Gå til innhold

Age of Conan VS Warhammer Online


Anbefalte innlegg

Som tidligere nevnt er modeller lignende fordi Warcraft er i stor grad basert på Warhammer. Men grafikken er markant bedre enn det av WoW.

 

Det var bare for å sammenligne, grafikkmessig. :p

 

Anyways, jeg har hørt at DaoC hadde enorme problemer med folk som kjøpte gull og annet over nettet som førte til ekstrem ubalanse i spillet. Stemmer dette? I så fall, har Mythic noe på plass for å forhindre dette i WAR?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det største problemet til store MMOs er at jo større det er, jo mindre blir folk knyttet sammen. Jeg har spilt på MMO servere som har vært relativt små, der de fleste kjenner de fleste. DA får man community som skinner! På en wow server ser man sjelden en person to ganger (ish :p) fordi serverene er gigantisk.

 

AoC forumet begynner å bli stort, og der ser man veldig lett verstingene. Mens om man tittet på mindre fan forum så er det fryd og gammen. Jeg forstår ikke hvorfor funcom skal ha offisielle forum. Man får bare dårlig intrykk av communitiet. Wow forumene er jo helt forferdelig.

Lenke til kommentar
[klipp]Og det kan ikke gjøres i alle spill? Problemet er at det skaper mye oppstyr å kaste ut noen fordi du ikke liker de. Er de totalt idiot så går det jo greit, men det er det fåtallet som er. [klipp]

8782801[/snapback]

Det jeg håper vi ikke får se i AoC er folk som blir kasta ut fordi di ikke er elite nok, pålogget nok etc.

 

Gaute Godager skreiv en fem'enalt bra artikel om det å være en voksen spiller med jobb familie etc., hvor han toucher på veldig mange problemområder for en casual voksen. Virker som om han har følt dette veldig sterkt på kroppen selv og ønsker å gjøre noe med det. Håper intenst at han lykkes i AoC. Men vanskelighetsgraden på å lykkes er svært høy. Bl.a. må kontroversielle grep taes som loot/items jaget "nerfes", slik at flk ikke trenger å sitte på 8+ timer daglig for å henge med i items jaget. Heldigvis tar combat-systemet høyde for endel av det.

Lenke til kommentar
På en wow server ser man sjelden en person to ganger (ish ) fordi serverene er gigantisk.

 

Vel det var vel litt drøyt ettersom de som tror er "best" alltid henger utenfor de store byene for å duelere og for å forstørre E-PEEN.

 

Ja, WoW forumene er skammelig dårlig, men av og til en del morsomt.

 

Noen som har statistikk over aldersfordelingen på WoW? Jeg lurer på om det virkelig er så mange 12-15 åringer som driver å spiller det, eller om det bare er mentaliteten i spillet, som zappy sa.

 

(for info så sluttet jeg med WoW for over 1 år siden da det ble en evig grind etter items og rep)

Lenke til kommentar
Som tidligere nevnt er modeller lignende fordi Warcraft er i stor grad basert på Warhammer. Men grafikken er markant bedre enn det av WoW.

 

Det var bare for å sammenligne, grafikkmessig. :p

 

Anyways, jeg har hørt at DaoC hadde enorme problemer med folk som kjøpte gull og annet over nettet som førte til ekstrem ubalanse i spillet. Stemmer dette? I så fall, har Mythic noe på plass for å forhindre dette i WAR?

8782854[/snapback]

Har aldri vært et stort problem fordi penger aldri har vært viktig i spillet. Det er lett å skaffe seg det beste utsyret uansett. Enkelt og greit fordi Mythic vet at PvEen i daoc ikke er noe gøy.

 

For å quote Mark Jacobs (oppstarter\president av Mythic) ang. RMT (Real Money Trading):

Those RMTs are bad things in my opinion and still are today. Those type of transactions allow farmers and farming companies to exist and their existence changes the gameplay/enjoyment for the players (quests are repeatively farmed and competing players are harassed, in-game gold item prices are driven up). Anytime there is a scarcity-based economy (which all current MMORPGS have), and you can buy/sell those items for real money, bad things can happen for the players. WAR will contain none of that, zero. Nor we will not have our own eBay where players can buy and sell items and we will take a cut. Nope, not happening. Nothing has changed since that interview.
Folks,

 

For what it's worth:

 

1) I hate professional farming/farmers and companies that make money off the same. We've been presented with numerous opportunities to make money from such groups/companies and have strongly rebuffed every one. I have taken a strong public stance on this issue and will continue to do so.

 

2) I dislike the need for players to have to farm in order to advance

 

3) I like game systems that discourage/prohibit (1) and don't require (2).

 

4) I'm involved with designing the game systems for WAR.

 

Where do you think we want to go with the game?

 

Now, keep in mind that I also like rewards for players, loot, treasure, etc., that can be earned by a player's actions whether through questing or RvR or PvP. There is a way to design systems that are less farmable/exploitable and everything is on the table here.

 

Mark

 

Jacobs er mitt idol når det kommer til gamedesign.

Lenke til kommentar
[klipp] AoC forumet begynner å bli stort, og der ser man veldig lett verstingene. Mens om man tittet på mindre fan forum så er det fryd og gammen. Jeg forstår ikke hvorfor funcom skal ha offisielle forum. Man får bare dårlig intrykk av communitiet. Wow forumene er jo helt forferdelig.

8782910[/snapback]

Vel, jeg ser dilemmaet til FunCom. Personer som Sturmrabe som vel har blitt bann'et 8 ganger (eller hvor mange det er), bidrar jo voldsomt til å skape blest rundt spillet også. De som flamer mest er de mest hardcore spillerne. Tror ikke FunCom ønsker å støte disse bort. Heldigvis har flamingen tatt seg noe ned siden start imo. Vi ser heller ikke unødvendige tråder så ofte lenger heller. Virker som om folk skjønner at de må gå igjennom standard faq'er etc. før de spør.

 

Men dette er typisk 20-åring atferd. Når folk starter en ny tråd, kanskje bare for å få til en ny koselig "samtale", er det alltid noen som ønsker å poengtere at de "alltid har visst" eller at de har mer peil etc. ved å "disse" en stakkars trådstarter. Grrrr! :mad:

Heldigvis vokser de fleste fra dette med åra. :)

Lenke til kommentar

Ugh... det du skrev (maanemann) fikk meg til å tenke på WoW og "old" "old!!oneone".

 

For en gjeng med shitkids. (om ikke i alder, så i mentalitet)

 

Ordvalget var nok en noe uheldig, men det får så være. Jeg står ved mitt, og nei jeg er ikke en av de som ikke kan oppføre meg. Var vel 15 når jeg fikk WoW. Alder er ikke en unnskyldning, det kan ofte være en forklaring.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
[klipp] Ta gjerne en titt på Warhammer Alliance sin reportasje fra Game Day i Kanada. Høy oppløsning slik at du kan se litt mer detaljer. [klipp]
Aye! Takker for link til kul video og rå linje! :thumbup:

 

Må si det har skjedd enormt mye grafikk-engine de siste månedene. For ikke lenge siden, så spillet grimt ut. Nå synes jeg det er helt på linje med WoW.

 

Er det bare meg eller er melee combat veldig stillendestående? Ranged så helt OK ut, men melee var veldig...: "jeg står helt limt til bakken, monster står også limt til bakken inntil meg, mens jeg klikker relativt få knapper". Ikke akkurat mye dodging, backstabing etc. der i gården.......

Lenke til kommentar
[klipp] Ta gjerne en titt på Warhammer Alliance sin reportasje fra Game Day i Kanada. Høy oppløsning slik at du kan se litt mer detaljer. [klipp]
Aye! Takker for link til kul video og rå linje! :thumbup:

 

Må si det har skjedd enormt mye grafikk-engine de siste månedene. For ikke lenge siden, så spillet grimt ut. Nå synes jeg det er helt på linje med WoW.

 

Er det bare meg eller er melee combat veldig stillendestående? Ranged så helt OK ut, men melee var veldig...: "jeg står helt limt til bakken, monster står også limt til bakken inntil meg, mens jeg klikker relativt få knapper". Ikke akkurat mye dodging, backstabing etc. der i gården.......

8783426[/snapback]

Er ikke godt å si hvordan det kommer til å bli. Kommer vel mest ann på hvoran man spiller selv kan jeg tenke meg. Men nå må man også tenke på at dette er første gang folka prøver spillet. Folk slår på det første og beste og trykker på knappene. Man ser ikke noe teamplay, strategisk velging av targets eller noe. Så ser man også kun et fåtall av klassene in action av gangen, mens når spillet går live vil det være en god mix av 24 klasser og 7 raser.

Lenke til kommentar

Kommer nok til å teste begge to. Men er ikke sikre på noen av de enda. Liker Warhammer, men så langt har ikke Warhammer Online imponert meg i det hele tatt, enda mindre så etter å blitt lei og lagt WoW bak meg. Uannsett, høy fokus på PvP og påfølgende status grind i den forstanden er definitivt ikke tingen for meg.

AoC ser utrolig pent ut, og faktum at de tar fokus vekk fra grinding etter epix eller berømmelse og i stedet fokuserer på de elementene som lar deg leve deg inn å ta del i verdnen og historien, er slikt som får en garvet rollespiller til å åpne øynene litt.

Men, som har blitt nevnt tidligere så er combat systemet ganske make or break for om hvorvidt spillet blir morsomt å holde på med. Men slikt vil uannsett tiden vise.

 

Så AoC får min stemme inntil videre, ettersom det virkelig kan bli et riktig steg i en ny retning.. om de bare holder hva de lover.

Skjønt, om jeg ender opp med å spille AoC så blir det bare for å fylle tomrommet frem til FunCom lanserer sitt neste mmo, "The Secret World" som jeg allerede har falt pladask for.

Lenke til kommentar

Jeg skal satse på WAR, er hekta på "High Elves", for jeg er interresert (ehh??! der var det noe feil) i warhammer soldater.(samler og maler på High elves). Og jeg veldig fornøyd med det de får til i spillet, ser så gøy ut :p gleder meg.

Lenke til kommentar

Kommer nok til å satse på conan, da det virker som et friskere pust i sjangeren. WAR har det samme interfacet og combat som de fleste MMO har, men for all del; det ser ikke så værst ut det heller.

 

Btw, det lille klippet man fikk se på en nyere video fra AoC viste en person på mount (hest), og jeg må si at det så helt fantastisk ut. Mye bedre enn alt det andre jeg har sett, med tanke på look og realisme. (selv om det var kun et 2-3 sec klipp)

Lenke til kommentar
24 klasser og 7 raser.

8783621[/snapback]

Var det ikke 6 raser da? Og fire klasser for hver rase?

8790136[/snapback]

 

Det er riktig det viss du regner greenskins som en rase istedenfor 2( orker og gobliner), noe de gjør hos mystic

8790208[/snapback]

Teknisk sett så sier de 6 armies. Orks og goblins er to forskjellige raser uansett hvordan du ser på det. ^^

 

 

Uannsett, høy fokus på PvP og påfølgende status grind i den forstanden er definitivt ikke tingen for meg.

8790316[/snapback]

Liker du ikke PvP så bør du nok styre unna WAR ja. Selv om de går for å lage top notch PvE der (for mer om det se f.eks. video om Quest systemet) så vil PvP (eller RvR) være en såpass stor og integrert del av spillet at å ikke utnytte det vil være å spillet halve spillet (imo). I AoC er det jo også en stor del, men heller uvisst hvor sentral PvPen faktisk vil være ettersom PvPen er noe de har lagt til i senere tid og ikke var en del av hoveddesginet av spillet (korrekt?).

 

Men gidder du utdype status grind?

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Liker du ikke PvP så bør du nok styre unna WAR ja. Selv om de går for å lage top notch PvE der (for mer om det se f.eks. video om Quest systemet) så vil PvP (eller RvR) være en såpass stor og integrert del av spillet at å ikke utnytte det vil være å spillet halve spillet (imo). I AoC er det jo også en stor del, men heller uvisst hvor sentral PvPen faktisk vil være ettersom PvPen er noe de har lagt til i senere tid og ikke var en del av hoveddesginet av spillet (korrekt?).

 

Men gidder du utdype status grind?

8793820[/snapback]

Feil.

 

Age of Conan var helt fra starten av laget med PvP i tankene. Derfor de 20 PvP levlene man har som er separert fra de 80 PvE levlene.

 

Det du tenker på er nok "server rulesets". Orginalt var det ikke meningen å ha noen "tag" på serverene. En server skulle inneholde PvP og PvE separert som hos WAR(?).

Der PvP skulle foregå innenfor "The Border Kingdoms", og resten var "fri".

 

Nå har denne serveren fått navnet PvE server.

 

FFA PvP ble annonsert etter att FunComs Community ville ha det.

Og man vil nå kunne drepe folk utenfor "The Border Kingdoms" også.

Man vil ha noen få "holy places" ved noen alter og sikkert noen byer.

 

Heller lite er kjent når det gjelder FFA PvP server, om man vil få muligheten til å "loote" folk i PvP, eller om "Blood Money" vil gjelde utenfor TBK vet man ikke.

 

Grind:

Hvor lenge har du spilt MMO's?

Jeg vil tru de fleste som har spilt f.eks WoW eller hvem som helst MMO i mer enn 3-4 måneder vil forstå hva begrepet "grind" er.

 

Uansett, kort fortalt: Å grinde er noe man gjør når man gjør det samme om og om igjen, der det man gjør ikke krever noe. Altså det trenger ikke noen form for konsentrasjon omtrent.

 

Har man lært seg hele Molten Core f.eks og man kan løpe igjennom denne instancen i WoW uten å forklare guilden "tactics" mellom hver boss så har man den instancen på grind.

 

Trenger man gull, så dreper man samme fiende/mob om og om igjen.

Trenger man en spesiell drop, så dreper man samme fiende som har den på sin drop-list om og om igjen, osv.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...