Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvfolgelig skal du faa pipe ut motstandernes spillere naar dem kommer til Sor Arena, men det er en helt annen setting. Er det ikke?

 

Eh, nei?

 

Det er samme, stygge spillerne. Jeg kan ikke gå rundt og hate Andresen vanligvis, men "OISANN! Landskamp i dag! Da må jeg jo støtte han." Nei huff, det blir for dumt.

 

Hater du en gruppe elefanter fordi den ene dreit på leggen din?

Hater du en blondinegjeng fordi den ene sa at kuken din var liten?

Hater du gruppearbeid på skolen fordi den ene ikke er like god som deg i faget?

 

 

Man støtter laget om man ikke liker enkeltpersoner, jeg liker ikke Carew på landslaget men jeg heier for det på Norge. Jeg piper ikke ut spillerne på landslaget fordi de ikke presterer. Da psyker man jo ut sitt eget lag. En av grunnen til at Norge spilte dårlig er vell at de ikke får tillit fra publikum.

 

Støtt laget! Det er en grunn til at spillerne er plukket ut.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Aldri sagt jeg hater hele landslaget, men jeg støtter dem bare ikke. Hater noen, misliker noen, liker en, likegyldig til resten.

 

Spania har kanskje en spiller jeg ikke liker særlig, men mange spillere jeg elsker. Derfor heier jeg heller på dem.

 

Men også enig med dere som skriver at man heller kan holde seg hjemme om man møter opp for å bue på spillere.

Lenke til kommentar

Okay, takk for svar, tendilenz. Burde ikke være et så stort problem å greie andre plassen. Trenger "kun" seier mot Makedonia (H og B), Skottland (H) og Island (B). Den tøffeste av disse er nok Makedonia borte, og selv det burde ikke være så vanskelig normalt sett.

 

Hvis Norge vinner de fire kampene jeg har nevnt over, og Skottland vinner to av tre kamper (tap mot Nederland), så ser tabellen slik ut:

1. Nederland, 8 kamper, 8 S, 0 U, 0 T; 24 poeng.

2. Norge, 8 kamper, 4 S, 2 U, 2 T; 14 poeng.

3. Skottland 8 kamper, 4 S, 1 U, 3 T; 13 poeng.

 

Med andre ord, alt er i våre egne hender. :)

Endret av Latias
Lenke til kommentar
*snip*

 

Aldri sagt jeg hater hele landslaget, men jeg støtter dem bare ikke. Hater noen, misliker noen, liker en, likegyldig til resten.

 

Spania har kanskje en spiller jeg ikke liker særlig, men mange spillere jeg elsker. Derfor heier jeg heller på dem.

 

Men også enig med dere som skriver at man heller kan holde seg hjemme om man møter opp for å bue på spillere.

Dette er en interessant måte å holde med fotballag på. Er det slik at du bytter klubblag du holder med etter hvor mange spillere det er på laget som du liker? Er ikke det fantastisk kjedelig? Jeg holder med Aafk fordi jeg kommer fra Ålesund. Hvorvidt jeg liker spillerene er underordnet, hvorvidt laget gjør det bra eller ikke er underordnet (gjør det som oftest rimelig dårlig). Dette gir meg en tilhørighet til laget, det er MITT lag. At jeg holder med Aafk, går på Aafk-kamper og engasjerer meg i supporterklubben gir meg også en samhørighet med alle andre som holder med Aafk. Det samme går for landslaget. Jeg er fra Norge, dermed holder jeg med Norges landslag uavhengig av hvilke spillere det er på laget.

 

Dette er ikke ment som kritikk, bare undring.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Aldri sagt jeg hater hele landslaget, men jeg støtter dem bare ikke. Hater noen, misliker noen, liker en, likegyldig til resten.

 

Spania har kanskje en spiller jeg ikke liker særlig, men mange spillere jeg elsker. Derfor heier jeg heller på dem.

 

Men også enig med dere som skriver at man heller kan holde seg hjemme om man møter opp for å bue på spillere.

Tåpeligste innlegget jeg har lest på lenge!

 

Ang. Martin, så er det ganske usportslig å bue han ut. Jeg liker ikke Martin jeg heller, men å bue på han før han kommer inn er dårlig supporterånd.

 

Skulle likt å se Unitedsupportere bue ut Steven Gerrard på en englandkamp. Det skjer ikke.

Lenke til kommentar

Det er en selvfølge at man ikke buer på egne spillere, man skal i hovedsak heller ikke bue når det andre laget blir opplest heller. Jeg liker ikke Martin Andresen, men hadde aldri buet på han, hvorfor? Fordi jeg er der for å HEIE på Norge. Hetsing av egne spillere har ingen plass i fotballen. Synes jeg Jan Gunnar Solli har noe å gjøre på landslaget? Nei, men buer jeg på han? Niks. Hvordan er det i min interesse å bue på noen spiller? Hjelper det laget? Nei, det hjelper ingen og du ødelegger bare for andre. Du kan snakke så mye du vil om at Gamst er profesjonell, og skal tåle såpass, men jeg skulle likt å sett hvordan dere hadde følt dere om noen hadde buet på dere når dere var på jobb? Dere er jo profesjonelle? Morten Gamst Pedersen ble kalt opp til landslaget av Egil Roger Olsen. Hvorfor? Fordi han er Norges best venstreving, iallefall ifølge Drillo, og kanskje også fordi han virkelig vil få det til på landslaget? Det er vel ingen av dere som husker at Gamst faktisk var å trente med norske klubber, når spillerne hadde ferie etter sesongen i England. Hvorfor det? Fordi han vil få det til på landslaget, og med 1 målgivende og 2 mål på to landslagskamper så er det greit.

 

Gamst var ikke noe dårligere enn de andre spillerne i går, og burde heller ikke bli buet på. Daniel Braathen var til tider den dårligste spilleren ute på matta, men var også en av de som fikk til mest. Enten var han katastrofal eller fantastisk, og hvordan var det Morten Gamst Pedersen gjorde noe dårligere? Han presterte under det som var forventet av han, men allikevel så gjorde han mer enn Braaten. Det virker uansett som om de fleste av de som ser på landslaget ikke er ordentlige supportere.

Lenke til kommentar

Å omtale navngitte norske spillere som "hore" og annet kan dere spare oss for. Slikt vil bli slettet uavhengig av hvor mye annet konstruktivt som står i innlegget. På tide at endel begynner å bruke hodet og tenke seg litt om før man går på Internett - en global arena - og (som oftest anonymt) poster slike karakteristikker av navngitte personer. Om man ønsker slik kan man bare dra et annet sted enn Diskusjon.no. Slikt har ingenting i en fotballdiskusjon å gjøre.

 

Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm eller i tilbakemeldingskategorien og ikke i tråden som blir moderert :)

Lenke til kommentar
Det er en selvfølge at man ikke buer på egne spillere, man skal i hovedsak heller ikke bue når det andre laget blir opplest heller.

 

Det finnes en mellomting her. Jeg har stått å buet på eget lag. Men med god grunn. Når de gjør det dårlig over en lengre periode og ikke viser innsats på banen så fortjener de å høre om det. Buing er ikke det samme som å hetse, men å vise at man er misfornøyd og at man ser noe man ikke liker. Å bue når motstanderens lag blir opplest på er vel vanlig på de fleste banene. Det er vel mer for å markere territorium enn å hetse. Buing under nasjonalsang derimot er bare respektløst.

 

Men det virker som at media var mer opprørt over feiringen til Gamsten enn buingen. Synes begge deler var ganske harmløse hendelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...