Gå til innhold

Age of Conan VS Warhammer Online


Anbefalte innlegg

Du har virkelig ikke forstått det jeg har sagt. I EQ1 var det kanskje som du sier, det auto attack skaden var viktig, men om du ikke klarer å se forbi det og\eller wow så er jeg med. Skyting gjennom fjell? Jeg kan garantere at alle ranged angrep krever line of sight.

 

WAR har mange nye elementer, men er ikke nyskapende, noe et spill ikke behøver å være. Se på starcraft, warcraft, half-life eller hva som helst av spill som regnes som top klasse spill. Kvalitet > nyskaping.

[klipp]

8774589[/snapback]

Synes du er inne på et par bra momenter her Zappy. Det er ikke til å stikke under en stol at skal man stikke seg ut i mmo jungelen, må man distansere seg seg fra endel ting. Den sandwich greia passer som du skriver veldig bra på EQ1. Men vi må gi WoW den crediten det skal ha. Skulle likt å se noen spise en sandwich, mens vedkommende er igang med Arena match og vedkommende er ranket over 1800.

 

Skyting gjennom fjell er i WoW meget irriterende ihvertfall når man er melee-klasse. Hvem har vel ikke hunter pil på seg igjennom smie-veggen i blacksmith i AB. Eller hvem har vel ikke fått en pom pyro på seg igjennom brua i Arena'n? Mens når det gjelder healing er plutselig line-of-sight essenstielt. Clipping i WoW finnes ikke, derav denne uheldige funksjonaliteten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[klipp]WAR bilde. Ser dette ut som wow? Om jeg hadde hatt en bok med Warhamme art forran meg så skulle jeg bannet på at dette var tatt rett ut fra Warhammer verden. [klipp]
Ooh! Det bilde der så ut som om det kom fra et helt annet spill. Enten så har de gjort enormt mye på engine i det siste, eller så skiller de på hva som skal se cartoony ut eller ikke. Alle dvergene jeg har sett tidligere ser ultra cartoony og ikke bra ut.

 

8777538[/snapback]

Helt enig i at dvergene ikke ser veldig bra ut. For øyeblikket er det orkene og empire som ser best ut imo. Men om man f.eks. ser på tidlige modeller av orkene så ser man en enorm forbedring, noe jeg håper de vil klare til en viss grad med dvergene. Med et budsjett på nivå med både AoC og WAR så tror jeg alle vil bli positivt overasket.

 

Noen som har peiling på hva budsjettet til Wow, WAR eller AoC ligger på?

Funcom har 110-120 mann som jobber på AoC.

Mythic har 150 på WAR.

Vet ikke hva Blizzard hadde når de utviklet WoW....

Lenke til kommentar
[klipp]Noen som har peiling på hva budsjettet til Wow, WAR eller AoC ligger på?

Funcom har 110-120 mann som jobber på AoC.

Mythic har 150 på WAR.

Vet ikke hva Blizzard hadde når de utviklet WoW....

8779528[/snapback]

Er det som er det rare med WoW/Blizzard. De tjenerer 10 ganger mer enn nr.2 på lista, men har det samme antall utviklere. Aner vi en "aksjeutbytte ftw!" hos Blizzard tro?
Lenke til kommentar
...

 

Noen som har peiling på hva budsjettet til Wow, WAR eller AoC ligger på?

Funcom har 110-120 mann som jobber på AoC.

Mythic har 150 på WAR.

Vet ikke hva Blizzard hadde når de utviklet WoW....

8779528[/snapback]

 

World of Warcraft kostet vel rundt 50 millioner dollar å lage. Det dyreste mmo spillet som noen gang er laget. Vanguard er det nest dyreste med rundt 30 millioner dollar kjørt rett i dass :D

 

Tror nok W.A.R har et nesten uendelig budsjett. Dette er den eneste muligheten for EA å lukte på suksessen til Wow. EA var jo i en tid nesten desperate etter å kjøpe opp Mythic. Det måtte jo 3-4 tilbud til før Mythic sa "Ja".

Jeg tror ikke det finnes noe annet mmo spill eller konsept som kan komme så nært Wow som W.A.R. EA vet dette og jeg tror de kommer til å innvilge det meste EA Mythic spør om.

 

Age of Conan. Vet ikke hva budsjettet er. Men det er nok det dyreste spillet som er laget i Norge. Men så vidt jeg vet har Funcom gått med underskudd de siste årene, og jeg tror nok at om spillet flopper så ser det ikke så bra ut for Funcom.

 

W.A.R vs Age of Conan i form av busjett, så er W.A.R helt klart vinneren. Funcom har ingenting å stille opp med i forhold til EA Mythic.

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar
En annen ting jeg liker ved Conan verdenen slik Funcom lager den er de enorme detaljene de lager i naturen, i byer osv. Det er små detaljer man rett og slett til nå har sett i Singleplayer spill bare.

8780007[/snapback]

Ser utvilsomt utrolig bra ut. Jeg håper de klarer å optimalisere det bra. Massiv PvP med haugevis med folk krever sitt. Ikke alle har 8800GTX heller.

 

 

Ang. budsjett så må det nevnes at Mythic utviklet Dark Age of Camelot med et team på 20 mann på 18 månder. Og det spillet hadde en veldig smooth launch når det kom (sammenlignet med alle andre MMOs frem til WoW).

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Blir nok Age of Conan for meg. Håper alle småtassene (unger) stikker til Warhammer, så får jeg spille med voksne mennesker  :D

 

Tror nok det blir helt omvendt.

8781959[/snapback]

Selv tror (og håper,) jeg at alle småungene holder seg til WoW. Hvis ikke, virker nok AoC som en mer sannsynlig kandidat.

Lenke til kommentar
Blir nok Age of Conan for meg. Håper alle småtassene (unger) stikker til Warhammer, så får jeg spille med voksne mennesker  :D

 

Tror nok det blir helt omvendt.

8781959[/snapback]

 

Age of Conan blir det første spillet som får Mature rating på ganske så lenge, så der tar du feil ;)

Dessuten vil mange hate at enkelte ting er realtime, mange liker WoW pga det er så enkelt og statspreget.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Age of Conan blir det første spillet som får Mature rating på ganske så lenge, så der tar du feil ;)

8782168[/snapback]

Og det tror du kommer til å skremme småungene vekk? :roll: Det kommer til å virke på dem som en lyspære virker på mygg.

Endret av IamBored
Lenke til kommentar
Blir nok Age of Conan for meg. Håper alle småtassene (unger) stikker til Warhammer, så får jeg spille med voksne mennesker  :D

 

Tror nok det blir helt omvendt.

8781959[/snapback]

HEHEEH så sakelig alle sammen er i dag. Gjennomsnitts aldersgrense på stort sett alle MMOs er 20 -25+ år, men det betyr ikke at folk klarer å oppføre seg. Jeg Warhammer har mange daoc\warhammer fans, som har relativt høy alder, AoC tiltrekker seg generellt en høy aldersgruppe, men så får begge spillene en god dose (noen hundre tusen ++) Wow spillere. Ikke at wow spillere er så ekstremt unge, men de har en spessiel wow mentalitet. Spørsmålet er om folk vil arve en sånn mentalitet i WAR eller AoC har veeeldig mange faktorer.

 

Jeg kan se for meg AoC og WAR kan bli helt greit på den slags. Man møter altid på idioter uansett.

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Blir nok Age of Conan for meg. Håper alle småtassene (unger) stikker til Warhammer, så får jeg spille med voksne mennesker  :D

 

Tror nok det blir helt omvendt.

8781959[/snapback]

Selv tror (og håper,) jeg at alle småungene holder seg til WoW. Hvis ikke, virker nok AoC som en mer sannsynlig kandidat.

8782144[/snapback]

 

Når man lite sannsynlig kan bruke paypal, eller gamecards til AoC så vil nok en hel haug av "kidz" vil bli luket ut allerede der.

 

Noen vil selvfølgelig kunne få kortet til mor, det er ikke til å se bort ifra.

 

Får bare håpe Gamecards og paypal løsninger ikke vil finne seg vei inn hos FunCom.

I starten så sa de nei ihvertfall.

 

Uansett om det kommer noen med litt teit oppførsel, så trur jeg AoC's Community kan "jekke" dem ned, ved å sperre dem ute rett og slett.

 

AoC Community'et er ihvertfall nå ganske bra og "voksent".

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Uansett om det kommer noen med litt teit oppførsel, så trur jeg AoC's Community kan "jekke" dem ned, ved å sperre dem ute rett og slett.

 

8782286[/snapback]

Hvordan skal det fungere? Hvis noen er teite så blir de utestengt? :p

8782326[/snapback]

Jeg tenkte på rykte, man vil ikke få guild om man oppfører seg på "1337,d00d" måte.

 

Altså, vil man i det hele tatt komme videre i AoC så burde man kunne oppføre seg, og det ser man på samtlige "pre-guilds" som er blitt laget nå.

 

Og uten guild, så går man jo faktisk glipp av endel i AoC, så klarer man ikke oppføre seg så går man glipp av en hel masse av spillet.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
HEHEEH så sakelig alle sammen er i dag. Gjennomsnitts aldersgrense på stort sett alle MMOs er 20 -25+ år, men det betyr ikke at folk klarer å oppføre seg. Jeg Warhammer har mange daoc\warhammer fans, som har relativt høy alder, AoC tiltrekker seg generellt en høy aldersgruppe, men så får begge spillene en god dose (noen hundre tusen ++) Wow spillere. Ikke at wow spillere er så ekstremt unge, men de har en spessiel wow mentalitet. Spørsmålet er om folk vil arve en sånn mentalitet i WAR eller AoC har veeeldig mange faktorer.

 

Jeg kan se for meg AoC og WAR kan bli helt greit på den slags. Man møter altid på idioter uansett.

8782235[/snapback]

Det her er en helt korrekt analyse, dessverre. Nok en bra post, zappy. Det er ikke for ingenting, at amerikanerne sier "even worse than the American WoW community" når de ønsker å beskrive svært dårlige miljøer.

 

Ja det er 12-åringer i WoW, men de drukner i den store sammenhengen. Det er de bastante "vet alt" oppmersomhetshungrige 20-åringene som ikke har lært at hva som er provoserende og sårende, politisk, uklokt etc som definerer WoW-miljøet.

 

Fra "mitt" eget aoc guild kan jeg nevne at vi sålangt kun har hatt et tilfelle av kjekkaseri. Det var en person som disset grafikk egenskapene til en kar fordi han mente at han ikke hadde photoshop talent. Dette ble kjapt slått ned på helt kollektivt. Det ble med den ene posten. Vi har vel nå "vært på lufta" et år.

 

Som tidligere sagt (i annen tråd) dreier det seg om å ha et tema på guildet som samler folk. Loot er ikke godt nok i seg selv.

 

Jeg håper virkelig at det blir som Oophus sier, at ens handlinger ingame definerer fiendebilder etc.

Lenke til kommentar
En annen ting jeg liker ved Conan verdenen slik Funcom lager den er de enorme detaljene de lager i naturen, i byer osv. Det er små detaljer man rett og slett til nå har sett i Singleplayer spill bare.

8780007[/snapback]

Jepp det er helt rått. Gleder meg til å sette mine virtuelle føtter i den verden. :thumbup:
Lenke til kommentar

Uansett om det kommer noen med litt teit oppførsel, så trur jeg AoC's Community kan "jekke" dem ned, ved å sperre dem ute rett og slett.

 

8782286[/snapback]

Hvordan skal det fungere? Hvis noen er teite så blir de utestengt? :p

8782326[/snapback]

Jeg tenkte på rykte, man vil ikke få guild om man oppfører seg på "1337,d00d" måte.

 

Altså, vil man i det hele tatt komme videre i AoC så burde man kunne oppføre seg, og det ser man på samtlige "pre-guilds" som er blitt laget nå.

 

Og uten guild, så går man jo faktisk glipp av endel i AoC, så klarer man ikke oppføre seg så går man glipp av en hel masse av spillet.

8782484[/snapback]

... Og det kan ikke gjøres i alle spill? Problemet er at det skaper mye oppstyr å kaste ut noen fordi du ikke liker de. Er de totalt idiot så går det jo greit, men det er det fåtallet som er. Se bare hvor slitsomt det er å kaste ut innvandrere vi ikke vil ha her fra norge. Som guildmaster blir det hele gjerne litt lettere, men you catch my drift.

 

Om man derimot laget et guild bygget på lojalitet og om folk er seriøse, så får man veldig mye lettere et godt guild. Men på en annen side så er guidies som regel grei, problemet er alle andre (tenk generals chat i wow). Det jeg tror gikk feil i wow er at det eksiterte ikke noe community utenfor guilds. Det er noe jeg tror både Funcom og Mythic har forstått.

 

DAoC hadde jo et veldig bra system. Bl.a. er det allianser mellom guilds som lager en veldig god kobling rundtom i et realm. "Realm stoltheten" var høy i gamle dager, men for tiden er den ca inteteksisterende. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...