Gå til innhold

Den store Foxconn-tråden -Hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har nettopp installert FOX-ONE programvaren, starter denne opp, og lyd i høyttaler og på hovedkort begynner å ule.

 

Ser dette er fordi CPU FAN SPEED is too low. (rundt 900rpm, Noctua NH-U12F) Kan jeg ikke stille minimum speed ned noe sted i programmet slik at det ikke piper?

 

CPU temp er på ca 30 grader, så det er jo ikke akkurat noe problem at den spinner på så lav hastighet..

 

Edit:

 

Fant.. Limit setting->CPU FAN. Nå ble det stille endelig.

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Jeg vil tro de minnebrikkene vil fungere utmerket til dette hovedkortet. Har selv kjørt minnet på opp til 1200Mhz med de timingsene på dette hovedkortet. Virker som det er ett veldig bra tilbud på de brikkene der.

 

Har sett noen som har hatt litt problemer med høyhastighetsminne på foxconn's forum, men dette har blitt løst med biosoppdatering.

 

Når det står en antatt leveringsdato som er såpass lenge til, betyr det sansynligvis at de ikke er sikre på når kortet kommer, men det skader jo ikke å slå på tråden og høre med dem.

 

EDIT: Fikk nå en e-post om at kortet har komt. ;)

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Jeg har testet litt ut en ny beta-bios til Fox X38A mens jeg har ventet på mars. Ser ganske låvende ut, men var store stabilitetsproblemer. Jeg klarte å boote på både 520 og 530FSB, men 520FSB var det høyeste som var "stabilt nok" til at jeg fikk validert.

 

cpuz416ghzus8.png

 

I morgen tidlig kommer Foxconn mars i posten, og jeg har satt av store deler av dagen til overklokking, og vil nok komme med resultater fra dette i løpet av morgendagen.

Lenke til kommentar

Det var lite tester å finne på nettet. Kortet er jo dessuten forventet å komme på lager i dag, og jeg tror det ikke har vært på lager tidligere heller, så er vell kansje ikke så mange som har dette kortet enda.

 

Men det ser jo ut som ett helt kurrant kort til en grei pris.

 

Kansje FOX+ A690GM2MA-8KRS2H Socket AM2 også kan være noe.

 

Test av kortet

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallo.

Jeg har bygget en PC basert på Foxconn p35A og må si jeg er litt skuffet over overklokkingsmulighetene i bios. (skal ikke se bort i fra at jeg er noe uvitende også)

 

Resten av HW er E8200, 9700-et-eller-annet kjøleren til Thermalright(se bilde), 4GB OCZ "vista upgrade" ram sett, tror det er PC6400, GFX: ATi Radeon 3870 med spesiel kjøler(se bilde).

 

Problemet er at jeg tror jeg max-er OC pga av RAM, men jeg finner ikke noen settings som gjør at jeg kan "divide" ram nedover. på mitt nForce4-ultra så funket ramdivideren slik at om man bruke en 4:5 divider, så skulle man ta bus*0,8=ramhastighet (håper folk forstod den der)

Men jeg finner ikke noen settings som kan stille ned minnehastigheten, finner bare for å stille den opp.

 

Når det kommer til spenningene til ting så har jeg det under kontroll. Legger ved bilde så dere får se hva jeg har sett dem til. Kanskje jeg har satt den for lavt/høyt?

 

Et annet spørsmål er hvor kan jeg stille på multiplier? Skulle gjerne kunne sette den ned for å finne max FSB.

 

Mitt siste spørsmål er mitt viktigste. Det gjelder viftekontroll i "hardware health conf." Får dette faen ikke til å funke. Viften jeg har koblet til FAN1 går på samme hastighet uansett hva jeg gjør. Har lagt ved bilde av alle de forskjellige settingsene jeg har prøvd, uten hell.

Får heller ikke til å kontrollere CPU, men det regnet jeg nesten med siden det ikke er noen settings i bios. Har her brukt den viftekontrolleren som kommer med CPU-kjøleren, og det funker foreløbig utmerket.

 

Tipper det er noen som kommer til å foreslå at jeg kan kontrollere viftene i FOX ONE programmet. Men det programmet funker ikke i det hele tatt. Da jeg installerte det første gang, fra medfølgende CD, (uten noen OC, og fersk winxp) så restarter pcen seg momentant bare sekunder etter oppstart av programmet. (under den loading greien i programoppstart)

Har også prøvd å avinstallere dette og laste ned nyeste versjon fra FOXCONN sine sider.

 

Første jeg gjorde etter windowsxp var installert var å installere FOX UPDATE programmet. Dette fungerte helt fint, og jeg oppdaterte bios til siste. (fra 20.02.2008).

 

Det ble en lang post dette her, med masse spm. Håper noen har svarene jeg er ute etter.

post-4299-1204211006_thumb.jpg

post-4299-1204211020_thumb.jpg

post-4299-1204211040_thumb.jpg

post-4299-1204211070_thumb.jpg

post-4299-1204211111_thumb.jpg

post-4299-1204211137_thumb.jpg

post-4299-1204211351_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...