG`s som begynner å fatte interesse for Age of Conan, delvis pga de har ordentlig gameplay her + det er Conan. Hvem vokste ikke opp med Conan lissom ? hehe

Lenke til kommentar
...

 

- Det er få hindringer i hvor man kan gå. Fjell er ikke hinder i AoC. I motsetning til andre spill kan man her gå over dem isteden.

 

...

8818717[/snapback]

 

Hvordan vet du dette? Det eneste vi har sett så langt av filmer og bilder viser ingenting av dette.

Selve designet virker å være i retningen av det ikke skal være mulig. Har et slags "Guild Wars" preg over landskapene. Fjell osv ser ut til å være bakgrunner men ikke noe mer. Det ser ikke ut som om du vil kunne klatre opp dit. F.eks er det overhode ingen detaljer på fjell, ingen trær, ingen steiner osv. Hvorfor?

Spillet er også zone basert, også en ting som peker veldig i retning av at du ikke kan bevege deg fritt.

 

...

 

- Muligheten til flott grafikk samtidig som man kan sette ned grafikken, slik at jeg også får spilt spillet på min bærbar. (minstekrav er ikke lagt ut enda, de sjekker denne nå i betatestene, men de har sagt at minstekravet skal være oerkommelig for de aller aller fleste).

 

...

8818717[/snapback]

 

Det vi har sett av Direct X 10 spill så langt har vært veldig dårlig. Dårlig performance osv. Et spill som støtter Direct X 9 og 10 samtidig, hmm det er mye som kan gå galt her. Men jeg håper på det beste.

 

...

 

- Kampsystemet er "lett å lære, men vanskelig å mestre"

 

- For nesten første gang i MMO- historien vil vi få store slag som kan minne sterkt om ringenes herre slag:  Rangere i bakgrunnen som skyter piler, en front med soldater som hakker og slår, et hestekavaleri som kommer susende inn i klyngen, mager som driver med spells og assasinators som sniker og tar de svakeste motspillerne som prester, mager, rangere og folk som healer seg.

8818717[/snapback]

 

Før vi har fått prøve systemet er det vanskelig å få sagt noe. Det kan bli bra, men det kan også være veldig dårlig. Det er noe man riskerer med å prøve noe nytt som dette.

 

 

Store slag. Høres bra ut. Men jeg tviler sterkt at det blir så veldig kult. Store slag med Npc'er = utrolig kjedelig, og en major turnoff for meg.

 

 

Avean, AoC har overhode ingen mulighet til å bli større enn World of Warcraft. Det appalerer rett og slett ikke til så mange, det er tenkt for folk 18+, målgruppen er 25-26 åringer, Conan er ikke "SÅ" stort, lite marketing og om folk liker spillet avhenger veldig av at de liker kampsystemet. Jeg tror heller ikke Funcom ønsker å lage en Wow killer.

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar
En annen ting jeg vil rette på, er når noen sier at man kan velge hvilken av de 6 punktene man skal treffe motstandere på kroppen... Dette er feil. I AoC har man 6 forkjellige punkter man kan rette angrepene sine på. Hvor motstanderen står, hvordan han beveger seg og hvordan han angriper, beskytter seg, bruker skjold osv. vil avgjøre hvor stor damage han tar.

8818717[/snapback]

God post og velkommen til forumet.

 

Vil bare oppdatere dette med att man har 5 forskjellige angrep, ikke 6.

Dette ble forandret på ganske nylig, da det var lettere og fungerte bedre.

Hvordan vet du dette? Det eneste vi har sett så langt av filmer og bilder viser ingenting av dette.

Selve designet virker å være i retningen av det ikke skal være mulig. Har et slags "Guild Wars" preg over landskapene. Fjell osv ser ut til å være bakgrunner men ikke noe mer. Det ser ikke ut som om du vil kunne klatre opp dit. F.eks er det overhode ingen detaljer på fjell, ingen trær, ingen steiner osv. Hvorfor?

Spillet er også zone basert, også en ting som peker veldig i retning av at du ikke kan bevege deg fritt.

Dette vet man fordi spill utviklerne har sakt det selv flere ganger. Att fjellene man ser i bakgrunnen ikke er ett bilde, det er faktisk laget for hånd, og det er mulig å gå på det.

Det vi har sett av Direct X 10 spill så langt har vært veldig dårlig. Dårlig performance osv. Et spill som støtter Direct X 9 og 10 samtidig, hmm det er mye som kan gå galt her. Men jeg håper på det beste.

Grunnen til "lag" og lignende er blitt forklart av att de filmene vi har sett er av gamle "builds".. Og det skal være fikset til nå.

Jeg vil regne med att vi vil få se noe storslagent av dette nå til E3.

 

Før vi har fått prøve systemet er det vanskelig å få sagt noe. Det kan bli bra, men det kan også være veldig dårlig. Det er noe man riskerer med å prøve noe nytt som dette.

 

 

Store slag. Høres bra ut. Men jeg tviler sterkt at det blir så veldig kult. Store slag med Npc'er = utrolig kjedelig, og en major turnoff for meg.

Det finnes flere folk som har fått lov til å prøve kampsystemet, og systemet har ikke fått ett eneste krtikk mot seg enda. Det blir sammenlignes mye som en blanding av Oblivion og Mortal Combat.

 

Og det er vell ikke bare snakk om store mengder med NPC folk vell?

Hoved greia er jo store sieges i The Border Kingdom, der man møter andre guilds for store slag. Dog, jeg vil nok tru siege greiene mot Player Citien vil være nokså spennendes og nytt det også.

Lenke til kommentar

Tror det var KlikkTv klippet ja. Vel han sa at du kan klatre i fjellsidene, det er jo positivt, men det sier jo ikke så mye om hvor fritt det blir. Siden det blir zone basert, så er det jo rimelig klart at det blir en del barrierer.

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar

Alle spill har jo uansett barrierer ett eller annet sted.

Så lenge det blir gjort på en bra måte så bekymrer ikke det meg i det hele tatt.

 

Og uansett, jeg velger sone bassert system fremfor ikke slik som teknologien er idag hvertfal, se på Vanguard f.eks. Orker ikke det å måtte se att monstre o.l pluttselig dukker opp 30 meter frem for seg, der det ellers var tomt for noen sekunder siden.

 

Med systemet som AoC har så vil vi jo få den detalj rikdommen og grafikken vi ellers kunne drømme om i ett "sone-fritt" spill.

Lenke til kommentar

Jeg har litt håp om at det nye å mer avanserte combat systemet i AoC vil være med på å gjøre det mye hardere å lage boter, såkalte "farmere".

 

Slik at man ikke kan lage en karkter(hunter som regel i wow) å sette den til å levle seg selv, for så å la den farme gull som kan selges. Hva tror dere andre om dette?

Lenke til kommentar

tror og håper vi slipper altfor mye boter, og scripts som "farmer" og gjør jobben vi andre sliter for, helt automatisk.

 

Ser iallefall for meg at Funcom er veldig bevisst på denne problematikken, og legger opp både økonomisystemet, resurssystemet og craftingen deretter. Slik at dette blir vanskeliggjort.

 

Det er jo alltid luringer som klarer å trikse seg til fordeler, men forhåpentlig så blir det iallefall vanskeligere med slike som Funcom på utviklersiden. De vet hva de driver med.

Lenke til kommentar
Tror det funker kun på veldig automatiserte spill som WoW, tror det meste i AoC vil være heavily skillbasert av DEG.

8819962[/snapback]

 

Tror det samme. "Farmere" er en av tingene i wow som var mest irriterende. De camper et område å det er vanskelig for andre spillere å drepe de mobsene som de trenger for et quest å sånn.

 

Å for ikke å snakke om hva gold farming gjør med økonomien på serverne. Å de utallinge irriterende mailene man får i postkassa fra gold selgere.

 

Håper å tror at dette blir mye bedre i conan :)

Lenke til kommentar

Når man må lage avanserte macroer for å automatisere figuren din så er det ett rimelig klart signal om at spillet har RÆVA gameplay hehe. Husker det var sånn i Star Wars: Galaxies også. Ihvertfall for å grinde Survival. Der kunne du sette opp macroer for å sette opp telt og for å legge det ned 20 minutt etter.

 

Håper og tror at Age of Conan blir mye mer involverende enn å måtte fokusere på GRIND GRIND GRIND. Bare gå innom WoW eller LOTRO tråder, alle snakker om levels og stats. Hva med selve spillet ? Hvordan har du det ? Har du opplevd noe kult ? Sånne ting hører du aldri om hehe.

Lenke til kommentar
Sånne ting hører du aldri om hehe

 

hehe nei veldig sant det. Var litt sånn i starten av wow, men kom veldig fort bort og ble erstatet av tallent/gear diskusjoner å sånn.

 

Noen som vet akkurat hvordan dette med at du kan slå i 5 forskjellige retninger fungerer? Altså det jeg mener er hvordan velger du disse retningen, er det med taster på tastaturet(a=high left etc) eller er det med musa eller hva? Ikke sett noe godt svar på dette.

Lenke til kommentar

Du slår med 123 og q\e

 

altså 2 er fra oven, 3 oppe høyre, 1 oppe venstre, q nede venstre og e nede høyre.

 

Du kan også trykke på retningene med musa, om du ikke liker hotkeys.

 

(merk at disse knappene ligger godt rundt WASD)

 

[edit: leif]

Endret av halvorg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...