Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Ja, tok en litt nærmere kikk nå, var i grunn mer sprøyt enn jeg trodde. Jeg ga dem bare litt props for å ikke prate så altfor nedverdigende mot cannabis.

 

Når du sier det er Church of Scientology som står bak vet jeg allerede at jeg skal holde meg langt unna siden!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Record-High 50% of Americans Favor Legalizing Marijuana Use

 

Merk at dette er en nasjonal undersøkelse og ikke en online avstemming som ofte ender opp som skeiv statistikk. Å nå 50% grensa er utrolig viktig politisk sett, det betyr at flere politikere kan støtte legalisering uten å være redd for at majoriteten er i mot dem.

 

Vi kan allerede se effekter av denne undersøkelsen samt oppropet på det hvite hus sine nettsider som har samlet nesten 65.000 signaturer som støtter legalisering på under en måned. Msnbc og fox news har endret holdningen sin mot legaliseringdebatten, for noen dager siden sa msnbc at det var på tide med en legalisering. Denne kanalen har vært en stor motstander av legaliseringbevegelsen i lange tider og aktivt pushet propaganda mot cannabis.

 

Det kan nesten se ut som vi vil se store endringer i USA på føderalt nivå når det kommer til cannabis, forhåpentligvis om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar

http://ballotpedia.org/wiki/index.php/California_Proposition_19,_the_Marijuana_Legalization_Initiative_(2010)

 

Avstemning om legalisering av cannabis i California 2010.

Nei til legalisering: 53.5% - 5,333,230

Ja til legalisering: 46.5% - 4,643,592

 

 

Det sies at dersom gruppen "Stoners Against Prop. 19" er grunnen til at legaliseringen ikke gikk igjennom; deres argumenter var alt fra at dette ikke var full legalisering (da man ikke får dyrke mer enn en viss mengde), til argumenter som at en legalisering og skatting, vil føre til høyere narkotika-priser; noe ingen ønsker.

 

Et legalt marked vil også gjøre at dagens dealere sannsynligvis må ut og finne seg skikkelige jobber; noe ikke alle er begeistret for.

 

 

Det vil kjøres et ny marijuana legaliserings-lovforslag i 2012; dette vil med høy sansynlighet gå igjennom.

Lenke til kommentar

PBS har en dokumentar i tre deler om forbudstiden i USA. Anbefaler folk å se den. De snakker om hvordan Volstead Act bl.a. førte til forakt for loven og uforutsette konsekvenser. Se den og tenk på cannabisforbudet. Det er fryktelig likt IMHO.

Dokumentaren ligger bare et googlesøk unna (PBS og Prohibition er nøkkelord.)

Lenke til kommentar

Så, du sier at folk skal få i seg et rusmiddel uansett om det er farlig eller ikke? Nei takk.

Flott bruk av hersketeknikk. :thumbup:

 

Nei, jeg sier at folk kommer til å fortsette å ruse seg på tross av forbud og at cannabisforbudet fører til flere negative konsekvenser enn positive. Så et forbud er å skyte seg selv i foten.

Endret av L4r5
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er litt usikker på om svaret er å legalisere, men jeg synes absolutt straffesystemet ikke fungerer og er urettferdig for de som blir tatt i ung alder for mindre brudd. Har man narkotikakriminalitet på rullebladet går det aldri bort og påvirker karrieremuligheter og man vil få problemer med innreise i en rekke land utenfor EU/EØS. De helsemessige problemene med cannabis står ikke i forhold til samfunnets straffeforfølging av mindre narkotikaovertredelser, det er det verste problemet.

 

Nå er det ikke helt problemfritt å legalisere cannabis heller. Det er bevist problemer med hjernens utvikling om man røyker mye i ung alder, og det sier seg selv at det ikke er sunt for ett ungt sinn å sitte foran playstation syv dager i uken og røyke. Det er ett pasifiserende hallusionegen ikke helt uten samfunnsmessige bivirkninger. Når det først blir legalisert er det ikke noen vei tilbake. Var alkohol ett nytt dop i dag ville det ikke blitt lovlig, men det er blitt så etablert at vi godtar alle problemene det medfører.

Lenke til kommentar

Når det først blir legalisert er det ikke noen vei tilbake.

 

Joda, det er bare å kriminalisere det igjen det. Ikke at det har så mye å si, marijuana vil bli brukt eller ikke i ulik grad uansett hva vi gjør. Spørsmålet er hvor mye penger, ressurser og moralsk kredibilitet vi vil ofre i prosessen for å få føre skuta noen meter i såkalt "riktig" retning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer ofte på hvorfor cannabis ikke er legalisert, ettersom det blir mer og mer vanlig. Men når jeg leser poster som dette forstår jeg det godt. Noen få ødelegger for mange.

 

 

LOL.

 

Skal anabole sterodier bli tilatt i sykkelsporten siden alle vinnere bruker det?

 

VIss hele norges befolkninger begynner å voldta skal det då bli tilatt?

 

Det er sånne folk som skriver det her som røyker pot.

Endret av Priim
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...