Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reginiussen må ut. Demidov eller Karadas inn, om de fortsetter fremgangen. Så får vi (for Norges del) håpe at Huseklepp tar siste steget nå når han er kvitt benbruddet og kan bli en sjelden type tilskudd på kanten (enten høyre eller venstre) om et års tid. Om han innfrir potensialet. Det er en kantspiller vi ikke har makan til av andre nordmenn. En joker å ha på benken i hvert fall (igjen, om han kommer tilbake i toppformen etter skaden. Og gjerne blir litt bedre defensivt.)

 

Jeg sikler litt av tanken på å ha Tarik, Huseklepp og Carew på banen samtidig. Men jeg tenker litt lenger frem i tid. Jeg ser det store potensialet bak de utbrente klippekortspillerne som har gjort at Norge har stagnert (som er Hareide sin feil).

 

Høiland var også særdeles svak i dag.

Lenke til kommentar

Hehe. Han kan være god nok i fremtiden, men ikke nå. Han rotet fælt med plasseringen i dag. Og var ikke god i forrige kamp heller, om jeg skal tro rapportene. Nå sliter nå også Karadas med plasseringen i Brann, selv om han gjør det særdeles godt som omskolert stopper der. Men det går seg fort til. Folk som ikke presterer i kamp bør man ikke være tålmodig med. Derfor syntes jeg den godeste Reginiussen (som alltid er fenomenal i Fotball Manager forresten) kan få være benkevarmer litt. :)

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen som kan komme inn å gjøre det no bedre enn Tore akkurat i dette tidspunktet, Panzer er jo helt utelukket, kanskje Demidov, men tror at Åge vil at Andresen skal ut av landslaget etterhvert med Vadim som arvtager på den plassen

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar

----------------Jarstein---------------

Ruud--Hangeland--Steenslid--Riise

----------------------------------------

--------Andresen--Demidov---------

Tarik--------Skjelbred-----Ødegaard

-----------------Carew-----------------

 

 

Kunne tenkt å sett dette laget. 4-2-3-1 Formasjonen tror jeg er optimal for Norge.

 

Her har vi mange alternativer for spillere. Er vell Viking som bruker denne formasjonen i Norge, Og Liverpool bruker den også. En av mine favoritt formasjoner iallefall

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men har alle sammen glemt at Erik PanzerHagen er norsk statsborger? Det er han som må ta plassen ved siden av Hangeland i midtforsvaret i VM-kvalikken. Disse to er samspilte og rutinerte og det er det vi trenger der bak! Å prøve Reginiussen i treningskampene er bra det, men i kamp om poeng må Hagen inn. Reginiussen er ikke rutinert nok enda, og Hagen er en av de eneste på landslaget som forstår hva det betyr "å blø for drakta og for Norge!"

Lenke til kommentar

Synes Martin gjør mindre enn f.eks. Strømstad i går. Ja, han er kaptein, men kapteinsbindet er ikke brennmerket på mannen.

 

Solli blir tatt ut av gammel vane, han har ikke vært i form for Brann, men likevel "god" nok for landslaget. Hareide har tidligere sagt at han skal ta ut formspillere. Tarik har vist form, Daniel Fredheim har vist form (dessverre skada), Ødegaard har vist form. Solli har vist mangel på form.

 

Hvor vanskelig kan det være å spille med overlapp på kant? Både Riise og Høyland er jo med framover, hvorfor ikke si til dem i garderoben at de må gå på overlapp? Bedre med en back som kommer på overlapp og legger inn, enn at Høiland får ballen i en støttepasning, for å slå den mot Carew fra midtbanen.

 

"Nye Norge" er ingenting annet enn nye spillere som presterer dårligere i mangel på en god gammel spillestil. Hadde Drillo eller Semb fått 2 uker på seg ville de sikkert satt opp et lag med "restene" som hadde kjørt over Norge. Eventuelt hadde Carew gjort alt selv og sørget for et anstendig resultat for Åge.

Lenke til kommentar

Hagen blir 33 år. På tide å se etter erstatninger. Sliter ikke han med å få spilletid?

 

Det er risikabelt å satse på en forsvarer som vil være 35 år når VM er her. Vi trenger stabilitet i de bakre rekker og i så måte ser jeg gjerne et generasjonsskifte der om mulighetene byr seg. Det er lenge siden det har sett så lovende ut mtp. nye krefter på stopperplass. Jeg tror Hagen har sett sine beste år.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at Hagen ikke spiller. Hagen har manglende tillitt i Wigan og får ikke kamptrening, i tillegg så er Premier League over nå, noe som gjør at Hagen ikke er kampklar i det hele tatt.

Ser også at folk skriker etter Demidov på stopperplass. Demidov ble tatt inn i troppen som defensiv midtbane, og er heller ikke god nok i stopperplass for landslaget. Etter min mening så kommer han som nr 6 i denne rekken.

Syns Hareide burde prøve seg på dette laget 4-4-2

 

Jarstein

 

Tom Høgli - Reginiussen/Forren - Hangeland - Riise

 

Solli/Fredheim Holm - Andresen - Skjelbred - Gamst Pedersen

 

Carew - Trond Olsen/Morten Moldskred

 

Gamst Pedersen må få innleggene bedre. Når han får gjort det vil han være god nok. Trond Olsen eller Morten Mpødskred bør settes inn sammen med Carew da begge to har fart og kan løpe i bakrommet etter at carew vinner duellene. Tom Høgli burde også settes inn som høyreback da han har prestert godt over tid og er den dag i dag Tippeligaens beste høyreback. Der burde vi ha Høiland som reserve da han gjorde dt gaske bra i forrige landslag med unntak av scoringen

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Svært viktig at Strømstad fant seg en ny klubb på høyere nivå. Er også vitalt at Erik Hagen finner seg en ny klubb, forsvaret vårt trenger det. Han har vært en nøkkelspiller i kvalikkampene, Tarik og Per Ciljan bør også få spilletid allerede i høst etter hva de har vist. Martin Andresen har mer enn nok i Enga, Hangeland bør overta kapteinsbindet synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...