Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Et simpelt spørsmål egentlig.. når tror dere 8800GTX vil være billigst? før jul eller i januar når det skal fases ut? eventuelt hva tror dere prisen på 8800 ultra vil ligge på før og etter jul?

Tror ærlig talt aldri det vil bli billig, derfor det kalles "fases ut", det er det man gjør med "gamle" toppkort man ikke får solgt pga ytelse/pris. Produsentene slutter rett og slett å levere dem. Det er også grunnen til at du ser gamle toppkort til sinnsyke priser på nettbuttikenes "demo" sider

Det vil ikke bli billig. Men personlig tror jeg det vil komme bra tilbud nå ut året nettopp fordi de fases ut. Jeg tror webbutikkene ønsker å kvitte seg med GTX korta på lager og eneste måten å få til det nå er å gi tilbud så lavt som det går ann å forsvare.

 

GTX som julekalender tilbud til rundt 2995,- og ikke over 3195,-, så slipper de å bli sittende med GTX kort til de er uinteressante for forbrukerne.

 

Nye G92 GTS vil være så nær GTX i ytelse at GTX ikke lenger blir interessant om den ikke er meget godt priset.

 

G92 GX2 vil ta over som toppkort og gjør GTX ennå mindre salgbar.

 

Så jeg foreslår at webbutikkene gir oss et juletilbud vi kan glede oss over. GTX til 2995,-

 

Eller 8800 Ultra for 3000 kr for dem som vil ha det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
butikkene legger jo aldri ut de gamle toppkorten til røver pris. de ligger i systemet sterkt overprisa i forhold til ytelse. er faktisk bare 1 måned siden netshop hatte 7900GTX på supertilbud til 2600,-

 

Hadde det vært til 600,- skulle jeg vurdert å kjøpt det :yucky:

 

Hva skjer egentlig med disse kortene..? blir de bare liggende i systemet, på lageret i årevis :hmm:

 

Kanskje noen som jobber i en nettbutikk kan svare :whistle:

Lenke til kommentar
butikkene legger jo aldri ut de gamle toppkorten til røver pris. de ligger i systemet sterkt overprisa i forhold til ytelse. er faktisk bare 1 måned siden netshop hatte 7900GTX på supertilbud til 2600,-

Det hender alikevel at de kjører megabra tilbud i slutten av levetiden, slik GTX nærmer seg nå.

 

Deretter blir de liggende på lager til de lettlurte.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hadde det vært dumt å kjøpe et brukt 8800gtx til 2800,- ?

2500kr er en gasnke grei bruktpris for GTX.

vet ikke hva som ville vært super tilbudspris på et GTX, men under 1800-2000,- et GT koster jo 1561,- det er en utrolig fin pris for et slikt kort

 

GTX er jo bedre enn nye GTS i de fleste tilfeller der du faktisk trenger bedre ytelse, og er mer fremtidsrettet (pga 50% høyere bushastighet), og derfor ville jeg heller hatt et GTX enn nye GTS. Så prisen burde vel kanskje heller stått i stil til GTS. En 2700kr på tilbud høres ikke ut som noen veldig dårlig pris. (med tanke på at nye GTS koster noe rundt det samme)

 

Enig med deg ang. GTX. Dog teller også strømforbruk vs ytelse, så derfor blir det spennende å se nye G92 GTS. HD Video aksellerasjon teller for min del siden jeg ser en del film fra PC mot stor skjerm, hvor mye er HD.

Sett bort ifra strømforbruk, kan man fint kjøre både to og tre HD filmer uten HD video akselerasjon.

Med Q6600 på 3,6GHz derimot, så kom jeg opp i 9-10 videoer samtidig før prosessforbruket peeket opp i 100% (4stk 1080P, 6stk 720P der flere var H264 / høy bitrate)

Så det skal ikke være noe problem om du har et system som står i stil med skjermkortet.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...