Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

DAMN! 256mb utgaven av 8800GT imponerer.. Tror jeg skal ha meg to slike.

 

ja de imponerer...på lavere oppløsning ja... så snart du skrur på eyecandy og høyere oppløsning så er det slutt på morroa :roll:

Ja, men de er primært ment som konkurranse mot 256MB utgaven av HD3850...

Noe den gjør uten problemer!

 

Ganske mange som sitter på 19" LCD skjermer med 1280x1024 som maks oppløsning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Ganske mange som sitter på 19" LCD skjermer med 1280x1024 som maks oppløsning...

 

Som meg! :) Vurderer absolutt 8800GT 256 MB.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

GTX ville jeg trodd var litt raskere. +/-

(Mitt "billig GTX" klarer ivhertfall en ca 650 / 1650 / 2160MHz med originalkjøler og uten Vmod)

Edit: Et hakk ned på core frekvensen om det skal kjøres 24/7. :)

 

Og i høye oppløsninger + eye-candy så vil nok GTX ta et godt "balletak".

 

Ps: Husk at 8800GT sin strømforsyning (eller hva det nå var) har vist seg å få problemer etter noen ukers kjøring med minnehastigheter oppimot 2000MHz uten ekstra kjøling.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
GTX ville jeg trodd var litt raskere. +/-

(Mitt "billig GTX" klarer ivhertfall en ca 650 / 1650 / 2160MHz med originalkjøler og uten Vmod)

Edit: Et hakk ned på core frekvensen om det skal kjøres 24/7. :)

 

Og i høye oppløsninger + eye-candy så vil nok GTX ta et godt "balletak".

 

Ps: Husk at 8800GT sin strømforsyning (eller hva det nå var) har vist seg å få problemer etter noen ukers kjøring med minnehastigheter oppimot 2000MHz uten ekstra kjøling.

Er vel minnekontrolleren som får problemer. ;)

Lenke til kommentar

Vel uansett kjøper man ikke lenger et GTX til 3500. Jeg kviet meg selv for tilbudet til Netshop for 3300,- rett og slett fordi produktet er 1 år gammelt.

 

Brukt til 2500,- er den eneste måten jeg hadde skaffet meg et GTX nå, men alikevel så har nyere kort nyere funksjonalitet som ikke gjør GTX til det beste kjøpet lenger.

Lenke til kommentar
Argh, vil veldig gjerne ha et GTX, men er ikke plass i kabinettet.

 

Bilde

 

Vil nok passe akkurat, men så skal jeg jo også få i strømkontakten, og da blir det ikke plass nok.

 

GTX er på 28 cm, om jeg ikke tar feil?

Ville vel gått det?

I værste fall så kan man alltids ty til litt bøying/saging av den lille "metallplaten" som sitter oppå harddisk racken. ;)

Litt vanskelig å danne seg noe perspektiv av et bilde, men ville da trodd det skulle gå. (husk at GTX er ganske "tynn"/ingen kjøler mot de siste centimeterene på kortet, og vil derfor ta opp lite nplass i enden) Det samme med strømkontakten som sitter oppå kortet.

 

Vel uansett kjøper man ikke lenger et GTX til 3500. Jeg kviet meg selv for tilbudet til Netshop for 3300,- rett og slett fordi produktet er 1 år gammelt.

 

Brukt til 2500,- er den eneste måten jeg hadde skaffet meg et GTX nå, men alikevel så har nyere kort nyere funksjonalitet som ikke gjør GTX til det beste kjøpet lenger.

Bortsett fra bedre dekoding av HD-filmer (noe jeg tipper 8800GT har?) så ser jeg ingen funksjoner som er av praktisk betyning som den mangler. Ettersom Pci-e 2.0 ikke har noen praktisk betydning overhode...

 

Sammenlignet mot 8800GTS (nye kommende) så mangler den naturligvis også DX10.1 om dette har noen særlig betyding for noen.

 

Mot 8800GT derimot så har den den fordel av å støye mindre. Om det regnes som en "funksjon". :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...