Gå til innhold

Den store Foxconn-tråden -Hovedkort


Anbefalte innlegg

Regner med du har lest testen jeg har skrevet på kortet (hvis ikke finner du den under tester i første post i denne tråden)

 

Ja, jeg er meget fornøyd med kortet, ytelse og design er meget bra. Goe tilkoblingsmuligheter, og kjekke ting som onboard power, reset og reset-bios-knapp. Også kjekt med støtte for både DDR2 og DDR3.

 

Når det gjelder overklokking så er jeg ikke helt overbevist, Med en maks-FSB på rundt 440FSB klarer jeg akkuratt ikke 4Ghz (klarer ca 3.96) med min E6850. Men dette er jo egentlig mer enn de fleste trenger til 27/7 overklokk om du ikke skal ha en prosessor med lav multipler. Hovedkortet er bra på minneklokking, kjører med mine OCZ Alpha VX2 PC8000-brikker stabilt på 1200Mhz 5.5.5.15

 

Gigabyte sine x38-kort har jeg ikke testet, så jeg kan ikke uttale meg så mye om disse, men de skal visnok ikke være dumme de heller.

 

Er det noe mer du lurer på er det selvsagt bare til å skrike ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for rask tilbakemelding :)

Et par spørsmål har eg :)

1. Hva synes du om kvaliteten? Vil ha et HK som varer i minimum 2-3 år. Pleier å kjøpe ny Pc hvert 2,5 - 3 år.

2. Ser at Gigabyte har opptill 1600Mhz buss mens Foxconn sitt har opptill 1333 Buss, har dette mye å si?

3. Er kjølingen god på kortet/bråker vifta mye?

4. Vet du om Thermalright ULTRA120 Extreme passer? Ser på bildet at det kan bli trangt, pga kjøleribbene på Chipset.

 

Kommer ikke til å OC så masse så det har ikke så mye å si.

Liker kortet veldig godt må eg sei. :)

Lenke til kommentar

Thomas:

Det er meget god kvalitet på foxconn sine hovedkort, og må si at kvaliteten virker veldig bra på dette også. Vil også tro at det er 5 års reklamasjonsrett på så dyre hovedkort(dette vil jeg imidlertid ikke si med sikkerhet).

 

Når det gjelder busshastighet så er jeg ikke 100% sikker på hvor mye det har å si. Det er kun en prosessor som i dag kjører på 1600Mhz buss. Foxconnkortet er det jo også null problem å kjøre på 1600 buss ved overklokking.

 

Når det gjelder TRUE, bruker jeg denne kjøleren, men det er ikke bedre plass enn det må være, men det går. Kan legge ut ett bilde senere i dag.

 

 

s13:

 

Jeg skal se om jeg finner noe mer info, men det er vell gjerne ett kort som ikke er offisielt lansert enda, for det der er vell ett bilde fra CES?

 

 

Nettulf:

 

Testen av X38A gikk utenom testrundene. :) NÅr jeg vant gamers choice, hadde de ikke inne hovedkortet jeg skulle ha, så jeg fikk velge ett annet. Jeg avtalte med de at jeg skulle få det kortet der uten mellomlegg, mot at jeg skrev en test på kortet.

 

Ny testrunde er planlagt når en del nye kort kommer inn, stian trodde de kansje kom inn i løpet av neste uke, men det kan også ta noe lenger tid.

 

Stian har vært litt vanskelig å få tak i pr mail i det siste. Det beste er somregel å ringe. :)

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Jeg snakket med en på netshop på mandag, som sa at han håpet de fikk inn nye x38a-kort i neste uke, men han hadde ikke noen bekreftet ankomstdato.

 

Det følger ikke med crossfirebroer, dette er det ikke vanlig at følger med x38-hovedkortene, da det pleier følge med skjermkortene.

 

Her er bildet jeg lovte:

post-109308-1199903708_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Foxconn declared recently that its forthcoming BLACKOPS motherboard, part of its Quantum Force range, had scored 28,313 on 3DMark06. If numbers don't mean much to you, that's one of the highest scores ever and a new world record when using a HD3780 graphics card. In other words, it's pretty darn good.

 

And that’s probably the most striking feature of the Blackops mainboard from Foxconn, a board so packed with features that it’s likely to become the clocking board of choice for beginners and record breakers alike. Using the Intel X48 chipset this board is simply a beast

 

 

Fant litt kjekk info Foxconn X48

X48

:)

Endret av ThomasBergen
Lenke til kommentar

Jepp, har sett det, kommer til å bli meget bra, men trolig dyrt. Ser ikke bort fra at det kan komme til å koste 2000-2500. Litt mer info og bilder:

http://www.legitreviews.com/article/637/2/

 

 

Foxconn har også ett annet sykt kort under utvikling, men her finns det lite info fåreløpig.

http://www.legitreviews.com/article/637/1/

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker, men jeg tror ikke at det 790FX har kommet til intel. For alt jeg vet støtter ikke X48 quadfire/CFX. X48 er jo forøvrig ikke noe veldig stor nyhet i forhold til X38.

 

Noe som er spesielt for dette kortet er jo også at det har to ekstra brikkesett mellom PCI-E portene, og dette er trolig noe som styrer PCI-E-sporene.

 

Kortet har forøvrig ikke bare vannkjøling, det er også ett peltierelement på NB. Om kjølingen kommer til å se ut slik når kortene kommer på markedet, er dog ikke sikkert, men det er jo mulig nå som foxconn satser så mye på high end.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I dag lå det et par med Crucial Ballisix PC8500 i postkassen. Disse er nå selvsagt testet litt på Foxconn X38-kortet.

 

 

1200Mhz 5.4.4.12 kjører stabilt på 2.2 volt, har ikke prøvt lavere volt enda.

 

crucial120054412cg4.jpg

 

 

Høyeste oppnådde overklokk var 1260Mhz 5.5.5.15 på 2.2V, men dette var ikke stabilt, mistenker at det er hovedkortet, da det ikke nyttet å øke volten på minnet.

 

crucial1260mhznd9.jpg

Lenke til kommentar

Lastet ned en beta-bios til Foxconn X38A i dag, overklokkingsegenskapene tok seg betraktelig opp. Her er det høyeste jeg klarte å boote på:

 

511fsbx38axs9.jpg

 

 

Kortet var stabilt på 500FSB. Med andre ord en solid forbedring fra den tidligere biosen, da det ikke var mulig å boote over 442FSB.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Det var jo en heftig forbedring da! :wow:

 

Ganske bra at en BIOS oppgradering kan gjøre så mye på ytelsen.

 

Du har ikke forresten hørt noe mere om nye tester?

 

Fikk endelig mitt hovedkort i dag etter 2 uker, så nå har jeg et sted å putte inn prosessor og RAM som har lagt å ventet i 10 dager..... :thumbup:

 

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...