Gå til innhold

Den store Foxconn-tråden -Hovedkort


Anbefalte innlegg

først av alt må jeg nesten gratulere med ny maskin!

 

Overklokkingen ser bra ut, det er ikke mulig å sette divideren lavere enn 1:1 på intelhovedkort. Derfor er det ikke umulig at det er rammen som stopper deg. Det du eventuelt kan gjøre, er å sette divideren høyere, å se om du klarer å få minnet til å kjøre høyere da. Vil også tro at det er rimelig trygt å kjøre 2.2V på minnet, selv har jeg hatt mine helt opp i 2.7V uten problemer.

 

Når det gjelder fox one tror jeg kansje det er en innstilling i bios en må endre på for at det skal fungere, men husker ikke helt hvilken i farten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
først av alt må jeg nesten gratulere med ny maskin!

 

Overklokkingen ser bra ut, det er ikke mulig å sette divideren lavere enn 1:1 på intelhovedkort. Derfor er det ikke umulig at det er rammen som stopper deg. Det du eventuelt kan gjøre, er å sette divideren høyere, å se om du klarer å få minnet til å kjøre høyere da. Vil også tro at det er rimelig trygt å kjøre 2.2V på minnet, selv har jeg hatt mine helt opp i 2.7V uten problemer.

 

Når det gjelder fox one tror jeg kansje det er en innstilling i bios en må endre på for at det skal fungere, men husker ikke helt hvilken i farten.

 

God ide det med minnet. Skal prøve det omgående.

Som du ser på bildet så har jeg en 120mm vifte over HK/ram bare for å se hvor mye ram/Hk er istand til å klare, og minnet er ikke varmt i det hele tatt når maskinen har kjørt 100% i en god stund.

 

Hadde du giddet å sjekket opp i den "fox one"-bios settingen? Jeg finner ikke noe om det på nettet.

Lenke til kommentar

Jeg testet å bruke "opp-divider" på minnet, og det gikk shitt med engang. Minnet ble da satt til ca 1180 (husker ikke nøyaktig).

En annen ting jeg har prøvd er å sette Multiplier til 6, og sette FSB til 500. Dette fungerte utmerket etter jeg økte spenningene til RAM og NB litt.

 

Konklusjonen er altså at HK og RAM tåler FSB på 500MHz (5 timer Prime95), men prøver jeg CPU-MP på fullt så går det shitt. Har prøvd å øke VCORE til 1,400V også, uten hell.

Så det er altså min e8200 cpu som er begrensingen.

 

Ingen som har noen forslag til det vifte problemet jeg beskriver i min post på forrige side?

Lenke til kommentar
Jeg testet å bruke "opp-divider" på minnet, og det gikk shitt med engang. Minnet ble da satt til ca 1180 (husker ikke nøyaktig).

En annen ting jeg har prøvd er å sette Multiplier til 6, og sette FSB til 500. Dette fungerte utmerket etter jeg økte spenningene til RAM og NB litt.

 

Konklusjonen er altså at HK og RAM tåler FSB på 500MHz (5 timer Prime95), men prøver jeg CPU-MP på fullt så går det shitt. Har prøvd å øke VCORE til 1,400V også, uten hell.

Så det er altså min e8200 cpu som er begrensingen.

 

Ingen som har noen forslag til det vifte problemet jeg beskriver i min post på forrige side?

 

Det er så lenge siden jeg hadde kortet til testing at jeg husker ikke det med viftestyringen. Jeg tror ikke jeg var noe særlig borti det faktisk. Når det gjelder overklokkingen ser jeg du har kommet svært så langt, men for å forsøke å få enda litt mer ut av cpu'en din hadde jeg våget meg høyere med vcore, men det er meg :) Har du prøvd multiplier på 7 forresten, eller er det 7 som er max kanskje? (husker ikke GHz'en på 8200 :blush: )

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

8 er max. Skal prøve meg på VCORE=1,450v når jeg kommer hjem. Er litt tidig at når jeg ikke har den 120mm ekstra viften slått på, så blir NB-ribben veldig varm. Men når jeg har den på, og det er ikke fort den går, så merker man nesten ikke at den er varm. Er ikke mye luftstrøm som skal til for å kjøle NB.

Lenke til kommentar

hjelper med litt luft på nb ja. Prøv å sett MP til 8 med de instillingene som fungerte på 6 ja. Kan gjerne gå om du setter på 1.45Ghz, evt litt mer bare for å teste. Bare pass på temperaturen.

 

500*8 er jo sånnsett en perfekt overklokk, blir akkuratt 4Ghz. Min E8200 klarte dette stabilt på litt over 1.3V, men så tror jeg at jeg var relativt heldig med cpu'en min også.

 

Jeg har forsatt ikke funnet noe løsning på vifteproblemet ditt, som ett nødstilfelle kan du jo kjøpe en liten intern viftestyring..

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Får ikke prøvd noe mer. Må levere fra meg pc-en idag. (er min søsters)

Så jeg tror jeg bare holder meg på 3,8GHz.

 

Bruker viftestyring på alle vifter, det er det som er så forbanna frustrerende... Å måtte bruke opp alle 3 viftestyringene mine, når jeg egentlig bare burde bruke 2.

Har en på skjermkort viften, en på cpu, og den siste på 120mm hk/ram viften.

Lenke til kommentar

Som sikkert mange har sett har hw kommet med bilder fra Cebit, her er bilder av ett par av kortene. Skal også se om jeg finner ut noe mer om disse, en ting er sikkert, de så rimelig heftige ut! :dribble:

 

"Foxconn Dreadnought" (?)

foxconn_dreadnought.jpg

 

Well now Foxconn has put that right with the Dreadnought, a mainboard based on the NVIDIA 790i chipset and offering triple SLI for fans of the green GFX cards. We've gotta say, we like the name better, too.

 

Taking a quick look at the board, you might be a little disconcerted by the fan brackets on that huge northbridge cooler overhanging the first PCIe slot. Well, don't worry, this is an engineering sample - the finished product will have smaller brackets rather than these giant versions.

 

Equipped with the nForce 790i Ultra chipset, the highest-end, most expensive chip in Nvidia's offer, Dreadnought can be viewed below and it comes with 45nm CPU and DDR3-2000 support, is 2000 MHz FSB ready and three PCI-Express 2.0 x16 slots for the triple-SLI check box. Foxconn didn't stop there though as it has equipped the board with a cooling system that provides both air and water-cooling, the latter being only for the northbridge. Expect a high price for this one when it hits the stores in Q2.

 

Foxconn continues to impress with yet another high-end Quantum Force motherboard. Again only for Intel processors, the NVIDIA nForce 790i Ultra SLI powered board offers full 3-way SLI and Intel 45nm CPUs support, as well as built-in northbridge water cooling. This Dreadnought version supports up to 8GB of DDR3 only memory. The two removable BIOS chips, the post LED indicator and the 8-phase power are only a few of the great things presented in this mobo.

 

 

"Foxconn Destroyer" (?)

foxconn_destroyer.jpg

 

Foxconn is going to display their Quantum Force "Destroyer" Hybrid SLI board based on the MCP72 chipset over at the upcoming CeBIT. MCP72XE supports AMD AM2/AM2+ processors, PCIe 2.0, HT 3.0, Hybrid SLI technology, a total of 19 PCIe lanes and another 32 lanes from nForce 200 PCIe switch chip, SATA-II and 12 USB 2.0 ports.

 

Nvidia promised to announce during January the chipset nForce 780a SLI with PCI express 2.0 and 3- way SLI support but such motherboard did not appear. Today appeared the photograph of foxconn destroyer motherboard.

 

Like all foxconn Quantum force motherboards this one is oriented to enthusiasts and overclock amateurs . This motherboard will be shown on exhibition ceBIT 2008. The MCP72 chip Directly support 19 lines PCI express, remaining 32 lines are managed with nForce 200 chip . In essence, this combination allow to release three slots PCI express x16, two of which will correspond to the PCI express 2.0 specifications.

 

This motherboard support socket AM2+ processors and HyperTransport 3.0 system bus , and also the technology hybrid SLI. As is known, all new NVIDIA chipsets will have the integrated graphic core, which will be used for auxiliary tasks like electric power savings or additional discrete video card boost.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Liten bump :)

Jeg har en foxconn p35(a) hovedkort, som kjører en q6600 på stock speed.

Kjøleren er byttet ut med en Blue Orb II, men i bios greier jeg ikke å se hastigheten på vifta, står NA eller noe slikt.

 

Noen som har hatt et lignende problem?

Alt er meget stillegående og fint, hvis man ser vekk ifra den vifta som høres ut som den går på fullt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...