Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Hadde ikke kunnskap om at man kunne havne i psykose av cannabis.

Røyket et par trekk om dagen (rundt 12 gram i mnd max) daglig over 5-6 måneder.

Havnet i en psykose, manisk tilstand, og var lagt inn 2 måneder, ute noen uker, lagt inn 3 måneder til.

Har ikke rørt cannabisen siden, gått 2 år nå - en har virkelig problemer med ettervirkninger av psykosen/maniske tilstanden, må ha medisiner. 

Bipolar er diagnosen, klart jeg godt hende kunne fått en slik utløsning før eller siden uansett, men kunne drøyd det med minst 10 år hadde jeg holdt meg unna, eller også muligens for hele livet.

 

Var en veldig pro cannabis fyr og glorifiserte det med å se flotte dokumentarer og artikler av andre som også glorifiserte det.

Når jeg var lagt inn møtte jeg ukentlig nye folk som var der pga cannabis-psykose. Så det er klart det er noe folk bør være klar over.

 

Følger fortsatt flere som røyker mens de video-podcaster osv, men blir ikke fristet.

Syns det burde være lovlig på lik linje som alkohol, og selvsagt gode skatteinntekter, men husker da alt var en dans på roser, kunne bli veldig oppgitt over folk som ikke var pro-cannabis på den tiden. Nå forstår jeg at de har gode poenger de også..

Det, eller så er det så lite vi vet om hjernen enda (og enda mindre om bruk av cannabis, takk religionsfanatikere og big pharma <3) at det er enklere å si at psykoen ble utløst av cannabis enn å lete videre. Du er klar over at leger ofte må gjette seg frem til svarene, eller bare gir folk en generel diagnose fordi de ikke klarer å finne ut av hva som faktisk er galt? De er ikke gud. De VET ikke at cannabis var utløsende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Røyket et par trekk om dagen (rundt 12 gram i mnd max) daglig over 5-6 måneder.

Det er ganske mye, høres ut som om du bagatelliserer det. Det du har drevet med er misbruk, ikke bruk, og kan sikkert, for de utsatte lede til psykoselignende tilstander.

 

Det du egentlig skriver her er jo at det er en fordel å ikke røyke hver dag. En temmelig lite kontroversiell oppfatning, vil jeg si, og det legitimerer neppe noe av svadaet til Actis.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Hadde ikke kunnskap om at man kunne havne i psykose av cannabis.

Røyket et par trekk om dagen (rundt 12 gram i mnd max) daglig over 5-6 måneder.

Havnet i en psykose, manisk tilstand, og var lagt inn 2 måneder, ute noen uker, lagt inn 3 måneder til.

Har ikke rørt cannabisen siden, gått 2 år nå - en har virkelig problemer med ettervirkninger av psykosen/maniske tilstanden, må ha medisiner. 

Bipolar er diagnosen, klart jeg godt hende kunne fått en slik utløsning før eller siden uansett, men kunne drøyd det med minst 10 år hadde jeg holdt meg unna, eller også muligens for hele livet.

 

Var en veldig pro cannabis fyr og glorifiserte det med å se flotte dokumentarer og artikler av andre som også glorifiserte det.

Når jeg var lagt inn møtte jeg ukentlig nye folk som var der pga cannabis-psykose. Så det er klart det er noe folk bør være klar over.

 

Følger fortsatt flere som røyker mens de video-podcaster osv, men blir ikke fristet.

Syns det burde være lovlig på lik linje som alkohol, og selvsagt gode skatteinntekter, men husker da alt var en dans på roser, kunne bli veldig oppgitt over folk som ikke var pro-cannabis på den tiden. Nå forstår jeg at de har gode poenger de også..

Det, eller så er det så lite vi vet om hjernen enda (og enda mindre om bruk av cannabis, takk religionsfanatikere og big pharma <3) at det er enklere å si at psykoen ble utløst av cannabis enn å lete videre. Du er klar over at leger ofte må gjette seg frem til svarene, eller bare gir folk en generel diagnose fordi de ikke klarer å finne ut av hva som faktisk er galt? De er ikke gud. De VET ikke at cannabis var utløsende.

 

Jøss, du har peiling.

 

alt som kan utløses av alkohol/cannabis kan utløses av cannabis/alkohol. La oss være litt radikal, om du drikker så får du samme greier hvis du har en latent psykose som hvis du røyker cannabis.

 

Det er så bra mot PTSD, men det er ikke lovlig i norge. Og de har satt inn nye regler slik at du ikke kun kan hente resepter i fra nederland.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Hadde ikke kunnskap om at man kunne havne i psykose av cannabis.

Røyket et par trekk om dagen (rundt 12 gram i mnd max) daglig over 5-6 måneder.

Havnet i en psykose, manisk tilstand, og var lagt inn 2 måneder, ute noen uker, lagt inn 3 måneder til.

Har ikke rørt cannabisen siden, gått 2 år nå - en har virkelig problemer med ettervirkninger av psykosen/maniske tilstanden, må ha medisiner. 

Bipolar er diagnosen, klart jeg godt hende kunne fått en slik utløsning før eller siden uansett, men kunne drøyd det med minst 10 år hadde jeg holdt meg unna, eller også muligens for hele livet.

Cannabis kan utløse en psykose, men i ditt tilfelle er det nok mer naturlig å vurdere psykosen opp mot din bipolar diagnose. Studier viser at omtrent 2/3 av bipolare vil oppleve minst en psykose i løpet av livet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Noen flere som så den videoen med en fyr med parkinsons, som fikk nesten umiddelbar god virkning av cannabis? Skjelvingen hans avtok, han ble tilsynelatende svært glad over det. Heck, leita opp videoen igjen. Ser det er over 500 sider i denna tråden, så er nok mulig denne har vært diskutert tidligere:

 



Synes det er heilt heidundrande fantastisk. Tenk at en plante kan dempe såpass sterke symptomer!
Lenke til kommentar

Absolutt alle jeg kjenner eller vet om som røyker hasj, er personer som virker lite imponerende på meg. Stort sett uten arbeid, av helt andre grunner enn dagens arbeidsmarked, og generelt et dårlig kunnskapsnivå.

 

Det er en spennende korrelasjon, men jeg har ingen grunn til å mene at hasj burde være ulovlig. Jeg kan se for meg en kultur der noen røyker hasj en sjelden helg for å slappe av med venner, akkurat som jeg gjør med alkohol i dag. Jeg ville fremdeles holde meg unna den som røyker gjevnlig på samme måte som jeg holder meg unna en alkoholiker.

Lenke til kommentar

Absolutt alle jeg kjenner eller vet om som røyker hasj, er personer som virker lite imponerende på meg. Stort sett uten arbeid, av helt andre grunner enn dagens arbeidsmarked, og generelt et dårlig kunnskapsnivå.

 

Det er en spennende korrelasjon, men jeg har ingen grunn til å mene at hasj burde være ulovlig. Jeg kan se for meg en kultur der noen røyker hasj en sjelden helg for å slappe av med venner, akkurat som jeg gjør med alkohol i dag. Jeg ville fremdeles holde meg unna den som røyker gjevnlig på samme måte som jeg holder meg unna en alkoholiker.

Har du noen gang vært i et annet land enn norge? Jeg er redusert til å kun kunne drikke, da det er lovlig. Jeg er et mess dagen derpå.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

 

Absolutt alle jeg kjenner eller vet om som røyker hasj, er personer som virker lite imponerende på meg. Stort sett uten arbeid, av helt andre grunner enn dagens arbeidsmarked, og generelt et dårlig kunnskapsnivå.

 

Det er en spennende korrelasjon, men jeg har ingen grunn til å mene at hasj burde være ulovlig. Jeg kan se for meg en kultur der noen røyker hasj en sjelden helg for å slappe av med venner, akkurat som jeg gjør med alkohol i dag. Jeg ville fremdeles holde meg unna den som røyker gjevnlig på samme måte som jeg holder meg unna en alkoholiker.

Har du noen gang vært i et annet land enn norge? Jeg er redusert til å kun kunne drikke, da det er lovlig. Jeg er et mess dagen derpå.

 

Det er jo ingen som tvinger deg til å drikke. 

Lenke til kommentar

Har du noen gang vært i et annet land enn norge? Jeg er redusert til å kun kunne drikke, da det er lovlig. Jeg er et mess dagen derpå.

Vært i mange land, men jeg vet ikke helt hvor du vil.

 

Omni: Ville ikke visst hvem det var om det ikke var for google. Jeg tenkte uansett mer på mennesker jeg har en eller annen personlig kjennskap til.

Lenke til kommentar

Ville ikke visst hvem det var om det ikke var for google. Jeg tenkte uansett mer på mennesker jeg har en eller annen personlig kjennskap til.

 

Er du klar over at de tre siste amerikanske presidentene har brukt cannabis? 

 

Må du ha dårlig kunnskapsnivå for å være uføretrygdet? Tror du ikke det er mulig å fungere i jobb om du tar deg en joint om kvelden for å få sove? Å bruke cannabis er ikke det samme som å være nedruset 24/7. Tror du det er bedre å gå på opiater foreskrevet av legen? 

Lenke til kommentar

Får du ekstrapoeng av å stille avsporende spørsmål?

Avsporende spørsmål? Det er en direkte kommentar til din post #10767. Der sier du blant annet: "Jeg ville fremdeles holde meg unna den som røyker gjevnlig på samme måte som jeg holder meg unna en alkoholiker". 

 

Ville du ha holdt deg unna en som tar seg ett glass vin eller en øl daglig? Jeg trenger ikke svar, det var kun for å illustrere et poeng.

Lenke til kommentar

Absolutt alle jeg kjenner eller vet om som røyker hasj, er personer som virker lite imponerende på meg. Stort sett uten arbeid, av helt andre grunner enn dagens arbeidsmarked, og generelt et dårlig kunnskapsnivå.

 

Det er en spennende korrelasjon, men jeg har ingen grunn til å mene at hasj burde være ulovlig. Jeg kan se for meg en kultur der noen røyker hasj en sjelden helg for å slappe av med venner, akkurat som jeg gjør med alkohol i dag. Jeg ville fremdeles holde meg unna den som røyker gjevnlig på samme måte som jeg holder meg unna en alkoholiker.

 

Jeg har merket det samme med grandiosa, absolutt alle jeg kjenner som spiser grandiosa 3-4 ganger i uken er personer som virker lite imponerende på meg. De er stort sett uten arbeid og har et generelt dårlig kunnskapsnivå.

 

Det er en spennende korrelasjon, men jeg har ingen grunn til å mene at grandiosa burde være ulovlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ville du ha holdt deg unna en som tar seg ett glass vin eller en øl daglig? Jeg trenger ikke svar, det var kun for å illustrere et poeng.

Antageligvis ikke. Det du, og kanskje flere ikke ser ut til å forstå, er at jeg ikke har noe i mot hasj, eller alkohol, eller andre rusmidler i og for seg selv. Jeg skriver ganske tydelig at det er mulig å ha et helt avslappet forhold til rus – og når jeg skriver at jeg ville holdt meg unna en alkoholiker, så menes det en som ikke har et avslappet forhold til rusmiddelet. Når da i samme setning skriver en som røyker gjevnlig, så mener jeg en som er like påvirket av sitt valgte rusmiddel.

Lenke til kommentar

 

Ville du ha holdt deg unna en som tar seg ett glass vin eller en øl daglig? Jeg trenger ikke svar, det var kun for å illustrere et poeng.

Antageligvis ikke. Det du, og kanskje flere ikke ser ut til å forstå, er at jeg ikke har noe i mot hasj, eller alkohol, eller andre rusmidler i og for seg selv. Jeg skriver ganske tydelig at det er mulig å ha et helt avslappet forhold til rus – og når jeg skriver at jeg ville holdt meg unna en alkoholiker, så menes det en som ikke har et avslappet forhold til rusmiddelet. Når da i samme setning skriver en som røyker gjevnlig, så mener jeg en som er like påvirket av sitt valgte rusmiddel.

 

Nå kommer du med presiseringer som ikke fremgår av ditt tidligere innlegg. Noen ganger blir det forskjell på hva en skriver og hva en mener, og ikke minst hva mottaker oppfatter. Skinnuenighet oppstår lett på et forum der en kun uttrykker seg skriftlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Absolutt alle jeg kjenner eller vet om som røyker hasj, er personer som virker lite imponerende på meg. Stort sett uten arbeid, av helt andre grunner enn dagens arbeidsmarked, og generelt et dårlig kunnskapsnivå.

 

Det er en spennende korrelasjon, men jeg har ingen grunn til å mene at hasj burde være ulovlig. Jeg kan se for meg en kultur der noen røyker hasj en sjelden helg for å slappe av med venner, akkurat som jeg gjør med alkohol i dag. Jeg ville fremdeles holde meg unna den som røyker gjevnlig på samme måte som jeg holder meg unna en alkoholiker.

 

Jeg har merket det samme med grandiosa, absolutt alle jeg kjenner som spiser grandiosa 3-4 ganger i uken er personer som virker lite imponerende på meg. De er stort sett uten arbeid og har et generelt dårlig kunnskapsnivå.

 

Det er en spennende korrelasjon, men jeg har ingen grunn til å mene at grandiosa burde være ulovlig.

 

Respekt for Harald Osa :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...