Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Men nikotin er ikke det som tar livet av deg i sigaretten.

I likhet med at THC ikke tar livet av deg når du inntar Cannabis ;)

 

Kan godt være cannabis inneholder mer skadelige stoffer enn tobakk, men så inntar man langt mindre cannabis enn tobakk også da.

 

Jeg har aldri påstått at THC er farlig.

 

Jeg blåser da i hvor mye ditten gjør datten, nå har vi konkludert med at Cannabis er farlig å røyke, så da vil jeg ikke høre noe annet (derav innlegget mitt lenger oppe).

 

Det burde finnes en mellomvei å kunne slippe at ungdommen røyker seg stein og påtar seg lungeskade. Jeg er helt for at det ikke er riktig å slå ned på Cannabis, men å legalisere er som å gi en varm velkomst til flere helseproblemer i samfunnet, og vi har jobbet hardt nok for å fjerne tobakk.

Ta å slapp av den aggressive fissern din a, ta deg en joint,haha.

 

http://youtu.be/XaU4st-VLV4

 

Haha, nå blir du tatt veldig seriøst, haha.

 

Hva hjelper det med svulst-krympinger når lungene dine er tettet av tjære? Bare fordi noe har en positiv virkning på kreft så betyr det ikke at det er sunt og burde være på samme linje som salat.

 

Sist jeg sjekket så hadde cellegift også en positiv virkning på kreft.

 

Det burde finnes en mellomvei å kunne slippe at ungdommen røyker seg stein og påtar seg lungeskade. Jeg er helt for at det ikke er riktig å slå ned på Cannabis, men å legalisere er som å gi en varm velkomst til flere helseproblemer i samfunnet, og vi har jobbet hardt nok for å fjerne tobakk.

Har ikke du fått mange nok kilder som bekrefter at cannabis kan medføre en helsemessig gevinst på mange områder?

 

Om vi ikke legaliserer, vil vi fortsatt ha de samme sosiale problemene som i dag. Og da blir de små problemene cannabisrøyking forårsaker parenteser i forhold.

 

Det farligste med cannabis har alltid vært forbudet.

 

Nei jeg har ikke det. Hvilken helsemessig gevinst er det du får av å røyke cannabis? Bedre appetitt?

 

Hvilke sosiale problemer? Vi jobber for å stigmatisere alle rusmidler. Hvorfor ellers tror du røykeloven ble laget? Alle rusmidler burde være borte fra et samfunn, og vi vil ihvertfall ikke at det skal bli sosialt akseptert og en kultur. Antallet dødsfall forårsaket av røyking synker, nettopp fordi vi har gått fra tobakks-reklamer på TV til stigmatiseringer og undertrykkinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Haha' date=' nå blir du tatt veldig seriøst, haha.

 

Hva hjelper det med svulst-krympinger når lungene dine er tettet av tjære? Bare fordi noe har en positiv virkning på kreft så betyr det ikke at det er sunt og burde være på samme linje som salat.

 

Sist jeg sjekket så hadde cellegift også en positiv virkning på kreft..

[/quote']

 

Finnes da en masse metoder å innta THC på annet enn å bare røyke selve planten.. Hasj som er en videreforedling av cannabis, inneholder vel ingen tjære og er fri for så si alle andre uønskede urenheter.

Endret av flowerpot
Lenke til kommentar

 

 

Haha' date=' nå blir du tatt veldig seriøst, haha.

 

Hva hjelper det med svulst-krympinger når lungene dine er tettet av tjære? Bare fordi noe har en positiv virkning på kreft så betyr det ikke at det er sunt og burde være på samme linje som salat.

 

Sist jeg sjekket så hadde cellegift også en positiv virkning på kreft..

[/quote']

 

Finnes da en masse metoder å innta THC på annet enn å bare røyke selve planten.. Hasj som er en videreforedling av cannabis, inneholder vel ingen tjære og er fri for så si alle andre uønskede urenheter.

 

Bare så det er nevnt.. jeg har aldri røykt cannabis... Det er faktisk ganske bevist at det er ekstra skadelig å røyke cannabis, men da kun på grunn av måten det røykes på. cannabis er ikke mer skadelig å dra ned i lungene enn tobakk, men siden man drar det dypere ned og holder det der er det visst mye verre..

 

Det er nå det jeg hørte, og jeg synes det virker helt naturlig.

 

Jeg personlig drikker det som te, og selv om det går mer så er det i alle fall ikke skadelig i annen form enn at jeg kan brenne meg på leppene ^^

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

 

 

Haha' date=' nå blir du tatt veldig seriøst, haha.

 

Hva hjelper det med svulst-krympinger når lungene dine er tettet av tjære? Bare fordi noe har en positiv virkning på kreft så betyr det ikke at det er sunt og burde være på samme linje som salat.

 

Sist jeg sjekket så hadde cellegift også en positiv virkning på kreft..

[/quote']

 

Finnes da en masse metoder å innta THC på annet enn å bare røyke selve planten.. Hasj som er en videreforedling av cannabis, inneholder vel ingen tjære og er fri for så si alle andre uønskede urenheter.

 

Selvsagt! Men det finnes det også for tobakk. Snus og snuff blant flere.

 

Jeg skal ikke stigmatisere oralt inntak av Cannabis, men om vi skal ha en saklig fremstilling i legaliseringsdebatten, så må man kjøre 'worst case senario'. Man kan ikke forvente at man kan legalisere Cannabis uten at noen, om ikke majoriteten, vil røyke stoffet.

 

Bare så det er nevnt.. jeg har aldri røykt cannabis... Det er faktisk ganske bevist at det er ekstra skadelig å røyke cannabis, men da kun på grunn av måten det røykes på. cannabis er ikke mer skadelig å dra ned i lungene enn tobakk, men siden man drar det dypere ned og holder det der er det visst mye verre..

 

Det er nå det jeg hørte, og jeg synes det virker helt naturlig.

 

Jeg personlig drikker det som te, og selv om det går mer så er det i alle fall ikke skadelig i annen form enn at jeg kan brenne meg på leppene ^^

 

Det sier seg selv at røyking av cannabis (røyking av alle planter) er skadelig. Som sagt er ikke tobakk alene om å absorbere disse kreftfremkallende stoffene, og bare fordi THC har en positiv innvirkning på svulster, så betyr ikke det at røykingen ikke kan fremkalle kreft. Alle har vel lært i matte-timene at pluss og minus blir minus og at plussen ikke eliminerer minusen (som i denne analogien er kreft).

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

 

Haha' date=' nå blir du tatt veldig seriøst, haha.

 

Hva hjelper det med svulst-krympinger når lungene dine er tettet av tjære? Bare fordi noe har en positiv virkning på kreft så betyr det ikke at det er sunt og burde være på samme linje som salat.

 

Sist jeg sjekket så hadde cellegift også en positiv virkning på kreft..

[/quote']

 

Finnes da en masse metoder å innta THC på annet enn å bare røyke selve planten.. Hasj som er en videreforedling av cannabis, inneholder vel ingen tjære og er fri for så si alle andre uønskede urenheter.

 

Kan ikke vente at Gavekort@ skjønner særlig når han ikke engang har satt seg inn hvordan medisinsk cannabis kan inntas, han tar ikke en spøk engang..

Han kjører en aggressiv måte å diskutere og virker som typen som uansett fakta han leser vil opprettholde sitt syn..

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Marijuana Users Are Safer Drivers Than Non-Marijuana Users' date=' New Study Shows[/b']

 

View Image

 

From: http://www.sfgate.co...rweb9375729.DTL

 

A new study released by United States auto insurance quote provider 4AutoInsuranceQuote.org shows that statistically speaking, marijuana users are safer drivers than non-marijuana users.

 

New York (PRWEB) April 06, 2012

 

 

In a recent study, 4AutoinsuranceQuote.org, a national quote provider for online car insurance quotes, cites a strong correlation between traffic-related accidents and marijuana use. The study, which looks at statistics regarding accidents, traffic violations, and insurance prices, seeks to dispel the thought that "driving while stoned" is dangerous.

 

 

In the study, 4AutoInsuranceQuote.org points out that the only significant effect that marijuana has on operating a motor vehicle is slower driving. 4AutoInsuranceQuote.org says, while referencing a study by the US National Highway Transportation Safety Administration (NHTSA), that driving slower "is arguably a positive thing" and that driving under the influence of marijuana "might even make you a safer driver." A similar study by the NHTSA shows that drivers with THC (the active ingredient in marijuana) in their system have accident responsibility rates below that of drug free drivers.

 

 

In fact, a recent study shows that use of medical marijuana has caused traffic related fatalities to drop by up to nine percent in states that have legalized its use. This study, titled "Medical Marijuana Laws, Traffic Fatalities, and Alcohol Consumption", conducted by Mark Anderson and Daniel Rees in November 2011, shows that increased marijuana use amongst adults has decreased alcohol related traffic deaths in said states. This study provides solid evidence that marijuana is not only a safe substitute for alcohol, but it also makes for more safer drivers.

 

 

"Marijuana users often say that when they are high, they feel like they are driving 80 miles per hour but actually are only going 30 miles per hour," 4AutoInsuranceQuote.org CEO James Shaffer says, "when somebody is drunk driving, on the other hand, they often feel like they are driving 30 miles per hour but are actually driving 80 miles per hour. This is what makes alcohol dangerous behind the wheel, and marijuana safe."

 

 

As an auto insurance quote provider, 4autoinsurancequote.org says that marijuana use can also have an indirect effect on insurance rates. Because of the correlation between marijuana use and accident responsibility rates, they say, marijuana users, as a whole, can expect to see lower insurance rates than non-marijuana users.

 

 

"The hypocrisy of it all is that if you get caught driving under the influence of marijuana, you will be fined and perhaps thrown into jail. What's worse is that your insurance rates will definitely increase due to the traffic violation," says Mr. Shaffer, "What law enforcement agencies and insurers do not understand is that driving while high is actually a safe activity. I guess the key to safer driving is to use marijuana, but to do it under-wraps."

4AutoInsuranceQuote.org is an auto insurance quote provider operating out of Manhattan, NY. In business since 2008, they offer free insurance quotes online to United States users. In addition, 4AutoInsuranceQuote.org releases reports and studies on the automobile and insurance industries. Recent reports released by them include "How Biking Instead Of Driving Can Help You Save On Auto Insurance," "How Does Your Income Affect Your Insurance Rates?" and "Women Are Bad Drivers - Fact or Fiction?"

For the original version on PRWeb visit: www.prweb.com/releases/prweb2012/4/prweb9375729.htm

 

 

Lenke til kommentar

Faktisk inneholder Cannabis mer tjære enn det tobakk gjør, og er påvist å være farligere for lungene enn tobakk.

Dette er høyst relevant ved en legalisering, da man vil begynne å dyrke i mye større skala her til lands og derav større mengder grønt tilgjengelig. Dog tror jeg det er totalt urelevant den dag i dag, da det desidert mest normale er til lands er hasj(Og ellers i Europa med noen unntak). Det er ikke noe tjære i trikomene.

 

Ikke tenkt på den der før.

Selvfølgelig kan man innta Cannabis på måter som gjør at disse skadevirkningene blir neglisjerbare. But lets face it, hvor mange prosent(promille) av brukere lager matvarer av det?

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Faktisk inneholder Cannabis mer tjære enn det tobakk gjør, og er påvist å være farligere for lungene enn tobakk.

Dette er høyst relevant ved en legalisering, da man vil begynne å dyrke i mye større skala her til lands og derav større mengder grønt tilgjengelig. Dog tror jeg det er totalt urelevant den dag i dag, da det desidert mest normale er til lands er hasj(Og ellers i Europa med noen unntak). Det er ikke noe tjære i trikomene.

 

Ikke tenkt på den der før.

Selvfølgelig kan man innta Cannabis på måter som gjør at disse skadevirkningene blir neglisjerbare. But lets face it, hvor mange prosent(promille) av brukere lager matvarer av det?

 

I USA som eks California sliter dispensary's med holde nok spiselig cannabis, er blitt en hel industri som lager produkter som kan inntas i mat form :) kaker, brownies,is krem, drikke, lotions, alt mulig..

 

Og røyke seg en joint er ikke skadelig iforhold til det mange opplever HVER dag spesielt de som bor i byer med mye trafikk, husker selv når jeg bodde i Oslo vinduet kanten var svart ifra eksos etter 3uker..

 

Går ikke argumentere for et forbud med at cannabis er litt farlig innta i røyk form, da sliter man hvertfall med å finne argumentere som støtter en utdøende formynderi politikk.

Lenke til kommentar

Og røyke seg en joint er ikke skadelig iforhold til det mange opplever HVER dag spesielt de som bor i byer med mye trafikk

Det baserer du på hva?

 

Må du virkelig ha en forsknings rapport på det?

Hvis du som eks sykler til jobb i Oslo kan du tenke deg all eksos og dritt man inntar ? bare som et eks, eller hvis du bor rett ved en trafikkert vei?

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Ja. Vi må ha en «forsknings rapport».

 

Og hvor mye dritt tror ikke du man inntar ved å røyke cannabis? Det nytter ikke å fantasere om slikt.

 

Finnes sikkert der ute, folk forsker jo på alt mulig rart..

Jeg er 100% sikker på at en verden med legalisert cannabis er en bedre verden, ingen som er imot kommer med noe gode argumenter i mine øyne for et forbud..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nei jeg har ikke det. Hvilken helsemessig gevinst er det du får av å røyke cannabis? Bedre appetitt?
Her er en liste over hvilke helsemessige problemer amerikanske delstater mener cannabis kan hjelpe mot:

http://420medicated.com/2011/acceptable-uses-of-medical-marijuana/

 

Hvilke sosiale problemer? Vi jobber for å stigmatisere alle rusmidler. Hvorfor ellers tror du røykeloven ble laget? Alle rusmidler burde være borte fra et samfunn, og vi vil ihvertfall ikke at det skal bli sosialt akseptert og en kultur. Antallet dødsfall forårsaket av røyking synker, nettopp fordi vi har gått fra tobakks-reklamer på TV til stigmatiseringer og undertrykkinger.

Rusmidler kommer ikke til å forsvinne. Det ligger i menneskets natur å ruse seg, så om du ønsker å bedrive DEN kampen, er du på en blindvei. Sorry.

 

Vi jobber for å stigmatisere alle rusmidler? Haha, hva faen? JEG gjør ikke det. Er du klar over hva du sier nå? Ønsker du å sidestille alle rusmidler eller? Vel: Jeg vet ikke hvilken person du er, men du må ha et voldsomt sinne inni deg for å gjøre alt for å nekte andre å ruse seg. Jeg, for min del, synes folk skal få ruse seg på det de ønsker, rent legalt, selvsagt.

Lenke til kommentar

I USA som eks California sliter dispensary's med holde nok spiselig cannabis, er blitt en hel industri som lager produkter som kan inntas i mat form :) kaker, brownies,is krem, drikke, lotions, alt mulig..

 

Og røyke seg en joint er ikke skadelig iforhold til det mange opplever HVER dag spesielt de som bor i byer med mye trafikk, husker selv når jeg bodde i Oslo vinduet kanten var svart ifra eksos etter 3uker..

 

Går ikke argumentere for et forbud med at cannabis er litt farlig innta i røyk form, da sliter man hvertfall med å finne argumentere som støtter en utdøende formynderi politikk.

 

Nå må ikke du sette opp stråmenn. Eksos er helt ute av diskusjonen.

 

Selvsagt er det viktig at det er farlig, det er hele grunnen til at jeg ikke vil legalisere det uten videre. Om man ikke stigmatiserer Cannabis, og lar det forbli en kultur, så vil det påføre tunge byrder for samfunnet.

 

Nei jeg har ikke det. Hvilken helsemessig gevinst er det du får av å røyke cannabis? Bedre appetitt?
Her er en liste over hvilke helsemessige problemer amerikanske delstater mener cannabis kan hjelpe mot:

http://420medicated....ical-marijuana/

 

Det var det jeg tenkte meg ja. Dere sitter å sutrer over at alle kontroversielle kilder er "styrt av staten" eller "løgn og propaganda", og så linker du til 420 Medicated! Lærte du ikke kildekritikk på skolen?

Jeg skal godta informasjonen som du vil frembringe om du kan finne en alternativ kilde, som gjerne bruker kildereferanser i bunnen.

 

Jeg vil sitere EMCDDA sin 2011-rapport (kapittel 3, side 49).

 

Den enkeltes helserisiko relatert til cannabisbruk er

generelt ansett som lavere enn helserisikoen forbundet med

rusmidler som heroin eller kokain. På grunn av den høye

prevalensen av cannabisbruk kan imidlertid effekten av

rusmiddelet på folkehelsen være betydelig.

Det er påvist en rekke akutte og kroniske helseproblemer

relatert til cannabisbruk. Akutte negative effekter omfatter

angst, panikkreaksjoner og psykotiske symptomer, som

oftere rapporteres av førstegangsbrukere. Cannabisbruk

kan også øke risikoen for å bli involvert i en trafikkulykke.

Kroniske effekter knyttet til cannabisbruk er dokumentert,

herunder avhengighet og en rekke luftveissykdommer.

Effekten av cannabisbruk på kognitive ferdigheter er

fortsatt uklar. Regelmessig bruk av cannabis i ungdommen

kan ha negativ effekt på den psykiske helsen til unge

voksne, og det er dokumentert at økt brukshyppighet er

forbundet med økt risiko for psykotiske symptomer og

forstyrrelser (EONN, 2008a, 2008b; Hall og Degenhardt,

2009; Moore et al., 2007)

http://www.emcdda.eu...ual-report/2011

 

Hvilke sosiale problemer? Vi jobber for å stigmatisere alle rusmidler. Hvorfor ellers tror du røykeloven ble laget? Alle rusmidler burde være borte fra et samfunn, og vi vil ihvertfall ikke at det skal bli sosialt akseptert og en kultur. Antallet dødsfall forårsaket av røyking synker, nettopp fordi vi har gått fra tobakks-reklamer på TV til stigmatiseringer og undertrykkinger.

Rusmidler kommer ikke til å forsvinne. Det ligger i menneskets natur å ruse seg, så om du ønsker å bedrive DEN kampen, er du på en blindvei. Sorry.

 

Vi jobber for å stigmatisere alle rusmidler? Haha, hva faen? JEG gjør ikke det. Er du klar over hva du sier nå? Ønsker du å sidestille alle rusmidler eller? Vel: Jeg vet ikke hvilken person du er, men du må ha et voldsomt sinne inni deg for å gjøre alt for å nekte andre å ruse seg. Jeg, for min del, synes folk skal få ruse seg på det de ønsker, rent legalt, selvsagt.

 

Du? Jeg har aldri aldri snakket om deg. Jeg visste ikke at du leste innlegget mitt engang før nå.

 

Vi kan ikke holde en diskusjon basert på bastante påstander, og 'enighet om at vi er uenige'. Om du synes at folk skal få ruse seg uten noen grunn eller motargument, så har du ingenting i en saklig diskusjon å gjøre. Kom med argumenter, for jeg vet allerede din stilling til saken.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jeg har aldri påstått at THC er farlig.

Er klar over det. Jeg synes bare det var en pussig selvfølgelighet du kom med der.

 

Jeg blåser da i hvor mye ditten gjør datten, nå har vi konkludert med at Cannabis er farlig å røyke, så da vil jeg ikke høre noe annet (derav innlegget mitt lenger oppe).

Det handler jo om moderasjon. Det meste er skadelig dersom du inntar mye av det. Rapporten du linker til viser jo at de som røyker cannabis i moderate mengder - hvilket er det de aller fleste brukerne gjør - har lav risiko for å utvikle lungeproblemer. Det er hyppig og langvarig bruk - i mine øyne misbruk - som gir en forhøyet risiko. Å si at "Cannabis er farlig å røyke" blir dermed unyansert.

 

Det burde finnes en mellomvei å kunne slippe at ungdommen røyker seg stein og påtar seg lungeskade. Jeg er helt for at det ikke er riktig å slå ned på Cannabis, men å legalisere er som å gi en varm velkomst til flere helseproblemer i samfunnet, og vi har jobbet hardt nok for å fjerne tobakk.

Jeg tror ikke det. Jeg tror vi samfunnsøkonomisk ville gå i pluss ved en legalisering under reguleringer ala de man har for alkohol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får jo motargumenter med omfattende kildebruk slengt i ansiktet hele tiden, Gavekort. Sjekk det bildet som ble postet på forrige side - det står massevis av kilder nedenfor. Men greit:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_cannabis

http://www.cannabis-med.org/english/studies.htm

http://norml.org/component/zoo/category/recent-research-on-medical-marijuana

 

Linkene ovenfor omfavner totalt om lag hundre kilder fra forskjellige forskningsrapporter.

 

Og igjen låser du deg fast i det å røyke cannabis, som jo er den mest skadelige av de vanlige måtene å innta stoffet på - det går an å drikke og spise cannabis også, og da vil du spare lungene dine, hvis det skulle være ønskelig. Så er det opp til enhver person å bedømme hvilke former for cannabisinntak som er den mest gunstige, men om lungeskader er problemet, bør heller statens rolle være å oppfordre cannabisbrukere til å konsumere stoffet på tryggere måter.

Lenke til kommentar

Er klar over det. Jeg synes bare det var en pussig selvfølgelighet du kom med der.

 

La oss oppsummere, bare slik at vi vet at vi er på samme side.

 

Nikotin er farlig, men er ikke det stoffet i tobakk som dreper. THC har jeg aldri påstått er farlig.

 

Det handler jo om moderasjon. Det meste er skadelig dersom du inntar mye av det. Rapporten du linker til viser jo at de som røyker cannabis i moderate mengder - hvilket er det de aller fleste brukerne gjør - har lav risiko for å utvikle lungeproblemer. Det er hyppig og langvarig bruk - i mine øyne misbruk - som gir en forhøyet risiko. Å si at "Cannabis er farlig å røyke" blir dermed unyansert.

Selvsagt handler alt om moderasjon. Men sist jeg sjekket, så er ikke den gjennomsnittlige nordmann noe særlig klok, og man kan ikke forvente at han/hun vet hva moderasjon er, eller hvor mye tjære de inntar.

 

Jeg pleier å si at man aldri vet hvor farlig røyking er før man har renset en tobakkpipe.

 

Jeg tror ikke det. Jeg tror vi samfunnsøkonomisk ville gå i pluss ved en legalisering under reguleringer ala de man har for alkohol.

Vil du påstå at regjeringen også tjener på sigaretter da? Om staten ville tjent penger, så synes jeg uansett ikke at det er hovedtemaet vi burde ta opp. Det er småpenger til bekostning på den nasjonale helsen.

 

Du får jo motargumenter med omfattende kildebruk slengt i ansiktet hele tiden, Gavekort. Sjekk det bildet som ble postet på forrige side - det står massevis av kilder nedenfor. Men greit:

 

http://en.wikipedia....edical_cannabis

http://www.cannabis-...ish/studies.htm

http://norml.org/com...dical-marijuana

 

Linkene ovenfor omfavner totalt om lag hundre kilder fra forskjellige forskningsrapporter.

 

Og igjen låser du deg fast i det å røyke cannabis, som jo er den mest skadelige av de vanlige måtene å innta stoffet på - det går an å drikke og spise cannabis også, og da vil du spare lungene dine, hvis det skulle være ønskelig. Så er det opp til enhver person å bedømme hvilke former for cannabisinntak som er den mest gunstige, men om lungeskader er problemet, bør heller statens rolle være å oppfordre cannabisbrukere til å konsumere stoffet på tryggere måter.

 

Det er ikke bare det å slenge opp kilder heller, for det første så er de bildet svært dårlig sitert da det peker på kilder som bruker kilder, og jeg har ingen interesse for å granske påstander 15^3 ganger bare fordi de velger å linke til flere narkoblogger og obskure nyhetsartikler.

 

Jeg har ikke sagt at cannabis ikke hjelper mot visse sykdommer, men da diskukerer vi medisinsk cannabis og ikke legalisering. Som jeg har sagt før, så gjør ikke de svulst-krympende egenskapene deg immun mot kreft. Det er skremmende typisk at jeg får slike påstander slengt mot meg. Du linker til kilder som sier hva cannabisen kan hjelpe mot, og det betyr ikke at det ikke påfører luftveissykdommer, schizofreni m.m. slik som den kilden jeg henviste deg til.

 

Ja spising er sunnere enn røyking. Samtidig er snusing sunnere enn sigaretter, men likevel ser vi folk røyke sigaretter. Kan jeg si 'I rest my case'?

 

Hvorfor skal vi dumpe stoffet ut i kulturen og så fortelle oss hva vi skal gjøre med det? Norge klarer seg MYE bedre slik som det er nå, eller ved å bare ta en mellomvei (som er min filosofi). Avkriminaliser stoffet, så slipper vi å måtte drive å finpusse på det store problemet vi nettopp slapp løs, samt at vi slipper at ungdommen ødelegger livet sitt på en dum episode.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...