Gå til innhold

Den store Foxconn-tråden -Hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekk forklaring på "CPU termination voltage" i PM'en jeg sendte deg Mortis360.  Skjønner meg ikke 100% på hva det er, men driver å leser litt rundt omkring på nettet nå.

 

Hvis noen har en glimrende forklaring til oss, så tas den imot med stor takk  :)

8847771[/snapback]

 

Legger ut det du skrev i PM, slik at andre kan prøve det tipset også.

 

CPU VTT is the most important setting for stable overclocks. The CPU VTT Voltage sets the CPU termination voltage, allowing for a 1.55V maximum. Using this voltage in combination with the CPU VCore voltage setting can greatly enhance the system stability while overclocked. The system memory reference voltage is split between settings, the controller reference voltage and one option each for the two memory channels. In all cases, the base reference voltage can be set to a maximum of .03V over half of the set memory voltage. (Taken from HardOCP)

"In summary, the CPU VTT controls the CPU termination voltage. Based on Kirmie's observations, it reduces the number of false electrical signals by providing a form of "ground" to pull out these false currents. ." (Credit to Kirmie for the find) My experience with this board is that the max setting (1.55) provides the best results. I have not had a single crash or temperature variation as a result.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Neida! :D

 

Den har bare vært litt i dvalemodus. Testingen er over for denne runden, og vi venter spent på neste runde.

 

Jeg kan jo også nevne at jeg har gjort noen forberedelser til neste runde. Jeg har skaffet en klokkevenlig E6300, og har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe ett 2gb-set med OCZ Titanium 8000-minne :dribble:

 

Litt merkelig at vi ikke har funnet ut hvem den siste er, kansje han har hoppet av? :hmm:

Lenke til kommentar

Hehe, dvalemodus ja. :whistle:

Har litt lyst på det nF680i kortet, men har ikke mere penger å bruke på data på leeenge :cry: Vil klokke, men det er jo umulig med det jeg har. :(

 

Skulle gjerne hatt det kortet du prøver å selge, men pengene strekker ikke til. :(

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Hehe, dvalemodus ja.  :whistle:

Har litt lyst på det nF680i kortet, men har ikke mere penger å bruke på data på leeenge :cry:  Vil klokke, men det er jo umulig med det jeg har. :(

 

Skulle gjerne hatt det kortet du prøver å selge, men pengene strekker ikke til. :(

 

~ Mortis360

8906450[/snapback]

 

Hehe, 680i-kortet var ett godt kort ja :yes:

 

Jeg har dessverre kvittet meg med det nå da, byttet det i e6300 med ett mellomlegg. Jeg har allerede ett godt kort som jeg føler vil være godt nok for meg en stund til. Så får jeg jo kansje P35 eller X38 snart også, å disse er det godt mulig at er enda bedre til mitt bruk :thumbup:

 

Etter hvert kunne jeg kansje fyrt opp en konkurranse med foxconnkort som premie, hvis jeg kommer på en morsom konkurranse.. :hmm::p

Lenke til kommentar
Skulle gjerne vært den mystiske 4 testeren til NetShop for å si det sånn. :whistle:

 

EDIT: Post 900! :!:

 

~ Mortis360

8906574[/snapback]

 

Hehe, jeg begynner å tro at han har hoppet av eller noe slikt, jeg får spørre stian i morgen, må uansett sende ett spørsmål ang. kjøpet av minnebrikker.

Lenke til kommentar
Hehe, jeg begynner å tro at han har hoppet av eller noe slikt, jeg får spørre stian i morgen, må uansett sende ett spørsmål ang. kjøpet av minnebrikker.

8906589[/snapback]

 

Hvis han har hoppet av kan du jo spørre om de trenger en ny tester :innocent: Er alltid moro å teste noe nytt! :!: *hint* Tipse at jeg er intresert hvis de trenger en ny tester *hint* :p

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Hehe, vi får se hva stian sier i morgen ang. den fjerde testeren først :)

8906718[/snapback]

 

 

Lurer også på om det er en som har gitt seg...

 

Hvis du sender Stian mail i morgen, kan du da høre om han har noe omtrent tid for neste test?

Greit å vite i forhold til ferietiden som kommer snart... :cool:

 

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Hallais gutta! Tar meg en sydentur fra mandag av og en uke framover så da blir det lite besøk her inne. Hvis noen av dere snakker med Stian og finner ut noe om neste levering så skrik ut. Har 3 uker fri etter sydenturen som skal brukes til badestrand på dagen og data på kvelden :cool: Å kanskje litt alkohol og damer og da, men det er 2. prioritet :!:

Lenke til kommentar

Jess, da var det kommt svar fra Stian. Neste runde blir om ca 2 uker, slik det ser ut nå. Ellers kan jeg si at den fjerde testeren ikke har fått noe produkt enda, han skulle gjøre noe litt annet eller noe slikt... :hmm:

 

Ellers så kunne Stian også opplyse om at det faktisk også var en 5. person, men han tester litt diverse andre ting, ikke foxconn.

 

Han kunne også opplyse om at det i neste runde vil bli ett P35 kort, men han visste ikke hva annet de skulle sende ut enda.

Lenke til kommentar

Han som tester andre ting har testet og skrevet omtale på ett lydkort. var i kontakt med ham på PM, og han virket som en hyggelig fyr, og jeg tror vi kan se flere gode tester fra ham framover. Han trodde at det kom til å bli mest lydprodukter på ham :)

 

Når det gjelder den fjerde foxconntesteren, så blir det velldig spennende å se hva som kommer. Men jeg tør nesten spå at det blir andre produkter fra foxconn, f.eks kabinett eller kjølere. Kansje til og med barebone. :hmm:

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...