Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Jeg syns synd på de som akkurat har solgt GTX kortene sine, for jeg regner med bruktprisen går litt opp igjen nå snart :p

Det er det ingen fare for. GTX er gammel, folk har brukt de lenge og den nye GTS vil uansett være et mye mer prisgunstig alternativ. Nå kommer snart også GX2.

 

Om man derimot forsøker å presse 1 år gamle GTX opp i bruktpris så tror jeg bare folk venter på nyere kort.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

For at nye GTS skulle ha blitt et like godt kjøp som 8800GT med tanke på pris vs. ytelse så måtte det nok hatt like god ytelse som ultra eller deromkring, jeg betaler ikke drøye tusenlappen mer for noen få fps forskjell fra 8800GT...

Lenke til kommentar

Noen som har noen benchmarks på et 8800GT på samme frekvenser som det nye 8800GTS? Skulle gjerne visst om de ekstra streamprossesorene har noe særlig å si på ytelsen.

Med tanke på at GT og GTS bruker samme kjerne skulle de i teorien kunne oppnå samme frekvenser. Minnet virker også til å være det samme på begge kortene. Joda jeg vet at stock-kjøleren på GTS'en sikkert er litt bedre, men det har ingenting å si da jeg kommer til å bruke en vannblokk uansett.

Noe sier meg at GT'en ikke er spesielt mye tregere ved samme frekvenser.

Lenke til kommentar

Noen som vet om dette stemmer?

 

Neste år lover godt hva angår gaming og maskinvare.

 

Februar er måneden

De første kortene fra nVIDIA blir D9E-serien som ruller ut i februar.

 

Disse er bygget på 65nm. I tillegg blir det selvfølgelig støtte for DirectX 10.1 og Shader Model 4.1.

 

Etter D9E kommer D9P i juni. Disse kortene blir bygget med 55nm-prosess. Det er foreløpig sparsomt med nye detaljer, men du kan lese mer om de kommende nVIDIA-kortene her.

 

 

Kilde.

 

Noen som kan bekrefte om D9E kommer allerede i Januar? (Raptor?)

 

 

Leste også denne(lå link i artikkelen over):

Nye navn

De gamle kodenavnene G98 og G92 forsvinner når nVIDIA innfører et nytt system for navn på kommende kort. G92 blir D8M og G98 får navnet D8P. M står for Mainstream og P for Performance. Tallet viser hvilken generasjon det er snakk om.

 

De kommende kortene får navnet D9M og D9P i tillegg til D9E som står for Enthusiast. Produksjonen av disse starter i slutten av året. Det forventes at D9M er først ut. Dette kortet erstatter GeForce 8500 og får PCIe 2.0 og Direct X 10.1.

 

De tøffe kortene

D9P erstatter den 8600-serien som er på markedet nå. D9E kommer til å ta over for dagens high-end serie 8800.

Kilde.

Det er vel omvendt?

G98 er D8M(mobile/mainstream) og G92 er D8P(Performance) ?

Lenke til kommentar
To add more value, the card even equip with Dual-BIOS and using dual PEG power connector. Now we are going to have detailed test and try to find out the difference between 256MB 8800GT and 512MB 8800GT. Of course we will also compare the card with 8600GTS,HD 3850 and HD 3870.

 

Det stod litt lenger ned på den siden, den har en strømkontakt for hver av biosene :)

Lenke til kommentar
To add more value, the card even equip with Dual-BIOS and using dual PEG power connector. Now we are going to have detailed test and try to find out the difference between 256MB 8800GT and 512MB 8800GT. Of course we will also compare the card with 8600GTS,HD 3850 and HD 3870.

 

Det stod litt lenger ned på den siden, den har en strømkontakt for hver av biosene :)

Har nok ingenting med det å gjøre nei, bare at Galaxy har lagt til enda en strømkontakt for at kortet skal få mer stabilt strøm og også for effektforbruket ved overklokking sin del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...